Paarden(ge)praat. Alleen voor paarden en ponies

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Paarden(ge)praat. Alleen voor paarden en ponies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 18:17

Hoi, ik ben Crescendo.

Sinds enige tijd rijdt m'n baasje (Eyes) mij zelf. Nou, da's wel even wennen hoor. De allereerste keer dat ie op mij kroop had ie het geweten ook. Ik werd altijd gereden door een hele lieve medebokker die alle geduld voor mij had en mij in alle rust voorberei(ij)dde. Komt die lomperik op mij zitten met hele enge dingen om z'n laarzen (sporen of zoiets) met zo'n air van "En nou gaan we het doen".
Mooi niet dus, ik heb de halve bak met hem aangeveegd en wel tig bokken gemaakt (gnagna).
De laatste tijd gaat het gelukkig wel wat beter tussen ons.
Enige tijd geleden hoorde ik hem praten met een heeeeeele bekende dressuurruiter over m'n eten.
"Hoeveel krijgt hij"? "Vijf- zes kilo". "Doe er nog maar wat bij". (Ik ben nogal uitgemergeld en ondervoed gekocht). Die 'bekende' ruiter had nl ook eens een uitgemergeld paardje gekocht en die kreeg hetzelfde advies omdat het wel 1-1,5 jaar kan duren voordat de achterstand is ingehaald.
Dus sindsdien krijg ik heel wat kilootjes Vingers aflikken . Nou, ik heb daar heeeelemaal geen bezwaar tegen en ik voel me fitter dan ooit. En wees nou eerlijk, een paar bokken en af en toe een sprintje gaat lekkerder met een vol buikje dan een rammelende maag nietwaar?
Nou laat die sukkel mij altijd eerst in de bak uitrazen nadat hij mij uit het weiland heeft gehaald omdat ie bang is dat ik dat ook doe met hem erop Haha! . De held!
De laatste tijd hoor ik hem wel wat vaker mopperen hoor als hij op m'n rug zit. " Boos! Grmpfl..mopperdemopper, vastzittend gaspedaal of versleten remmen ofzo Verward
Nou laat die hark mij de laatste tijd allemaal rare dingen doen. Moet ik scheeflopen (schouder voor of binnen ofzo) en dan wordt ie helemaal blij? Rare wezens die mensen.
Ook leert hij mij gekke bochten maken in de stap. Keertwending ofzo Verward ? Nou ja, ik doe dat maar want hij heeft mij wat tekentjes met z'n benen en handen geleerd wanneer en hoe ik dat moet doen. Onzin natuurlijk, maar ach....als ie daar blij van wordt dan doe ik het maar om hem een plezier te doen.
Waren we laatst aan het galopperen en ik begreep niet goed wat ie wilde dus denderde ik lekker door z'n binnenbeen, voel ik in 1x een druk op z'n binnenbeugel. Dus ik denk " Ha, die wil weer een keertwending gaan doen". Dus ik draai me netjes om in de galop, gaat ie half naast me hangen. *Zucht*, het is ook nooit goed.
Mocht ik dat noooooit meer doen van hem in de galop. Nou ja, moet ie maar duidelijker zijn hoor. Dus...de laatste tijd geen keertwendingen meer gedaan in de stap en in de galop lekker doorgalopperen. Ben ik ook mooi weer vanaf Knipoog .
Hmmm, ben benieuwd waar ie straks weer mee aankomt, maar verder is ie wel lief hoor want ik krijg altijd heel lekker en veel eten van hem.
Ach.. en wie weet leert die sukkel het weleens.

Hebben jullie ook weleens wat te vertellen over jullie baasjes/vrouwtjes?
Laat het even weten. Misschien kunnen we wat van elkaar leren.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:56

gekke cres, dat heb je toch maar weer mooi voor elkaar!!! Ik mag altijd lekker het bos in als mijn verzorgmeisje komt, vind ik zo gaaf! Ik hoef gelukkig niet van die rare dingen te doen, snap ik toch niets van. Achja ik ben ook maar een geel monster dus dat hoef ik ook niet te snappen!? Lekker in t bos crossen vinden we samen het leukst. En meestal mag ik kiezen welke kant we op gaan!! Maar soms wil zij kiezen en dan ben ik wel even boos hoor. Wie is er nou t stoerste van ons 2, ik toch zeker?? Knipoog
Mijn baasje gaat altijd op een kar zitten en daar moet ik dan voor lopen. Vind ik ook wel leuk! Heel soms doe ik samen met mijn baasje mee aan een wedstrijd en dan zijn we de hele dag druk. Maar dat vind ik wel leuk hoor want dan zie ik heel veel andere paardjes!! *LOL* En mijn baasje is dan altijd heel trots want laatst hadden we gewonnen zei hij. Maar wat dat nou weer inhoudt?? Ik vind t wel best als hij zo blij is, krijg ik wat extra lekkers Lachen

*hinnik* Shico

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:05

Wat een vervelend baasje heb jij zeg!
Ik heb het beter getroffen al zeg ik het zelf *Hinnik*
Dat gekke baasje van mij heeft dat 4 wielige stuk hout verkocht waar ik altijd voor moet lopen en ik moet zeggen, dat bevalt me prima!
Helaas verzint ze inplaats van dat stuk hout andere dingen...
Nu krijg ik allemaal rare touwen om mij heen en mag ik mijn hoofd alleen laag houden... Zucht, wat een gedoe. Mag toch zelf wel weten waar ik mijn mooie elegante hoofdje plaats?
Na 10 minuten doe ik ook altijd of ik heel moe ben. Expres flink blazen en puffen, werkt altijd.
Misschien valt het overigens wel een beetje op dat ik het naast haar stalen ros (ook wel fiets genoemd) wel lang volhoudt.. Maarja, baasjes zijn toch bezorgd en stoppen als ik er moe uitzie!
Vandaag had ze ook weer wat nieuws hoor! Ik moest voor de stal wachten tot mijn brokken in de bak lagen. Ja echt niet he! Dadelijk eet iemand anders ze snel op!
Maar nee hoor, mijn baasje stuurde me net zolang weg tot dat ik geduldig stil bleef staan. Uiteraard heb ik me wel verzet hoor! Ik liep mooi door haar heen (*helaas werd ze toen boos...*). En ik heb ook 2 keer gesteigerd! Maar ze werd niet eens bang.... Toen ben ik maar braaf gaan doen en ja hoor, ik kreeg mijn eten Vingers aflikken

Zo kan ik nog uren doorgaan over die gekke wezens... Luisteren helpt meestal toch het beste... Want als ze boos naar huis rijdt voel ik me toch wel rot...

Hoefjes van Pinky

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:25

Tjonge jonge, wat hebben jullie het allemaal slecht...
Mijn baasje is al een hele tijd geleden, Februari of hoe dat mag heten, gevallen ook met dat stalen ding, fiets... Best zielig voor haar, nou kan ze niet rijden op mij...

