achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:27

Bleghhhhh als ik iets ranzig vind dan zijn het wel duiven!!! Erg asociaal als die beesten in een woonwijk gehouden worden. Persoonlijk zou ik die beesten opruimen.... Want hij zorgt dan maar dat zijn beesten niet in andermans tuin komen....
Maar goed, ik zou ook zorgen dat je kattenbeest in de tuin blijft.


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:35

Maar als hij een kat mag afknallen als die in zijn tuin komt mag jij ook een duif afknallen die boven jouw tuin vliegt?? Man heeft ze niet helemaal op een rijtje geloof ik..

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:40

troi schreef:
Maar als hij een kat mag afknallen als die in zijn tuin komt mag jij ook een duif afknallen die boven jouw tuin vliegt?? Man heeft ze niet helemaal op een rijtje geloof ik..


bij wet mag je een kat vermoorden als hij buiten zijn tuin loopt....

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:40

Al zou de buurman z'n vogels in een voiliere hebben, dan nog kan een kat zonder binnen te komen de vogels omzeep helpen.
Duiven schijten niet vliegend, de meeste auto's worden hierdoor niet onder gescheten door duiven maar andere vogels.

Ik weet niet hoe je buurt verder is, maar wellicht ern idee om je eigen tuin kat proof te maken? Dan kan kat altijd naar buiten maar geeft jullie kat geen overlast bij anderen. Daarbij is het ook veiliger, je kat kan niet worden aangereden etc. (helaas voor katten eigenaren komen ze met flinke tegel.atog onder auto's terecht)

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:42

unihorses schreef:
troi schreef:
Maar als hij een kat mag afknallen als die in zijn tuin komt mag jij ook een duif afknallen die boven jouw tuin vliegt?? Man heeft ze niet helemaal op een rijtje geloof ik..


bij wet mag je een kat vermoorden als hij buiten zijn tuin loopt....


En waar staat dat dan?

Ik zie me al naar de boeren hier in het dorp toegaan, die lachen zich ziek! En het ongedierte trouwens ook, zal de giffabrikant blij van worden, maar de natuur niet. Dan gaat er echt veel naar de kl*te..

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:43

Duiveneigenaar is verantwoordelijk voor een veilige omgeving voor zijn beesten. Dat kan hij niet afschuiven op buren die een kat hebben, ookal heeft die kat al eens een duif van hem gevangen. Hij zal dus zelf zijn tuin zo moeten afschermen dat er geen katten in kunnen, dat is nl zijn verplichting als eigenaar van de duiven.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:44

Pffff wat een stomme buurman zeg, wat dacht hij zelf dat hij aan overlast veroorzaakt met zijn schijtende duiven?

Ik zou de politie bijhalen hoor, hij heeft van jouw kat af te blijven en niet de gaan vermoorden, hij heeft zich aan de afspraken te houden aan de afspraak dat jullie hadden toch? dan is er niets aan de hand

Maar houdt hij zich niet aan de afspraak tja dat is dan jammer en kan jij niet weten dat hij op andere tijden zijn schijtduiven loslaat.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:45

Men geeft de duivenmelker een hond.... een hond zorgt ervoor dat er ook geen katten meer in de tuin komen :')

Mijn paps is duivenmelker, vind katten ok, zolang ze maar niet in de duivenkooi komen... Maar die gooit of water over ze heen en overdag ligt de hond in de tuin, dus dan komt er sowieso geen kat in de tuin... Het grappige is trouwens wel dat bij ons in de straat, de tuiniers er meer last van hebben en zelfs hebben gezegd "als jullie hond die kat vangt, krijgen jullie van ons een zak met brokken" :') Want er ligt overal kattenpoep in de tuinen van deze fanatieke tuinmensjes... Zij hebben nog een grotere hekel aan katten dan paps... (Nouja.. hekel... paps vind ze leuk, zolang ze niet aan zijn duiven komen...)


Van duiven heb je overigens weinig last, ze vliegen maar enkele tijden buiten en de kans dat ze dan veel onderpoepen tjah... verbiedt dan ook meteen de huismus :')

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:45

uhm waar zitten die duiven?? In een kooi of zo, anders kun je gewoon zeggen dat je laatst nog een duif zag vliegen,( Oké raar want er zijn heel veel duiven die rondvliegen)

Hey, jij ook hier?

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:47

Als hij niet goedvind dat anderen de katten buitenlaat, moet hij zijn duiven ook niet buitenlaten maar in de kooi houden. Dat is eerlijk.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:52

En als ik hier een topic had gemaakt "mijn zielige vogeltjes zijn opgegeten door de kat van de buren" dan had ik gehoord "wat een rotkat blablabla"

Allereerst, neem aan dat deze achterbuurman ook zijn duiven weer laat vliegen, en ze dan weer naar binnen roept... De duiven gaat echt niet zo maar in de tuin van iemand zitten. Het is vooral dat katten naar de duivenkooien gaan en ze dan vangen... Ik heb in de jaren dat ik thuiswoonde, nog nooit een duif van ons in iemand anders tuin zien zitten dan de onze :') En dan ook echt alleen achter op het grasveldje (in de tuin dus) en ook niet in de voortuin (ook gras)... Laat staan bij de buren.... Dus ik ga er even vanuit dat dat normaal is (wilde duiven, die dikke... die zie je wel in tuinen)... Dus dan zit de kat dus al in de tuin van de achterbuurman als ie iets vangt... En dan snap ik dat het best frustrerend is...

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:54

Ik zou naar de buurman gaan en zeggen dat hij zijn duiven binnen moet houden :j Jij hebt toch geen duiven? Hoef jij toch ook geen oplossing te bedenken voor zijn duiven?

Waarom moet jij je kat binnen houden voor hem, duiven kunnen ook prima in een volière.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:55

:') duivenmelkers willen wedstrijden vliegen.... dat lukt niet vanuit een volière....

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:59

Daphne__ schreef:
Ik zou naar de buurman gaan en zeggen dat hij zijn duiven binnen moet houden :j Jij hebt toch geen duiven? Hoef jij toch ook geen oplossing te bedenken voor zijn duiven?

Waarom moet jij je kat binnen houden voor hem, duiven kunnen ook prima in een volière.


Omdat jouw katten niet op andermans terrein hebben te komen. Dat is waarom.

En nog al een verschil is dat een kat een roofdier is en beesten dood maakt. Een duif doet dat niet.

En uitmoorden of een beetje poep is nogal een verschil.

En zullen we dan ook maar alle wilde vogels afschieten.....want ja, die schijten ook

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-13 21:01

Tja allereerst snap ik echt wel dat die man t vervelend vind, en ik zou echt dr wel wat aan willen doen... maar ik was wel écht kwaad dat hij zij "dan ruim ik hem op"...dat gaat me echt te ver.

Hij heeft blijkbaar al een kattenverjager in de tuin staan, maar de katten trekken zich daar niets van aan.
Hij zegt ook dat alleen onze kat bij zijn duiven komt...

Ik heb nu de kat binnen, we gaan uitzoeken wat het kost om een kattery te maken.. in onze tuin.. maar vrees dat dat aardig in de kosten gaat lopen.

Maar zijn duiven zijn volgens hem helemaal gestrest puur om onze kat... (die bijna de hele dag bij mij in de vensterbank licht maar goed)

Erg lastig iets... wel bedankt voor de reacties tot nu toe :)

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

dierenfan
Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:03

unihorses schreef:
troi schreef:
Maar als hij een kat mag afknallen als die in zijn tuin komt mag jij ook een duif afknallen die boven jouw tuin vliegt?? Man heeft ze niet helemaal op een rijtje geloof ik..


bij wet mag je een kat vermoorden als hij buiten zijn tuin loopt....


in belgie ja maar in NL niet volgens mij


Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:03

Het is jouw kat, niet de kat van de buren, dus is het ook jouw zaak om te zorgen voor een oplossing wat wil zeggen dat jouw kat niet buiten jouw grond komt.
Net zoals dat hij moet zorgen dat zijn duiven niet jouw tuin gaan onderschijten.

Wat is dat toch met al die katteneigenaren :? Jij kiest voor een katm de buurt niet. Lekker als iemand van tuinieren houdt en in de kattenstrond loopt te woelen :r omdat iemand anders z'n kat zonodig vrij rond moet laten lopen. Of dat de vijver waar je zo trots op bent wordt leeggevist.

Ik heb echt een hele sterke mening hierover, boederijkatten buiten de bebouwde kom lekker los laten op het erf. Binnen de bebouwde kom, in woonwijken e.d. directe buren, dan zorgen dat je buren geen last hebben van je kat(ten).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf groot kattenfan en heb er hier 3 rondlopen waar ik stapelgek op ben, maar IK wil die katten, IK heb ervoor gekozen en mijn buren niet, dus mijn katten blijven binnen en met lekker weer gaan ze in de kattenren die we zelf gebouwd hebben, ze weten niet beter en vinden het hartstikke leuk. Katten komen buiten, buren hebben er geen last van en ik hoef niet bang te zijn dat m'n dierbare katten worden aangereden.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:05

Das dan weer overdreven... Ehm... je hebt ook spullen om katten weg te houden... dat ze het ruiken enzo....

