Grootste blunder tijdens wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Grootste blunder tijdens wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 16:10

Wat is bij jullie nou de grootste blunder die je heb gehad tijdens een wedstrijd?

Vorige week Zondag moest ik E-M van hand veranderen, wat doe ik, rij vrolijk de vekeerd kant op!!!! Echt veel maakt ehet niet uit want ik was alsnog 1e!!!


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 16:19

Vandaag nog Haha!

Ik had een een springwedstrijd met mijn jonge verzorgpony. Dit was voor haar de eerste wedstrijd en zelf had ik ook de nodige zenuwen. Gevolg: black-out en ik stuur haar zo de verkeerde hindernis op Maar ze sprong hem wel goed Haha! ( De rest van het parcours ook trouwens, ik ben super trots!)

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 16:20

Kaugom vergeten en driftig kauwen tijdens proef:Geen winstpunt!Gebeurt je dus eens maar nooit meer

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 19:33

Ik reed mijn eerste onderlinge wedstrijdje met Tiko. Spring ik met dressuur de ring uit, en bij springen reed ik een volte terwijl ik niet dooor had dat ik al langs start was gekomen (blonT), dus weigering!
GRRR....was verder foutloos hoor.....waren er maar 2 of 3 in de barage, was anders dus sowieso derde geweest....tja...domme mensen moeten ook bestaan Frusty

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:07

hoi mijn grootste twee blunders zijn mij tijdens het springen overkomen:
1. na een foutloos parcours niet door de finish rijden maar gewoon afgroeten en dan en opmerking maken tegen de jury: de tijd loopt nog wat vreemd! errug blond maar ja.
2. boven een oxer in het M-parcours mijn onderbox goed doen dus 1 hand aan de teugel. is op video opgenomen en ik moet het nog stees aanhoren thuis en op stal.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:14

Hoi,

Mijn ergste blunder is denk ik, met een springwedstr. geweest , een paar jaar gelden, toen ik nog bij de pony's reed moest ik over een muurtje heen mijn pony had het daar niet zo op maar ging wel er met een ernorme vaart erop af ik dacht die springt wel en was er helemaal klaar voor, nou mooi niet dus ineens vol op de rem en ik rolde over de hindernis heen ervan af,
toen stond ik dus al goed voor paal, zegt de jury keihard door de microfoon, 'ja hallo het is wel de bedoeling dat jullie samen over de hindernis gaan', het hele plubkliek lag dubbel, behalve ik ik schaamde me dood, later toen ik terug zag op video kon ik er gelukkig ook om lachen.
dit is 1 van m'n blunders heb er helaas nog veel meer begaan.

gr. cissie

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:25


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:20

Denken dat ik een proefje uit m´n hoofdken... en dan doodleuk de voorlezer negeren, en als resultaat 2 onderdelen overgeslagen Haha!

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:43

Bij ons wordt in de B licht vrijwel altijd dezelfde proef gebruikt, die ik dus zo ongeveer kon dromen. Bij die proef ging je na de eerste groet linksaf. Bij de B zwaar moest ik ineens rechtsaf. Proef helemaal uit m'n hoofd geleerd, nog een paar keer tegen mezelf gezegd, rechtsaf, rechtsaf! En wat doet dit tutje, vol op de automaat naar links. Ik lag in een deuk. Jammer genoeg zag de jury er de humor minder van in. Scheve mond

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:51

Dan heb ik ook nog een goede. In een dressuurproef bij halthouden en daarna achterwaarts bij halthouden gaan groeten. En dat terwijl je niet aan het einde of begin van de proef zit........

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:04

Eleonoor schreef:
Dan heb ik ook nog een goede. In een dressuurproef bij halthouden en daarna achterwaarts bij halthouden gaan groeten. En dat terwijl je niet aan het einde of begin van de proef zit........


Als voorlezer heb ik dat zelf al heel wat keren net op tijd ingeslikt of afgekapt:

Bij E afwenden, bij X halthouden en gr... eh, enkele seconden stilstaan, daarna 4 passen achterwaarts...

*LOL* *LOL* *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:32

Ik heb een keer gehad dat ik op een heel jong paard reed. Het was zijn eerste wedstrijd. Hij zou over twee weken vier jaar worden. Het was een manegepaard en de jury had tegen mij gezegd dat ze rekening zouden houden met de leeftijd van mijn paard (mag eigenlijk niet, maar goed). Dus niet! Toen ik de bak betrad, stoof hij er een paar keer bokkend vandoor (ik bleef wel zitten). Ook al was de proef nog niet eens begonnen, de jury had alweer op mijn protecol geschreven: 'paard beter in de hand houden'. Voor mijn gevoel ging de proef verder perfect voor een paard die zijn eerste wedstrijd reed. Alleen het inbuigen tijdens de voltes in draf/galop vond hij moeilijk, maar da's logisch. Wat denk je, krijg ik allemaal vieren voor mijn voltes. Ik bedoel, zeg dan gewoon niet dat rekening zal houden met de leeftijd van een jong paard...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:50

Hihi zo heb ik een keer mijn zonnebril opgehouden, was in het M2, maar er werd gelukkig niets van gezegd Lachen , maar het was geeeeen gezicht!
Afbeelding

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:54

Tja praat me er niet van het was altijd feest als ik met mijn kwpner op stap moest.
1 x over de motor kap van de jury auto gesprongen...
en meestal reed ik de proef in 3 ringen ook zo leuk.......

