Grrrrrr... Makro-ergenissen!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Grrrrrr... Makro-ergenissen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 21:19

Vandaag zijn we naar de makro geweest, om een nieuwe pc te kopen. Ik zit er nu op te typen, dus we hebben hem wel, maar helaas met wat ergenisjes...

We hadden de pc zien staan in het Makro-foldertje. Superrrrr pc'tje volgens m'n vriend die er veel verstand van heeft. Atlon 2100, GeForce-4, Via-chipset, DVD-speler, TV-out, enz... Allemaal termen die mij niets zeggen, maar de pc scheen super te zijn.

Met het foldertje naar de eerste de beste knakker die er werkt, en die drukte ons de pc in handen die het volgens hem moest zijn. Die knakker wou ons eerst nog een andere pc verkopen die volgens hem veeeeel beter zou zijn. Twee maal met vriendlief gebeld en overlegd, maar die wist zeker dat dat niet zo was. Dus toch die uit het foldertje mee genomen. Worden we door dat knakkertje uitgemaakt als gekken?!!! "Tja, u moet het zelf weten, maar u bent gek als u die niet koopt" Lekker is dat... we mogen toch zelf wel bepalen welke pc we willen kopen?
Nog wat dingen geshopt, en afgerekend.

Thuis aangekomen (en toen pas de bon controleren... stom!) zien we dat we 100 euro teveel hebben betaald. Gebeld, en we konden terugkomen met de bon om 100 euro terug te krijgen. PC hoefde niet mee.

Komen we daar weer aan, schijnt het dat we door die knakker een verkeerde pc in handen hebben gedrukt! Qua vormgeving dezelfde als uit het voldertje, maar alleen minder werkgeheugen... (nog 300 MB of GB of wat dan ook, veel iig volgens vriend). Nou jaaaaa zeg! Een mindere pc dus, voor een hogere prijs terwijl die knakkerige werknemer ons verzekerde dat hij ons de pc uit de folder gaf. Dus 100 euro duurder uit, en een mindere pc als we wilden, alleen door die gozer die ons de verkeerde gaf!

We hadden de pc al uitgepakt en gebruikt, en dus was inruilen geen optie meer en deze is ook goed genoeg, maar toch... Tis toch van de gekke dat ze zo'n werknemer hebben? Uitschelden voor 'gek', en je nog 100 euro duurder uit laten zijn en een verkeerde pc meegeven... Lekker is dat...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:26

Jee zeg, je zou ze toch die verkopers. Kun je er echt niet meer mee terug? Ik zou het nog wel proberen. Je hebt immers niet gekregen waarom je vroeg

Toen ik mijn pc kocht (In het pentium 2/ 3 tijdperk) probeerde een verkoper me nog een pentium 1 te verkopen. "Kijk mooie computer, internet, e-mail, teksten schrijven, cd's 'en floppy's, echt een goede computer, kan alles" Helaas voor hem was ik niet een schatig meisje alleen maar werkte ik al enige tijd op de helpdesk van een internetprovider. Ik heb hem dus even om de oren geslagen met de specificaties die ik wilde en toen was het over. Toch maar ergens anders een computer gekocht.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:35

Klacht aan de Makro sturen.. Je laat je toch niet voor "gekken" uitmaken?! En dan ook nog het verkeerde meekrijgen. Doe er maar een maitlje/brief uit. Lijkt me logisch. Wel even erbij zeggen dat je die 100 euro netjes terug gekregen hebt en dat je dat op prijs stelt. En dan pas beginnen met schelden Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 21:42

Nee, Wmijn... Tis zelfs zo erg, die 100 euro kregen we NIET terug! Omdat het dus niet de goede pc was... Wij zeiden wel dat dat door die medewerker kwam, maar dat geloofden ze niet en daar konden hun niets aan doen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:15

Tsss. Dat zou ik dus _echt_ niet pikken...
Op z'n minst even praten met de manager en anders brief richting hoofdkantoor. Dit kan gewoon niet.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:25

Dit is het standaardbeleid van de MAKRO. Gewoon een brief schrijven naar het hoofdkantoor en heel erg vasthoudend zijn. Heeft bij mij gewerkt. Een beetje dreigen op briefpapier van een bevriende advocaat heeft denk ik ook wel meegeholpen. Schijnheilig
Succes ermee.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 06:42

Ik zou ze desnoods letterlijk uitschelden, maar die PC ging terug en het geld kreeg ik ook terug. Als de doos hetzelfde is, dan is een vergissing immers mogelijk? en wie zegt dat jullie die PC gebruikt hebben? Je komt toch pas achter zo'n vergissing als het ding uitgepakt is en evt. getest (minder geheugen is niet iets dat je aan de buitenkant van de 'tower' kunt zien). Dus terug en geld eisen en PC omruilen, want dit is gewoon belachelijk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 10:42

Germie, die pc kan echt niet terug, want er is al zo (illigaal...) aan gesleuteld... De kast is ook al open geweest, en er is iets uitgehaald en weer wat anders erin gezet. Er is al uren werk in gaan zitten, en hij loopt nu echt formidabel. Terug kan ie gewoon niet. En wij zijn ook blij met deze pc hoor, er zit alleen iets minder geheugen in, maar nog meer dan genoeg voor ons.
Het feit is wel dat we 100 euro meer hebben betaald als bedoelt, en dat vinden we minder fijn. En natuurlijk dat we uit worden gemaakt voor 'gek' omdat we een totaaaaal andere pc niet wilden kopen.

