Wie kan me wat meer vertellen over:Elcaro en Onyx?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Wie kan me wat meer vertellen over:Elcaro en Onyx?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 20:03

Alvast bedankt!!!
Groetjes Monique.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:06

Ik kan je alleen vertellen dat ik een 7 jarige Elcaro x Uniform merrie een poosje op proef heb gehad en haar een geweldig karakter vond hebben, onder het zadel, in de omgang geen knuffel.
Helaas bleek ze hoefkraakbeenverbening te hebben oa.
En heb wel een Onyx x (iets duits) ster merrietje proef gereden (10 jaar), ook erg leuk dier met een fijn maar pittig karakter.
Beide merries niet erg groot van maat.
Laatst bijgewerkt door orri op 15-09-02 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:44

Elcaro is ook de vader van Jelcaro, van Evelien.
Bij mijn instructrice staat er ook een, wel een gaaf beest, maar dat zijn ze daar allemaal Kwijl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:20

Over beide hengsten heeft al aardig wat op Bokt gestaan, dus je zou de zoekfunctie ook even kunnen gebruiken.

In het kort wat ik van hun afstammelingen vind:
Elcaro: mooie complete paarden maar meestal hebben ze toch een tikkeltje te veel Zeoliet meegekregen en zijn daarom niet de makkelijkste.

Onyx weet ik weinig van, is een Franse hengst, Frans bloed ligt me niet zo, ik vind het op de kop gebouwde paarden wat altijd tegen je gaat werken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 02:33

ik ken 1 elcaro merrie en dat was een leuk paardmaarwel ontzettend nerveus en paniekerig
kon trouwens wel ontzettend springen, we hebben haar een keer alleen in een box gezet(stond altijd meteen andere merrie in een box van 4x6)
weet eingelijk niet meer waarom maar we moesten haar even ergens kwijt
dus wij gaan even iets doen hoor ik opeens allemaal gerommel, staat die merrie opeens in de stalgang, dan denk je eerst nog sjit deur niet goed dichtgedaan ,maar nee hoor madam was over de deur van 1.30 meter heengekomen vanuitstilstand ze vond alleen staan maareng dus ik ga even naar de rest toe

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 08:38

Orri

Citaat:
En heb wel een Onyx x (iets duits) ster merrietje proef gereden


Onyx Boos!iets duits) nee frans!

Fokkers die geen frans kende noemde hem : Ohhh-niks. Knipoog

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 08:50

Ze bedoeld dat de naam erachter, de 'andere opa' een duits paard was, niet Onyx zelf, Troef hihi. Maar wel een goede: ohhh-niks...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:12

Idd Jurga... ik wist de andere (duitse) opa niet meer bij naam, overigens stond dit ster merrietje bij Egbert Schep.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:36

De Elcaro's die ik ken zijn allemaal een beetje apart, maar zeker geen verkeerde paarden. Gangwerk was meer dan voldoende en het karakter valt ook alles mee, geen problemen mee gehad.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:50

mijn merrie heeft jaren terug een veulen van hem gehad leuk ding, maar leeft helaas niet meer.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 12:16

ze noemden whatamin ook wat te min ha ha

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 14:16

Ik ken 2 elcarco's en niet echt paarden waar ik mee overweg zou kunnen, heet,druk, geen knuffelpaarden. Tikje neurotisch...
maar als je daar mee om kunt gaan.....niets mis mee
Beiden toevallig wel erg grote paarden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 14:17

Ik ken 2 elcarco's en niet echt paarden waar ik mee overweg zou kunnen, heet,druk, geen knuffelpaarden. Tikje neurotisch...
maar als je daar mee om kunt gaan.....niets mis mee
Beiden toevallig wel erg grote paarden.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 15:13

Hmm, ik ken iemand die als volgende paard juist heel graag weer een Elcaro zou willen, ze heeft namelijk een Elcaro gehad. Idd paarden met een karakter maar werken doen ze voor je. Dit paard kon ook erg mooi bewegen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 15:16

Bedankt!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:21

Ik ken twee Elcaro's. De ene, een merrie (Elcaro x Uniform), bloedmooi, met een prachtige stap en draf, maar met een niet zo beste galop. Qua karakter was ze een beetje een kreng.

De ruin (Elcaro x Recruut), niet zo mooi van uiterlijk, met drie zeer ruime gangen en een geweldige galop. Qua karakter is dit echt een knuffelpaard. Deze heb ik nog even een keertje gereden, alleen in stap trouwens, echt een betrouwbaar dier.


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:28

Onyx schijnt een draak van een paard geweest te zijn, als je de verhalen mag geloven.

Zoek voor de gein eens met de zoekfunctie op Onyx, is al veel over geschreven op Bokt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:40

ja dat kon ik van onze kleine nicaro ook wel zeggen, maar dat was elcaro x aktion.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 14:37

Ik heb een 11 jarige merrie van Elcaro! Eenkennig dat wel maar als ze je goed kent gaat ze voor je door het vuur! Vreemde mensen moet ze niets van hebben en met rijden is ze niet 1 van de makkelijkste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 23:21

Universe schreef:
Ik heb een 11 jarige merrie van Elcaro! Eenkennig dat wel maar als ze je goed kent gaat ze voor je door het vuur! Vreemde mensen moet ze niets van hebben en met rijden is ze niet 1 van de makkelijkste!


Klopt! Als ze je kent en je laat haar in haar waarde, dan is het een fijn paard. Een beetje een kruidje-roer-me-niet, maar niks raars aan. Eenkennig is ze zeker, want zodra haar baasje in de buurt is, ziet ze al haar andere fans niet meer staan Lachen.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 12:55

Ik heb een Elcaro x Amor x Doruto gekend!! Zo'n mega dier!! Zwarte hengst met 4 witte benen en een wit blesje. Net een sprookjespaard. Cool Echt giga bewegen!! Alleen te klein gebleven: 1.54 m.
Hij is geruind en verkocht en waar hij nu is, zou het niet weten maar ik vond het een heel goed paard/pony...
Niet makkelijk, erg bang maar als ie aan de maat geweest was.... Lovers Kwijl

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:05

Elcaro: www.hbcstal.nl (ik dachtd at de url zo goed was, zo niet zeg het me dan ff dan zoek ik het ff op)

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:26

Ik heb ook een Elcaro-merrie gehad (mv. Bernstein). Erg mooi paard, heel vriendelijk, goede gangen, veel springvermogen, maar wel nerveus. Ze was ook erg eenkennig in het begin, op het idiote af (als ik mijn nette kleren aan had, was erg geen land mee te bezeilen). Is helemaal goed gekomen, ze was gek op vreemden toen ik haar verkocht. Bij mij op stal staat nog een Elcaro-merrie, ook een heel leuk paard, maar echt een dame met karakter.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 11:26

Ik heb zelf een Onyx gehad en op nog 2 Ohh niksjes gereden.
Waren allemaal wat iele paardjes, niet te groot maar hadden wel lange benen om te zien.
Lange dunne hals die behoorlijk steil omhoog stond.

Geen makkelijke paardjes, maar als je ze voor je hebt gewonnen dan gaan ze door het vuur voor je!
Zo heb ik ze in ieder geval ervaren!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers