Mooie start van het SGW-seizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Mooie start van het SGW-seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 21:38

Vanmorgen om 6 uur ging de wekker! Slapen Heeeel erg vroeg dus.
Na een week waarin ik weinig slaapuurtjes heb gemaakt, voelde dat niet fijn......
Maar ja, er toch maar uit gegaan, want we hadden vandaag onze eerste SGW-wedstrijd van dit seizoen. Het was in Gorssel, bij Deventer.
Had sinds mei niet meer gecrosst, dus zag het eigenlijk als een opwarmertje voor de komende SGW's.

Om 7 uur waren mijn groom Haha! (Karin) en ik op stal. Ameretto gevoerd en ook maar even de rest van de stal gevoerd.
Daarna Ameretto ingevlochten en dat vond ie niet zo grappig !
Hij was me een potje sjacherijnig, niet normaal meer! Hij keek echt op zo'n manier van: Ik ben STOER, dus dan hoor ik niet van die stomme knotten in mijn manen te hebben! Clown

Maar goed, na een kwartiertje zaten de vlechten er toch in (sorry Retje) en kon de reis richting Gorssel beginnen.
Eenmaal op het terrein aangekomen mijn startnummer gehaald en Ameretto opgezadeld, want om half 10 moest ik dressuren.
Hij voelde in het begin niet fijn, beetje stijfjes in zijn lichaam, maar na een half uurtje liep ie fijn. De combinatie voor ons was uitgevallen, dus mochten we iets eerder de ring in. Toch maar gewoon op mijn eigen tijd gestart, kon ik hem mooi nog een beetje beter rijden.

Toen de proef in. Hij liep erg netjes. Zag het net terug op video en ik kan niet ontvreden zijn. Alleen verruimde hij niet genoeg in de middendraf, maar voor de rest was hij heel mooi constant.
Dit zagen we een half uur later ook terug in de tussenstand: We stonden derde met 163 punten, nadat de helft van mijn ring was geweest. Dat was dus een mooie uitgangspostitie om de cross mee in te gaan! Vingers aflikken

Om 10 uur waren we klaar met dressuren, toen meteen maar die 'stomme' vlechtjes eruit gehaald (Ret was me dankbaar) en afgezadeld. Daarna geprobeerd of meneer iets wilde drinken, maar nee hoor. Hij had geen zin.

Om half 3 zou ik pas weer hoeven te springen, dus tussendoor zijn Ka en ik de cross gaan verkennen. We hebben er dus weer aardig wat kilometers opzitten voor vandaag! Knipoog
De cross zag er erg mooi uit. Niet heel veel technische sprongen, maar gewoon een leuk en mooi parcours. En de bodem was super!
Dit zag ik wel zitten.

Daarna wat gegeten en weer Ret vriendelijk gevraagd of ie wat wilde drinken, maar meneer weigerde nog steeds. (en het was me toch warm vanmiddag!!)
Toen nog even het springparcours verkend, zag er ook niet al te ingewikkeld uit en daarna maar langzaam aan begonnen met opzadelen en klaarmaken voor het springen en meteen voor de cross, want tussen het springen en de cross zat 30 minuten.

Ret stond heel moe te zijn tijdens het opzadelen, er was niet veel pit te bespeuren bij 'm. Liep ook heel relaxt naar de keuring.
Keuring ging goed, hartslag van 40 en goed voorgedraven.

Pas toen ik weer opsteeg kreeg ie in de gaten dat het vandaag 'Cross-dag' was! Het was net of er ineens een knop omging van: Heeee, ik mag straks hard en ik mag weer springen!!
Dus vanaf dat moment was ie wakker en met losspringen voor het springparcours was ie ook lekker voorwaarts, hij wilde heel graag. Trok lekker op de sprongen en was goed aan het been.
We mochten de ring in en hij liep heel fijn. Lekker weer voorwaarts en we waren foutloos!!!
Nou, dat ging dus goed tot nu toe, dacht ik. Nu alleen de cross nog. Maar vanaf dat moment zag ik het zonnig in, omdat ik er alle vertrouwen in had dat de cross goed zou gaan!

Nou, 30 minuten later mochten we starten voor de cross. Tijdens de warming-up nog even wat sprintjes getrokken en hij wilde maar wat graag! Ons renpaard Haha!
Eindelijk was het 14.58 en mochten we starten. Hij ging echt als een speer, mooi zijn oortjes erop en gaan met die banaan! Ik kon hem echt super schakelen tijdens de rit. Hij kwam een aantal meters voor de sprong weer mooi terug op mijn zit en daarna kon ik hem weer goed voorwaarts rijden. Er zaten ook nog best wat lange stukken tussen in het parcours en op die stukken ben ik ook echt voluit gegaan.

Halverwege het parcours was de waterpartij. Deze bestond uit hindernis 13 - een boomstam, daarna een waterbak, onder een ophaalbrug door en daarna uit het water- en hindernis 14 - een grote waterbak met aan het einde een boomstam.
Heel erg veel paarden keken op deze combinatie. Ze durfden helemaal niet, of gingen pas als er een ander paard gepasseerd was.
Nou, Ret niet hoor! Die had z'n oortjes erop en dacht: Jippie, water!!!!!
Hij ging er netjes in galop doorheen en had er echt plezier in!

Er waren 17 hindernissen en voor we het wisten waren we alweer gefinisht. Met een hele snelle tijd! De toegestane tijd was 5.47 min. En wij hebben er ook ongeveer zo snel over gedaan. Goed aangevoeld dus tijdens de rit!
10 minuten na de finish nog een keuring en toen zat zijn pols op 72 en zijn hartslag netjes op 64. Echt super!!!!

Mijn dag kon niet meer stuk! We zaten nu zeker bij de eerste 10, dachten we. Party!!
De prijsuitreiking was pas om kwart over 6 en aangezien ik al om 4 uur klaar was met alles, hebben we Retje eerst naar stal gebracht. Daar heb ik hem lekker helemaal gewassen onder de slang (die hij zowat helemaal in zijn mond nam, omdat meneer nu ineens WEL wilde drinken......)
Daarna lekker z'n wollen deken opgelegd en als een gek terug gegaan naar Gorssel om nog net op tijd te zijn voor de uitslag.

Eenmaal aangekomen in Gorssel was het precies kwart over 6 en hoorden we toen we buiten liepen nog net de laatste prijzen omgeroepen worden. Helaaaaas, te laat! Boos!
Maar er hing wel een uitslagenlijst dus ben ik daar maar even op gaan kijken. Zag een aantal namen met daaronder een dikke vette streep. Dit waren dus de mensen die in de prijzen zaten. Ik dus gekeken of ik daar bij stond, kon me niet onderin vinden. Dus ik iets naar boven keken, stond ik daar gewoon als derde geplaatst!!!! Ret en ik waren derde geworden! Haha, ik kon mijn ogen niet geloven!! Nou ja, ben toen maar naar het secretariaat gegaan. Kwam ik daar aan. Ik zo: 'ik ben net aangekomen en was dus te laat voor de prijsuitreiking, maar ik zag dus net dat ik derde ben geworden!'. Heb gewoon nog 34 euro gewonnen en een heel mooi wit lintje.
Wow, mijn lieve stoere ponytje was gewoon 3e tussen al die grote paarden!!

Ben echt trots op mijn schatje dat ie dit presteert! Lovers

Ik zie de SGW van Neede (28/29 sept) helemaal zitten!

En ik heb Ret natuurlijk ff een extra dikke knuffel gegeven!!

ps. Ka, heeeeel erg bedankt voor het groomen!!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 21:45

whoie, super zeg voor de eerste keer!! Welke klasse rij je?

linda

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:38

Goed zo Lachen
Jammer dat je niet lekker trots het lintje op kon halen, maar hartstikke goed Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:42

Groom meldt zich! Haha!

Was echt een heerlijke dag vandaag: mooi weer, een paard dat zin had om te lopen en een ruiter die er voor ging. En als sluitpost een brakke groom. Haha!

Prachtig om Retje door de cross te zien gaan! Ik heb de eerste twee hindernissen gezien en de laatste, paps hadden we bij de waterpartij neergezet om te filmen. Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet, heb het nog niet gezien.

Zoals Lau al zei: ze gingen voor het oefenwedstrijdje, maar hij liep zo lekker dat ze 'm maar fijn heeft laten lopen, met een 3e plaats als resultaat! Toen hij gefinisht was, liep hij ook om zich heen te kijken van: hmm, was dat alles? Grappig trouwens dat daar dezelfde veterinairen rondliepen als bij de endurance, ik zag allemaal bekende gezichten.

Anyway, ik zie dat Lau inmiddels offline is, dus ik antwoord maar ff op je vraag Liberty:

Ret en Lau hebben L gecrosst bij de pony's, maar dus nu weer B bij de paarden. In mei gestart in Ambt-Delden, ging ook super (2e tijd in de cross), maar achteraf bleek dat hindernis 14 links i.p.v. in het midden genomen moest worden, dus helaas uitsluiting. Heel jammer, want anders waren ze ook 3e geweest. Dus dit was een mooie goedmaker!

Eind september dus Neede en in november nog Diepenheim en Barchem. Als Neede en Diepenheim ook zo lekker gaan, starten ze in Barchem L. We hebben vandaag parcours gelopen tijdens de L-cross en Lau zag dat best zitten, dus wie weet. Ret moet het iig zeker kunnen, hij doet niets liever dan crossen! En dat is het belangrijkste: dat hij er plezier in heeft. Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:46

aha, zeg gaan jullie ook in oktober naar Princenhage? Hier in Breda?

linda

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:54

Nope, beetje ver weg voor ons en het is ook wel lekker voor Ret om in oktober geen wedstrijden te hebben. Daarom rijd ik zelf de endurance in Katwijk ook niet, om dezelfde reden: ver weg en paard mag ff op adem komen. Niet dat-ie dat laatste echt nodig heeft, maar het moet natuurlijk ook niet te veel worden.

Maar Princenhage schijnt een mooie cross te zijn! Misschien volgend jaar? Dan willen we wel iets verder weg gaan kijken, Roden schijnt ook leuk te zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:09

super zeg! wauw en dat tussen de paarden!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:16

Karin schreef:
Nope, beetje ver weg voor ons en het is ook wel lekker voor Ret om in oktober geen wedstrijden te hebben. Daarom rijd ik zelf de endurance in Katwijk ook niet, om dezelfde reden: ver weg en paard mag ff op adem komen. Niet dat-ie dat laatste echt nodig heeft, maar het moet natuurlijk ook niet te veel worden.

Maar Princenhage schijnt een mooie cross te zijn! Misschien volgend jaar? Dan willen we wel iets verder weg gaan kijken, Roden schijnt ook leuk te zijn.

aha, jammer, anders was ik komen kijken, ik woon er 5 minuten vandaan Haha! Is wel een hele mooie cross, ze zijn nu allemaal nieuwe hindernissen aan het bouwen. Normaal zou mijn zus ook daar rijden, maar dit jaar niet, volgend jaar wel.

Gr Linda

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 20:23

Zoals Karin in een SMS-je als eens zei: Superknol!
En dat is ie ook echt, jemig wat een veelzijdig beest.
Zo super presteren tussen de paarden, daar heb je echt wel een fanatiek paardje voor nodig. Tja en dat fanatieke heb ik in Wittelte ook wel gezien Lachen
Gefeliciteerd Lautje!!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 20:30

Laura, wat geweldig zeg! Van harte gefeliciteerd, je mag echt trots zijn op jezelf en Ret!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 20:53

Ja grappig eigenlijk hè, hij blinkt nergens speciaal in uit, heeft nooit een kampioenschap ofzo gewonnen, heeft nooit Z gelopen (al had-ie de punten wel), maar hij vindt gewoon alles leuk, zolang hij maar mag werken! Springen, cross, endurance: het maakt hem niet uit, als het maar snel, hoog en ver is. Alleen dressuur vindt hij wat minder, maar hij loopt toch wel altijd braaf z'n proefjes.

Onze gekke veelzijdige dravebier. Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:47

Super gedaan, Lau, tussen al die zeikerige knollen Knipoog, daar moet je toch echt een Dravebier voor hebben ....
Leuk dat Ret alles zo goed aanpakt, op naar de L!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 11:01

Reddy007 schreef:
ik was vorig jaar in gorssel, toen was dat mijn 1e L SGW! maar de bodem was echt bagger! maar was wel foutloos!
heb jij al 3 wedstrijden uitgereden dit jaar? +5 wp?! ga je dan naar het NK?!



De bodem was deze keer echt supermooi. Geen modder (het was dan ook de laatstse dagen droog geweest) en mooi vlak. Er ging ook een stuk langs de spoorlijn, maar daar gaf Ret niks om. Ook een mooi stuk was een pad van 300 meter tussen twee maisvelden. Dat pad was ongeveer 4 meter breed en links en rechts van je zag je alleen maar metershoog mais. En aan het einde van het pad stond dan een hindernis. Echt heel erg mooi!
En de ophaalbrug was ook super gemaakt!
Ja, ik kom volgend jaar weer terug, dat weet ik zeker! En dan in de L, waarschijnlijk.

Reddy 007, dit was mijn tweede cross van dit jaar. De vorige cross, had ik helaas hindernis 14 verkeerd genomen, zoals Karin al vertelde, anders was ik ook 3e geweest en had ik nu dus al 6 winstpunten gehaald.
Ik ga dus niet naar het NK, maar ik doe 3 november wel mee in Diepenheim, nog in de B.
Als Neede en Diepenheim erg goed gaan, ga ik 10 november in Barchem L starten. Weet zeker dat ie dat wel aanpakt!
Mijn superknollie !!! Lovers

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 11:11

Gaaf zeg! gefeliciteerd hoor!

:evaw:

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 12:21

Super zeg dat retje dat ook zo goed doet!
Al ligt het natuurlijk niet alleen aan het paard! dus ook jij zult het wel ontzettend goed gedaan hebben.
Beetje domme vraag misschien maar moet je niet een aantal winstpunten hebben om naar de L te mogen, en hoe werkt dat dan?
Sorry ben hier niet zo van op de hoogte maar wel erg nieuwsgierig! B)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:06

hey.... tssss.... lees het nu pas *schaam*

Hey Lau... toppie prestatie van jullie zeg!! Echt super!! Damn... die dravebier gaat maar door en door. Niet meer te stuiten Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:29

Super! Gefeliciteerd! Party!! Party!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 23:26

Lekker Party!! Ik heb ook al weer helemaal de crosskriebels Haha! Vandaag het programma voor zaterdag(lisse) binnengekregen en op papier ziet het er super uit...Mijn 'nieuwe' crosshelm heb ik in huis en mijn paard en ik zijn in vorm *LOL*
Als het nu een beetje goed gaat mag ik ook L en ik zit ook aan Barchem te denken, het nadeel is alleen dat ik dan na de winterstop weer in het L verder moet en ik wil dan nog wel graag een keer B starten...
Princenhage is trouwens erg leuk alleen ik sla hem ook over, viel samen met Roden en dat is veel dichterbij Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 23:34

Hee, alles bij elkaar nog best veel crossers op Bokt! Leuk Carina, misschien zien we je dan wel in Barchem? Cool

Susan, wat die winstpunten betreft: daar is een hele aparte regeling voor, anders dan bij springen. Bij 1 wp in het B-springen mag je B-cross starten, bij 5 wp in het B-springen mag je L-cross starten. Je hoeft dus niet eens in de B-cross te beginnen. Doe je dat wel, dan moet je wel eerst 5 wp in de B-cross halen voordat je L-cross mag starten (ging bij Lau fout Haha!). Maximum weet ik niet, is 10 of 15. Voor de L geldt dat je bij 10 over mag naar de M en bij 20 moet.

Als je een cross foutloos uitrijdt, heb je 2 wp. Heb je daarbij ook nog een plaatsing (m.a.w. zit je in de prijzen), dan heb je er 3. Heb je fouten opgelopen in de cross, maar wel uitgereden, dan heb je 1 wp. Maar zit je ondanks die fouten in de cross wel in de prijzen, dan heb je er alsnog 2.

Degene die het precies weet, mag me verbeteren. Ik heb het net aan Joost (Death_Squad) gevraagd en die heeft het me zo uitgelegd, maar helemaal zeker wist hij het ook niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 00:21

Karin schreef:
Als je een cross foutloos uitrijdt, heb je 2 wp. Heb je daarbij ook nog een plaatsing (m.a.w. zit je in de prijzen), dan heb je er 3. Heb je fouten opgelopen in de cross, maar wel uitgereden, dan heb je 1 wp. Maar zit je ondanks die fouten in de cross wel in de prijzen, dan heb je er alsnog 2.


Helemaal goed Haha!
Maar de overgangen naar volgende klasses enzo weet ik ook niet.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:24

He bedankt Karin en joost natuurlijk ook!
Ben altijd zeer nieuwsgierig wat dat betreft!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers