wel of niet starten? WEL dus, ZENUWEN!!!! UITSLAG

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

wel of niet starten? WEL dus, ZENUWEN!!!! UITSLAG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 16:25

hoi
ik heb zo'n twee weken niet kunnen rijden door astma.
Nu zou ik in principe m'n allereerste wedstrijdje hebben volgende week zondag, de 15e.
Aangezien ik twee weken niet heb gereden (mirage wel beweging gehad, maar niet zoals anders....) zit ik te twijfelen of ik wel of niet de gok zal wagen. Gewoon gaan " het is maar een B proefje" en zien wat het wordt of eerst maar wat beter oefenen en de volgende wedstrijd afwachten...

wat zouden jullie doen???
Laatst bijgewerkt door IngridM op 16-09-02 08:10, in het totaal 2 keer bewerkt


ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:40

doen je hebt nog 10 dagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:43

Hoe ben je er zelf aan toe? Denk je dat je het zelf weer aan kunt? Als jij je goed voelt moet je er gewoon voor gaan. Een B proefje doe je ook voor de ervaring en zo streng wordt er nog niet gejureerd.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:44

gewoon doen, ik ben maandag weer begonnen met de mijne, ik rij zaterdag mee in de MII. De mijne had ook gewoon gelopen, in de les met iemand anders, of door mijn zus. Ik zat ook eerst te twijfelen, maar ze liep maandag zo super, dat ik toch maar mee rij!! Ga haar zo weer rijden Haha! Had door al die ponykampen en zo geen tijd om 'echt' te rijden.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:13

gaan! Als het slecht gaat zijn jullie een ervaring rijker en als het goed gaat zijn jullie ook een ervaring rijker Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:30

yep ik zou ook gewoon gaan! als jij je goed voelt natuurlijk! toen ik terug kwam van vakantie had ik na een week weer eenw edstrijd en dat is goed gegaan * 3e 161 punten * als je gaat, heel veel succes!

(L)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 21:46

m'n eigen gevoel was ook al wel van "gaan" Ik heb medicijnen gehad die ik nu naast de rest van m'n chemische tasje kan gebruiken speciaal voordat ik me in ga spannen, dus ik denk dat het me qua astma wel lukt.

Het is alleen zo dat het echt m'n aller allereerste serieuse proefje is en ik wil niet voor gek rijden natuurlijk........grinnik
Nee, op zich is mirage wel B klaar, maar ja, wat is B klaar he.
stap draf galop zit erop, sturen. Maar nog geen aanleuning constant (of als het erg spannend is nog helemaal niet....)
maar okee, wat romkabouter zegt; in ieder geval hoe ik ook rijd een ervaring rijker, zit wat in.....

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:25

Gewoon gaan, je moet toch in iedere klasse groeien. dus gewoon gaan voor de ervaring. Ow ja: je hebt nog tijd zat om voor te berijden!
Succes!

Haha!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:27

Gewoon gaan, je zal echt niet voor schut rijden. Ik wist mijn eerste wedstrijd met haike niet eens wat aanleuning was maar werd wel 1ste.
Enne, heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel succes en laat je horen hoe het gegaan is?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:35

Als ik jou was zou ik zijn gegaan. En de proef wedstrijd van vorig jaar ging toch ook super!
Waar ging je ook al weer starten volgende week?

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:37

gewoon gaan, als mijn verzorgpaard niet meer kruepel is en ik durf het weer aan, dan ga ik ook, ook al heeft ze 2 weken niets gedaan. Ik weet wel dat m'n verzorgpaard eentje is die gewoon nuchter blijft.

Als je een paard hebt dat sneller kijkerig is, dan kun je de komende 10 dagen op verschillend plaatsen gaan oefenen. Wedstrijd rijden is een kwestie van gewenning, zowel bij jou (stress) als bij het paard (stress in vreemde omgeving).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 14:13

JA IK GA!!!
de uitslag horen jullie dan wel.
m'n eerste brrrrrr

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:05

Succes!
Hopen dat het goed gaat, en ze zal er iig van leren.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 10:01

De zenuwen beginnen toe te slaan, het komt nu wel dichbij Haha!
Maar het is wel leuke spanning en een beetje spanning is ook goed denk ik (mits het m'n concentratie niet verziekt)
Aanstaande zondagochtend is het zover: M'n eerste ECHTE wedstrijd.
Spannend hoor!
Maar aan m'n groom zal het niet liggen, he sanderijn??? Haha!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 16:02

waar is het dan?
in huklshorst?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 16:21

Goed dat je gaat! Heel veel succes alvast, lekker oefenen, je kan het!!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 18:33

Heeeeellll veeel succes! Waar ga je starten, ik ga zondag naar een wedstrijd kijken in de tramput (rotjeknor) nl.
Ik ga voor je duimen!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 08:13

Nou gisteren dus gestart en de uitslag is 2 x 149 punten.
Ik ben zelf ERG tevreden, want het was voor het eerst, onder de man ergens naartoe (snurk snurk ow vrouwtje dit is spannend) dan in vreemde bak losrijden, en dan naar buiten voor de proef.
Ze wilde eerst niet langs de caravan, maar ging later beter. Ze was ERG braaf, dus voor de eerste keer vond ik dat al meer dan ik mocht verwachten vond ik zelf. En 149 is toch niet dramatisch slecht he.....
De rechtergalop had ik in beide proeven compleet verkloot, als dat wat beter voor elkaar is, kom ik er wel. Nog het een en ander bijschaven.
Ik was ERG zenuwachtig, maar dat wordt vast minder. Over 2 weken mag ik weer..........

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 08:31

Je zag er super uit en Mirage zag er ook goed uit. Jammer dat ik te laat was om je proef te zien. MAar de punten zijn goed, kan alleen maar beter gaan vanaf nu. Knap en flink van je dat je onder de man was gegaan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 09:43

Eleonoor schreef:
Je zag er super uit en Mirage zag er ook goed uit. Jammer dat ik te laat was om je proef te zien. MAar de punten zijn goed, kan alleen maar beter gaan vanaf nu. Knap en flink van je dat je onder de man was gegaan.


dank je voor je lieve reactie!!! Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:51

Nou, de kop is eraf! Punten maken dan niet zo heel veel uit, je weet nu iig wat jullie kunnen verwachten op een wedstrijd, en de volgende keer maak je je al haast niet meer druk om dingen waar je je nu nog wel druk over maakte, let maar op! Lachen

Wanneer is je volgende keer, weet je dat al?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 08:26

Waar heb je gereden? Op de molenkamp?!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:32

Heee wat goed van je zeg! Gelijk wat ervaring opgedaan toch? Waar ga je over 2 weken starten?

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 17:33

nee lindaM, bij stal Smit
29/9 bij stal v/d Helm, zoetermeer
6/10 bij stal Smit, delfgauw
20/10 bij Molenkamp.
Ik heb de smaak te pakken!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:01

Wat fijn ddat het zo goed ging!
En als je paardje en jij wat meer ervaring hebben en minder zenuwachtig zijn, komen de punten vanzefl.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Snow_White, Sjaco en 29 bezoekers