Bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 20:45

[img]../upload/313/rubberen_bit1.jpg[/img]

Wat vinden jullie van dit rubberen bit? Zou het goed zijn voor mijn jonge paardje? dit staat er bij (Divosa) "De Happy Mouth bitten worden door paarden ervaren als zacht en comfortabel. Het kunststof bevat appelsmaak." Verward

..en het kost NLG 55.00. Geen koopje, vind ik.

http://www.divoza.com/shop/a.visit/3b1b ... anguage/no

(dit is de link)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-06-04 21:46 ]</font>


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 20:59

jaaaahaa en of ik dat bit ken.
Wij kochten het onder de mom van ach lekker zacht bitje met een lekker smaak.De eerste keer dat ik er mee reed op floor ging het goed maar weinig verschil te merken met een normalen trens de keer erop stak ze meteen d'r hoofd omhoog en ging ze d'r hoofd kantelen zodra ik de teugels oppakte.
Het zijn geen rubberenbitjes maar plasticen.
ze had er op gekauwd en er een scherpe rand van gemaakt ze had d'r halve mond open liggen 2 keer gebruiken!!!!!!!!!!
wat een onzin dingen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 21:12

Wow, goed dat ik het eerst gevraagd heb!!! En daar durven ze zo een prijs voor vragen!!! Wat een prul! Fijn dat je het zegt, ik was bijna mijn spaarpot gaan leeghalen. Welk bit raad je me wel aan? Is rubber goed? Ik heb hier eens gelezen dat dat helemaal niet 'zacht' is.


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 21:18

nee het nadeel van rubber is dat het bij weinig speeksel brandblaren kan veroorzaken in de mond.
Rubber is dan vrij stug
Ik zelf vind dubbel gebroken watertrensjes heel erg fijn.Daar rijd ik bijna altijd mee.
sinds kort ben ik over gestapt op een enkel gebroken bustrens omdat die weer wat stiller ligt in de mond maar ik heb Lot daarvoor tot vorige maand ofzo met die watertrens gereden

Dat happymout bitje leek mij ook wel wat vandaar dat ik 'm kocht maar mijn ervaring was wat minder.
Het pard van m'n tante deed er trouwens een paar weken mee voordat ie 'm kapot kauwde

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 21:28

Dus jij rijdt wel altijd met rubberen bitjes? Die gebroken bitjes zijn dan met metaal in van binnen? Ik heb er ook zo eentje (enkel gebroken bustrens, dikke) maar toen ik die de eerste keer in de mond deed, was het hoofdstel (dat ook nieuw was) nog te groot en mevrouw heeft er haartanden in gezet doordat het bit te laag in de mond kwam Boos! . Gevolg? Een half opgepeuzeld bit Knipoog . Het is nu met kleine putjes in. ik weet niet of ik het nog ga gebruiken. Wat denk jij?

[img]../upload/313/rubberen_bit2.jpg[/img]

Zou ik anders een doodgewone bustrens gebruiken? Is daar iets op tegen, of wordt dat niet gedaan, bij jonge paarden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 22:30

Bij jonge paarden kun je heel goed een bustrens gebruiken, mijn paard is met een enkel gebroken rvs bustrens aangereden en loopt nog steeds met hetzelfde bit.
Nu heeft hij dan ter afwisseling een K&K Conrad Ultra Aurigan dubbel gebroken watertrens erbij.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 13:17

Heej,
Ik wil me er niet mee bemoeien hoor maar wat denk je wat zo'n K&K bit kost?!?!
Je kan het beste gewoon met een enkel gebroken trensje rijden. Eentje die een beetje dik is of een ponytrens.

Succes ermee. Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 13:56

Ik heb dat happy mouth bit ook gekocht. Ik had een verzorgpaard die nogal hard in de mond was.

Een half uurtje liep ze inderdaad wat nageeflijker, maar daarna was het alleen maar erger. Ik heb er 2 keer meegereden en daarna verkocht.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:49

Ik heb ook gehoord dat je op een kampioenschap officieel niet met zo'n bit mag rijden, een meisje vertelde dat ze met zo'n bit reed, en haar pony er erg lekker mee liep maar tijdens controle op de kampioenschappen kon ze wel achter een ander bit aan! Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers