Beetje vergist in forum??

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Beetje vergist in forum??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 10:57

Ik dacht dat dit een paardenvoer -forum was, maar ik heb me vergist denk ik.... Verward Haha!

Ik zo blij het eerste topic plaatsen over wat ik voer....
Blijkt het over 'gewoon' voer te gaan.... Haha!

Nou ja, kan ook leuk zijn maar de gewone keuken interresserd me minder dan de paardenkeuken.
Eigenlijk zou je op mensen eens rantsoenberekening moeten loslaten....ben benieuwd of we dan nog hier lekkere hapjes aan het uitwisselen waren.... Tong uitsteken

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:59

hahah...je denkt het zelfde als wat ik als eerste dacht *LOL* ...maar dit is ook wel leuk Lachen kan ik ook een keer wat leuks koken ... voor me mammie Haha!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:34

Wat me bij dat paardenvoeren topic opvalt dat er op BOKT weinig personen tussen zitten die een paard of pony bezitten.
(Zie reactie's en zie aantal bezoekers)

Want anders zet je toch zo'n rantsoen op die topic.

Of is het zo net als bij sommige gezinnen.
Een hoop bla bla naar buiten toe.
Maar kom je binnen staat er niks op tafel.

Maar vooralsnog houd ik het bij het eerste, weinig pony/paarden eigenaren werkelijk op BOKT. Huilen

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:37

Troef schreef:
weinig pony/paarden eigenaren werkelijk op BOKT. Huilen


Ik ken ook genoeg ouders die beter eerst een cursus Ouderschap hadden kunnen volgen (en de vervolgcursus) voordat ze aan kinderen begonnen. Iedereen mag kinderen krijgen, en ook iedereen mag paarden houden. Ik denk dat we daar nooit over uitgediscussieerd raken, en dat lijkt me hier ook niet het topic voor.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:40

hangt er dus ook van af of je zelf voert of niet en of je het een boeiend onderwerp vindt voor een discussie. Persoonlijk vind ik praten over koken leuker dan over het voer van mijn paard. BTW, zie het betreffende topic van Suzanne F voor het rantsoen van onze paarden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:29

Weet je wat mij opvalt als je het over het voeren van paarden hebt? Dat iedereen zich ermee gaat bemoeien, en dat je in het ergste geval heel bokt over je heenkrijgt. Dus voor mij een reden om mijn mond te houden als het over zo'n topic gaat. Want stel je voor als ik nu ga zeggen dat ik met het oog voer? Ben ik dan iemand die geen paard verdient en er niet goed voor kan zorgen?
Rantsoenberekeningen zijn voor mij niet half zo interessant als wat iemand anders op tafel zet. Doe je voor jezelf ook nog ideetjes op. En dat heb ik niet bij een rantsoenberekening.

Je suis Charlie.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:53

Cassidy

Citaat:
Rantsoenberekeningen zijn voor mij niet half zo interessant als wat iemand anders op tafel zet. Doe je voor jezelf ook nog ideetjes op. En dat heb ik niet bij een rantsoenberekening.



Natuurlijk is het interessant om met elkaar over een rantsoen te praten.
Maar ik geef je gelijk als je denkt dat heel Bokt er zich mee bemoeid.
Om het maar niet te doen.

Want het blijkt in mijn opinie dat er nogal wat fake fokkers/eigenaren tussen kunnen zitten.
Die hoogstens een advies geven van horen zeggen.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:04

Man-o-man-o-man kan je alleen maar negatief reageren?

Zucht...

Ik vind paardenrantsoen leuk maar receptjes voor mijzelf nog véél leuker! Houd erg van lekker eten! Lachen

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:19

lot
Citaat:
Man-o-man-o-man kan je alleen maar negatief reageren?


Voel je je aangesproken?

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 17:46

Cassidy schreef:
Weet je wat mij opvalt als je het over het voeren van paarden hebt? Dat iedereen zich ermee gaat bemoeien, en dat je in het ergste geval heel bokt over je heenkrijgt. Dus voor mij een reden om mijn mond te houden als het over zo'n topic gaat. Want stel je voor als ik nu ga zeggen dat ik met het oog voer? Ben ik dan iemand die geen paard verdient en er niet goed voor kan zorgen?


Dat is dus iets waar ik in de verste verte geen zak om zal geven. Met alle plezier zal ik mijn uitleg wel geven. Haha!
En als iemand denkt dat die het beter kan mogen ze het van mij altijd eens komen proberen.
En trouwens, ik voer ook o.a. op het oog, wat is daar mis aan dan?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 19:01

Idd Cassidy het oog van de meester bepaald de conditie van het paard Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:05

BTW ik vind het best als hier ook 'paardenrecepten' uitgewisseld worden hoor..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:08

Ik had ook al wat oudere topics met paardenrecepten naar VT verplaatst. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:33

Ik maak mij geen zorgen over wat ik voer aan mijn paard, ten eerste haal ik mijn voer uit Duitsland en zullen maar weinigen dat merk voeren, en ten tweede zou ik mij echt niet druk maken wat andere bokkers daar nou van vinden. Ik kan zelf nog altijd het beste oordelen over hoe mijn paard het doet op zijn voer.

Verder heb ik nog heel veel paardenrecepten, voor de fanatiekelingen die in de keuken willen gaan staan voor hun paard. In Duitsland gaan ze daar best ver in, met kerst is het daar de gewoonte om kerstkoekjes te bakken, dus heb ik het recept hoe je paardenkoekjes moet bakken. Ook hele taartrecepten staan erin, speciaal brood bakken, echt heel suf. Gaat mij te ver, maar voor de liefhebbers zoek ik ze wel op en vertaal ik het even.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:52

Ik maak me nou werkelijk niet druk om wat "anderen" voeren.
Mijn paard is niet een top-sportpaard, is geen echte fokmerrie en mag veel te veel luieren in de wei.
Mijn paarden eten gras. En verder vrij weinig. Daar hoef ik niet verder over te praten.
Doe mij dan maar een lekker receptje van het een of ander voor in mijn eigen mond Haha!

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:24

als ik naar de gemiddelde maatstaven zou gaan voeren zit ik binnen de kortste keren met een hyperactief paard opgescheept.
dus ik denk persoonlijk dat bijna iedereen ''op het oog voert''
ik denk ook niet dat er echt gemiddelde paarden bestaan.
als ik daarnaast nog mijn drie shetties neem!!
die leven de hele zomer op gras,en als je dan niet oppast kun je ze rollen.
net van die gehaktballetjes op pootjes(sorry voetjes)
s'winters staan ze altijd buiten met natuurlijk een plekje om te schuilen.
en dan krijgen ze goed hooi.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Beetje vergist in forum??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 01:59

Ik voer ook op het oog!
En ik kan je vertellen ze staan er prima bij!
Geen grammetje te dun en ook haast niet te dik.
Zoals ik ze heb vind ik het fijnst.
Voor sommige is het iets te dik misschien, maar ik heb graag een paard met een beetje vlees en een lekker kontje en een reserve als hij/zij ziek word.
Dus ik ben happy met mijn rantsoen.
En ik blijf er ook lekker bij..

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Beetje vergist in forum??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 07:23

topic is 3 jaar oud


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 10 bezoekers