Hogeschool voor Journalistiek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Hogeschool voor Journalistiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 16:48

Hoi,
Ik heb ontdekt dat je met de opleiding die ik nu volg, een mbo- opleiding administratief-economisch, je door kan stromen naar de hogeschool voor journalistiek. Dat is een beroep dat ik altijd al graag had willen worden, maar omdat ik toch liever naar Deurne wilde, ben ik na de mavo meteen daarheen gegaan. Nu ben ik dus gestopt met Deurne, en ik had niet echt zin om eerst weer havo te gaan doen, dus ik ben begonnen met deze school. Nu ik dus weet dat ik toch nog journalistiek kan gaan doen, ben ik heel blij.
Nu heb ik het Internet erbij gehaald om te kijken of het allemaal klopte, en in welke plaatsen scholen voor journalistiek zijn. Alleen, ik ben er niet veel wijzer uit geworden...

Nu wil ik dus aan jullie hulp vragen, is er hier iemand bezig met deze opleiding, heeft een van jullie hem gedaan, wie weet in welke plaatsen ik deze opleiding kan volgen? Ik weet dat er in Groningen, Utrecht en Tilburg scholen voor zijn, maar zijn er nog meer plaatsen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!!

xx Nynke

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:15

Heej!
Ik zit zelf op de hogeschool van Utrecht (fysiotherapie)
De hogeschool van Utrecht heeft inderdaad een opleiding journalistiek en die staat naar mijn weten heel erg goed aangeschreven!!
Heeft Amsterdam ook geen opleiding journalistiek?? Verward
Misschien is het een idee om gewoon van wat hogescholen de internetpagina te zoeken op HBO.pagina .nl

gr. iris

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:22

Tilburg is er volgens mij ook een. Daar heeft een vriendin van mij lesgegeven (ze is journalist).
Het klonk wel als een leuke opleiding. Ik zal haar eens vragen waar er nog meer opleidingen zijn en of er verschil in zit.

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:26

ik wil zelf ook journalistiek gaan studeren als ik klaar ben met school, en volgens mij zit er in zwolle ook 1 (windesheim of zo iets).
ik ga denk ik naar utrecht, en dan ga ik na een jaar de richting redactionele vormgeving volgen.

ben trouwens ook wel benieuwd waar je verder nog journalistiek kan gaan studeren!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 19:40

Zwolle is er ook een, dat klopt, Tilburg ook, dat wist ik al, en dan Groningen en Utrecht. Ik heb op de site van de Hogeschool van Amsterdam gekeken, en daar zag ik geen opleiding voor journalistiek op staan...

Weet iemand met welke MBO- opleiding je journalistiek kan gaan doen? Of maakt dat niet uit, zolang je maar twee vreemde talen in je vakkenpakket hebt?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:03

mijn zus (20) zit ook op de hogeschool voor journalistiek!! in Utrecht, ze doet er geen flikker voor maar heeft wel haar pronpedeuse (of zoiets) gehaald.. maargoed doet er verder niet toe.. ben je van plan dat te gaan doen dan?

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 20:50

jaaaa!! zou je aan je zus willen vragen of ze mijn vragen wil beantwoorden? Ik wil het echt heeel graag weten!!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:16

Ik doe de school voor journalistiek. Haha! Zelf zit ik in Ede en doe een verkorte opleiding. (Ik had al een HBO diploma voordat ik begon) en het bevalt prima. Ik doe nu het 3e en 4e jaar in een en volgend jaar hoop ik af te studeren. In Zwolle, Utrecht en Tilburg zitten ook journalistiek-opleidingen. Die zijn allemaal een stuk groter dan in Ede. (Hier zijn maar 60 studenten per jaargang). In Ede is het wel op christelijke basis (dat is even wennen....) maar verder staat de opleiding wel als beste aangeschreven (in de elsevier)! Haha!

Succes bij je keuze!


