Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-13 09:20

Ik weet niet of ik de enige ben die hiermee zit, maar ik wilde het toch even in de groep gooien.

Er is al veel gezegd geweest over het kopje Uitgelicht en ik dacht dat ik alles goed begrepen had. Visitekaartje van bokt, enkel speciale topics en niet ieder topic kan erop, dus wees niet teleurgesteld als jou topic het niet haalt.

Goed, geen probleem. Ik heb al een drietal keer getemd op een fototopic om het te "nomineren", maar nooit haalden ze Uitgelicht. Ok, dat kan, jammer, maar we gaan er niet om mokken. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het bij het laatste topic wel erg jammer vond. Het topic over de twee heel oude IJslanders die al heel lang vriendinnen zijn en na de zomer ingeslapen zullen worden. Ik vond het een heel speciaal verhaal, maar het werd niet gekozen en so be it.

Maar als ik dan vandaag weer Uitgelicht bekijk en er staat de zoveelste zonsondergangfoto met een Haflinger tussen, dan wringt het toch een beetje. Iedereen is natuurlijk trots op zijn paardje en blij met mooie foto's, dus ik wil niemand persoonlijk afkraken. Maar in het algemeen komen dat soort foto's zo dikwijls voorbij, dat ik denk 'moet Uitgelicht niet wat kritischer samengesteld worden?'. Trek een jurk aan of wacht op zonsondergang en je hebt gegarandeerd een plek in Uitgelicht.

Ach, het is niet dat ik me er dood aan erger, ik wil gewoon even een balletje opgooien om te horen of ik de enige ben die dit opvalt en wat de meningen van anderen hierover is. Topic hoeft dus niet negatief te worden. Ik wil trouwens positief eindigen met te zeggen dat er soms heus wel zeer speciale en interessante topics tussen staan. Zoals dat barrelrace-topic, zo mooi en waarschijnlijk had ik er anders niet op geklikt. :)


_Lorette_

Berichten: 12045
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:25

Als ik het me goed herinner, stond het topic van de oude IJslanders op de Facebookpagina van Bokt. Er is dus wel aandacht aan geschonken. :)

Het valt mij juist op dat er echt geprobeerd wordt om veel variatie te houden in de foto's op Uitgelicht en de bijzondere verhalen komen ook aan bod zonder dat daar een jurk aan te pas hoeft te komen. Het lijkt me een hele opgave om alle topics in de gaten te houden en daar mooie foto's uit te kiezen. Dat zou ik niet beter kunnen!

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

lisetteexx

Berichten: 3051
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Kop van noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:25

Ja ik ben het wel met je eens!
Altijd staat hetzelfde erin, niet dat ze niet mooi zijn maar er zijn ook zeker andere prachtige topics die het niet halen!

Even een vraag gelijk hoe tem je een topic om hem te nomineren dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord :oo :oo :oo

Anouska me vriendinnetje

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:28

Ik ben het ook wel eens, ook heel veel dezelfde rassen die voorbij komen.

TeMmen doe je door op het rode uitroeptekentje te drukken rechts onderin de post. Ook voor de fototopics dus.

lisetteexx

Berichten: 3051
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Kop van noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:30

Winged schreef:
Ik ben het ook wel eens, ook heel veel dezelfde rassen die voorbij komen.

TeMmen doe je door op het rode uitroeptekentje te drukken rechts onderin de post. Ook voor de fototopics dus.


Okee zo!
Maar dan moet ik gewoon op versturen klikken of dan ook nog er even bijzetten dat het voor uitgelicht is?

