Gister mijn eerste 'echte'les met Pompidou!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Gister mijn eerste 'echte'les met Pompidou!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 11:31

Ik was al de hele dag best nerveus, ik zou na werktijd om kwart over 4 les hebben.
Ik Pompidou helemaal netjes gemaakt, en haar opgezadelt in de donkerblauw en babyblauwe kleuren. Kwijl
Toen gaan longeren een beetje, en daarna er op gaan zitten.
Even later kwam mijn lesgeefmens. Lachen

We gingen een beetje doornemen over hoe ver ik was nu, en hoe Pompidou was, enz.
Even in het kort: Ik heb een heel lange periode gehad waarin ik heel veel angst voor het rijden heb gehad, en nu eindelijk 'durd'ik zelf echt te rijden, en wil ik in begeleid worden uiteraard.
Pompidou zat toen ik haar kreeg muurvast in haar lijf, en dat geeft/ gaf de nodige problemen, zoals vluchten, geirriteerd doen, enz enz.
Afijn, mijn instructrice zei al, je kunt zien dat Pompidou zich echt vanaf het moment dat je erop gaat zitten, zich helemaal wilt vastzetten, zo van: 'oeh blijf van me af!'
Ze vroeg zich echt af wat er vroeger in hemelsnaam mee gedaan was...

Ik moest (naar aanleiding van dat vluchten) heel goed duidelijk maken, dat ík tempo bepaalde, en niet Pompidou. Nou dat vond Pompidou meteen al moeilijk, maar al heel snel snapte ze het.
Ook moest ik veel meer contact houden, want ik reed voorheen juist met lang teugeltje om haar niet te 'storen'. En dat is juist niet de oplossing zei ze. Gewoon licht contact, verder niet teveel nog.
'het is de telefoonverbinding tussen jou en je paard'. Knipoog
Nou dat allemaal ging al snel goed.


Toen aandraven, en hup ja hoor, Pompidou wilde meteen al flink de pas erin zetten. Nee, ik moest gelijk mijn eigen tempo bepalen. Goed gaan zitten, iets rustiger lichtrijden, enz.
Ging ook al snel goed!
Ook kwam er nu met regelmaat een briesje, en zocht ze met haar neusje richting beneden. Ze ontspande.
Ze kwam al lekker los, en draafde op een heerlijk tempo.
Ze vond dat Pompidou prachtig bewoog, ze heeft zo'n apart strekkend voorbeen! En een heel sterke achterhand.
Party!!
De draf ging op een gegeven moment heel goed, gewoon een hetzelfde tempo, ze was echt heel braaf.

Toen zei mijn instructrice: 'Even een overgang naar gallop?'
Ik: 'slik'
'Dat heb ik nog niet onder het zadel gedaan met haar'
Nou dat wordt dan de hoogste tijd Tong uitsteken
We gingen het gewoon proberen.

Aangezien ik Pompidou heel duidelijke commando's met longeren heb aangeleerd, kon ik nu tijdens mijn hulpen zeggen: 'gallop'!
En hup, miepie sprong heel snel over in gallop!
Wauw, wat gallopeerd ze immens ruim! Ik was binnen no time, met heel weinig sprongen aan de overkant! Party!!
Mijn instructrice: 'WAUW! wat heeft dat paard een ongelooflijk mooie gallop! Met enorme sprong.
Ik genoot zo!!

Toen overgegaan in draf, en lekker wat laten uitdraven. Toen uit gaan stappen.

Mijn instructrice vond het echt een heel gaaf paard, ' deze moet je echt nooit meer wegdoen'
Zulke mooie gangen, zo'n talentje!

En ik was gewoon zó trots!! Ik zat te stralen, zo blij dat ik haar nog heb.
Ongelooflijk dat ik haar 2 maanden geleden nog weg wilde doen, omdat ik er geen vertrouwen in had.

Ik ga er helemaal voor, heb helemaal de smaak weer te pakken.

Im back. Cool


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:38

Helemaal super! Wat moet jij trots zijn op je paardje! En ook op jezelf, je bent een doorzetter hoor, jullie komen er wel!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:58

Super zeg! Geweldig voor jullie beiden!!

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 12:17

He Ankie!!

Ik kreeg helemaal kippevel van je verhaal! Ik vind het echt super dat het nu weer zo goed gaat tussen jullie, en natuurlijk met je angst!

Het is echt goed dat je de galop geprobeerd hebt, want daarvoor zat je natuurlijk al: oje, straks de galop....

Zo zie je maar weer, het was dus een eitje om aan te springen.
Ik ben echt heel erg blij voor je dat alles toch de goede richting op gaat met Pompidou!
Je instuctrice geeft ook heel erg goed les, vind ik, ze heeft mij toen ook nog lesgegeven op Amancio. Ze legt ook alles zo goed uit! dan wordt ineens alles duidelijk, waar jij zo over zat te piekeren.

Nou, nu nog hopen dat de boerderij ook nog doorgaat.
Dan ben ik helemaal jaloers!!!!

(Ik wil de hele tijd een smiley plaatsen, maar dat kan niet met snel antwoorden, alleen als je de tekentjes uit je hoofd weet)

Nou, het is ondertussen alweer 12:15 dus ik ga nu naar je toe..
We eens even een kijkje nemen bij Divosa in Zoetermeer.

Enne.... nu volhouden he met Pompidoutje en les!!!!

Ik ben de zon in de zomer, de sneeuw in de winter, en de druppel die de lente doet overlopen........
ben jij!!!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 12:21

Toppie hoor! Ben blij voor je dat het zo goed gaat. Het is dan ook in één woord GEWELDIG! Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 14:08

Geweldig zeg! Hartstikke super om te lezen dat het zo goed ging en dat ze zo weg zijn van jouw meisje.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 15:35

Wauwie een superles dus!!! Party!!
Te gek dat het zo goed ging. En hopelijk gaan jullie de volgende keer weer net zo genieten van Pompidou...
Ik vind Pompidou nu al mooi gebouwd, van foto gezien dus, laat staan hoe ik haar vind als ik haar IRL zou zien... Kwijl

Heb jij dat ook als je een leerzame les hebt gehad, dat je meteen een heel lijstje zou willen maken over wat je allemaal wil onthouden van die les?
Dit moet ik in het vervolg doen: blablabla etc.
Dit moet ik vaker oefenen/trainen: blablabla etc.
Dit moet ik nooit meer doen: blablabla
En dit moet ik voor eeuwig onthouden: blablabla

Of het lukt is dus een tweede... Tong uitsteken
Maar verschrikkelijk super Anneke dat je zo genoten hebt! Party!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:13

hey..wat lekker dat het zo onwijs goed is gegaan! je gaat met goeie sprongetjes vooruit,jij en pompdou nl.ook! toppie! ga zo door! groetjes sandra!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:14

Super!!!
Heerlijk gewoon dat het u zo lekker gaat.
En zo te horen ook een instructrice die je lekker vertrouwen geeft en ook goed ziet waarom Pompidou ergens op een bepaalde manier op reageerd en daar dus ook de juiste oplossing voor weet.

Straal nog maar lekker de hele dag verder, wij bokkers kennen dat gevoel en ik weet zeker dat jou dag niet meer stuk kan Lachen

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 18:05

Thanx!! Party!!
Ik ben zo blij en trots!! Wie had dat ooit durven dromen. Lachen
En Pompidou kan ook zo heerlijk tevreden zijn na het werk, dan doet ze helemaal verliefd en blij! Knipoog
Ook heb ik haar na het rijden (na het afspoelen) voor het eerst onder het solarium gezet...vond ze gewoon nog heerlijk ook. *zucht*
Het is toch zo'n lekker wijffie.

Vandaag alweer naar de Divoza geweest met 'Jenson' (Iris) en Renate.
Heb nu een mooi 'Bonfire'hoofdstel gekocht, zwart, zo'n echt dressuur hoofdstel met dikke neusriem enz.
Morgen even passen.
En coolingsgel, voor haar spieren na inspannend werk. Aangezien ik nu al een paar keer heb meegemaakt dat ze periodes heeft dat ze spierpijn heeft, leek me dit wel de moeite waard om uit te proberen.

Morgen weer rijden, vandaag heeft ze lekker vrij gehad, lekker s'morgens het landop, en s'middags een half uurtje stapmolen.

Lachen

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:23

Echt helemaal top van je dat je haar nu in alle 3 de gangen hebt gereden.

Ik weet nog wel dat we een paar maanden terug bij je waren op stal en dat je er niet op durfde en nu even later stap je erop en rij je er zo mee weg. Super gewoon.

Ga zo door.

Wodan en ik onderweg in de M2

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:27

Hé Anneke, wat geweldig dat het zo goed gaat! Leuk dat je nu dus weer les krijgt van je oude instructrice en dat het nog steeds zo goed klikt.
Wat gaaf dat je eindelijk ook op Pompidou hebt gegaloppeerd, dat zal helemaal geweldig gevoeld hebben.
Ga zo door, zou ik zeggen Haha! !

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:54

He wat goed zeg! Tof voor je dat jullie samen zo goed vooruit gaan. En zo te horen heb je een goede instructrice gevonden die jouw en je paard verder kan helpen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 23:07

Goed zeg!

Jammer dat ik niet wist dat jullie OOK in de Divoza waren, ik was er rond dezelfde tijd, ik was diegene die de aanbiedings-Frank Sommer-dekens-stapel overhoop gooide Haha!
Helaas geen 205 maatjes meer

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 23:54

Toppie Joh B) , fijn dat je toch ook door gezet hebt ondanks de dip 2 maanden terug!!
Veel plezier met je skeetige schimmeltje!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 08:55

Gaaf zeg, Ga zo door. Wanneer heb je je volgende les???

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 17:19

A.s dinsdag is mijn volgende les! Party!!

Was jij er ook Sjuimpje? Wat leuk, of nou ja, jammer dat ik je niet gezien of herkend heb!
Was je met een man? Je vader of zo? Want ik zag wel een meisje klooien bij de dekens. *LOL*

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 17:26

Jeetje wat klinkt mij dat ook bekend in de oren zeg,
paard dat muurvast zit, bange ruiter en paard dat snel vlucht. Gelukkig ben je weer een beetje over je angst heen. Mijn lesgeefmens vertelde me ook zoiets, dat ik het tempo bepaal etc etc. Inmiddels rijd ik alweer een tijdje na men gebroken schouder.

Heel veel succes met pompidou! Lovers

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 08:53

Jullie boeken echt vooruitgang, goed hoor! Ik ben ook niet zo'n held, maar mijn instructrice krijgt me ook elke keer zover dat ik iets doe wat ik zonder haar echt niet durf. Leuk is dat!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 08:59

Wat ontzettend fijn om te horen!!
Goed dat je over je angst heen bent, nu kan je er echt voor gaan! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:41

Ik weet precies hoe je je voelt met mijn NRPS had ik dat ook en met een super lesgeef mens ging dat al veel beter.

Heel veel succes en zo te horen komt het straks allemaal goed!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 11:58

Anneke schreef:
A.s dinsdag is mijn volgende les! Party!!

Was jij er ook Sjuimpje? Wat leuk, of nou ja, jammer dat ik je niet gezien of herkend heb!
Was je met een man? Je vader of zo? Want ik zag wel een meisje klooien bij de dekens. *LOL*

Nope, was in mijn uppie...

Veel succes insdag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Fly_high, JPitty, Mark0919, Mieke, SunnyHorse en 36 bezoekers