nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:30

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Wil iedereen op mijn lieve dochter stemmen? te vinden onder Gemma https://actie.boerenbond-welkoop.nl/paa ... otogalerij


Diaantjev

Berichten: 402
Geregistreerd: 17-10-07

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:33

Echt hele mooie maar vooral sprekende foto's. Ik ben ook altijd blij dat ik zoveel foto's maak en heb gemaakt, zo waardevol als ze er niet meer zijn. Maarre, ik krijg wel steeds tranen in mijn ogen hoor als ik de berichten in dit topic lees..

“Er zijn geen grenzen aan wat we een paard kunnen leren, er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.”

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:34

@TS, ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit verlies.

Voor jou, en voor iedereen die een geliefd huisdier heeft verloren wil ik het volgende filmpje even te bekijken geven. Hoeft niet meteen, mag als je er klaar voor bent. Wat die pijn van het verlies van een geliefd wezen, die gaat helaas blijven al gaan de scherpe kantjes er vanaf. Maar hij gaat iedere keer weer de kop opsteken, maar misschien helpt dit om je te leren om ermee om te gaan. Vervang in dit verhaal het wegvallen van een geliefde medemens en vervang die door je huisdier. Het maakt niet uit waar je om rouwt, het proces gaat hetzelfde zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=UpZ3eUqGrl4

en mocht je een boek willen:

http://www.bol.com/nl/p/vingerafdruk-va ... 000037300/

Nogmaals sterkte.

Je suis Charlie.

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:06

Jeetje Kimmie wat een verdriet je mooie do, zo veel verdriet in zon korte tijd.
Ook ik weet helaas hoe je je voelt. Dec 2011 ben ik mijn mooie meisje Lizzy verloren op de leeftijd van nog geen 2.5 jaar.
Zo ga je effe een uurtje weg en zo kom je thuis en is je hond dood ziek, gelijk naar een da en nog geen uur later verlor ze de strijd. Na onderzoek in Utrecht bleek ze vergiftigt te zijn. De klap komt dan zo hard aan omdat het zo onverwachts is. Ze had 4 maanden daar voor het leven geschonken aan 9 prachtige pups en nu was ze er niet. Ook zei was voor mij van alle honden de hond met het goude randje echt mijn meisje. Het gebeurde 3 dagen voor de kerst en het enigste wat ik weken gedaan heb is huilen.
Kimmie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:29

Prachtig eerbetoon aan Do. Die foto's geven ook echt jullie band weer. De liefde spat er vanaf. Kan heel goed geloven dat je boos werd met dat potje in je handen, het is ook zo oneerlijk.

Ook sterkte aan de andere die hun geliefde dier zijn verloren.
Ik merk dat ik( door mijn verhaal kwijt te kunnen en te ervaren dat ik niet de enige ben die na zo veel jaar nog in de rouw ben) wat meer rust vind.

Geef Joes een dikke knuf van mij (en voor jou natuurlijk ook 1)

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:46

Een aanrader voor het omgaan met het verlies van een paard maar geldt ook voor andere dieren in mijn optiek..
http://www.amazon.com/Beyond-Rainbow-Br ... 0939481715

Een erg mooi boek dat ik ooit van de schrijfster zelf heb mogen ontvangen omdat ze actief was op amerikaanse site waar ik ook actief op was toen fargo overleed. Moet hem eigenlijk zelf ook weer eens bekijken en lezen.

Hier kun je hem zelfs gratis downloaden, je moet dan wel een wachtwoord aanvragen
http://www.pdfebooksd.com/Beyond-the-Ra ... F4-797230/

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:02

Dit is een boekje dat ik niet kende, op een of andere manier krijg ik de download niet voor elkaar?

Je suis Charlie.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:04

Cassidy schreef:
Dit is een boekje dat ik niet kende, op een of andere manier krijg ik de download niet voor elkaar?


Als ik het alleen open, krijg ik een bestand en een readme tekst daarin wordt verteld waar je een wachtwoord aan kunt vragen voor het bestand. Denk dat je dat zowiezo nodig hebt.

Dit staat er in de readme:
Hi,
Thank you for download this pdf book from us,
Please visit http://www.linkbax.com to download the password.
Thank you

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-13 10:24

ik heb geprobeerd naar het filmpje op youtube te luisteren,maar kan me gedachte er niet bij houden,mss over een poosje nog maar eens proberen...

ik heb van iemand een boekje gekregen toen kimmie dood was gegaan,maar ja,helpt geen ene bal om te lezen :\

dit moet een plekje gaan krijgen en ik weet alleen maar voor nu dat ik hem ongelooflijk mis...zou er serieus wat jaren van mijn leven ervoor over hebben om hem terug te krijgen,ik wasnog helemaal niet klaar met dootje,had veel te veel plezier van en met hem..

zorry,wat afschuwelijk om mee te maken,2,5 jaar pas en dan door ook nog iets als vergiftiging...hoe kom je daar overheen? ;(

Anoniem

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:45

Ach nee Femke, je gunt helemaal niemand zulk leed en zeker niet zoveel ervan achter elkaar, maar jij bent al helemaal de laatste persoon die dit verdiend zeg :( Wat verschrikkelijk allemaal. Je lieve gekke knuffelkushond, hier moet ik ook wel een traantje van laten, hoe kan dat nou... pfff echt onbegrijpelijk en oneerlijk, heel erg veel sterkte gewenst!!

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-13 16:39

ja dat is iets wat ik me de hele dag afvraag, "hoe kan het nou"en waarom nou toch...

en knuffelkushond is wel een hele mooie naam voor hem :+: ,dat was hij gewoon ook..pff wat zou ik graag nu met hem tutten en erom lachen dat het gewoon 1 grote nachtmerrie was...



;(

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:55

Wat een mooie foto's, die zijn zó Do...ik weet dat jullie wat met elkaar hadden, maar die foto's maken het nog weer duidelijker. Puppie Do....echt zo jammer dat je er niet meer bent, kerel....

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

rocymax

Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:51

Wat een mooi eerbetoon aan Do. Zo'n lieve schat, en dan zomaar weg. De tranen komen hier ook weer spontaan |(

Gaat het al wat beter met Joes?

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-13 18:58

ja lieve Do...wat een verdriet om hem te verliezen..

en met joes gaat het nog niet goed :n ,morgen maar eens met de dierenarts bellen hoe of wat verder...

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:55

Ooh Fem,Joes nog zo aan het sukkelen,het arme wijffie.
Eet ze nog wel of is dat nog steeds aanmodderen ?
Weer een heeeeele dikke knuffel voor jullie X

jmvdh
Berichten: 278
Geregistreerd: 11-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:10

Heel veel sterkte! :(:)

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-13 20:15

joesje eet wel ,maar slecht,mondjes maat...kleine beetjes ,en ze voelt zich gewoon nog niet lekker,dat is duidelijk te zien...

Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:59

Misschien zeg ik wel iets heel raars :o
Maar zou het niet kunnen dat zij Do ook mist ?
En ook jouw verdriet dermate aanvoelt dat ze mede daardoor van slag is ?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Diaantjev

Berichten: 402
Geregistreerd: 17-10-07

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:38

Nadat mijn Hugo was overleden heeft de kat (Britse korthaar Jeremy) bijna vier weken heel weinig gegeten. En de hele dag en nacht bij me willen liggen. Als ik thuis kwam liep Jeremy naar de gang om te kijken of Hugo er ook achteraan kwam. Nog geen vier maanden na het overlijden van Hugo is Jeremy ook overleden. Ik ben 's ochtends weggegaan en er was nog niets aan de hand. Jeremy had gegeten en was op de kattenbak geweest en was lekker op zijn kleedje gaan liggen toen ik wegging. Eind van de middag kwam ik thuis, liep de woonkamer in en zag Jeremy in zijn grote krabpaal liggen. Dat vond ik gelijk vreemd want daar lag hij nooit. Mijn vrees werd waarheid, Jeremy had een plekje gezocht en was daar overleden.

Jeremy had weleens last gehad van struvietvorming maar kreeg daar speciaal voer voor en dat ging heel goed. Ik denk toch weleens dat hij Hugo zo miste en daarom ook snel daarna is overleden. En ja, terwijl ik dit typ lopen de tranen weer over mijn wangen.... Binnen vier maanden was ik huisdierloos...

Ik zou het inderdaad niet vreemd vinden dat Joes van slag is en heel sterk reageert op jouw gevoelens. Waar mensen soms heel bot kunnen reageren zijn dieren nu eenmaal een grote steun in verdrietige tijden voor ons als dierenvrienden..

“Er zijn geen grenzen aan wat we een paard kunnen leren, er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.”

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-13 21:40

nee joes was vorige week donderdagavond aan het braken en echt waterdunne diarree ( met een berg bloed erbij)

dus vrijdagochtend heel vroeg naar de dierenarts geweest en daar al prikken gehad ( AB,anti braken anti diarree en pijnstiller) ,ze moest stoppen met braken maar vrijdag middag braakte ze nog,dus weer naar DA deze keer gevraagd of hij een bloedje wilde trekken,niet dat ze geen nierwerking oid meer zou hebben,en wij denken dat ze een maaggriepje heeft..

zaterdagochtend is ze aan het infuus gegaan,gewoon voor de zekerheid,oude hond/verzwakken enz ,en bloed wees uit dat alles wel goed was behalve hele hoge ontstekingswaarde + verhoogde leverwaarden ,leverwaardes waren erg hoog,maar niet zo hoog dat hij een levertumor verdacht.

goed... zondag nog een keer extra infuus gewoon omdat het haar kan helpen beter te worden,na vrijdag heeft ze overigens niet meer gebraakt,zondag heeft ze nog extra AB plus anti braak middel gekregen..

ze is dus wel degelijk echt ziek...

ze eet mondjes maat nu,wat ze bv eet zijn krokante kipschnitzels,gebakken ja :+ ,en zonder krokant jasje,nou ja,daar heeft ze er 3 van op vanavond...als er maar wat inzit is het motto en ze heeft wat spiervlees en hart op,denk zo'n 150 a 200 gram...bij elkaar een pondje gegeten vandaag denk ik..

nou ja tis in ieder geval "iets" wat ze op heeft,ze eet het overigens niet met smaak op,zodra ze moet kauwen spuugt ze het uit,dus allemaal mini stukjes die dan zo naar binnen geslikt kunnen worden.

ach diaantjev ;( ,pff dat is ook vreselijk2 vriendjes kwijt raken in zo;n korte tijd...

Diaantjev

Berichten: 402
Geregistreerd: 17-10-07

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:57

Joes is ook vast echt wel heel ziek hoor maar ze zal ook de verdrietige stemming wel voelen. Ik voel echt met je mee, wat kan een mens zich beroerd voelen als je dieren iets mankeren. Ik blijf duimen dat ze snel opknapt. Lust ze geen smeerleverworst of smeerkaas? Dat kun je op haar tong smeren.

Het is ook vreselijk maar mijn verstand zegt dat ik nu even geen nieuwe dierenvriendjes in huis moet nemen. Ik heb nog een 22-jarige ruin en dat gaat heel goed maar op de gekste momenten maak ik me om hem ook zorgen. En financieel is wel even beter zo. Maar wat mis ik ze om me heen...

“Er zijn geen grenzen aan wat we een paard kunnen leren, er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.”

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-13 22:00

nee ze draait haar kop om voor smeerleverworst,ze wil op dit moment maar een paar dingen eten...tis de hele dag door maar wat proberen wat ze wil hebben..

en pff,moeilijk hoor zonder dieren...alhoewel ik nu met dit verdriet zoiets heb dat ik ga stoppen met honden houden...

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:12

En wil Joes nu ook extra aandacht of extra knuffelen? Of houdt ze daar helemaal niet van?
Want ik denk wel dat jullie verdriet en wellicht haar eigen verdriet wel zijn weerslag zal hebben op haar herstel en gemoed.
Het zou fijn zijn als jullie elkaar extra steun kunnen geven op de een of andere manier..
Hoop dat ze snel wat meer trek krijgt. Wel fijn dat ze in ieder geval wel iets eet.

Och ik voel echt met je mee meis, wat een periode moet je door. Heel erg veel sterkte en een dikke hug!

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-13 22:18

ja joes is een knuffelhond :j

dat is ook een speciaaltje,mijn koninginnetje...die hond kan ik ook niet wegdenken in mijn leven..

ik heb het de afgelopen maanden er zo al zoveel verdriet van gehad omdat er nu eenmaal botkanker geconstateerd werd,zo bang om haar kwijt te raken...

joes die slaapt al ruim 11 jaar naast me,met haar kop op mijn kussen,en die raak ik óók kwijt...

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:24

Och met haar kop op jouw kussen, zo had ik een poes .. <3 <3 <3 Koester haar nog maar meis en knuffel wat je kan, is nu ook goed voor jouzelf om veeeeeel te knuffelen. Dat hebben jullie nodig volgens mij.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jorissie en 5 bezoekers