wat eten jullie vanavond??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

wat eten jullie vanavond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 17:26

Wij eten kip met boontjes in pindasaus, met rijst erbij. Erg makkelijk en lekker!!! Kip klein snijden, in de pan gaar bakken (? braden?), ietsje sambal erbij. Goed doorroeren, wat water erbij en pindakaas en dat goed mengen zodat je echte saus krijgt. Dan de boontjes (ong 3cm lang) erbij doen (sperzieboontjes) en t hele spul even doorkoken. Ondertussen heb je de rijst al gekookt en als alles klaar is: smullen maar Vingers aflikken

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:27

Ik ben heel beneiuwd wat moeders gaat brouwen.. Haha! Zal vast wel lekker zijn.. Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:33

Vandaag maar heel saai en simpel, kinderen hebben zich namelijk voorzien van viltstiften zonnetjes op de wangen....
dus om het bij kliederen te houden eten we tomaten groente soep, met vers stokbrood.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:43

Het is mijn kookavond vanavond (ik kook slechts 1x per week, voor de rest wordt ik verwend door mijn liefhebbende echtgenoot *LOL* ). Ik heb net boodschappen gehaald voor een heerlijke zuurkoolschotel. heel lekker en makkelijk te maken:

pakje zuurkool
zakje aardappelschijfjes
2 rundertartaartjes of gewoon gehakt
blikje tomatenpuree
pakje room culinair/ creme fraiche oid
geraspte kaas

Zuurkool even uitwassen en ca 25min koken
Gahakt/tartaar met wat kruiden aanrullen, tomatenpuree erbij roeren
aardappeltjes even een minuut of 5 in de magnetron garen

Men neme een ovenschotel. Deze vullen met het gehaktmengsel, daaroverheen de aardappeltjes, daaroverheen de zuurkool. het geheel overgieten met de room of creme fraiche en vervolgens flink bestrooien met de geraspte kaas Kwijl en dit geheel een minuut of 10 onder de gril.
Smullen maar Vork

Je kan het eerste deel ook van te voren klaarmaken en vervolgens in de combi opwarmen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:04

Ik ben dus aan het lijnen Haha!
- gekookte schol met erwtjes en een paar aardappels

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:05

Restjes, mijn moeder is ziek, ik ben ziek, dus geen zin om te koken... Wat dat word weet ik dus nog niet Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:21

Gekookte boontjes met uitgebakken spekjes en gebakken aardappeltjes. Misschien een beetje vers gesneden tomaat erbij en eventueel wat paprika door de boontjes heen, maar dat weet ik nog niet zeker. Jammer dat ik het recept van de topicstarten niet eerder gezien had, was ook erg lekker geweest. Helaas geen kip in huis, anders was ik alsnog voor dat recept gegaan.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:29

Nasi a la Elles:

Kipfilet (1 per persoon)
Rijst (100 gram per persoon)
Groentepakketje + bakje extra tauge (vind altijd dat er veel te weinig in het pakket zit)
Nasikruiden, knoflook, marinade uit de fles en evt. rode peper saus (Mexicaans, van AH)

Kip marineren met marinade (uit de fles) en knoflook (plenty!)

Rijst koken
Kip gaarbakken
Groente erbij en nog even bakken tot het zachter wordt
Kruiden en een klein beetje rode pepersaus erdoor roeren
Tauge erbovenop gooien en deksel op de pan, vuur laag, dan blijft de tauge knapperig

Rijst klaar? Alles door elkaar roeren.
Serveren met pindasaus, kroepoek en zuur.

Lijkt een hoop werk, maar je bent met marineren niet meegerekend, maar werkelijk nog geen half uur bezig. En je schoonmoeder denkt dat je uuuuuuuuren in de keuken gestaan hebt, en daar scoor je natuurlijk altijd punten mee.... Knipoog

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:31

we aten vanavond gekookte aardappels , vega kroket voor mij en me zusje en kipfilet met champione jus voor mijn ouders , sla en sperzie boontjes dus gewoon normaal eten eigeluk Lachen en morge gaan we lekker lasagne eten Vingers aflikken Vork

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:16

wij eten kei lekker! gegrilde kip, met gebakken aardappeltjes en sla! Echt super!!