Wie weet er een middeltje tegen een hese stem...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Wie weet er een middeltje tegen een hese stem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 09:47

Wie weet er een middeltje tegen een hese stem...

Ik heb vandaag lekker ADV, maar morgen moet ik weer gewoon les geven. Alleen mijn stem is niet veel op het moment. Mijn stem valt regelmatig weg. En om mijn mondeen dag dicht te houden Lips are sealed , werkt alleen maar zolang er niemand bij mij in de buurt is. Anders kan ik mijn mond toch niet dicht houden.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:52

Thee met honing drinken.. Werkt echt supergoed..

Offe, haring eten.. Het klinkt heel erg raar, maar dat helpt gegarandeerd om je stem terug te krijgen! Bij mij is het altijd een succesnummer! Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 10:06

Tallie1979 schreef:
Thee met honing drinken.. Werkt echt supergoed..

Offe, haring eten.. Het klinkt heel erg raar, maar dat helpt gegarandeerd om je stem terug te krijgen! Bij mij is het altijd een succesnummer! Haha!

Thee drinken met honing lukt nog wel, maar bij haring krijg ik andere neigingen. Dus dat zal ik maar niet doen, maar bedankt voor de tip.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:29

Toch proberen om niet te praten. Rust werkt vaak het beste in dit soort situaties. Kan ik zelf ook heel slecht.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:25

zoenen....

Nee, inderdaad veel thee drinken, zoute drop eten.
Of even een doosje Hibitane of hoe je dat ook schrijft halen... Dat is echt goed. ZIjn van die zuigtabletjes, smaakt niet vies ofzo, beetje zoet, en zijn erg goed!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:46

Nou, ik kan je vertellen dat je mond houden de beste oplossing is, maar niet de makkelijkste Haha!

Ik ben 1,5 jaar mijn stem kwijt geweest en ik had het niet verkeerd gedaan als dame met een 06 lijn *LOL*
Maar goed, toch proberen je mond te houden, veel te drinken, ademhalen vanuit je buik en niet vanuit je borst (en) Knipoog , Kamillethee drinken Misselijk , en zeker niet fluisteren!!

Mocht je deze klachten vaker hebben zou ik het zeker overwegen om logopedie aan te vragen, het heeft mij heel erg geholpen.

In het geval je bepaalde medicijnen mocht slikken voor astma of allergien..............mond spoelen na gebruik. Het veroorzaakt schimmel in je mond en afgezien van de stank Tong uitsteken ook een heze stem.

Succes ermee!