onderwijs inspectie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

onderwijs inspectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 18:47

Ik was vorige week de hele week ziek en ben toen dus niet naar school geweest. Mijn moeder had mij gewoon netjes ziek gemeldt en er was verder niks aan de hand. Vrijdag belde mijn mentor nog even om te vragen of ik al het huiswerk wist en hoe het met mij ging, dus ik vertelde dat ik maandag weer op school zou komen enzo. Niks aan het handje zou je denken....nou ja dat dacht ik dus ook! kom ik maandag op school iederen poeslief van 'oh wat gijn dat je er weer bent' etc voelde ik me vandaag weer niet goed was er duizelig en had veel hoofdpijn kon zo echt niet naar school fietsen enzo dus mijn moeder melde me ziek. Bellen er mensen van de onderwijs inspectie op dat wij maar eens langs moeten komen voor een gesprek omdat de school heeft verteld dat ik spijbel en niet naar school wil (terwijl ik nog leerplichtig ben voor 1 dag in de week) dus mijn moeder een afspraak gemaakt en ze zeiden nog dat ik moet bewijzen dat ik ziek was?! Verward Ik ben wel naar de dokter geweest toen maar die is nu op vakantie dus daar heb ik niet veel aan....Ik ben vorig jaar ook veel ziek geweest en deels daardoor blijven zitten, als ik het jaar over zou doen op deze school zouden ze het vorige jaar vergeten en we zouden met een nieuwe start beginnen (veel leraren dachte vorig jaar dat ik spijbelde als ik ziek was) Ik snap er echt niks van Frusty Maar goed ik vraag me dus af wat ze kunnen doen? en welke mogelijkheden er zijn een mbo opleiding te gaan doen zonder diploma (in de paarden bijv) want ik ben bang dat ik het niet lang meer uithou op deze school (staat ook niet bekend als goede school....verre van dat zelfs)
op een andere vmbo wordt ik niet meer aangenomen voor het 3e jaar omdat ik te oud ben zeggen ze (ik heb de vrije school gedaan en was zoiezo al ouder en nu weer blijven zitten) iemand nog een idee hoe ik dit het beste op kan lossen Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:51

ik heb je al gezegd dat dit echt nergens op slaat. Als je ziek bent, ben je ziek en je moeder heeft je ook officieel ziekgemeld. Vind het echt geen stijl van de school en daarnaast ook niet van de inspectie, omdat je ziek zijnde niet naar hun toe kan gaan.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:16

Ach ja, die heeft ook op onze dak gezeten.
Ik ben chronisch ziek en heb dus best wel vaak meerdere dagen van school gemist (kan makkelijk 2 maanden worden), en tja, dan bellen die luitjes een keer.
Heb mijn verhaal gedaan, hun wel tegensputteren, maar als ik zeg dat ik ziek ben en er niets aan kan doen, tja, dan moeten ze dat maar accepteren.
De wil was er wel, het kunnen niet.
Ook mijn moeder heeft het zelfde verhaal verteld en daar moeten ze het maar mee doen.
Je kan er moeilijk iets anders van maken.

Wat jou betreft, vindt het heel vaag dat ze al bellen als je een weekje ziek bent.
Ook ik ben blijven zitten in de derde van de mavo, heb er dus ook 5 jaar overgedaan.
Daarna heb ik 2 jaar Spw gedaan, en niet afgemaakt/gehaald.
Ben dit jaar weer opnieuw begonnen met een nieuwe opleiding waarvan ik al weer wat gemist heb, maar nu bellen ze niet meer, aangezien ik 19 ben en toen ik van de Mavo afkwam al niet meer leerplichtig was.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:20

Ja erg irritant allemaal. Wat je kan doen is het volgende:

- Zorgen dat je en brief krijgt van de dokter (of een vervanger van hem)

- Deze copieren en geven aan je mentor, de leerplicht en de school

- gesprek aan gaan met leerplicht en e situatie uitleggen.

Dan kunnen ze je in principe niets mee rmaken, want ziek = ziek. Maar je hebt echt een doktersverklaring nodig, anders moet je straks nog een boete gaan betalen ook!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:35

soms spijbel je één keer en als ze dan zien dat je vaak ziek bent, wordt je beschuldigd van spijbelen....tja, gewoon een brief schrijven dat de huisarts op vakantie is en je dus over een paar weken kunt bewijzen dat je ziek was.
ga ook voor een gesprek naar school waarom je wordt beschuldigd van spijbelen en dat ze beter eerst een gesprek met jouw konden aangaan voor ze je vals beschuldigden.