reageert niet .!?!?!?!?! help me !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

reageert niet .!?!?!?!?! help me !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 23:13

hallo kep een vraag yorin reageert soms niet op mijn been hulpen ik kan zacht been geven en hard been geven schoppen en doen maar ze doet nix ze blijft gewoon dom stil staan als ik een zweep gebruik word ze helemaal gek dus dat doe ik ook al niet als ik soms met sporen rij dan gaat ze heel erg snel dus nu weet ik eigenljk niet wat ik moet doen ze reageert gewoon soms niet op mijn been is erg lastig wie heeft er ervaring met een pony die niet vaak op been hulpen reageerd please help??? Frusty

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 23:20


yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 11:40

waar slaat dat op dan ik vraagt och gewoon wat ik typ altijd zo kan ik toch nix aan doen !

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 13:36


yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 14:52

nou vertel eens wat is er verkeerd aan dan ??

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 14:57

uhm, dat het zo nogal onleesbaar is! Je hebt toch ook Nederlands op school neem ik aan?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 15:28

Mén... 'ik typ altijd zo, daar kan ik niets aan doen' Verward Ahum. Als jíj typt kan jij daar zeker wel wat aan doen, namelijk Hoofdletters gebruiken en LEESTEKENS. Oftewel, het Nederlands dat je op school leert (schrijfvaardigheid) in praktijk brengen. Als je serieus genomen wilt worden tenminste. Dus try again, want zo'n stukje daar neem ik de moeite niet voor om verder te lezen dan de eerste regel...

Carotje
Berichten: 174
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 16:55

mensen laat het lekker tog? geef eerder en liever antwoord op der probleem

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 17:43

ja dat bedoel ik maar ik bepaal zelf wel hoe ik typ en wat ik heb fijnste vind! ik vroeg toch gewoon wat geef daar gewoon antwoord op ! thks carotje!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 17:48

Carotje, als we toCH bezig zijn, volgens de regels op bokt moet je ABN schrijven.
Als je koppig bent en 'lekker zelf bepaalt hoe je typt' dan kan het je vast ook niks schelen als je geen reactie op je berichtjes krijgt, of wel?

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 18:12

idd Laura. goed gezegd.
als je zonder leestekens schrijft dan kan je er zeker van zijn van geen juiste reacties op je bericht.
Yorin, je kunt wel zelf bepalen hoe je typt maar als je serieus genomen wilt worden dan zul je toch echt met leestekens moeten schrijven. Voor de simpele reden dat als je zonder leestekens typt, de tekst niet te verstaan is. Dan kun je net zo goed in het spaans schrijven want dat verstaat met eerder als dan wanneer je zonder leestekens schrijft.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 19:04

Het is alleen handiger als je met leestekens typt.Dan krijg je meestal meer reacties,omdat meer mensen de moeite doen je bericht te lezen.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:15

Tuurlijk kan je er toch wel iets aan doen!
Je kan er toch rekening mee houden.

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:45

eeh, zoveel antwoorden en nog geen tips????

Tja, moeilijk probleem, als je pony niet reageerd op je been, hard gaat op sporen en bang is voor je zweep. Bedoel je met bang voor de zweep dat je met een zweep van 1.20 op zijn kont slaat? Want dan kun je misschien een klein licht springzweepje gebruiken waarmee je hem dan een klein tikje op zijn hals geeft. Misschien helpt het wel om hem als hij niet vooruit wil hem een tijdje stil te laten staan, langer dan dat hij wil. Dat doe ik met Pardouz ook, maar die heeft het probleem dat ik zoveel moest drijven omdat ze op alles let behalve op mij... Na het stilstaan of achterwaards gaan is let ze dan wel op mij.
Nou, succes met je paardje.

Groetjes Patrica

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 21:25

jeetje he wat doen ze hier allemaal moeilijk om die leestekens. wat maakt het nou uit hoe je schrijft het gaat toch om het probleem. ik schrijf ook weleens zo boeiend. maarre om terug te komen om je vraag. Veel je stem gebruiken als je sporen gebruikt en hij gaat harder draai dan een volte een maak die kleiner en elkekeer zeggen ho maar rustig allemaal van die dingen. Dan maak je die volte groter gaat hij weer harder weer volte kleiner maken. En zo doorgaan. Wat je ook kan doen is als je met sporen rijdt en hij gaat harder laat hem dan ook goed rennen, maak hem maar moe en dan laat je hem weer rustig worden.En probeer dan opf hij rustig word. succes

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 21:55

heel erg bedankt jullie 2 ik zal het proberen echt bedankt doegies byebye

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 21:58

Je wilt toch antwoord op je vraag? Door leestekens te gebruiken wordt je vraag ook duidelijker, ik denk dat de meeste mensen (including me) na 2 regels al stoppen omdat het gewoon superonduidelijk is als je geen leestekens gebruikt.