Ik ga het steeds raarder vinden. Waarom wou dat verkoop-knakkertje ons nou perse die andere pc aan smeren, en geeft ie ons daarna de verkeerde mee? Waarom wou hij niet dat we die pc uit het foldertje mee kregen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 11:09

Helaas... dit gebeurt wel vaker bij de Makro.
Zelf ook veel problemen mee gehad.
Daarom koop ik niet snel een pc bij de Makro, ondanks dat ze er vaak erg goedkoop zijn!!!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 11:22

Makro en de reputatie is echt niet goed. Wij kopen er nooit iets elektrisch niet meer! Ooit een koelkast gekocht, volledige garantie. Na twee dagen begint dat ding te rommelen en lawaai maken, duw wij bellen. Moesten 'm zelf binnendragen terwijl er op de garantie staat "aan huis hersteldienst" bij de garantie. Dat gebruikte ik dan ook meteen om het om de oren de meppen, zeiden ze me dat ik het vast verkeerd had aangesloten!!!!!!!!! DUH .... Wat kan je nu mis aansluiten bij een frigo'tje???? Dus ik vreselijk kwaad ... dat ding terug. Bijna 2 maand later telefoon, hij is gemaakt, ik mag 'm gaan halen, maar wel binnen de twee dagen, anders stockagekosten!!!!!!!! Ik WEEEEEEEEERAl kwaad, zij hebben 2maand nodig voor iets te fixen, en ik moet betalen??? Goed, na wat gezaag mag het in het weekend. In dat weekend, ernaar toe, halen ze "mijn koelkast" uit, het werkblad was eraf getrokken, en niet terug vastgezet, dus ik weer niet content, weeral gezaag. Blijkbaar werkte m'n gezaag héél efficient, ik mocht een nieuwe uithalen. Komen we aan de kassa, moet betalen, zelfs met dat bonnentje. Dus zij gaan bellen naar de desk daar. Wat geleuter later is het van dat die koelkast Géén garantie krijgt ... Dat pik ik niet, heb een aankoopbon gaan eisen, en met dreigen met de politie heb ik die tenslotte gekregen, ik heb er wat beddelakens mee gekocht toen, en andere huis-en-tuin spullen, maar nooit iets op stroom meer van de Makro!!!!! NO THANK YOU!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 11:27

De Aldi geeft dit soort problemen niet.
Makro ken ik verder niet, die zit hier niet in de buurt.

Maar m'n geld zou ik willen hebben, desnoods met wat kwade woorden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:35

Tja, een pc kun je bij de Makro ALLEEN kopen als je goed weet wat je koopt.
En de verkopers zijn eigenlijk alleen maar vakkenvullers. Daar heb je dus alleen maar last van en daar moet je al helemaal niet naar luisteren.
Teveel betaald en geld niet terug gehad? Dat zal mij toch echt niet gebeuren.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 17:03

Branca, wij hebben die pc ook gekocht op advies van iemand die er echt heeeeeeeeeeeeeeel veel verstand van heeft. Dat is het punt niet. Ik ben ook supertevreden met het ding.
En wij dachten ook dat dat ons nooit zou gebeuren... Zeg dat dus nooit!

Verder, ik ga een brief naar de directie schrijven, want ik vind dit geen stijl (en blijkbaar ben ik niet de enige).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:15

Van mij was het de Makro in Gent (Eke), gezien ik zie dat je in de week in gent woont ... dus ze kunnen er daar werkelijk wat van! Heb toen zelfs in de buro gezeten bij de directie ... ze boden me een drankje aan, en het was van "kalmeer nu wat" ... had wel lekker wat geld daar inzetten! Mocht niet eens kwaad zijn ... Loosers (die makrogasten hé!)!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:23

nou ja zeg, dat is pas BS, gewoon naar het hoofdkantoor bellen of schrijven en je klachten indienen en zorgen dat ze er iets aan doen, by the way, mooie PC Haha!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0_saskia_0, Amazonbot, Danielleeee_, DenieesB, Dennenboom, fro, Gittta, Hhilde, IndianSu, Joyceee86, laran, LiDi, littletash, Mitch_Beauty, Mizora, Plus_en_Min, ryukapple, SemrushBot, Sky_As, Symke, VivianHesen, wemkelover, Zebrastreep en 65 bezoekers