En wat vonden jullie van de kür?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

En wat vonden jullie van de kür?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 00:47

Ik heb net op Duitsland zitten kijken en er vielen mij een aantal dingen op.

Nav het topic van Astridh op RT, hadden alleen Beauvalais en Farbenfroh de nek als hoogste punt, waarbij Farbenfroh wel te diep kwam in de piaffe.

Voor de rest vond ik ze allemaal zo stekerig draven of lag dat aan mij?
Vooral die Brentina van Debbie McDonald was daar erg extreem in. (Lelijk paard btw)

Van Ulla heb ik als vanouds zitten genieten, jammer dat Rusty aan het begin van de week 40 gr. koorts had, anders waren ze vast hoger geeindigd.

Van de paarden vond ik Farbenfroh verreweg het paard met de meeste uitstraling.
Ja, ik niet-vossenliefhebber Haha!, zal het maar toegeven. Een vos met 4 witte benen en een bles heeft mijn hart gestolen. Knipoog

Krack heb ik helaas niet gezien, ik heb op de WDR gekeken en wist niet dat het op Nl. ook was. Foutje ....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 03:59

Tja, ik heb er jammergenoeg niks van meegekregen, heb geen paardensportzender Boos! Hoop dat er binnenkort een videoband van uitkomt. Wel verassend overigens, vind ik de uitslag. Nouja, niet helemaal verassend, maar ik had toch wel Rusty als winaar verwacht. Maar de omstandigheden waren voor hem kennelijk niet optimaal. Overigens vind ik die Farbenfroh een geweldig paard! Ook leuk dat er een niet duitser op de tweede plek terecht kwam. Ik vind Debbie net ff te klein om een mooie combinatie te vormen met Brentina. Het paard lijkt net een tank zo met zo`n mini amazone haha! Maar ach, ze doet het toch wel heel goed met dat paard.


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 04:53

Dat paard van mac donald vond ik een beetje vreemd galopperen, maar dat kan aan het late tijdstip voor mezelf hebben gelegen. Ik dacht echt die galop is niet goed maar ja dan eindig je toch niet zo hoog Verward

Ik was echt dombo bezig, ik wist dat het op ned2 was, had de video daarop ingesteld en ben vervolgens op duitsland gaan kijken. Achteraf blijkt de video het niet gedaan te hebben dus helaas heb ik ook de kur van anky gemist. Wie o wie heeft het voor mij (en fitzroy misschien) op tape staan.

Ook ik vond de paarden in de uitgestrekte draf nogal 'stekerig', ik verwonderde me erover hoe al die paarden dat kunnen dat voorbeen zo gigantisch hoog en ver wegzetten.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 08:31

Ik heb de kur wel gezien, alleen lieten ze de beelden te snel op elkaar volgen, zodat je een slecht beeld kreeg van de hoe de kur in elkaar zat. Wel jammer maar ja.
Heb wel op ned. 2zitten kijken maar niet opgenomen (sorry)..
De kur van Anky vond ik mooi, en ik vond krack net zo los door zijn lijf bewegen zoals Bonfire dat doet/deed. Nog niet zo bevestigd natuurlijk en met wat kleine foutjes, maar wel ook de swung erin...echt heel mooi.

Ik vond zelf de muziek van Ferrer-sallad heel mooi bij haar paard passen, hij ondersteunde de bewegingen zo goed, echt heel mooi!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 08:41

En ik heel slim de video programmeren op Ned 1, deed hij het niet! Balen, dus ik lekker liggen slapen en toch niet de kur op band. Volgende keer beter.
Vanochtend zag ik een minuut van Anky en Farbenfroh. Kan er niets ana doen, vindt die Farbenfroh echt een lelijk paard, in onbalans. Wel zag Anky er super uit, goed van haar de eerste kur met Krack!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 08:58

Mijn videorecorder heeft meegelopen met Nl2, WDR heb ik gekeken en dat staat ook op band.

Krack zou wel een eigen kür mogen, ik vond deze niet zo bij hem passen. Hij was wel erg braaf.
Farbenfroh heeft laten zien dat je ook kunt piafferen zonder buiging in de gewrichten, dat is wat mij opviel.
Weyden liep de hele proef met een afgebroken hals en was een goed voorbeeld van een paard dat zijn nek niet op het hoogste punt heeft.
Het leukste om naar te kijken vond ik Piccolino.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-02 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:36

Ik heb de hele tijd zitten switchen tussen Ned 2 en WDR ,alleen al vanwege het in mijn ogen niets toevoegende en vaak foutieve commentaar Frusty op ned 2!

Gelukkig heb ik Anky en Gonnelien wel aan het werk gezien.
Deze Tango kur past idd nu nog niet bij Krack(eerst nog wat meer rust creeren,)
Hij was voor Joker gecomponeerd,en heb em ook mogen zien in Arnhem destijds.Wat is dat alweer lang geleden.......

De muziek kwam overigens niet goed door,jammer.
Ik kon nog maar net horen dat bij het afgroeten bij de kür van Weyden een Ole erachtergeplakt was Haha!
Dé muziek voor mij op dit moment is nog steeds die van Rusty! Samen met de muziek van Anky hebben zij de mooiste begeleiding van dier en beweging.
En voor wat betreft die Brentina,groot paard ,propje van een amazone ,die ahw maarop een knopje hoeft te drukken en de oefeningen rollen er zo uit Verward Ik had nog nooit van haar gehoord of gelezen?
En die Duitste commentator maar fier op het feit dat de Duitse invloed zo sterk aanwezig was bij diegene die vooraan in het klassement stonden.....

Wat ik verder opvallend vond was dat Rusty drijfnat door de baan ging en Farbenfroh bijna droog Verward Aan de tijd zal het niet gelegen hebben aangezien ze allebei laat startten.

Ik zal er nog eens voor gaan zitten als Eurosport gaat herhalen.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:43

Ik vond Krack erg goed. Natuurlijk heeft hij nog veel tijd nodig om bevestigd en sterker te worden maar ik vond het de enige die echt fijn los van de hand liep. Beauvalais liep wel met de nek als hoogst punt maar werd wel een paar keer erg sterk en ik van Farbenfrö te stijf in de schouderpartij.

leonie2000
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:59

Heb de kur van anky wel opgenomen, had niet verwacht dat de duitsers wat van anky of gonnelien lieten zien.
De kur past idd niet bij Krack maar hij was wel erg braaf.
Die McDonald heb ik ook nog nooit van gehoord, vond haar niet erg spectaculair rijden en vond dat paard ook erg lelijk.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:38

Farbenfroh vond ik inderdaad wel het paard met de meeste persoonlijkheid en uitstraling in deze groep. Hij ziet er gewoon super krachtig uit ook in zijn bewegingen, alleen de piaffe is idd wat minder. Rusty liet wat puntjes liggen, die kan beter nog, maar begrijpelijk gezien zijn iets mindere gezondheid. Krack moet nog wel wat bevestigder worden maar super belofte! De Spaanse dame was veel te groot voor haar paard. Ze zat met de sporen zowat in de liezen. Het paard heeftr een overweldigend voorbeengebruik, maar het achterbeengebruik is wat minder.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:42

Heb het helaas helaas niet gezien..... gvd. Andere verplichtingen helaas en de video compleet vergeten...

Nilson
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 11:55

Ik vond Ulla de beste, zo vloeiend alsof het automatisch ging. De rest vond ik er wat onrustiger uitzien, sommige onderdelen een beetje afgeraffeld. Farbenfroh met Nadine was uiteraard ook een schitterende vertoning, al blijft Rusty mijn favoriet.
Ik vind het altijd wel grappig om te zien dan zij (GP ruiters) ook wel eens dezelfde fouten maken als ik ook doe.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:39

Ik vond dat Krack het heel erg netjes deed, alleen de verslaggever van Ned 2 zei dat de muziek oorspronkelijk voor Partout bedoeld was.
Ik baal er alleen van dat ze de kür van Lisa Wilcox niet lieten zien.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 19:06

Ach die verslaggever weet er te weinig van hij doet voorkomen of ie alle ins en outs weet.
"Ja en dan nu de pirouette " ,gaat het dier een appyement maken Frusty en meer van dit soort flaters ,laat hem zijn mond houden.Iedereen die een beetje afweet van dit niveau weet heus wel wat ze zien, hij hoeft niet voor te kauwen brrrrrr

De Bond kür was voor Partout!
De kür van Lisa was op WDR wel te zien !

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:35

Nummer twee, Bauvalais, vond ik het best gaan in de kur. Wat is dat toch een leuk paard Kwijl Heb hem van de winter in de RAI zien lopen en was toen meteen verkocht, wat een plaatje. Kur was ook erg mooi, vooral het draf gedeelte.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:40

dat was niet de enige foute commentaar Ik weet niet meer juist welke kur het was, maar het paard ging dus in uitgestrekte galop, zegt die idioot "hier een uitgestrekte draf" Frusty en ik dacht dat ik niet goed wakker was Gaaaap
Maar goed. Ik vond dat Krack heel erg goed zijn best heeft gedaan. De passage is prachtig!! Hij tilt tenminste zijn benen op, wat je van sommige andere niet zo kunt zeggen. Hij heeft echt zo'n schwung. Nog een beetje "wiebelig" (zoals die commentator) in bvb de piaffe. Maar die uitgestrekte draf!! Kwijl Cool hij raakt de grond dan niet meer...
Rusty vond ik zoals gewoonlijk heel mooi Knipoog alleen spijtig van dat foutje (in galop vallen bij uitgestrekte draf) maar Gonnelien had ook een foutje (bij de galopwissels om de twee passen, ergens een keer drie passen, dan een, en dan terug twee)
Ik heb het dus opgenomen van Ned 2, WDR kunnen we niet nemen Huilen
xxx

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 09:28

Gisteren dus naar de video gekeken en ik vond de kur van Beauvalais enorm tegenvallen. Een onrustig beeld, paard liep veel met zijn staart te zwaaien en een amazone die idd haar sporen zo ongeveer in de liezen had zitten. Daarnaast nog wat fouten (wissels om de pas bv), ik was er niet kapot van. Krack liep super vond ik, nog wel moeite met de overgangen piaffe passage maar wel heel vriendelijk en los. Ook Farbenfroh kwam trouwens erg diep in de piaffe.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 10:52

Ik heb ook gekeken op Nederland 2 en heb echt duidelijk andere mening dan wat mensen hier. Zo vind ik Farbenfroh werkelijk Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed . Vooral zijn stap is om te huilen Huilen , hij stapt voor werkelijk met luciferhoutjes, buigt zijn gewrichten niet eens!
Ik vond Beauvalais dus WEL geweldig! Prachtig paard en wat een beweging! Kwijl (Weet iemand de afstamming van deze topper?)
Krack deed het werkelijk geweldig, die gaat het echt nog heel ver schoppen, en terecht.
Weyden ben ik persoonlijk nooit weg van geweest, maar ik begin hem steeds leuker te vinden. Veel en veel beter dan Rusty, daar kan ik dus ook NIETS aanvinden. Absoluut geen paard wat ik graag zie.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 11:27

Ik heb Duitsland en Nederland gekeken. Helaas heb ik op Duitsland alleenhet laatste stukje gezien van de kur van Rafael Soto. Wat een prachtige showbal. Ik vind Invasor echt een lelijk hoofd hebben maar voor de rest zag het er goed uit. Je kon echt aan zijn gezichtsuitdrukking zien dat hij ook heel tevreden was.

Ik vond btw Gonnelien niet echt fantastisch tijdens de middenstap dacht ik echt zit een stil mens, ze was toch mee aan het bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 11:52

Aan Rafael Soto kon je zien dat ie aan het genieten was van zijn optreden. Na de pirouette ging ie stilletjes uit zijn bolletje op dat paard. Echt leuk om te zien dat er nog echt genoten kan worden op het paard. Na zijn kür nam hij nog even de gelegenheid om van het publiek te genieten, groot gelijk!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 12:19

Ik vond Gonnelien ronduit slecht rijden, ze klappert zo raar met haar benen, net of ze helemaal stijf is Verward Weyden vond ik op de OS in Atlanta met Sven veeel beter. Beauvalais heeft een super uitgestrekte draf, daar krijg je kippenvel van (net zoals van Chacomo, maar helaas..) ze had ook leuke muziek, alleen het valt me op dat er zoveel gepikt wordt met de sporen in de piaffe.
Nou vind ik dat sowiezo geen mooie oefening, maar alleen bij Anky en Ulla zie je een normale beenligging (Coby kan haar benen ook zo idioot ver naar achteren leggen..)
Farbenfroh is heel apart, alleen vraag ik me af en toe af of zijn achterbeen wel voldoende doet...
En die commentator!!! Paardenmensen weten hoe de oefeningen heten en niet-paardenmensen willen het echt niet weten! Ze kijken (als ze al kijken) naar de Kur, omdat dit speciaal is met muziek...helaas is daar dus helemaaaal niks van te horen, echt zo irritant! Boos!

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:33

Het is zonde dat de NOS er geen gebruik van maakt om een tweede geluidsstroom mee te zenden zonder commentaar. Dan kun je op alle moderne TV's kiezen voor alleen muziek. Staat die kerel er wel weer op als je het opneemt maargoed het is in elk geval een verbetering.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:43

Ik heb het dus wel opgenomen. Als iemand een copie wil hebben moet je maar even pb'en. Persoonlijk vond ik dat Farbenfroh af en toe wel erg diep liep... Van Krack heb k wel genoten, wat beweegt dat paard groot!

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:22

Farbenfroh vond ik m.n. in de piaffe achter heel weinig buiging hebben in de gewrichten maar verder toch absoluut niet verkeerd. Ferrer Salat heb ik sinds de Jumping al een kanjer gevonden en van Rafaël Soto heb ik echt genoten. In Aken was zijn kür m.i. nogal rommelig met veel geruk en gepluk met z'n handen (waar anders mee?) en dat was in Jerez beduidend minder. Verder behoort de kür natuurlijk een uiting van kunnen met expressie te zijn. Man man, daar was die Soto een toonvoorbeeld van. Of je het nou mooi vond of niet, maar ik heb de vertraagde beelden van de kür en na het maken van de pirouette zag je het hem uitschreeuwen van verrukking (tijdens de kür). Over expressie gesproken!!

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:26

Eyes schreef:
Farbenfroh vond ik m.n. in de piaffe achter heel weinig buiging hebben in de gewrichten maar verder toch absoluut niet verkeerd.

Je zag bij Farbenfroh wel dat dat vooral kwam door een klein gebrekje aan impuls, want zodra hij naar bv. een uitgestrekte draf ging kwam er weer meer impuls, ritme en takt in zijn beweging. Het weer en het toernooi zal hem een beetje in de benen gezeten hebben, hij blijft een terechte winnaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esperanza en 4 bezoekers