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:18

Ik doe ook journalistiek, in Zwolle. Erg leuk. Lachen
Groningen zit er volgens mij geen een..Als je vragen hebt..Ask me.Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:27

ze hebben ieder jaar toch zo´n boekje met alle hogescholen en opleidingen er in van de ibg? daar staat dan in waar die opleiding allemaal zit.
groetjes franka

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:33

Ludo schreef:
Ik doe ook journalistiek, in Zwolle. Erg leuk. Lachen

Eeeh, buurvrouw! Clown Knipoog Ik zit in het gebouw naast Journalistiek, gebouw T. ( dat erg *ahum* kunstzinnige gebouw:P)

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 06:38

ItsMe"]
[quote="Ludo schreef:
Ik doe ook journalistiek, in Zwolle. Erg leuk. Lachen

Eeeh, buurvrouw! Clown Knipoog Ik zit in het gebouw naast Journalistiek, gebouw T. ( dat erg *ahum* kunstzinnige gebouw:P)
[/quote]

Haha, met dat hele enge dak... Lips are sealed
Daar stond ik maandag bovenop en dat was hoog.... Schijnheilig

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 08:32

Een aantal jaren geleden heb ik het eerste jaar gedaan en dat was op de Hogeschool Holland in Diemen grenzend aan de Bijlmer (Amsterdam).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 09:21

Ik heb Journalistiek gedaan in Tilburg, richting Schrijvende Pers. Is inmiddels wel tien jaar geleden Haha!
Op zich een goede opleiding omdat je een brede kennis krijgt ipv een diepe. Maar stel je niet te veel voor van journalistiek. Als je er zwaar romantische en avontuurlijke ideeen over hebt, ga dan nog eens ernstig in beraad. De meesten vullen de achterkanten van de advertenties. Alleen de ECHT goede journalisten hebben een wereldjob....

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 10:45

Ik weet dat het heel zwaar is, en dat je hard moet werken, maar het is wel iets wat ik graag wil doen! Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden op de site van Hogeschool Holland, want ik woon vlak bij Amsterdam. En ik ben wel geinteresseerd in Tilburg, omdat ik heel graag in Brabant of Limburg op kamers wil... Is er geen in Eindhoven? Dat vind ik jammer!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 10:52

Via www.hbo.nl kun je kijken waar hogescholen met een journalistieke opleiding zitten. Welke kant wil je eigenlijk op in de journalistiek?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:23

De afstand tussen Tilburg en Eindhoven is bijna te kruipen (20 min. met de trein) dus als je graag bv in Eindhoven wilt wonen, kan dat toch?

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Hogeschool INholland (Hogeschool Holland in Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 15:35

Hi,

Ik studeer zelf op dit moment deeltijd Communicatie aan de Hogeschool Holland in Diemen. Onee, INholland heet het tegenwoordig.
Hier heb je 4 verschillende afstudeerrichtingen, waaronder ook Tekstschrijven. Ik heb met deze variant niet veel ervaring, dus echt erover oordelen kan ik niet. Kijk eens op www.communicatie.hsholland.nl. Misschien heb je er iets aan?

Als je echt de Journalistiek op wilt dan zou ik in jouw geval wel specifiek kiezen voor een Journalistieke opleiding. Naar wat ik gehoord heb uit mijn omgeving besteedt bijv. de Hogeschool Utrecht (Journalistiek) meer aandacht aan het schrijven dan dat bijv. de Hogeschool Holland zou doen. (meer individuele aandacht aan het schrijven van teksten). Op de Hogeschool Holland Communicatie is het vooral op projectbasis samenwerken, praktijkgericht.

Succes met je beslissing

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 14:26

Dankjewel allemaal, ik heb voorlopig besloten dat ik naar de Fontys Hogeschool in Tilburg ga, en daar dus de opleiding journalistiek ga doen. Ik wil namelijk heel graag in Eindhoven op kamers, dus als dat maar 20 min. met de trein is, ben ik tevreden! Nu nog hopen dat het allemaal goed gaat, met deze opleiding, enz.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:28

Zolang je maar flink kranten leest en dus goed door je NOR (nieuwsorientatietoetsen) heen komt, en flink je theorie leert, kom je al een heel eind. Talent hoef je niet te hebben voor deze opleiding.
Maar als je denkt dat journalistiek leuk bij je past omdat je op je vooropleiding altijd hoge cijfers had voor je opstellen, dan krijg je nog een zware dobber.
Het eerste dat je leert is bondig schrijven. Human interest is een stiefkindje. Vond ik zelf erg jammer.

Veel succes gewenst!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 17:29

Dankjewel!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, agee, Akshay, AngeliqueB, Bjarni, cabochon1, Fayyah19, Galja, GoogleAdsense, Groetje, Ipsiedipsie, Laibadji, lletam, loowny, Love_Rosie, maessie, Marlies1995, Merileth, Nanne, Oehlala, pjer, Ro0sje, Sourire, Tessaaa, TessaxQuincy, Verara en 238 bezoekers