aanvaring tussen de postbode en onze hond

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

aanvaring tussen de postbode en onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 14:25

Nadat vanmiddag onze post was bezorgd hoorde ik herrie buiten ,even later werd er aangebeld door de buurman met de mededeling dat onze hond de postbode had gebeten,die vrouw(de postbode dus) stond er naast en ik nodigde haar uit om binnen even binnen te komen zitten zodat we de wond zouden kunnen verzorgen en ik haar een bakkie tegen de schrik kon geven Verward
Dit wilde ze niet,ging gehurkt achter haar auto zitten,dus ik haar hand geinspecteerd heeft ze een schrammetje aan haar vinger bijna tegen de hand aan.
Ze heeft haar hand dus wel heel erg diep in onze brievenbus gedaan!!
Niet dat onze hond zomaar mag bijten natuurlijk ,ik was best wel geschrokken en had dit niet van onze hond verwacht.
Omdat er niets uit die vrouw kwam hebben wij zelf de politie maar gebeld Verward
Die kwamen langs en de een heeft een stukje verderop die vrouw ondervraagd en de ander heeft ons ondervraagd
Er word nu dus uiteindelijk aangifte gedaan door de PTT of tgp of hoe dat ook heet??
Wie weet wat we nu kunnen verwachten???
Straks gaan ze zeggen dat onze hond gevaarlijk is Lips are sealed
Ik weet wel dat we meteen een bak achter de brievenbus gaan maken zodat dit niet meer voor kan komen!!
groetjes van Patricia


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 14:51

Begrijp ik goed dat de hond dus binnen zat????????? Nou ja zeg, wat doet ze met haar vingers zo ver door de brievenbus?????? Vreemd hoor!
Ik weet niet of ze je iets ten laste kunnen leggen. Ze hoeft haar volgens mij niet naar hand binnen te steken om de post er doorheen te duwen Haha!, voo rmijn gevoel is ze zelf fout dan Verward

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:20

Het ligt er maar net aan. Ik ben zelf ook een jaar lang postbode geweest en bij de ene brievenbus moet je toch vrij ver doorduwen om de post er door heen te krijgen en bij de ander niet ( i.v.m. tochstrippen enzo).

Maar goed, als ik wist dat er een hond wel eens lelijk tegen mij kon doen was ik toch erg voorzichtig.

Zelf hebben we een jack die de post uit de brievenbus trekt ( hij zal nooit bijten!!) dus ik kan het van beide kanten begrijpen.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:30

Precies mijn hond doet dat dus ook de post uit de brievenbus trekken voordat het op de grond kan vallen.Het kan gebeuren dat de hond zo enthousiast is dat het per ongeluk naast de post de vinger van een postbode kan pakken.Maar dat wil niet inhouden dat je hond aggressief is,want anders was ze er heus niet met een schammetje afgekomen hoor.
Als er echt een rechtzaak komt dan word er een test met je hond gedaan en als jij zeker weet dat je hond niet aggressief is dan zal ik me niet druk maken hoor.
En het is idd een goed idee om die bak achter de brievenbak te hangen.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 16:37

Inderdaad,ze trekt de post altijd naar binnen door de brievenbus ,alleen zat er nu een vinger bij Lips are sealed
We hebben de politie laten zien dat er geen tochtstrip(die heeft de hond eraf gesloopt Clown ) zat dus de post kon er gemakkelijk in en je moet je hand er wel heel raar insteken wil je op die plek gebeten worden .....
Jullie horen nog wel hoe het afloopt

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:50

misschien dat ze hem wilde aaien? Verward

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:26

wat voor hond hebben jullie dan en dat komt heus wel vaker voor cvind ik ook niet raar een hond ziet een hand door een gleuf naar binnen komen dat snapt die toch oook niet en het maakt herrie.

Anoniem

Re: aanvaring tussen de postbode en onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:24

patricia!! schreef:
Er word nu dus uiteindelijk aangifte gedaan door de PTT of tgp of hoe dat ook heet??
Wie weet wat we nu kunnen verwachten???


Er is hier helemaal geen strafbaar feit waar aangifte van gedaan kan worden Verward
Een hond kan nl. niemand mishandelen dat kunnen alleen mensen.
Het is wel strafbaar als je je hond tegen iemand ophitst maar daar is hier geen sprake van.
De TPG kan geen aangifte doen want is geen partij in dit verhaal, alleen de postbode zelf zou evt. aangifte kunnen doen, maar zo als ik al zei ik zou niet weten waarvan.
Waarschijnlijk word er alleen een mutatie van gemaakt op het buro, dit houdt in dat het voorval in de computer wordt opgeslagen verder word er (stafrechtelijk) niets mee gedaan.
Civielrechtelijk zou de postbode haar schade op jullie kunnen verhalen, maar ik begrijp uit je topic dat die er eigenlijk ook niet is.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:38

he hallo
wat een toestand zeg.
nou wij hebben ook een keer een aanvaring gehad met een postbode, nou jah de hond.
er werd een pakketje bezord, ik doe de deur open en onze hond loopt naar buiten, krijgt die honde me toch een schop van de postbode, je zag dat arme hondje zo door de lucht vliegen (hondje doet nooit een vlieg kwaad) begint die idioot een partij te gillen joh.
nou hond bloeden, ik naar de dierenarts gelukkig niks ernstigs.
heb wel aangifte gedaan, de postbode dus ook.
volgens de postbode had de hond hem gebeten in zijn bovenbeen, het was een man van 2 meter en wij hebben dus een jack russel Verward en zo hoog kan dat beestje niet springen Verward, de postbode hand een paar gaatjes in zijn broek geknipt (vertelde de politie later) en beweerde dat de hond hem dus echt gebeten heeft.
wat blijkt nou, de vriendin van de postbode (ook een postbode) is bang voor honden, aangezien onze honden op het tijdstip dat de post komt gewoon in de gang kunnen, is zij dus erg bang om de post door de brievenbus te doen.
door dat geintje hebben wij een waarschuwing gekregen van de ptt dat als er nog een keer zoiets gebeurd de post niet meer bezorgd word Verward.
dus ik denk dat jullie ook zoiets krijgen, en waarschijnlijk dat jullie haar dokterskosten moeten betalen als ze naar een dokter is geweest.
succes ermee

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 08:41

Ze kunnen jullie niets maken, de hond bevond zich op eigen terrein achter gesloten deur. Die postbode is gewoon onhandig geweest. Jullie hond is niet vals of kwaadaardig of zo, alleen maar waakzaam.

Kojack, hoe is het afgelopen? als iemand mijn hond trapt, dan val ik hem aan hoor! Ze mogen niet aan mijn hond komen. ONze polle zou trouwens iemand ook echt neit bijten, te vriendelijk. Ze blaft wel, maar tegelijkertijd kwispelt ze.

De hond is de betere mens

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:49

He hallo
De hond had ook niet gebeten!!
Ik heb die kerel helemaal verrot gescholden, ik was zo kwaad, die hond Doet nog geen vlieg kwaad en hij gewoon beweren dat ze gebeten zou hebben.
Later is er toe gegeven dat hij het had gedaan omdat zijn vriendin (ook postbode) bang is.
Als er een situatie is dat de postbode gevaar loopt (met een hond) krijg je een briefje dat je moet opletten en als het dan nog 1 keer gebeurd krijg je gewoon je post niet meer.
Het is nu al 1 jaar geleden maar als ik die postbode tegen kom vertel ik hem nog eens de waarheid !!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:09

Ik had hem een lekkere malse schop onder zijn kl.ten verkocht! Die misselijke ZAK!

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:51

Het kan wel zijn dat er besloten wordt om geen post meer te bezorgen zolang jullie je brievenbus niet verplaatst ehbben zodat er geen hond meer bijkan. Ik heb zelf enige jaren bij de post gewerkt en wij hadden ook zo'n adres. Die hond sprong omhoog e npakte dan je jas (beet niet), maar daar werd dus geen post bezorgd zolang de toestand niet aangepast was.
Verder ben ik eens aangevallen door een kat, op dezelfde manier zoals die postbode gebeten is, de kat sprong van binnenuit omhoog, maait z'n klauw door de opening en heeft net m'n vinger te pakken. Heeft niet echt iets met onhandigheid te maken hoor, misshcien was de bundel post vrij dik of zwaar, dan heb je vaak een vinger nodig om het netjes door de brievenbus te doen (al zat er bij mij zo'n tochstrip). Gewone open brievenbussen gaan rg gemakkelijk, de post glijdt er gewoon in, dan heb je denk ik geen vinger nodig.
Ik denk dat je dus niet veel meer hoort, hooguit dat je geen post meer ontvangt als de situatie niet verandert.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:32

bij mij thuis zijn de postbodes niet bang van de hond maar van de kat Haha!
als de post door de brievenbus wordt gestopt zit mijn kat er al op te wachten...dan slaat ze echt hard haar nagels uit en als er dan zo'n domme postbode is die z'n vingers naar binnen stopt..ja, dan heb je een grote snee in je vinger
er zijn dus al vaak postbodes aan de deur geweest om te klagen (en om gelijk een pleister te vragen) we hebben ook al heel erg vaak nieuw postbodes gehad en postbodes die hun lieve kleine broertje/zusje meenemen om hen de post bij ons door de brievenbus te gooien *LOL*

zelf heb ik ook nog een tijdje tijdschriften bezorgt en ben regelmatig aangevallen door honden (ook een van de redenen waardoor ik er mee ben gestopt)
van kleine honden die in je voeten bijten tot grote die je achterna komen Scheve mond

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 14:42

Niet alleen honden, maar ook katten pakken de post uit de brievenbus voordat het op de grond valt. Onze kat is daar heel bedreven in. Hij weet gewoon wanneer de postbode eraan komt (hoort dat dus veeeeeel eerder dan wij) en rent als een gek naar de deur. Met aanloop springt hij tegen de deur op om de post "op te vangen". Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik denk dat hij de vingers van de postbode ook wel heel erg interessant vindt, maar goed. Ook bij ons is het dus oppassen geblazen, en ook ik ben van plan om een bak aan de brievenbus te maken, zodat daar de post invalt. Niet alleen hierom, maar ik ben ook altijd wat bang dat een of andere gestoorde gek iets door onze brievenbus gooit, bedoeld voor onze katten (vergiftigd ofzo). Tja, misschien een beetje panisch van mijn kant, maar ja, je hoort wel eens wat, hè?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 14:44

IcePrincess schreef:
bij mij thuis zijn de postbodes niet bang van de hond maar van de kat Haha!
als de post door de brievenbus wordt gestopt zit mijn kat er al op te wachten...dan slaat ze echt hard haar nagels uit en als er dan zo'n domme postbode is die z'n vingers naar binnen stopt..ja, dan heb je een grote snee in je vinger
er zijn dus al vaak postbodes aan de deur geweest om te klagen (en om gelijk een pleister te vragen) we hebben ook al heel erg vaak nieuw postbodes gehad en postbodes die hun lieve kleine broertje/zusje meenemen om hen de post bij ons door de brievenbus te gooien *LOL*



Haha, zie jouw reactie nu pas. Nog meer bokkers met dat soort katten! Bij ons precies hetzelfde verhaal..... maar nog geen klagende postbodes aan de deur gehad. Nou moet ik ook toegeven dat wij overdag beiden niet thuis zijn...... valt ook niet veel te klagen, dus.

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:24

wij zijn ook niet altijd thuis dus er zal vast wel vaker een boze postbode aan de deur geweest zijn
maar we vinden (soms helemaal mee naar zolder gesleept) ook vaak gescheurde post en soms zelfs brieven met bloed eraan....
dan heb je altijd wel zoiets van; arme postbode


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 09:44

IcePrincess schreef:
wij zijn ook niet altijd thuis dus er zal vast wel vaker een boze postbode aan de deur geweest zijn
maar we vinden (soms helemaal mee naar zolder gesleept) ook vaak gescheurde post en soms zelfs brieven met bloed eraan....
dan heb je altijd wel zoiets van; arme postbode


Hier idem dito, maar het grappige is dat onze ene kat het geweldig vindt om de post uit de brievenbus op te vangen, en onze andere kat gaat helemaal door het dolle als hij een krantje heeft o.i.d. die hij kan verscheuren. Gelukkig nog geen bebloede post gevonden.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AmyJamess, AnnickT, chocky84, ComscoreBot, DogWords, douschka, Fair, Ginny135, GrapeshotBot, journee, Kaetibangsi, leo_nore, lientje80, ontherun, Prairy, secricible, senna21, StonedRomy, sunshine, Syzygy, Tientjeblij, Whizz en 59 bezoekers