Anouska me vriendinnetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:31

Eindelijk iemand die het uitspreekt, want ik ben het er ook mee eens. Het zijn altijd dezelfde slag foto's. Paard met lange manen op het strand, grote dressuurcracks en moet ook zeggen dat ik vrij vaak Bekende Bokkers tegen kom.
Als het door middel van en TeM systeem gaat snap ik het wel, ik denk echter dat het leuker zou zijn als topics waar niet zo gek veel in gekeken wordt, in 't zonntje worden gezet... Maar dat vind ik persoonlijk dan.
Kijk als 100 mensen op 1 topic 'stemmen' door middel van TeM snap ik wel dat ie in uitgelicht wordt gezet.. Maar eerlijk is eerlijk, istie dan niet al uitgelicht van zichzelf? :)

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:32

lisetteexx schreef:
Winged schreef:
Ik ben het ook wel eens, ook heel veel dezelfde rassen die voorbij komen.

TeMmen doe je door op het rode uitroeptekentje te drukken rechts onderin de post. Ook voor de fototopics dus.


Okee zo!
Maar dan moet ik gewoon op versturen klikken of dan ook nog er even bijzetten dat het voor uitgelicht is?

Melden dat het voor uitgelicht is :)

FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:33

Gini schreef:
Ik weet niet of ik de enige ben die hiermee zit, maar ik wilde het toch even in de groep gooien.

Er is al veel gezegd geweest over het kopje Uitgelicht en ik dacht dat ik alles goed begrepen had. Visitekaartje van bokt, enkel speciale topics en niet ieder topic kan erop, dus wees niet teleurgesteld als jou topic het niet haalt.

Goed, geen probleem. Ik heb al een drietal keer getemd op een fototopic om het te "nomineren", maar nooit haalden ze Uitgelicht. Ok, dat kan, jammer, maar we gaan er niet om mokken. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het bij het laatste topic wel erg jammer vond. Het topic over de twee heel oude IJslanders die al heel lang vriendinnen zijn en na de zomer ingeslapen zullen worden. Ik vond het een heel speciaal verhaal, maar het werd niet gekozen en so be it.

Maar als ik dan vandaag weer Uitgelicht bekijk en er staat de zoveelste zonsondergangfoto met een Haflinger tussen, dan wringt het toch een beetje. Iedereen is natuurlijk trots op zijn paardje en blij met mooie foto's, dus ik wil niemand persoonlijk afkraken. Maar in het algemeen komen dat soort foto's zo dikwijls voorbij, dat ik denk 'moet Uitgelicht niet wat kritischer samengesteld worden?'. Trek een jurk aan of wacht op zonsondergang en je hebt gegarandeerd een plek in Uitgelicht.

Ach, het is niet dat ik me er dood aan erger, ik wil gewoon even een balletje opgooien om te horen of ik de enige ben die dit opvalt en wat de meningen van anderen hierover is. Topic hoeft dus niet negatief te worden. Ik wil trouwens positief eindigen met te zeggen dat er soms heus wel zeer speciale en interessante topics tussen staan. Zoals dat barrelrace-topic, zo mooi en waarschijnlijk had ik er anders niet op geklikt. :)



Kan het hier alleen maar mee eens zijn. Zie er nu heel vaak topics staan van fotoshoots. Staan er nu ook weer 3 van op.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:35

Ik ben het helemaal met je eens. Steeds weer die zonsondergang, strandfoto's, bijna allemaal dezelfde opstelling en uiteraard de mega grote logo's/naam van de fotograaf. Ik kijk liever naar de foto's die wat minder geregisseerd zijn en waarbij je meer het karakter van het paard in terug ziet.

Trakehners ☆

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:36

Wat leuk om te lezen dat iemand mijn oudjes bij uitgelicht wilde zien :) :j
Maar er is idd extra aandacht aan ze besteed door het topic te plaatsen op de facebookpagina van bokt, wat ik ook al super leuk vond :j

Maar ergens snap ik jullie irritatie wel, het zijn vaak (sorry als ik nu mensen voor het hoofd stoot) haflingers en de "fotomeeting-geschikte -paarden"

Zoals nu die barrelrace die vind ik echt speciaal ja, en terecht in uitgelicht staan :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:40

Meestal vind ik de uitgelicht topics wel terecht, maar ik vind het jammer dat soms hetzelfe paard of dezelfde bokker meerdere keren vlak achter elkaar in uitgelicht staan.

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:52

Kan er niet zo mee zitten moet ik zeggen.

Kan je overigens alleen fototopics voor uitglicht nomineren.
Een zeer interessant verlopende discussie zou ook wel leuk zijn.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:52

helemaal mee eens! vindt helemaal dat bokt steeds meer grschikt is voor de leeftijds categorie 10 tot 20 jaar.
als die topics over vrijheidsdressuur, paarden die los met het baasje meelopen ' zoveel vertrouwen' prachtige zonsondergangshoots...binnenkort wordt het penny.nl let maar op. :D

Vind dat je helemaal gelijk hebt en hoop dat het wat minder wordt met die topics. kom maar weer op met goede rijtechnische discussies.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:56

Vind dat ze in uitgelicht 5 verschillende 'klasses' moeten pakken:

- Andere sport (denk aan TREC, western, mennen)
- Dressuur (zoals die Pre's vaker, dressuurcracks)
- Sprookjespaard (lange manen, you know)
- Speciaal verhaal (zoals de Ijslanders)
- Kraamstal (een leuk veulen om het af te maken).

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:56

Ben het helemaal met je eens. Ik kijk niet eens meer naar uitgelicht om deze reden.

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:58

NatasjavE schreef:
Kan je overigens alleen fototopics voor uitglicht nomineren.
Een zeer interessant verlopende discussie zou ook wel leuk zijn.

Lijkt mij een heel goede aanvulling op de fototopics! Maar die moet dan wel weer voorzien zijn van een aanlokkende foto, want de foto is hetgeen dat mensen tot klikken verleid.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:00

Dorus schreef:
NatasjavE schreef:
Kan je overigens alleen fototopics voor uitglicht nomineren.
Een zeer interessant verlopende discussie zou ook wel leuk zijn.

Lijkt mij een heel goede aanvulling op de fototopics! Maar die moet dan wel weer voorzien zijn van een aanlokkende foto, want de foto is hetgeen dat mensen tot klikken verleid.

Men neme een X-aantal 'standaard' plaatjes van verschillende disciplines (wel copyright vrij). Fotoshopt er de strekking van de discussie in (max zoveel tekens...)... Lijkt mij goed te doen :)

Estherbrink1

Berichten: 497
Geregistreerd: 27-01-13
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:05

Ik ben het hier ook wel mee eens. Niet dat de foto's die nu in uitgelicht komen niet mooi of bijzonder zijn hoor!
Maar je ziet vaak dezelfde soort foto's terug komen, en ook vaak 'professionele' foto's (met logo's etc)
Ik zou ook leuk vinden om iets meer variatie te zien.

Mario <3

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:07

Ik vind het leuk als het gevarieerd is.
Kijk bijv zga nooit bij Western, maar als het bij uitgelicht staat klik ik er vaak wel op want ben dan vaak wel nieuwsgierig. Idem met bijv Trec/interessante endurancefoto's.

Wbt discussie lijkt me ook wel wat :j

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:07

Moet ook bekennen dat ik niet wist dat je een topic kan nomineren voor uitgelicht.
Dat ga ik nu ook eens wat vaker doen :)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:10

Voor mij ook dé reden dat ik uitgelicht nooit aanklik, volledig negeer. I stoch altijd hetzelfde. En ik hou iet van Haflingers, en zeker niet met lange manen en een meisje in een jurk erbij wat totaal niet past :')

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:11

Nou ben ik heel benieuwd geworden naar het topic met de oude IJslanders. Iemand een linkje please?

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:13

Trouwens, staat net vandaag een barrelracer op uitgelicht, en zag ik niet ook net aangespannen shetties? Dus het zijn niet alleen maar wedstrijdpaarden en haflingers met meisjes in jurken bij zonsondergang hoor.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:14


Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:14

snap nu alleen niet hoe wr nu op haflingers komen, die zie ik net zoveel als de dressuurcracks :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers