Welke bokker vinden jullie goed rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nilson
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Leiden

Welke bokker vinden jullie goed rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 12:50

Gewoon effe nieuwsgierig, van welke bokker denken jullie dat hij/zij goed met paarden bezig is of goed kunnen rijden? Ik weet dat het op foto's niet duidelijk altijd duidelijk te zien, maar meestal heb krijg ik zelf wel een indruk. Zo vind ik bijvoorbeeld Lielle leuk springen, Jura heel netjes rijden en ehh, nog wel meer maar die kan ik niet zo opnoemen. En jullie?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:52

goh dat zijn er zo veel!!
van wat ik heb gezien van foto's en dergelijke vind ik fitzroy, sjuimpje, steef, runningkawa, jura, nimber, en nog wel veeeeeeeeeeel meer goed rijden, maar dit zijn degenen die nu in me opkomen

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:52

zoals ik het op de fotos kan zien vind ik nimber altijd wel netjes en runningkawa

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Welke bokker vinden jullie goed rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 13:21

Nilson schreef:
Zo vind ik bijvoorbeeld Lielle leuk springen, Jura heel netjes rijden en ehh, nog wel meer maar die kan ik niet zo opnoemen. En jullie?


Bloos Bloos Ik had net zitten bedenken dat mijn houding wel voor (heel wat) verbetering vatbaar is Huilen

Ik vind het overigens moeilijk beoordelen op foto's, ben eerder geneigd om op rijtechniscje opmerkingen en tips af te gaan. Dan komen bij mij meteen Zep en Jippie boven en nog een handjevol vaste bezoekers van RT.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:41

Bloos Dank je wel! Lachen

Tja er zijn er heel veel die leuk kunnen rijden, als ik iedereen op moet gaan noemen... Haha!

Als ik toch een paar namen moet opnoemen denk ik meteen aan Prakkie en Suzanne F.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:50

Ik denk dan toch wel aan mijn zusje hoor!! Er zijn niet veel mensen die een foutloze EK-cross kunnen rijden!
Runningkawa vind ik een hele vriendelijke combinatie met haar paard!
Verder kun je dat toch nauwelijks beoordelen? Ik heb nog niemand "live" zien rijden, dus dat lijkt me erg lastig!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:55

Mezelf, nee hoor, maar ik kan daar niet over oordelen, zie niemand in het echt rijden, en van foto's is het een momentopname. Dus ik kies gewoon niet.
Je doet er alleen maar anderen te kort mee omdat ze minder ervaring hebben.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:57

Ik heb een paar bokkers zien rijden op ameland. Maar dat kan ik bijna 'rijden' noemen.

Van een foto kan ik het al helemaal niet beoordelen. Een foto is een momentopname en je ziet niet wat er buiten de foto gebeurt. Je ziet wel eens mensen die heel erg zagen of dat het paard heel erg op de hand hangt, op foto zie je dat toch niet helemaal duidelijk.

Je kan wel meer opmaken uit de berichten die iemand bijvoorbeeld op rijtechnisch maakt. Maar ook dat kan letterlijk overgetypt worden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:58

Nou ik zal dus verklappen dat ik dus helemaal niet goed rij en aan mijn houding schort nog heel erg veel. Net als aan een heleboel andere dingen. Lachen

Verder heb ik Steef en Lielle zien rijden en die reden allebei heel erg netjes.

Op RT lees ik wel altijd de berichten Van Jippie, zep, fitzroy en zo nog enkele omdat deze naar mijn idee wel verstand van rijden hebben en dat ik van hen nog veel kan leren.

Voor de rest is het op een foto niet altijd even duidelijk.
Heb je b.v een super paard wat ZZ-L gelopen heeft en je zit wat recht erop lijkt het heel wat.
Of heb je een verprutse knol eindelijk aan het lopen gekregen maar heb je er nog flink wat aan te stellen, ziet het er misschien minder netjes uit, maar ben je misschien wel veel beter.

Maar ik geef toe dat ik wel van enkele bokkers een beeld heb gevormd door foto's maar het meeste door de tekst die ze plaatsen.
Of dat beeld ook klopt Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:31

Steef lijkt mij heel super rijden!! Lachen

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:38

Dank je wle Jura...heel leuk om te horen.
Vooral als je bedenkt dat je me allen op de video hebt gezien met een bokkende parkkie... Haha!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:46

Suzanne F., Wouter24, Leontine (Fitzroy) en Prakkie!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:46

Maar ik heb je in het echt zien rijden Wendy, en dat zag er erg netjes uit! Ik wou dat ik zo'n stille hand en beenligging had als jij. Ik kan het wel, maar ik moet daar heel bewust mee bezig zijn en bij jou lijkt het een heel natuurlijke houding.

Ook Suus (Sjuimpje) vind ik erg netjes rijden. En zoals mijn zusje Lautje door de cross gaat, haar paard op z'n eigen benen laat lopen, zo vol lef en zonder het paard te hinderen, dat ziet er ook goed uit.

Maar zelfs Anky heeft nog les nodig, dus alles is relatief. Knipoog

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:47

runningkawa schreef:
Maar ik geef toe dat ik wel van enkele bokkers een beeld heb gevormd door foto's maar het meeste door de tekst die ze plaatsen.
Of dat beeld ook klopt Verward


Vind het ook moeilijk om aan de hand van de (boeken)kennis die iemand in huis heeft te bepalen of het rijden daar net zo op aansluit. Kijk de ene kan je perfect uitleggen hoe je een oefening uitvoerd, terwijl het figuur rijden wat meer problemen geeft.. De ander kan wat meer moeite hebben met uitleggen wat hij/haar precies doet om z´n paard het juiste te laten uitvoeren en het figuur perfect laten zien.

Ook zie je op foto´s bijvoorbeeld niet of iemand op een makkelijk of een wat moeilijker paard zit, wat het beeld van hoe iemand rijdt ook niet objectief weergeeft. Wel kun je daarop zien of de houding van iemand netjes is, maar of de hulpen correct worden gegeven vind ik moeilijk te bepalen.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 17:37

Mirte, Jura (die allebei op de foto`s altijd zo`n keurige zit hebben), Nimber, Jippie, Zep, Sjuimpje (die heeft echt een mooie springstijl Cool ) verder denk ik dat Steef wel een aardig partijtje kan rijden maar die is gewoon veeeel te bescheiden Haha! Prakkie (zit ook altijd zo netjes en de resultaten met haar paard zeggen genoeg) tja en verder vergeet ik waarschijnlijk nog een heleboel. Lang niet iedereen zet foto`s op Bokt of zet wedstrijd/trainings resultaten neer.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 17:42

Suzanne F, en denk dat Steef ook een aardig tandje kan sturen maar idd veel te bescheiden is!!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 17:57

Ach wat is goed rijden?? Ik denk dat ieder zijn specialiteit heeft in zijn rijden. Zoals Sjuimpje rijd met haar paarden doe ik haar niet na en dat geld zeker voor Wouter24. Wat die wat zulke paarden doet vind ik echt heel knap. Dat kan ik echt niet!

Ik denk dat mijn specialiteit vooral bij de bloedpaarden ligt en het verfijnde dressuurmatige rijden. Bij mij moet je niet aankomen met zadelmak maken en springen en leipe beesten karren en crossen rijden!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:20

Bloos Bloos Bloos Als ik naar Prakkie of Suzanne F kijk dan kan ik alleen maar een beetje hobbelen dat vind ik niet echt rijden.
En ik durf geen eens te springen zoals Suzanne (Sjuimpje) doet.
nee mijn naam hierbij is echt teveel eer hoor dan moet ik nog heel hard oefenen!

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:27

ik ken niet zo veel mensen hier,dus ik kan nog niet echt een beeld vormen,maar ik ken marieketencate in het echt,en ik weet dat zij heel goed kan rijden,en haar zusje nog beter!
Die is echt goed.
Van foto,s zag ik laatst een hele mooie foto van Niber rijdend op haar paard zag er echt heel mooi uit!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:45

Nou dat durf ik niet te zeggen hoor. Foto's zijn maar moment opnamen. Ik heb alleen elpharo, sonja en aranka in het echt zien rijden, maar heb Sonja ook al weer een tijd niet gezien.
Dus durf niet te zeggen wie het netst rijd. Ik denk aranka, maar zou niet weten hoe Sonja nu rijd.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 20:01

Ik vind dat een beetje moeilijk om te zeggen.
Ik denk dat je daar pas echt goed over kunt oordelen als je de betreffende bokker IRL hebt zien rijden. Zo van een foto vind ik erg moeilijk, je weet niet wat er voor en na de foto gebeurt.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 20:29

de enige die ik wel goed vind rijden,is prakkie...die heb ik veel zien rijden met haar hengst leathal weapon,en de moeder daarvan,heb ik vaak zien lopen.de rest ken ik niet zo goed,en sommige die ik ooit eens heb zien rijden,kunnen wel wat verbeteren(waaronder ikzelf!)

ps:wie komt mij eens een keer meeten?;)aangezien velen mij wel zullen mogen,zal het aanbod wel gigantisch zijn,gnagna...jammer dat weinig bokkers mij kennen,ben benieuwd hoe er over mijn rijden wordt gedacht!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 21:01

Ik kom dan uit bij Astridh. Als je 2 paarden van groen naar Lichte Tour weet te rijden, kun je wel heel behoorlijk sturen.

Voor de rest denk ik idd dat er een heleboel afhankelijk is van de kwaliteit van je paard(en) en zeggen foto's niet zoveel. Dat zijn toch altijd momentopnames en ik ga er vanuit dat iedereen altijd de beste foto's plaatst. En eigenlijk kom ik nooit op ITP.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Welke bokker vinden jullie goed rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 21:07

Nilson schreef:
Gewoon effe nieuwsgierig, van welke bokker denken jullie dat hij/zij goed met paarden bezig is ?


En om dit gedeelte van de vraag te beantwoorden: dat zijn er veel te veel om op te noemen.
Goed met paarden bezig zijn is natuurlijk heel wat anders dan goed rijden in de zin van competitie e.d.
Ik denk dat er op Bokt heel veel mensen goed met hun paard omgaan, of althans, ze kunnen het iig goed brengen }>