Brrr schoonfamilie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Brrr schoonfamilie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 13:02

Is er geen mogelijkheid om van ze te scheiden???
De ene gaat vreemd, de ander is alcoholist, ik heb het niet getroffen met mijn zwagers. En als het nu alleen hun probleem was, nee ze maken het jouw probleem. Met mijn schoonmoeder heb ik prima contact en ookal zijn we heel verschillend we respecteren elkaar zoals we zijn maar haar zoons (2). Mijn man en ik hebben besloten om afstand te doen van de gang van zaken, dus geen verjaardagen meer "gezellig"bij elkaar op de bank terwijl je weet dat de een zijn vrouw bedriegt en de ander zich iedere dag bezuipt en dan het heerlijk vindt om je voor schut te zetten en te kwetsen.
Nou is onze dochter donderdag jarig en hebben we dus geen verjaardag, ohhhh wat was er een beledigd, bedreigd zijn moeder manipuleerd de ander. En dat terwijl hij met zijn zatte kop altijd roept "familie doet me niets". Het vervelende is dat hij nogal verbaal agressief kan zijn, en ik ben bang dat hij wel eens heel vervelend kan gaan doen.
Maar ja je schoonfamilie krijg je er maar bij zullen we maar zeggen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:39

Dat is inderdaad een rotsituatie. En vooral jammer voor je dochter, die snapt er natuurlijk niets van, of hebben jullie het haar uitgelegd? En de familie aan jou kant? Daar hebben jullie hopelijk wel goed contact mee? Dat maakt dan een hoop goed.
Als je bang bent dat iemand vervelend gaat doen, gewoon niet uitnodigen. Hij moet niet de verjaardag van je dochter gaan verpesten.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:46

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt door op deze manier geen verjaardag te vieren. Als het zo moet loopt het altijd uit op frustraties en ergernis en dat maakt een feestje er niet gezelliger op. Maar inderdaad wel sneu voor jullie dochter.
In mijn familie herken ik dit ook wel, alleen gaat het dan over ooms en tantes. Toen ik bij mijn ouders woonde vond ik verjaardagen ed dan ook altijd vreselijk. Nu ik op mezelf woon ben ik erg selectief geworden in de familieleden met wie ik nog contact heb. Dat geeft een hoop rust in ieder geval.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:01

pff jouw schoonfamilie is niet de enige waar je niet blij mee moet zijn...

Die van mij: 1 zwager zit vast in Schotland wegens drugssmokkel, 1 heeft al tig keer vastgezeten en is net een klein kind en een oplichter, 1 is dan nog wel vrij normaal maar vind het leuk om kwetsende opmerkingen te maken, 1 schoonzusje is een groot kreng heeft mij bij de hele familie zwartgemaakt door te zeggen dat ik met mijn vriend ging om zijn geld (wat hij niet eens had toen) en dat ik vreemd ging... (NOT) en zo nog meer dingen. schoonmoeder: heeft geroddelt dat ik al 3 keer zwanger ben geweest notabene tegen mijn eigen moeder en dat ik een zootje maak in mijn vriend zijn huis en nooit opruim + dat ik al een slet was volgens haar zonder dat ik haar ook maar 1 keer gesproken had Verward Verspreid door heel de stad dat het autoongeluk dat ik en Frank in april hebben gehad mijn schuld is want IK heb aan het stuur getrokken (*volgens haar) wat helemaal niet waar is.. Verward En zo kan ik nog een aantal pagina`s voltypen...

Ik weet hoe het is... jammergenoeg heb je ze niet voor het uitkiezen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:35

Hé wat een bekend bericht Schijnheilig
Ik ben laatst een weekendje weg geweest met de schoonfamilie.
De omgeving van het weekend was op zich leuk, maar zonder één bepaald schoonfamilielid was het nog leuker geweest.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:39

Pffffff, ik heb het geloof ik nogal getroffen met maar een vervelende zwager die gedeeltelijk bij zijn vrouw woont en gedeeltelijk bij zijn vriendin. Tenminste, zijn vrouw heeft laatst zijn spullen aan het grof vuil meegegeven. Ik denk niet dat hij nog terug hoeft te komen Extreme duivel
Mijn schoonmoeder was helemaal blij dat haar schoondochter eindelijk voor zichzelf opkwam. Dat is nu eens een fantastische schoonmoeder! Helaas is ze erg ziek.

Baileys

Berichten: 544
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Koudekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:40

Mijn schoonmoeder rukte m'n 12 uur oude baby uit m'n armen toen ik lag bij te komen van de narcose want "zij had als oma ook haar rechten!" NOT! Die had ze direct allemaal verspeeld dus.

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:11

ben ik ff blij met m´n schoonfamilie!
als mijn vriend dat soort familieleden al heeft dan ben ik ze nog niet tegen gekomen. Lijkt me echt heel erg rot als je zo´n schoonfamilie hebt. ik heb in het begin wel moeten wennen omdat bij hun sommige dingen nou eenmaal anders gaan en dát is soms wel irritant maar ook nooit meer dan dat.
iedereen met van die lastige schoonfamilie´s heel veel sterkte er mee!
groetjes franka

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:34

Goh... wat een toestanden Scheve mond . Het is in jouw geval inderdaad het rustigst om afstand van de familie te nemen!
Als ik bepaalde dingen hier zo lees, heb ik het echt wel getroffen hoor! Op een paar kleinigheden na, heb ik zeker geen verkeerde schoonfamilie; het enige wat ik echt op ze aan te merken heb, is dat ze allemaal nogal familie-ziek zijn (ja ja, mijn man ook Tong uitsteken !) Het liefst zouden ze alle feestdagen/vakanties met elkaar doorbrengen en dát gaat me nu net iets te ver! Mijn zwager en schoonzusje zijn eind Maart getrouwt en ipv een feest te geven, hebben ze de hele -naaste- familie (12 volw., 6 kinderen), mee op huwelijksreis genomen! Was heel gezellig hoor, maar we zouden dus met m´n zwager en schoonzusje en hun 2 kinderen naar Z.-Frankrijk gaan, had ze ook aan haar ouders gevraagd of ze ook kwamen! Dáár heb ik maar even gauw een stokje voor gestoken, we gaan tenslotte ook met de kerst met z´n allen skien en drie keer met m´n schoonouders op vakantie?? Sorry, dat vind ik dus teveel!! Meestal ben ik de "storende factor" Knipoog !
Ook met mijn kant van de fam. gaat het erg relaxed. Ik heb het denk ik, gewoon erg getroffen!!!