Duzze ik loop lekker overdag in het land, heerlijk, beetje dutten in het zonnetje, wat grasjes meepikken. Loopt wel zo'n raar veulenbeest in het land naast me, maar daar heb ik weinig last van. Is wel grappig om te zien af en toe... *LOL*

Maar goed, ook mijn baasje spoort af en toe niet helemaal. Nou gaat ze me soms weer aan die lange lijn laten lopen, met touwtjes enzo... Moet ik ook een beetje dom met mn hoofd naar beneden gaan lopen... Nou echt niet, als ze dat doet, ga ik eerst lekker bokken en galopperen }> ... Alleen dat vind ze niet eens eng... En eigenlijk gaat dat niet zo fijn met die touwtjes... Dus braaf rondjes lopen, en dan doet ze heel aardig. Weetje, stiekem loopt het best fijn zo lekker ontspannen, dus dan ga ik een beetje schuimen en briesen, vindt vrouwtje leuk joh *LOL* ! Dus dan kroelt ze daarna lekker met mij!

En vanavond was ze ook nog even langs geweest, en weet je wat ze kwam doen! Niet eens met die gekke lijn... Nee gewoon even knuffelen, lekker met mn neus over haar schouder, terwijl ze mij lekker op mn schoft kriebelt!! Enn... Ik kreeg een appeltje Vork !! Vrouwtjes zijn best lief... Lovers

Olisa

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 19:35

Boos! Wat???? Noemen ze jou 'Dikke dombo'?? Boos!
Niet pikken man!!! Geef dat mens een zwiep als ze op je kruipt. Enne...was dat jouw appel??? Die hark deed voorkomen dat ie 'm speciaal voor mij had meegenomen. Wat een kl*testreek zeg Boos! . Nou ja, ik zal het hem maar niet te moeilijk maken want ik heb nou 2 dagen lekker vrij. Die sukkel vindt dat het anders teveel voor me wordt.
Maar wat vertel je me nou?? Zijn er nog meer kunstjes?? Ik snap niets van die malloten hoor! Moet ik eerst recht leren lopen, dan weer scheef, en ze worden maar blij. Puh...die zijn ook snel tevreden?
Maar die andere kunstjes,..zijn die moeilijk? Nou, die baas van mij mag dan wel eerst leren wat duidelijker te zijn anders snap ik er weer niets van hoor! Nou ja, hij zal het wel ooit eens leren. Ik heb alleen gehoord dat we weer een keer naar tante Liseon gaan. Nou, die vind ik wel eng hoor! Die is altijd zo streng!
Maar ik denk dat m'n baasje meer op z'n falie zal gaan krijgen dan ik hoor Knipoog !
Trouwens Lab... weet jij wat 'Dove" betekent? Dat zei ie laatst in het rijtje van vastzittend gaspedaal en kapotte remmen. Ik weet niet wat hij bedoelt hoor Verward .

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:50

Zoo wat ben ik blij dat ik een shet ben zeg Haha!

Ik hoef bijna nooit moeilijke dingen te doen, ik sta dag en nacht op het weiland en het enige wat ik doe is dus eten Vork Vind ik heeeelemaaaaal niet erg! Mijn baasje heeft het op het moment heel druk met school en ze laat me dus af en toe een paar daagjes staan in het weiland.
Als ze dan wel komt gaat ze me eerst lekker poetsen, niet te veel, maar wel lekker knuffelen, daar hou ik van Lovers dan val ik gewoon bijna in slaap Dromen Ik vind dat zo heerlijk.

En dan moet ik saai rondjes om haar heen lopen, en dan moet ik stilstaan als ze dat zegt, en dat doe ik meestal ook braaf, nog niet meteen in een keer (doe net alsof ik haar nog niet begrijp, dan heb ik het lekker makkelijk *LOL* vond ik wel slim bedacht van mezelf) Maar als ze het dan een paar keer gevraagd heeft en ik luister nog niet dan word ze boos, en dan ga ik heel lief kijken en eventjes braaf mijn best doen en dan is het weer goed Lovers .

Zaterdag gingen we al vroeg weg van stal en toen kwamen we op een hele grote manege, ik had nog nooit zoveel paardjes bij elkaar gezien, en er waren ook een paar zoooo groot! En toen moest ik op een gegeven moment samen met 11 andere shetlanders de binnenbak in, en toen ging er een gek muziekje draaien en toen moest ik 5 rondjes met een ruitertje die ik ken op mijn rug zo hard als ik kon galloperen, dat was heel gaaf! Ik lag bijna vooraan en toen ging ik recht op een pion af, toen moest ik uitwijken en toen viel mijn ruitertje eraf, toen daarna ben ik heel rustig aan gaan doen, want ik wou niet dat ze nog een keer viel Lachen. Toen daarna gingen we uitstappen en toen ging mijn baasje nog even rijden, dat had ze heel lang niet gedaan... Ook gingen we nog even langs de dijk gras eten, dat vond ik wel het leukste van de dag Vork !
Helemaal aan het eind van de dag mochten alle shetjes nog een keer de bak in, toen waren we met 33 shetjes!! Nog nooit zovel shetlanders bij elkaar gezien. Toen kreeg ik een groen ding aan mijn hoofdstel, ik weet niet precies wat het was, maar ik vond het wel vreemd. Maar het was niet eng hoor! Toen mochten we nog een ere-ronde galoperen, dat was heel leuk! Toen zijn we naar huis gegaan en ging mijn baasje nog een keer een sprintje trekken met mij, dat was heel gaaf, die wind door mijn manen!

Dat was een dag uit het leven van een shetlander, ik hoef me tenminste niet in allemaal rare bochen te wringen of mijn hoofd zo raar op mijn borst te houden! *LOL*


oh oh! Mijn baasje komt weer, die wil bokken, dus ik ga maar weer gauw naar stal! Hoefjes van Berdientje

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:09

Hmmm... ik ben ook vrij, maar ik vind het deze keer helemaal niet zo leuk.
Ik mag de heeeele dag gras eten, maar ze heeft me op randsoen tezet Boos!
Dus nu zit ik aan het einde van de dag maar een beetje sprietjes te pluizen... Saaaaaaaai!

Nee, doe mij maar weer de tijd dat ik allerlei dingen moest doen. Galoperen, draven en weer stappen. En weer galoperen, dan moest ik weer harden en dan weer zachter.
Nee dat was echt beter, dan kon ik nog eens ruzie maken met Jantina. Even lekker rotzooien, dan werd ze boos Haha!
Grappig joh! Als ik dan even flink doorzette dan werd ze woest, hebben jullie nog nooit zo gelachen!

Straks kan dat weer, ik verheug me nu al weer op een flinke cros over het strand..........

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:19

jeetje somigen hebben het wel erg goed zeg! mijn baasje zegt telkens dat we lekker gaan rijden en dan moet ik de hele tijd rondjes lopen in die zandbak... Maar ook ik houd haar lekker voor de gek na een rondje draf ga ik lekker mn neusgaten groot maken, maarja dat werkt nu nog maar denk neit lang meer...

Maar mijn baasje is best lief hoor, en dat touwtje heb ik nog maar een keer gezien gelukkig, dat was niet zo leuk, want de andere paardjes stonden mij allemaal vanaf de rand van die zandbak aan te gapen, werd ook best wel duizelig van al die rondjes... Boos! en olisa wat bedoel jij met al die touwtjes? waar? nog meer touwtjes??

Mijn baasje heeft altijd een soort stokje Verward

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:39

Hahaha,
jullie kneusjes! B)

Snappen jullie het nou nog niet, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan! De papa van die meid die me overal mee naartoe sleurt vind dat altijd machtig mooi hoor! Sigaar
Die houd wel van wat spektakel op de weg of in de proef. Die vind het ook hardstikke mooi dat ze me nu eindelijk over al dooie dunne bomen laat springen.
Zelf vind ik dat ook wel mooi werk, ik het bos springen we soms ook wel eens dooie bomen en dan wil ik wel vooruit hoor!
Op die gewone slingerpaadjes niet, daar vind ik geen bal aan en als ik er dan een leuke letterlijke en figuurlijke draai aan geef moet ik nog harder aan het werk.
Net als die wedstrijden of zoiets, wordt je uit de wei gesleurd en dan moet je eerst een uur stilstaan omdat ze in je haar wil frunniken, is op zich nog wel lekker hoor, maar ja, ik sta liever met die nieuwe babe op het land!
Dat was namelijk een meevaller! Lovers Eerst zitten ze te zeuren dat ze 1 van ons gaan verkopen en dan komen ze met zo'n tof wijf aanzetten!
Maar over die wedstrijden...
Na al dat gefrunnik en gepiel moet je in die schudkar en als na een boel gewiebel en gedoe dat ding stil staat, dan ben je opeens heel ergens anders! Das op zich nog wel leuk, doe je ook eens anderen contacten op! Want hoewel ik erg blij ben met mijn nieuwe maatje, op die Friezen raak je op den duur ook wel uitgekeken! Misselijk
Daarom vind ik het ook helemaal niks als ze er dan ook nog eens op me gaat zitten, dan kan ik het allemaal niet zo goed meer volgen.
Hoewel, de laatste paar keer kwamen ze met zo'n fladderding aan, die willen ze in je hoofd steken!!!! Verward
No way natuurlijk hè! Aan mijn kop geen polonaise! Ze waren toen wel veel liever voor me als anders... Het is dus zo gek nog niet om af en toe je best te doen...

Nu ik eventjes terug kijk op de afgelopen weken, ik ben ook al 2 keer over de weg naar het bos toegeweest en hoewel ik wel een paar keer mijn trukendoos heb opengetrokken, er kwamen op dat moment geen auto's aan dus kon ze gewoon op me blijven zitten....

Oh NEE he!!!
Ik word toch niet zo'n watje hè? Verdrietig

Misschien dat ik nog wat kan verzinnen als ze zometeen met stang en trens gaat rijden, geen idee wat het is, maar vorige week had dat mens wat vanaf de kant altijd dingen zit te vertellen het er met die baas van me over.
Hahahaha, wie het laatst lacht, lacht het best }>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:42

Cres wat krijg jij veel eten! Dat wil ik ook!!
Als je mijn buik ziet hihi dan zul je al wel zien dat ik niet bepaald ondervoed ben, ik sta namelijk al maanden met een paar vriendinnen en een blonde je-weet-wel-man (hoe noemen ze hem ook alweer...Haflinger, kan dat??) in een heeeeel groot weiland. Lekker ravotten en eten de hele dag.
Tja sinds kort kwam mijn baasje een paar keer met een blond meisje aanzetten en voor ik het wist had baasje haar op mijn rug gehesen.
Ach ik dacht laat ik maar niet gek doen, dat kost energie Gaaaap
Ik moest in de bak lopen, tjeee daar was ik al maanden niet geweest. Nou, denk maar niet dat ik mijn best heb gedaan. Zie er het nut niet van in hoor, die rondjes rijden.
Gelukkig kwam het blonde meisje ook weleens om met mij naar het water te gaan, dat was heel leuk!! Ik heb ook een keer een rit meegemaakt dat er iemand bij was die steeds met een zilverkleurig doosje rond mijn hoofd liep te klikken en dan moest ik heel stil staan Verward
De laatste keer kwam het blonde meisje weer (wel aardig trouwens, ze neemt altijd worteltjes mee Vork ) en toen was er nog precies zo'n blond meisje bij op een wit paard, echt een mooie joh! Ik wilde even indruk maken dus heb een paar keer heel hard voorbij gegaloppeerd met mijn staart omhoog. Puh, ik ben ook mooi hoor!! Daarna kreeg ik bijna een hartaanval, was compleet buiten adem dat was een beetje een afgang.
Maar het witte paard en ik konden het heel goed vinden. Ze had net zulke grote oren als ik! Haha! En die zijn heeeeeeeel groot
Blonde meisje komt nu steeds alleen, de laatste keer fluisterde ze in mijn oor dat baasje een beetje ziek is, maar dat ze binnenkort weer komt.
Leuk hoor, dat getut aan mij, als ik maar niet te hard moet werken!! *LOL*

Groetjes Tinka

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:46

Jeetje wat een geklaag hier zeg!

Mijn baasje kocht mij,en toen was ik héééél onzeker en heel bang,ook was ik mager en had geen vertrouwen in die enge wezens.Ze was hééél lief voor mij en nou vertrouw ik haar.Alleen één keertje een maand of twee geleden ging mijn vrouwtje op mij rijden met een elastiek in de buitenbak,en toen ze me we laten aangaloperen zei een ander mens *yeahhhhh* en toen schrok ik daar zo van dat ik ons allebei in veiligheid moest brengen,en dus naar mijn stalletje toe.Alleen mijn mens vind zitten blijven nogal moeilijk als ik hééél hééél hard ga,dus opeens had ik wat minder gewicht op mijn rug! Ik ben maar snel een rondje gemaakt en naar haar toe gegaan! Arm mens! Toen ben ik zes weken gereden door een ander meisje en had mijn vrouwtje opeens maar 1 arm,en een hele dikke bult onder haar trui.Ik mocht haar ook geen kusjes geven op haar arm,en dat vond ik niet leuk want ik vind haar zo lief! Ze ging ook een raar gezicht trekken toen ik haar per ongeluk aanstootte,net een gekke bek van een paard.In die zes weken ben ik gereden door twee mensjes, van het ene mens moest ik springen wat ik niet zo leuk vond,en de andere moest ik dressuren.Na zes weken ging mijn vrouwtje op me,dat was wel weer raar hoor! En toen moest ik samen met mijn vrouwtje bij een hele enge man met een zwarte hond in de bak.Hij ging dingen schreeuwen die we moesten doen.En aan het einde moest ik naar hem toe,dat vond ik wel eng,maar toen kreeg ik een aai Lovers Die zwarte hond vind ik niet zo lief, hij heeft me een keertje in mijn neus gebeten,maar ik vind het niet zo erg als hij achter me aanrent. Nu geeft die man ons elke keer les als mijn vrouwtje om 1 uur uit is.Oja,waar ik ook heel goed in ben is mijn touw losmaken,hihihi dan ga ik in mijn stal staan en dan is mijn baasje helemaal in paniek! Terwijl ik gewoon in mijn stal sta *LOL* Gek mens.

Ik heb best een braaf mensje,soms is ze wel dom,en moet ik hele domme oefeningen doen zoals mijn mooie benen strekken? Achja,ik doe dat,ik vind het wel grappig eigelijk,heb er wel lol in.Dan ga ik helemaal showen.
Ik ben ook heel gek op shetlanders,dan ga ik me altijd uitsloven en dan scheld me baasje me uit voor Arabische hengst B) Terwijl ik toch echt een vrouwtje ben en maar een 3/4 arabier.Achja,ik kan me gewoon heel mooi maken,en ik kan heel mooi lopen (als ik daar zin in heb hé)...Dus ik vat het maar als een compliment op.

Groetjes,
Jamey jeem

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:48

jij krijgt inderdaad erg veel eten!! nou ik heb het ook niet moeilijk hoor in dat geval, ik sta de hele dag op een groot stuk land maar de grasprietjes zijn wel kort hoor! ik moet het weiland delen met mijn vriendinnen (waarvan ik NATUURLIJK de baas ben!!) mijn verzorgster komt altijd vrolijk naar de wei om me te halen alleen soms gaat ze dan niet vrolijk weer terug, dan had ik lekker toch geen zin om uit de wei te komen en dan ren ik lekker voor haar weg!! en ze krijgt me dan niet te pakken, brokjes helpen niet want ik kan wel een dagje zonder brokjes..
als ik soms wel een keer zin heb om te lopen dan laat ik me vangen en dan kom ik wel heel onschuldig uit de wei. maar o wee als ik dan geen brokjes krijg!! ik hou van crossen onderlangs de dijk, zolang dat kan heb ik toch wel een lekker leventje!! soms moet ik ook werken dat is minder maar in de winter ga ik me lekker weer misdragen hoor!!

ik krijg trouwens wel altijd complimentjes en mijn bijnaam is fotomodel, als dat niet positief is weet ik het niet meer hoor!!

xxx isatie-b

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:36

Eten? Ironique meldt zich Vork

Kreeg ik maar zoveel, sta geloof ik ook nog op rantsoen, schijnt nodig te zijn voor mijn enigszins uit de kluiten gewassen buikje Boos! De hele dag op een schraal weilandje grassprietjes afkluiven Boos!

Uiteraard moet ik ook aan het werk, gisteren stond er weer sinds lange tijd zo'n mens in het midden te schreeuwen wat mijn baasje en ik moesten doen, was me toch hard werken! Gelukkig waren ze wel tevreden dus kon ik na het rijden mij weer verdiepen in mijn voerbak Vork

Een buitenritje op zijn tijd vind ik best grappig, zeker een sprintje is altijd wel leuk. Helaas mag dat niet altijd, en vind mijn baasje het ook niet goed als ik niet op tijd stop Verward geen idee waarvoor ik dan moet stoppen, maar goed, vooruit dan maar.

Vandaag ook weer zoiets, werd ik in een kale box gezet (baasje was wel mijn box aan het schoonmaken Lovers ). Aangezien er geen eten voor handen was in deze box moest ik daar wat op verzinnen... de krui wagen met stro stond ervoor, gelukkig kreeg ik net mijn hoofd over de 1,60 m hoge deur, moest wel enigszins mijn strot afknijpen maar ik had een paar happen te pakken Vork

Ja, jullie hebben het goed, ik leef van maaltijd naar maaltijd, maar vind het best gezellig als mijn baasje langskomt hoor Lachen Zeker als ze wat lekkers meeneemt Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:49

Wat zijn jullie allemaal vreetzakken zeg! Ik hou ook wel van lekker eten, maar dat is niet het enige waar ik aan denk hoor! Als mijn baasje mij bijvoorbeeld af en toe een bananensnoepje geeft, ga ik niet lopen bedelen om nog 1 hoor. Het is leuk als je er nog eentje krijgt, maar niet het belangrijkste. Ik vind het net zo lekker om na het rijden even met mijn baasje te kroelen.
Dat hebben we vandaag ook gedaan, want ze vond geloof ik dat ik heel erg lief was. We reden in de les en ik gedroeg me voor mijn doen heel lief. Ik liep volgens mijn baasje precies hoe het ook hoort. Ze zei ook vanalles tegen mij. Weet niet precies wat ze zei, maar het klonk als heel lief gemurmel. Moet vast wel goed zijn. Ik vond het zo ook wel lekker. Ik ging lekker veel briesen. Ook hebben we gesprongen, dat vinden we allebei heel erg leuk. Ik doe af en toe natuurlijk wel alsof er een spook onder de hindernis zit, maar daar trapt mijn baasje meestal niet meer in. Maar ze is wel een beetje raar hoor, want dan spring ik en moeten we een krappe wending rijden naar een stijl en dan weer een krappe wending naar een andere stijl. Maar mijn baasje denkt dat ik dan heel erg hard wil en houdt mij dus heel erg vast van voren. Ja, dan ga ik juist alleen maar harder! Dom mensje. Maar later snapte ze het en ging het heel goed. Ik heb begrepen dat we zondag ook een wedstrijd moeten springen. Dat vind ik wel leuk, maar wel een beetje moeilijk hoor. Zoveel hoge hindernissen in allerlei kleuren... Maar ik zal goed mijn best doen denk ik hoor, mijn baasje en ik gaan wat laten zien.

Ik heb ook begrepen dat ik niet lang meer bij mijn baasje meer blijf. Waarom weet ik niet, misschien vindt ze me niet lief genoeg? Of vindt ze mij te moeilijk? Maar dat laatste kan ik niks aan doen, ik vind het zelf allemaal ook heel erg moeilijk. Maarja, bij mijn volgende baasje krijg ik het vast ook wel heel erg leuk!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:53

He Ozep, jij moet dus ook wel eens met je rolhok naar van die paardenfeestjes. Reuze gezellig altijd daar, allemaal van die knappe vrouwtjes Kwijl . Jammer alleen dat mijn baasje dan altijd wil dat ik met mijn hoofd naar beneden ga lopen. Dan kan ik toch nog niks zien... Maar ik heb nu iets nieuws bedacht.

Als je uit je rolhok mag - eindelijk, want dat ding blijft toch erg wiebelig en vooral niet gezellig - heb je even de tijd om rond te kijken. Mijn baasje heeft dan altijd zo'n raar apepakje aan, helemaal in het wit, dat is toch ook geen gezicht? Ik heb al een paar keer geprobeerd om het een beetje bij te kleuren met een paar grasjes, maar dat kon ze niet zo waarderen Frusty Maar door dat witte pakje doet ze er altijd extra lang over om mijn pakje- je weet wel die stoel op je rug en al die riempjes om je hoofd - aan te doen. Dit is dus allemaal extra babe-watch tijd. Haha! Knipoog

Daarna gaan we meestal naar zo'n ruimte waar iedereen een beetje rondjes rijdt. De ene moet nog harder dan de andere en af en toe komen de anderen wel heel dicht bij je in de buurt. - wat wil je ook als wij allemaal met onze hoofden naar beneden moeten, dan weten wij toch ook niet waar we zijn-. Maar nu de oplossing: tijdens dit gedraaf tussen elkaar door kun je fijn je hoofd in de lucht steken om lekker rond te kijken. Je moet hierbij wel even oppassen tot hoe lang je hiermee door kan gaan, want na een tijdje werd mijn baasje wel boos. Boos!
Maar als je daarna alleen tussen die ijzeren obstakels moet, waarbij de opperbaas allerlei rare dingen naar mijn baasje roept, moet je wel even je hoofdje naar beneden doen. Nu weet je dat de merries kijken dus even je beste beentje voor - het duurt maar zeven minuten, en als je een beetje doorloopt zelfs maar vijf, dus dat is wel uit te houden -
Het resultaat: een blij en lief baasje Lovers , dus een extra appeltje Vork en je hebt toch alle babes van het paardenfeest gezien!!

Veel plezier de volgende keer en doe voorzichtig in je rolhok!

Nozem
Laatst bijgewerkt door mariska op 17-09-02 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:00

Nounou, je krijgt idd veel te eten Cres. Ik krijg normaal gesproken ruim 3 kilo, maar nu niet m'n baasje heeft spontaan verzonnen dat ik te dik ben en heeft me op rantsoen gezet, kan je 't je voorstellen, waar ze 't lef vandaan haalt Boos!

