hoefzweer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nightfly
Berichten: 18
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: gelderland

hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:44

hallo, mn paard heeft steeds terugkomende hoefzweer, de eerste keer is er een best gat in der hoef gemaakt waar rommel en rotzooi uitkwam, we moesten haar elke dag in de badedas zetten, maar nu komt het steeds terug en is ze regelmatig kreupel, we houden haar hoeven goed in de gaten, schoon en nogsteeds regelmatig in de badedas als ze echt kreupel is, maar er komt geen rommel meer uit der hoef. weet iemand ofdat dit nog overgaat, en wat er eventueel er nog meer aan te doen is? of eventuele andere verhalen zodat ik er wat van leer!!

thx

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:36

weet je wel zeker dat het die hoefzweer is die terugkomt??? als je zeker denkt te weten dat t de hoef is kun je het beste er een keer een hoefsmid naar laten kijken......paarden die een hoefzweer hebben gehad zijn er vaak wel gevoelig voor maar ik heb t idee dat t bij jullie wel erg vaak terugkomt dat kan niet goed zijn...

nightfly
Berichten: 18
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: gelderland

Re: hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:32

ja de DA zei dat het hoefzweer was, het gaat ook wel eens heel goed, dan loopt ze weer als een tierelier maar bij het minste of geringste is ze weer kreupel, en dan zit het alleen maar vol met zand, nog niet eens een steentje ofzo, maar die druk ofzo kan ze niet tegen... zou een hoefzak ofzo wat zijn?kan er in iedergeval geen vuil in komen?

de aller eerste keer dacht ik dat ze misschien te kort bekapt was maar ze zeiden dat het dat niet was, want dan is het ook een spieren/pezen kwestie.. maar bedankt voor je reactie.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:36

veel beweging geven en zoveel mogelijk 24.7 buiten zetten. Gewoon zonder ijzers over het harde draven (wel opbouwen natuurlijk)