Udinde in de sloot.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 15:48

Wat een zorgen om je paarden kan je af en toe hebben. Helemaal als ze klein zijn, sjonge jonge.
Vanochtend er al vroeg uit en Udinde in haar halstertje geworsteld. Nou ja, het worstelen wordt eigelijk al wat minder, als ik haar beet heb, blijft ze redelijk keurig staan tot ik haar weer loslaat.
Isolda aan touw, Udinde los erachter aan, loopt keurig naast de buik van mam.
Komen we aan bij het land, we wilden door het hek gaan, valt ze in de sloot!! Zomaar ineens maakt ze een sprongetje en mieterd erin. Ik zag niets, maar de schrik sloeg me om het hart, want ik hoorde draad....
Ze is dus erin gevallen en probeerde er direct weer uit te komen, maar aan de verkeerde kant, daar waar het draad loopt. Gelukkig is ze daar erg van geschrokken en is ze de andere kant van de sloot uitgesprint. Isolda helemaal over de zeik en in de stress. (ik ook een beetje)
Ik heb weer geluk gehad en Udinde helemaal. Ze had niets, zelfs geen schrammetje op haar neusje of borst. Het enige wat we er alledrie aan overgehouden hebben is een snel kloppend hart.
Nog geen week oud en dan al 2 keer tegen het hek aan lopen... Sjonge jonge, wat een zorgen met zo'n kleintje, ik moet maar niet aan eigen kinderen beginnen geloof ik. Niet goed voor mijn hart!


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 15:50

Oei, daar zou ik ook erg van geschrokken zijn.Ligt er opeens je veulen in de sloot.
Ik hoop dat het niet nog een keer gebeurd!!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 15:58

Arme Udinde! Huilen
Tja zo'n kleine veulentjes kunnen wat doen. Het veulen van mijn grootvader, dit is al wel bijna 2 jaar geleden (BTW op 20 juni wordt Lady dus 2 jaar Knipoog ), is ook zo eens door een draad gesprongen. Zij was 's avonds op stal gezet. 's Morgens worden ze op de wei gezet, dus Lady dartelt achter haar moeder aan. Plots trekt iets haar aandacht en blijft ze staan. Haar moeder staat ondertussen al in de wei en Lady merkt dat haar moeder weg is. Ze ziet haar moeder staan in de wei en neemt de kortst mogeljke weg naar haar moeder, door de draad dus. Zij is letterlijk in de wei gevallen, is nog over de kop gegaan ook en zo eindelijk bij mama terecht gekomen. Net als Udinde had zij ook geen schrammetje.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 16:13

Oeh ja dat zijn van die linke situaties. Jij ziet het gevaar wel maar het paard helaas niet. En dan maar hopen dat het goed gaat.
Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden en hopenlijk kijkt ze de volgende x wat beter uit haar schattige veulenoogjes Lovers

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 20:34

bah wat een geluk zeg! zo zijn wij 1 veulen verloren want die kwam vast te zitten toen hadden we nog stom prikkeldraad
Boos!

Gekke kleine paardjes maarja ze moeten dan ook echt alles leren he?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 20:59

agossie zeg!wat een zorgen.......udinde toch!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 21:35

pFFFFFFFF wat een geluk, nou dit beessie is dus echt wel gegund.

gr lara

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 22:17

Wow, da's ff schrikken! Gelukkig maar dat het goed is afgelopen, en hopen dat ze er iets van geleert heeft!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 00:17

Dat klinkt heel bekend!
Pablo was pas een halve dag pud enaan het uit proberen hoe hard hij wel niet kon galoperen. En zijn moeder steeds maar roepen. Naast de wei was een brede vaart en uiteraard sprong Pablootje daar in. Ik in paniek een instructeur geroepen (Pablo is geboren op een manege). Dat meiske pakte pablo bij zijn ieniemienie halstertje en.....dat halstertje was te groot dus Pablo dook zonder halster zo weer terug de vaart in, koppie onder. Toen hebben ze hem beet gegrepen aan zijn ieniemienie koppie en eruit getrokken. Ik was intussen helemaal naar.
Maar hij is nooit meer in de sloot gesprongen (de dag er na was de hele waterkant afgezet met schrikdraad) maar hij is ook totaal niet bang voor water. Hij heeft er dus geen trauma aan over gehouden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 07:27

Onze merrie is een keer geschrokken op een bruggetje, toen is ze achterover in de sloot gevallen en probeerde niet eens op te staan. En daar sta je dan... ergens achteraf in een weiland met je paard op zijn rug in de sloot... errug slecht voor je zenuwen, 's avonds zat ik nog steeds met knikkende knietjes

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 09:19

pfff das schrikken!! Gelukkig maar dat het goed is afgelopen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 12:29

en bij renate lag er ook al eentje in de sloot... Volgens mij zou iedereen zich lam schrikken, toch maar een touwtje eraan doen oid? Zodat ze niet te ver kan lopen en in de sloot vallen enzo...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:01

Toch is het wel goed als zoiets gebeurt, mits het goed afloopt. Dan leren ze wel op te letten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:04

Paarden in de sloot is niet leuk !
Gelukkig dat het zo goed afliep.
Heeel lang geleden had ik op zaterdagochtend vroeg les op een manege waar we nooit buiten reden. En ja als we onze kop tegen de andere manegeklanten zouden houden (anders wil iedereen) zouden we buiten gaan rijden, op de stoppels.
2 paarden waren helemaal door het dolle heen en gingen van gekheid op hol.
Ze belandden in de sloot, met erg steile kanten.
De brandweer moest ze eruit halen.....
Gelukkig waren ze een week later weer op en top fit!

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 3 bezoekers