Daarnaast krijg ik wel altijd een wortel of snoepjes vooraf aan het 'werken'. Dan moet ik raar gaan buigen met m'n hals, alsof ze blij wordt wanneer ik een snoepje van m'n beide billen af kan happen en dan ook nog knielen. Al die moeite voor aan elke kant een snoepje te krijgen, meestal kijk ik tussen m'n voorbenen waar de rest is, maar helaas het is na de drie snoepjes echt op Frusty

Gelukkig krijg ik na het werken wel lekker wat te knabbelen, muesli ofzo Verward en meestal nog een appeltje. Daarna ga ik altijd heel hard hinniken dan komt ze met een hele berg raar gras aan, mjammie Vork Dan nog een knuffel, op zich lekker, maar het stoort wel tijdens het eten, moet ik constant opletten of ik niet spontaan haar hand in m'n mond heb, anders wordt ze nog boos ook. Raar figuur

Tja en wat betreft het werken, ik probeer haar soms wel eens te laten schrikken, dan doe ik net of ik kreupel ben tijdens het rijden, maar helaas begint ze dat truukje ook aardig door te krijgen en dan geeft ze me weer een por en dan loop ik maar weer een paar pasjes braaf. Dan is ze gelijk weer blij Verward

Tsja, af en toe wil ik wel eens echt protesteren door flink te bokken en te steigeren, maar dat hou ik hooguit maar 1 dagje vol, anders is ze zo boos dat ze me heel hard laat werken, dan ben ik helemaal drijfnat van het zweet, getverderrie Huilen

Soms neemt ze me mee naar zo'n stom klein vierkant bakje en dan moet ik aan een touwtje stom rondjes lopen met m'n neus richting de grond. Hoe verwacht ze nou dat ik dan kan zien waar ik loop??? Boos! Meestal als ze me dan naar het midden haalt om me weer de andere kant op te sturen ga ik dan heel hard tanden knarsen, tja, een bikkel als ik kan natuurlijk niet over zich heen laten lopen hè, dat snap je wel Cool

Tegenwoordig mag ik vaker in een andere bak lopen, zowel binnen als buiten. Buiten is erg leuk, daar kan je vanalles bedenken om onder het werk uit te komen, maar ja daar komen dan ook de truukjes van de baas weer bij kijken, dus ik houd me meestal wel redelijk braaf, maar dan probeer ik stiekem via m'n schouder weg te lopen, soms ben ik haar zelfs te slim af en heeft ze dat te laat door, hihihihi...

Binnen is ook wel leuk, daar hebben ze een heeeeeele grote bak, maar er staat in het midden een vaag soort hekje, alsof ze er 2 bakken van willen maken ofzo, maar ja... ze hebben wel vaker rare gewoontes die mensen...

Maar mijn baasje is wel lief, ze poetst me altijd heel uitgebreid, stiekem als ze bij m'n flank komt knars ik wel met m'n tanden, want een stoere 'vent' als ik moet wel laten merken dat ik niet wil werken...

Na het rijden of rondjes lopen neemt ze de rare spullen van m'n lichaam. Zelfs dat ding uit m'n mond waar ik dan net weer gewend aan ben en lekker op loop te knabbelen... Maar dan gaat ze me lekker kneden met d'r vingers, m'n hele rug en bips doet ze dan. Meestal ga ik er lekker voor staan en laat ik m'n spiertjes zakken en draai ik m'n rug naar haar toe. Vaak trek ik ook een raar gezicht, ze blijkt dat schattig te vinden en dan gaat ze langer door en krijg ik soms ook nog een snoepje. Tsja, je bent slim of je bent het niet Haha!

Maar ja, ik ga maar eens slapen, morgen weer een hele dag dat rare figuur om me heen en dan moet ik wel wakker genoeg zijn voor m'n truukjes *LOL*

*Hinnik* Kasmier

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 23:39

Haha, die van mij is veel ziek (wat natuurlijk weer niet leuk is voor haar en ik soms ook best wel een beetje zielig vind) waardoor ik niet vaak met haar op mijn rug hoeft rond te lopen.
Soms komt er wel een vriendinnetje van haar en dan moet ik wel hard werken, maar na de tijd krijg ik altijd een boel extra lekkers.
Ze zoekt nog steeds iemand die me regelmatig beweging gaat geven, maar die kan ze maar niet vinden.
No problemo zou ik zeggen, zij vindt het iets anders.

Tot die tijd mag ik lekker overdag in de wei en savonds naar mijn stalletje en dan de andere dag er weer uit en ga zo maar door, en als ze iemand heeft gevonden om op me te gaan zitten of ze zelf weer kan, tja, dan wordt ik dus een uurtje of wat uit het land geplukt, ga naar de bak of maak een buitenrit en dan weer terug de wei op in mn warme stalletje.

Vindt dat ik op dit moment best wel een luizeleventje heb, hoef bijna niks te doen, het is iig altijd beter dan ik voorheen had.
Tijden lang op stal zonder dat ik eruit kwam, kreeg bijna geen eten en was vaak bang toen die mensen van toen langs kwamen en was toen ook heel mager.
Maar gelukkig hebben die mensen mij na een tijdje weggedaan aan een andere man en binnen 2 weekjes kwam mijn vrouwtje van nu, die snel weer zorgde dat ik goed verzorgd werd.
Je herkent me nu niet weer van toen, nu heb ik weer een buik (te dik volgens mijn baasje, maar ach, dat detail vergeten we even gewoon) en toen niet.
Nu heb ik ook weer heldere oogjes, glansappeltjes op mijn vacht en krijg aandacht, mijn zere plekken worden bekeken en behandeld, krijg weer eten (normaal kan ik niet zeggen, want mijn baasje heeft me op een dieet gezet want ze vindt me te dik, dus krijg ik weinig en wat stro, daar heb ik wel buikvulling aan volgens haar maar wordt er niet dikker op, maar wat ze niet weet, is dat een man me overdag vaak ergens neer zet waar ik veel kan eten, maar ach, zelfs als het gras kort is, eet ik nog de hele dag) en een dekentje op tegen de kou en wordt niet meer zo slecht behandeld.

Heb het hier best naar mn zin hoor, veel krijgen, maar niet veel hoeven doen (als ik volgens mijn baasje maar genoeg liefde geef wat ik volgens mij wel doe als ze maar door mijn vaak chagerijnige uiterlijk heen kijkt, want ik geef haar iedere avond trouw een kusje als ze daarom vraagt, al kijk ik nog zo sjagie).

Nou, wat vinden jullie?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 00:48

Nou, ik kan dan gelukkig ook zeggen dat ik het héééél erg goed getroffen heb! Samen met mijn prachtige eigenwijze dochter mag ik nog steeds dag en nacht genieten van wat het land ons te bieden heeft. Ik kan jullie dan ook mededelen dat mijn buik(je) goed vol en rond is.. Vork En ja, deze wordt waarschijnlijk nog ronder en voller aangezien ik onlangs mijn lover Lovers Olof weer heb mogen ontmoeten. Mijn baasjes hebben mij toen naar hem toegebracht waar ik een geweldige vrijpartij verwachtte Pling Maar helaas.. Verdrietig Ik mocht hem niet zien en moest het doen met een rietje... Verdrietig Ik snap niet waarom ik hier nou niet eens heerlijk van mag genieten. Maar.. desalnietemin heb ik toch al een geweldige dochter van mijn lover Lovers en hopelijk volgend jaar weer eentje.

En wat het zogeheten werken betreft... doen jullie het echt helemaal verkeerd hoor! Mijn baasjes wouden mij eerder dit jaar voor een karretje zetten.. maar dat wou ik niet en dat heb ik ook lekker laten merken! Haha! Ze dachten mij te slim af te zijn en mij door een proffesionneel iemand te laten *temmen* voor zo'n karretje No way... geen polonaise achter mijn lijf! Ben ik ze dus toch te slim af geweest Haha!

Maar nu... heeft mijn baasje iemand gevonden die niet achter mij, maar op mij gaat zitten. Sandra heet ze geloof ik. Ze is op stal altijd heel erg lief voor me als ik op stal sta. Dan vertroeteld ze mij ontzettend en zegt ze hele lieve dingetjes. Maar sinds mijn dochter is geboren wordt ik toch wel een beetje verwaarloosd, al zeg ik het zelf. Verdrietig Volgens mij vinden ze haar vééél liever... Verdrietig Voor mij dan ook een reden om tijdens het werk niet te doen wat er van mij verwacht wordt. Ik ga er gewoon tegenin!

Net als jou Cres, heb ik ook nog niet zo lang iemand op me zitten. En ik begrijp ook veel dingen nog niet zo goed. Maar ik ben natuurlijk Super Maaike, dus dat gaat vast wel goed komen. Zolang ik maar zin in werken heb. En dat heb ik lekker bijna nooit! Haha! Dat meisje probeert mij nu te laten galloperen, maar dat vind ik veeeeeels te zwaar en te moeilijk... daar wordt je moe van. Dus.. dat doe ik ook lekker niet! Haha! Moet toegeven dat ik stiekem ook best wel een ietsie pietsie beetje eigenwijs ben, maar.. ik ben wel LIEF! Lachen Maar dat meisje geeft helaas niet op en laat mij toch goed werken Verdrietig Soms vind ik haar ook wel lief en dan doe ik gewoon wat ze vraagt Bloos Ze zegt steeds maar dat ik op mijn eigen benen moet leren lopen. Maar dat doe ik toch al??? Verward Ik zie namelijk niemand meelopen Nou ja, ze zal wel weten wat ze doet.. ben alleen wel erg blij dat ze nu ziek is... kan ik lekker ravotten in het land en lekker uitbreken. Vorige keer schrok ik echt, maar van de week... wou ik lekker de koeien plagen Koe

Jullie zien... ik geniet volkomen }>

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 01:13

Zoveel eten krijg ik niet want dan krijg ik buikpijn volgens haar. Wat een onzin. Die paar keer dat ik buikpijn kreeg was echt door iets anders hoor. Verder roept ze steeds dat we nu echt aan het werk gaan en dat ze elke dag wat met me gaat doen. Ik moet het nog zien gebeuren. Dan is ze weer met de kleine baasjes bezig, dan loopt ze weer speurend rond de boerderij met vreemde mannen of ze zit achter een verdacht blauw scherm op de computer. Klagen kan ze ook. De ene keer is het haar rug, dan is het weer haar pols en ga zo maar door. Volgens mij heb ik een behoorlijk krakkemikkige baas.

Nu zijn we weer aan het werk. Rustig aan, niet te lang achter elkaar. Ik ben al lang blij dat ik weer wat mag doen. Alleen dat aansingelen vind ik wat minder en toen ik laatst over het erf vloog met het zadel tussen mijn benen begon ze te gillen. Nu heeft ze een langere singel gekocht en zet ik mijn buik niet meer zo uit.

De laatste tijd krijgt mijn weidemaatje ook meer aandacht van haar. Ik gun het hem wel want hij is heel aardig maar ze moet natuurlijk niet overdrijven, ik ben wel de beste en de leukste. Ik vind het ook niet leuk dat ze me uitlacht als ik met mijn weidemaatje aan het rennen ben. Hij is kleiner en lichter en stopt heel snel. Ik schuif op mijn kont door maar dat is de wet van de zwaartekracht want ik ben een aardig zwaargewicht. Maar dat ik elke dag in de wei mag is wel fijn en ze is ook meestal op tijd met het eten. Zo niet dan ga ik op de plek in de wei staan waar ik in de keuken kan kijken en dan begrijpt ze de hint wel Extreme duivel

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 03:09

Hey bijna-buurman Knipoog

We hebben het er in het land al over gehad, maar jij moet toch nodig weer je baasje aansporen om ook een buitenritje te maken.
Dat had ik natuurlijk al een paar maanden geleden gedaan en Cres, een rust daarna, dat wil je niet weten. Oke, je hebt een beetje pijn aan je kogel maar dat is maar heel minimaal.
Maar de lusten die er tegenover staan, niet te geloven!
Eerst 6 weken helemaal niets gedaan, alleen een beetje stom gewandeld omdat mijn baasje dat zo nodig vond. Pfffff, wat een onzin. Die ezel heb ik nou wel gezien en die stomme blaffende hond komt ook mijn neusgaten uit.
Nadeel was wel dat ik maar een klein stukje land ter beschikking had en dat ik niet eens met jullie mee kon rennen. Daar had ik de eerste dag wel wat op gevonden: wist je dat je over schrikdraad ook heen kunt springen?
Ik vond het ook wel een leuk gezicht als ik mijn baasje op jou zag rijden. Dan had ik toch wel dikke pret in mijn eentje op het land.

Maar sinds anderhalve week is het weer gedaan met de rust. Ik loop nu alleen nog maar rondjes en halve rondjes door de bak. Al die rare kunstjes hoef ik nog niet, gelukkig maar want af en toe weet ik zelf niet eens waar ik mijn benen moet laten. Wat een rare dingen verzinnen die mensen, en dan nog zeggen dat we dat ook in de wei doen!

Ik ben wel een beetje jaloers op jouw eten, ik krijg nu juist extra weinig Boos!
Heb jij ook allemaal van die vreemde dingetjes door jouw eten? Ik stink ontzettend uit mijn mond, ik weet niet wat voor raar spul dat is. Ik heb haar ook wel eens horen zeggen dat ik dan minder last van vliegen zou hebben, nou, die is gek! Volgens mij zitten er bij mij net zoveel vliegen als bij jou.

Wat vindt jij nou van die veterlaarzen van je baasje }> ? Wat kunnen die wezens toch rare dingen aantrekken.
Wist je trouwens dat jouw baasje ook wel eens op mij gereden heeft.
Dat was afzien, hoor, ik voel met je mee.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 07:02

Mijn baasje snapt echt niets van paarden.. had ik van de zomer een mooi gespierd buikje, is ze er niet blij mee! Volgens mij heeft ze helemaal niet door hoe veel moeite ik daar voor heb moeten doen! Boos!
Nu krijg ik dus maar een heel klein beetje bix (ze noemt het een kwart kilootje, maar ik weet alleen dat het verdomd weinig is!) Gelukkig doet ze er ook wat kruiden door. Niet dat ik het zonder kruiden niet eet hoor Vingers aflikken maar dat foenegriek maakt het wel superlekker! Omdat ik haar dan toch wel lief vind deel ik het altijd met haar, dan lik ik over haar wang zodat ze onderweg naar haar stal toch nog wat lekkers heeft..

Gister hebben we weer wat vreemds gedaan hoor.. ik had eerst een paar daagjes vrij gehad omdat ze kreupel liep. Ja, daar voel ik me nog een beetje schuldig over hoor.. Maar ja, er kwam een hond achter me aan en die moest ik natuurlijk wegjagen. Ze stond alleen precies op de plek waar mijn hoefjes terecht kwamen Scheve mond Gelukkig is ze nu weer bijna beter!
Gister kwam ze me halen en zijn we door het bos gaan wandelen. Dat vind ik altijd prachtig! Veel andere paardjes, en OVERAL gras Kwijl
We lopen dan naar de paardenverzamelplaats, zij noemt het vaak Manege. Eerst moest ik rondjes rennen aan een lang touw. Prima hoor, vind ik best leuk! Af en toe moet je even laten zien wie de baas is, dus ik doe af en toe een beetje lastig, maar helaas heeft baasje nog niet goed door wie hier nou het sterkst en slimst is..
Toen we klaar waren dacht ik dat we weer naar huis zouden gaan.. komt ze ineens met een riempjes ding aan! IJzer in mijn mond, helemaal vastgebonden aan mijn mooie hoofdje. Ik was een beetje aan het knabbelen op dat vreemde ding (jaaaa.. ik ken het wel hoor, maar ja, het is toch elke keer even vreemd hoor) en ineens zit ze op mijn rug! Kan het me wel voorstellen.. zij heeft maar 2 benen, en ik 4, dus ben ik inderdaad een stuk handiger! Lachen

Met dat rare ijzeren ding en haar 2 beentjes (ik vind het nog steeds knap dat ze daar mee kunnen lopen hoor! Haha! ) stuurde ze me naar de zandbak. Daar was een ander paardje rondjes aan het rennen aan een touw, dus ik vond het een beetje vreemd. Nou ja, laat ik er maar in gaan dan. Moest ik door het pad in de zandbak lopen. Dat is best lastig hoor! Ik wilde graag bij het andere paardje zijn, maar ze stuurde me er heen, en dan er weer weg van.. volgens mij weten mensen ook niet wat ze willen Verward
Ze zei wel telkens dat ik braaf was, en dat vond ik ook van mezelf.. ik liep nog een beetje op het ijzerding te knabbelen en dat vond ze prachtig. Moet ik onthouden! Nadat ik een beetje gerend en gedraaid had ging ze weer op haar eigen benen lopen. Ik mocht eten, en ze vertelde blij aan een ander mens dat het heel goed ging! Ik weet niet of ze dit soort dingen vaker heeft gedaan, ze zei dat het de 5e keer was.. Dan moet zij het even spannend als ik vinden, want ik heb het ook nog maar 5 keer gedaan. Toch is ze vrij rustig.

Nou ja, ze heeft me thuisgebracht en toen mocht ik na een knuf weer met mijn vriendjes spelen. baasje!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 10:16

Goh, leuk om eens wat van de andere paarden te horen.
Een paar maanden geleden ben ik verhuisd. Ik woon nu niet meer bij mijn stiefmoeder en dat irritante grijze ventje.
Mijn stiefmoeder mis ik wel eens wat hoor. Ach en dat ventje had ik ook nog graag even gepest.
Dat was altijd leuk. Dan lagen er drie hoopjes hooi in de wei en dan rende ik van de ene hoop naar de andere zodat dat grijze ventje niets kon eten Extreme duivel
En tegen mij durfde hij het ook niet op te nemen.

Sinds ik verhuisd ben, sta ik meestal alleen in de wei. Een vriendinnetje van me staat in de wei ernaast. Eerst stond ze wel bij mij in en dat was ook heel gezellig, maar als ze me gaat irriteren met haar gezeur, dan bijt ik gewoon van me af. Ja, ik ben niet zo'n makkelijke meid.

Sinds kort staat er weer wekelijks zo'n schreeuwmens in de zandbak. Zij zegt dan weer wat tegen mijn mens die dan meteen heel rustig en fijn gaat zitten. Ik moet dan wel heel erg hard werken en ben na zo'n uurtje toch ook wel flink moe...

We gaan ook vaak met zo'n groot rijdend hok op stap. Ik was een klein rijdend hok gewend maar nu moet ik in zo'n grote. Dat is toch best wel spannend hoor, zo'n hoge klep oplopen.
Ik vind dat hok wel leuk want dan krijg ik lekker een net met hooi. Smakelijk! Vork
Als ik eruit moet, beginnen ze meteen mijn voeten op te tillen en draaien ze er rare dingen in. Ach, het loopt wel fijn op het gras. Het glijdt tenminste niet zo.
Als ze van alles op en om mij gehangen hebben, moet ik over houten bouwwerken springen. Op zich is dat best leuk, maar als ik niet zoveel zin heb, til ik mijn benen niet zo ver op. Dat bouwwerk stort dan achter mij in. Soms probeer ik dat dan ook nog met die andere bouwwerken, maar meestal lukt me dat dan niet meer.

Een tijdje geleden had ik niet zoveel zin om over die dingen te springen. Mijn mens was een beetje onzeker en toen had ik zoiets van: doe het dan maar zelf. Dan kom ik op zo'n bouwwerk aan rijden en dan laat mijn mens al merken dat dat toch wel een eng bouwwerk is. Ik geloof haar eerst niet, maar als ik er dan vlak voor ben, stop ik toch maar. Het stomme is, dat ze er dan toch over wil. Ik krijg een klap op mijn kont en een schop in mijn buik en daarna gaan we er weer op af.
Nou, die schop en die klap bevallen me niet zo best, dus doe ik tegenwoordig maar weer goed mijn best.

Het leuke van die dagen is, dat er zoveel andere paarden zijn. Superknappe mannen waarvoor ik dan even extra uitdagend ga lopen. Mijn mens moet er soms om lachen maar soms vindt ze het ook niet zo leuk. Ach, een paard moet toch ook lol hebben?

Vanavond moet ik weer in de zandbak rondjes sjouwen. Recht en scheef en dan ook nog scheef en opzij. Ook die rare wendingen waarbij mijn achterbenen wel moeten lopen maar niet vooruit mogen en mijn voorbenen opzij moeten. Tja, het is maar wat je leuk vindt.
De laatste tijd hebben mijn baasje en ik minder ruzie. Zij vraagt het mij vriendelijker (maar soms ook wel erg dringend) en dan doe ik het gewoon. Ik probeer nog wel eens wat te protesteren, maar dat heeft toch geen zin. Word ik alleen moe van en dan moet ik het alsnog doen.

En wat het lekkerste is? Na het lopen door die zandbak, word ik heerlijk met warm water gedoucht. Dan sta ik echt te genieten! Dan leg ik lekker mijn kin op haar schouder en kan ik zowat in slaap vallen.
En daarna mijn schone stalletje in waar ik nog een handje brokjes krijg en daarna aan mijn stro begin te knabbelen.

Hmm.. en dan lekker slapen...

Weltrusten,
Groetjes van Muzefee

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 10:36

Na al die verhaaltjes van jullie, merk ik toch wel dat ik het goed heb Lachen

Ik woon hier nu nog maar 2 maanden en 2 weken, maar ik heb het enorm naar mijn zin Party!! Ik mag lekker de hele dag buiten staan, heb ook een paar bomen in de wei staan waar ik heerlijk tegenaan kan schuren. En 's avonds moppert mijn baasje dan weer: "Vankje, je moet niet schuren, dan krijg je allemaal wondjes bij je staart en bij je manen". En ik weet ook wel dat ze daar gelijk in heeft, maar ik heb zooooveel jeuk, ik moet wel schuren! Scheve mond De vader van mijn baasje is nu een hele mooie, nieuwe stal aan het bouwen voor mij, zodat ik in de winter lekker warm binnen kan staan.

Overdag komt de moeder van mijn baasje wel eens, zij is bij mij bekend als het "appelvrouwtje". Zij komt altijd aanzetten met appels Lovers Van mijn baasje krijg ik ook altijd een appel, maar dan moet ik eerst werken... Scheve mond

En 's avonds, rond half 6, dan komt mijn baasje Party!! Als ik haar zie doe ik altijd "hu-hu-hu-hu" En daar wordt mijn baasje dan altijd heel blij van Lachen Dan doet ze mij altijd poetsen, vooral de eerste borstel waar ze mee poetst is in 1 woord; ge-wel-dig, mijn baasje noemt dat de rosborstel. En als ze mijn manen en staart kamt is dat ook heeeeeerlijk Lachen Dan gaan we vaak nog even rijden en de afgelopen week is mijn baasje altijd heel trots op mij omdat ik het heel goed doe Party!! En in het weekend maken we vaak een buitenritje, dan gaan we vaak naar mijn baasjes huis en dan is daar ook altijd het "appelvrouwtje" waar ik dan ook een appeltje voor krijg. (maar dan doet mijn baasje eerst dat ijzeren ding uit mijn mond en krijg ik *hoe noemt ze dat ook alweer, oh ja* dat halster om).

Dan gaan we weer terug en poetst mijn baasje me nog een keer, dan mag ik weer terug de wei in en krijg ik eten! Tong uitsteken Lekkere brokjes! Lachen

En dan komt ze nog even het water bijvullen, dan drink ik wat en dan geef ik haar altijd nog een kusje Lovers Dan moet ik altijd wel lachen, want dan zit ze helemaal onder het water Haha! Dan geeft ze mij nog een kus Lovers en dan gaat ze er weer vandoor... Gaaaap En dan ga ik slapen Dromen

Groetjes,
Ivanka


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:24

Hoi, zoals jullie misschien al weten ben ik Imker en ik woon bij mijn vrouwtje Veerle. Ik ben een ruin van 12 jaar oud en ben een vos, dat is de mooiste kleur van allemaal!! Ik woon nu ongeveer 2 jaar bij dit vrouwtje, voor die tijd woonde ik in Overijssel, daarben ik namelijk geboren (in Zenderen).
Mijn vrouwtje probeert mij erg te verwennen (krijg in de winter heerlijke maaltijden voorgeschoteld) en daarom roep ik maar trouw naar haar als ik haar aan zie komen lopen.
In het begin had ik echt een luizenleventje, ik hoefde niet op wedstrijd, gezellig lekker buitenrijden enzo en nu begint ze toch wel een beetje serieuzer te worden. ’t Vrouwtje krijgt nu 2x per week les op mij en mijn taak is dan om haar goed te laten zweten en zorgen dat ze de hulpen precies goed geeft, want anders doe ik het lekker niet!!! Nu rijden zo eens per maand een wedstrijd maar we gaan nog zeker 1x per week lekker buiten racen in de bossen. Vaak gaat ook nog mijn vriendje Ross mee of een ander vriendje of vriendinnetje van onze rijvereniging.
Ik ben gek op kleine kindertjes, die mogen op, onder en tussen mijn benen lopen, die doe ik niets. Honden zijn mijn favoriete andere maatjes, katten vind ik maar eng. Ook heb ik een huismuis, die komt elke ochtend even bij mij op bezoek en in het begin schrok Veerle daar erg van, maar nu is ze voort aan hem gewend.

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:54

Hiiiiiiiiiih, ik ben dus Raimaer en ik woon in Schijndel, vlakbij Den Dungen. Daar is het heel gezellig, er zijn veel vriendjes en ik kan vaak buiten spelen. Maar tegenwoordig moet ik vaker werken voor mijn vrouwtjes en daar ben ik eigenlijk niet mee eens. Mijn buurman is zo'n vieze ouwe vent die graag aan me zit - hij heet ook niet voor niets Trammelant - en die hoeft niet meer mijn vrouwtjes rond te dragen. Hij wordt alleen maar verwend met snoepjes en mag iedere dag buiten spelen. Ik vind het niet eerlijk! Lips are sealed

Eens in de week mag ik over van die rare dingen springen en dat gaat dan nog wel maar die rare rondjes met dat scheef lopen en zo brrrrrrrrrrrr. Ik wil gewoon mezelf zijn, en een beetje aan slungelen terwijl mijn vrouwtjes vinden dat ik mijn hoofd zus moet houden en dan mijn benen weer zo. Ik snap het nut er niet van, als ik zo loop als ik wil komen we er toch ook? Maar ze hebben me pas uitgelegd dat ik binnenkort mag laten zien hoe goed ik ben in die rare rondjes en dat ik dan toch echt mijn hoofd omlaag moet houden. Het zal wel, maar ik zal het toch wel een beetje proberen dan. Schijnheilig

Ik heb wel al laatst laten zien hoe goed ik die rare dingen kan springen, maar het is wel een beetje vreemd hoor. Thuis staan er maar een paar gebouwen en niet van die rare dingen, terwijl ik vorige week hele gekke zaken heb gezien! Verder ben ik toen ook wel heel erg geschrokken want ik sprong toch maar braaf over zo'n hindernis en toen lag ik ineens plat! Mijn kleine vrouwtje ook, maar die kwam me al snel knuffelen want ik snapte er niets van. Gelukkig mocht ik toen wat lekker gras eten en naar huis, en toen ik een paar dagen later weer thuis over zo'n ding moest ging het wel goed. Ik vond het eerst nog een beetje eng maar zo'n stoere meid als ik went er zo weer aan. }> Cool

Zondag ben ik met alle twee mijn vrouwtjes naar de bossen geweest, nu niet met Imker zoals de laatste keer (en dat vond ik zoooooo gezellig! Vingers aflikken ) maar met die enge Pablo, die mij laatst met buiten spelen had gebeten. Nou, zondag was hij niet zo stoer meer, hij verstopte zich steeds achter mij als hij enge dingen zag. Puh! En hij is dan nog een jaar ouder dan ik ook! Maar ik mocht lekker rennen over het zand, en dat vond ik heel leuk.

Oh ja, volgens mijn vrouwtjes ben ik soms een echte ezel, Koe }> maar daar kan ik toch niets aan doen! Ik heb nou eenmaal grote oren en die laat ik graag een beetje hangen terwijl ik mijn vrouwtje heel lief schuin aankijk.

En ik heb een beetje raar vraagje. Een paar maanden geleden mocht ik uit logeren bij iemand waar hele knappe mannen rondliepen Lovers Kwijl en toen kwam er iemand die allemaal hele rare dingen met me deed. Verward Sinds die tijd lijkt het wel of ik een steeds dikkere buik krijg, terwijl ik niet eens meer alle stro uit mijn stal opeet. Kunnen jullie me soms helpen?

Hoefjes van Raimaer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Celebi, dierenfan, gillian, Maanon_, Mark0919, pillow en 42 bezoekers