Mon-nikky

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:17

Ik moest bij m'n eerste endurancewedstrijd noodgedwongen achterwaarts starten. Ameretto dacht dat het een cross was en die was niet meer te houden. Heb 'm dus met z'n kont naar de startlijn gezet en op het aftellen heb ik 'm langzaam omgedraaid en ben toen weggestapt (voor zover dat mogelijk was).

Ik schaamde me wel een beetje, iedereen startte normaal en wij waren letterlijk de dwarsliggers. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:17

Was een keer bij een onderlinge wedstrijd op een manege: Ik moest afwenden bij E en een paar seconden halthouden op X. En ik ging groeten... Frusty Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:04

Maar grootste blunder was dat ik de een-na-laatste hindernis gewoon voorbij reed.
En ik had ook niet eens wat in de gaten Frusty
maar gelukkig was ik niet de enige Schijnheilig

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:11

Ik leende mijn zadel eens uit tijdens de clubkampioenschappen aan het meisje wat toen op Oege reed. Mijn zadel zat nl 10x beter dan het zijne Lachen . Ik had er zelf ook al mee gereden op Oege en dat ging prima. Alleen deed ik er een kortere singel aan. Lucien is nl nogal wat steviger dan Oege.
Dat was ze dus vergeten. Reed gewoon met Luciens singel de proef. Op de volte in draf gleed ze eraf Haha! Haha! Haha! . Het zadel hing helemaal aan de zijkant Haha! Haha! .

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:23

hoi!

Bij E afwenden , op X halthouden enkele seconden stilstaan. ik was zo geconcentreerd, had heel goed geoefent en ik had zo iets van halthouden = groeten dus jah ik groette heel vrolijk, en had zelf ook helemaal niet door dat ik iets verkeerd had gedaan, tot het comentaar van de jury, die er gelukkig ook om kon lachen!

K-X-Mvan hand veranderen middendraf, ik verstond alleen de M, dus ik vrolijk bij M van hand veranderen... maar jah dat was toch al een k*t dag, dus dat kon er ook nog wel bij * zucht * volgende X beter

groetjes daphne!

(L)

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 19:25

Ik moest ook E afwenden X halthouden, wat doe ik, ik rijd gewoon vrolijk door Haha!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:03

Zo deed ik dus een keer een poging netjes binnen te komen, groeten, enz, maar dat ging dus niet. Er was iets heel engs te zien, en daardoor was mijn rem zoek, en reed ik voorbij het punt waar ik moest groeten. Het eerste wat ik dacht was: netjes oplossen Haha! haha!
Ik ben toen netjes omgedraait, en heb het opnieuw gedaan Knipoog
Had wel een 8 voor binnenkomen, met als opmerking dat er ook nog een achteruit op zit, dus dat ik die volgende keer kan gebruiken Haha! Oeps vergeten Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:48

Ik ben ook wel eens m´n zonnebril vergeten Cool Bloos
M´n leukste blunder is al weer 26 jaar gelden, ik was net 6 jaar en mocht voor het eerst een wedstrijd rijden en was natturlijk heel nerveus.
Door de zenuwen wist ik niet meer hoe ik moest groeten dus zwaaide ik maar naar de jury.
Toen ik klaar was met het proefje moest ik weer groeten en besloot ook maar even te laten zien dat ik ook op m´n pony kon staan en klom achter het zadel en ging toen staan zwaaien
Heb toen wel mooi de poedelprijs gewonnen Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:04

ik was een jaar of 6,7 en je moest afwenden bij B en halthouden op X, ging ik groeten, blunderrrrrr Bloos Was wel grappig eigenlijk Haha! Voor de rest geen blunders gehad denk ik, of ze waren zo erg dat ik ze niet meer weet Bloos In het andere topic had ik ook iets gezet ooit Tong uitsteken

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 09:56

Ilindra!!! IK lig hier dubbel op mijn stoel! ik zie het al helemaal voor me:D haha!

_Chrissy_
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:10

Mijn grootste blunder: de eerste 8 hindernissen van een parcours foutloos springen maar daarna vergeten waar je heen moet... Iene miene mutte, verkeerde kant gekozen en uitgebeld. Het was ook vroeg (0900hr op zondagochtend) en ik was de eerste starter, maar toch! Is me daarna nooit meer gebeurd gelukkig.. Schijnheilig

<b>Linux</b> is like a wigwam: no Windows, no Gates and an Apache inside ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers