Jahaaaaa ging stukken beter!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-01 22:23

Vandaag heb ik even het paard van een vriendin mogen longeren, een lieve merrie genaamd Jappeloep. Ze was behandeld van de week door een fysiotherapeut en moest over balkjes draven aan de longe, lekker ontspannen draven, rug goed gebruiken etc.
Dat deed mijn vriendin dus elke dag en ik mocht het ook even doen.
Ik word snel duizelig met longeren (heb een evenwichtsstoornis) en deed het even rustig aan, maar het ging prima, en telkens kwam er een rondje bij, minuten achter elkaar concentreerde ik me op het paard en de balkjes en het ging eigenlijk hardstikke goed!!! Pas toen ik stil stond en het paard ook kreeg ik door hoe lang ik wel niet gelongeerd had! Fantastisch gewoon, ik was nauwelijks duizelig!
Gelukkig konden we het in de binnenbak doen, buiten werd echt helemaal niks met die regen... Ik hoop voor jullie dat het snel weer beter weer wordt. Ondertussen zoek ik hardstochtelijk verder naar een verzorgpaardje, hihi. Er had al iemand gebeld maar dat paard stond net te ver om er op de fiets heen te kunnen... Balen he.
Maar het was de eerste reactie dus... ik hou goeie moed!
Doei! Dorine.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 22:28

vooral doen, moed houden dus. Goed hoor als je zo kunt longeren, als ik het doe op de manier zoals jij beschrijft, kun je me opvegen. Daar kan ik weer niet tegen. Jammer dat je zo ver weg woont, hier in de buurt wist ik wel wat, maar ik zal mijn oren open houden voor je, wie weet.....

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 22:31

komt jappeloep toevallig uit de buurt van haarlem? (elswoud)

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 00:15

Goed zeg!! Das weer een stapje vooruit!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 18:20

Wat gaaf voor je dat het zo goed ging!!!!! Cool

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-01 15:09

Hoi Fire, nee Jappeloep komt uit Didam, Gelderland. Tenminste daar staat ze (merrie) nu. Een schimmel, 1.63 meter ongeveer. Ze heeft goede papieren en springt fantastisch, maar dressuur ligt haar niet zo, ze is een beetje een "sterrekijker".
Dat de eigenaresse haar wel kan laten ontspannen in de rug tijdens het rijden, nou petje af hoor. Het paard liep vroeger vaak met hoofd vrij hoog, maar het gaat al stukken beter!
Doei! Dorine.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 21:04

heb ik wat gemist? Rij je niet meer op Pie?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 08:01

Grijnz.... ja je hebt aardig wat gemist, ik ben bij Pie weggestuurd. Sinds negen dagen zit ik 'zonder'.
Reden kun je lezen in de berichtjes erover hier op Paardenpraat, is nogal lang verhaal. Ben er wel behoorlijk kapot van natuurlijk, maar het is aan de andere kant ook wel beter, tussen de eigenaresse en mij klikte het niet zo en dan kun je beter stoppen als je nog normaal met elkaar kunt praten.
Ik heb nu thuis een hoop spullen die ik bewaar voor mijn toekomstige eigen paard Party!! .
Verder ga ik op zoek naar een ander verzorgpaard, want een eigen paard daar kan ik pas voor gaan sparen als het adoptiekindje er is: over anderhalf tot twee jaar.
Ik zit er over te denken om bijv. op een eigen paard van iemand op de manege prive-les te nemen van een meisje daar die Z rijdt en wel vaker les geeft. Ze doet het met veel geduld en legt goed uit. Ik kan wel een "opkrikker" gebruiken wat betreft mijn dressuurkunsten *LOL* *LOL* . Gewoon voor een paar maandjes om echt wat te leren of zo. Niet voor definitief want ik kan priveles het hele jaar niet betalen.
Ondertussen zoek ik verder naar een verzorgpaard of e-pony in de omgeving van Zevenaar Gld. Dus als je nog wat weet Knipoog ?
Als je mijn eerdere berichtjes leest over afscheid van Pie, snap je misschien een beetje hoe het gegaan is ( Misselijk ) en hoe de mensen op de manege mij opvingen Lovers !!
Met name alle lof voor mijn vriendin, die probeert in alle macht mij te behoeden voor dat gat waar ik in kan vallen nu ik nauwelijks meer wat te doen heb. Maar Jolanda: ik ga wel flink veel uitmesten op de manege, tenslotte wil ik mijn stoere spierballen behouden *LOL* !
Eerst eens op vakantie van 16 tot en met 31 juni. En daarna 1 juli meteen naar de tandarts... Boos! hihi.
Doei! Dorine.