Help, mijn paard kwijt!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Help, mijn paard kwijt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 22:01

Nou, dat heb ik vanavond dus gedacht.

Heb vandaag helemaal een rare dag gehad.
Heb vanochtend Chriss gevoerd en in de wei gezet, ga nog even naar huis om wat te drinken en pak daarna de fiets om naar de halte van de bus te fietsen om naar school toe te gaan.
Toen ik van het erf af fietste, kwam ik langs het weiland van Chriss en ik zie haar over het draad heen hangen om aan de andere kant wat te grazen.
Doordat ze erop hing, was het slapper geworden en hing het lager.

Terwijl ik doorfietste, heb ik naar huis gebeld om te zeggen dat het draad beter moest, maar dat ik moest doorfietsen omdat ik anders de bus miste.
Paar minuten later belde ik weer op, dat ik de bus had gemist en of ze me misschien naar de trein kon brengen, maar dat kon ze niet want ze had geen auto bij huis, dus ik heb zitten sjezen op de fiets joh.
Had nl nog 20 minuten voordat de trein vertrok, met de auto doe je er 10 minuutjes over en met de bus 15 a 20 omdat die niet via de snelste route gaat.
En ik moest het dus doen op de fiets in 20 minuutjes.
Hoe, dat weet ik niet, maar ik heb het gehaald.

Toen ik uit school terug kwam, zag ik Chriss niet meer in haar wei staan, dus ik zoeken.
Bleek ze in de wei met het zandpad te staan waar ze het heerlijk naar haar zin had (wat dacht je, daar staat/stond nog gras, in haar oude wei niet meer, daarom hing ze ook over het draad).

Ik naar mn oom toe, zegt ie dat hij het draad wel weer goed had gedaan, maar in de loop van de dag was ze er toch overheen gegaan.
Ze konden haar in 1e instantie niet krijgen, hoe het nou precies gelukt is weet ik nog niet, maar op de een of andere manier hebben ze haar dus in de andere wei gekregen.

Vanavond voelde ik me niet lekker en ben pas rond half 9/9 uur naar haar toe gegaan, maar ze stond niet op stal.
Ze zal nog wel op de wei staan dacht ik, maar daar aangekomen was het draad los, maar haar halstertouw lag er nog wel.
Ben toen naar het zandpad gegaan, want misschien was ze daar wel en was het daar apart afgesloten.
Daar aangekomen ook geen paard, maar wel weer het draad los.

Toen ben ik terug gegaan naar mijn oom die zei dat ze er nog wel moest staan.
Nog een keer terug, dit keer met zaklantaarn, en toen ben ik het hele zandpad afgelopen tot de beek.
Maar geen Chriss, ik haar keihard roepen, normaal hinnikt ze dan wel of komt naar mij toe, maar nisk nada noppes.

Ik helemaal in paniek, want waar was mijn paard?
Had al bedacht dat ik naar huis toe zou gaan, mijn mobiel zou ophalen en opwaarderen en sigaretten (tja, waar je op dat moment aan denkt, maar had er op dat moment eentje nodig) en dan naar mijn oom en opa, dat die met de trekker met groot licht het zandpad af zou gaan en als ze daar niet was, mijn moeder zou opbellen om naar huis te komen en de politie en ga zo maar door.
Alle rampscenario´s trekken dan door je hoofd.
Dus ik loop terug en kom weer in de wei voor het zandpad uit en wie duikt daar ineens op?

JAWEL, MIJN PAARD STAAT DAAR OP ZN DOOIE GEMAKJE.
In de wei staat een groep bomen en daar achter is weer een wei, waarvan blijkbaar ook het draad open stond en een stuk is afgezet.
Daar heeft ze blijkbaar gestaan toen ik er 3 maal langs liep en ze gaf geen teken dat ze er was.

Ze vond de zaklamp maar wat eng, dus kreeg ik in het begin het touw ook nog niet eens om haar nek.
Daarna na de ren, haar daar ff in gezet en toen snel de stal uitgemest en haar daar in gezet.
En toen weer terug naar mn oom en opa dat het paard terecht was.

Pff, wat een dag (en ojee, wat een verhaal ook weer).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:15

Leuk toch, paarden?
Ze heeft je flink laten schrikken, maar gelukkig dat er niet echt iets was!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:18

jeetje, dat is wel verschrikkelijk schrikken zeg!! gelukkig was ze daar toch gewoon maar ik zou ook helemaal in paniek zijn geraakt!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 22:31

Nee, behalve dat overal het draad open was.
Zegt mn opa dat hij het waarschijnlijk vergeten was toen hij mais moest halen om het draad (de belangrijkste waar het omgaat) weer dicht te doen (en daarna heel droog erachteraan) en dat het paard toch niet weg liep (wat ze gelukkig dus ook niet had gedaan).

Jahhaaaaaaaaaaaaaaaa, maar wat als dat nou wel was gebeurd en ze richting de weg liep als ze het al bij de ren en stal had geprobeerd maar die dicht waren en ga zo maar door.
Ik wou ook nog even bij de andere wei gaan kijken, want tja, je weet maar nooit.
Bij de ren had ik al gekeken, samen met de stal 2 maal, maar niks.

Ja, dan raak je toch echt wel even in paniek.
Gelukkig was er dus in werkelijkheid niks aan de hand, maar dat wist ik toen nog niet en zat me maar druk te maken.........