Vandaag is de fysio voor fleur geweest!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Vandaag is de fysio voor fleur geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 21:29

Nou, zoals de titel al zei... De fysiotherapeut is vandaag voor fleur geweest. Ze liep al een geruime tijd niet goed maar ook niet kreupel. We houden het maar op onregelmatig.
Haar rug is altijd al een stijve plank geweest qua inbuigen enzo. Soms dan is ze heel soepel in haar lichaam en kan je lekker doorzitten en soms dan mag je stuiteren! En ik zag dus dat ze achter een beetje kort liep en rechtsvoor onregelmaltig in de hoeken en bochten.

Ik had dus Solange Schrijer gebelt want die behandelt nog meerdere paarden bij ons op stal. Maar zij is een boek aan het schrijven en moet daar echt de tijd voor nemen. Zij kon wel maar pas over 3 weken. En zo lang wilde ik niet wachten dus heeft ze mij een telefoon nummer van iemand anders. Irene Hulst. (kent iemand die, ze heeft bij solange stage gelopen?) Heel aardig, nam echt de tijd voor me enzo... Haha!

Eerst had ik een gesprek gehad met haar en heeft ze alles gevraagt enzo. Toen zijn we fleur gaan halen. Eerst even kijken enzo en toen moest ik met haar over de harde bodem draven en stappen. Daarna in de bak aan de longe links en rechts. Toen zei ze een paar dingen dat ze haar ook wel kort vond enzo.

Afijn... we mochten de bak weer uit en toen ging ze haar helemaal "voelen". Dat deed volgens mij wel pijn bij haar! Af en toe keek ze echt zo vernijdig en probeerde ze ook te trappen. Maar dat deed ze al als je op die plek poetste. Extreme duivel

Ze vond dus een paar punten die gevoelig waren. Inderdaad mijn vermoedens. Rechtsvoor had ze last van een pees van haar schouder dus daarom viel me veel op dat been. En met d`r rug, laat maar zeggen, achter je zadel, daar zit dat si gewricht en toen ze dat aanraakte, zag je zo iets tikken en dat zat haar dus een beetje dwars. En daarachter het zadel was zowieso heel gevoelig en verder zat heel haar rug vast. Hol en bol ging wel maar buigen echt niet.

Verder zei ze nog dat ze fleur flink moest prikkelen voordat ze het voelde dus haar pijngrens ligt heel hoog en ze heeft al die tij d de spieren in haar rug "verkrampt" dus het is nu helemaal vast! Lips are sealed

Ik moet nu morgen longeren en dan laag en diep inrijden. Mijn instructrice krijgt les van solange en die zij geeft mij dus len in laag en diep! best handig!

Zo... een Giga verhaal maar ik wilde het even ook tegen jullie zeggen!


Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:40

Nou, ik heb gistere niet bij Fleur geprobeert te voelen wat er dwars zat (ow wat klinkt dit professioneel Verward )
Maar wat is nou laag en diep inrijden? ik snap er geen snars van...
Iig, hopelijk kan je er wat aan doen!
Enne, veel succes hè?

Gaia

<3

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 21:52

ja t heeft wel geholpen he??? van de week komt ze weer!!!Ik hoop dat ik er een keer bij kan zijn !

http://www.csunallegra.come2me.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Balou_k, DeGelukkige4, Miekie74, shadowstar, Tieme, VWestra, Whizz en 97 bezoekers