Voor de rest tjah... Kan ie er weinig aan doen, hij moet al blij zijn dat jullie de kat binnen houden wanneer hij zijn duiven loslaat... (Maarja, zo ken ik er ook die ruzie hebben met de buren "mijn duiven komen niet binnen, want jouw hond/kind maakt lawaai buiten" :'))

Je tuin aan zijn kant afzetten met een stroomdraadje? (ik heb dat ooit eens gezien bij mensen die de katten niet uit hun tuin wilde hebben...) en voor de rest ehm.... Geen idee.. voor de kat is het natuurlijk natuur... Dus zou ik er idd zelf meer op letten :S

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:06

Een cattery (ren) hoeft overigens helemaal niet heel duur te zijn, wij hebben hem tegen onze stenen schuur aangemaakt, gewoon wat houten balken met dwarsbalkjes met gaas aan de zijkanten, van resthout wat we nog hadden liggen (gewoon mdf) wat plankjes gezaagd en opgehangen, wat takken/boomstronken erin, een oude krabpaal. En hij is afgedekt met dakpannen die we ergens gratis konden ophalen via MP.

ryukapple

Berichten: 1762
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:24

Je buurman is wel raar bezig dat hij het vervelend vind is logisch maar jullie hebben afspraken gemaakt en jullie hebben je eraan gehouden. Hij heeft dat niet gedaan en nu gaat hij bij jullie zeuren en dreigen? Slaat helemaal nergens op.

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-13 08:21

tja ik vind t zelf zo lastig, nu de kat maar binnen, maar we gaan toch echt even uitzoeken wat een katterie kost, wil hem ook niet meer naar buiten hebben nu, maar zijn hele leven binnen is ook niets...
De tuin is gelukkig erg groot en er kan dus wel een katterie in, dus we gaan even aan de knutsel.

wel zo veilig voor beide partijen...

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:27

Ik ben er heel simpel in.
De buurman moet geen overlast veroorzaken met zijn duiven, schijten ze bij een ander alles onder moet hij dat verhelpen.
Maar een kat mag geen overlast zorgen bij andere buren. Helaas is het zo dat veel katten eigenaren het maar heel normaal vinden dat de kat de hele buurt afstruint.
Jij hebt een dier, niet de buren. (en jij staat voor iedereen met een dier)

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:32

Als die duivenmelker zelf een kat koop dan is hij van het hele probleem af. Zijn eigen kat verjaagt dan de andere katten die op het erf komen.

Enkele jaren geleden was er bij ons ook een man in het dorp die vogels had. Meerdere latten kwamen bij hem op zijn dam. Hij heeft uiteindelijk zelf een kat genomen en was van het probleem af.

F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:38

Justahorse, dat hoeft helemaal noet zo uit te pakken dat de kat des huizes de andere katten domineert. Die van ons laat compleet over zich heen lopen, de halve buurt eet haar eten op (komen in ons hokje).
Helaas.

Daarnaast denk ik niet dat een duivenmelker een kat nemen zal die het vervolgens op zijn duiven kan munten.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:39

Jaime_ schreef:
Het is jouw kat, niet de kat van de buren, dus is het ook jouw zaak om te zorgen voor een oplossing wat wil zeggen dat jouw kat niet buiten jouw grond komt.
Net zoals dat hij moet zorgen dat zijn duiven niet jouw tuin gaan onderschijten.

Wat is dat toch met al die katteneigenaren :? Jij kiest voor een katm de buurt niet. Lekker als iemand van tuinieren houdt en in de kattenstrond loopt te woelen :r omdat iemand anders z'n kat zonodig vrij rond moet laten lopen. Of dat de vijver waar je zo trots op bent wordt leeggevist.

Ik heb echt een hele sterke mening hierover, boederijkatten buiten de bebouwde kom lekker los laten op het erf. Binnen de bebouwde kom, in woonwijken e.d. directe buren, dan zorgen dat je buren geen last hebben van je kat(ten).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf groot kattenfan en heb er hier 3 rondlopen waar ik stapelgek op ben, maar IK wil die katten, IK heb ervoor gekozen en mijn buren niet, dus mijn katten blijven binnen en met lekker weer gaan ze in de kattenren die we zelf gebouwd hebben, ze weten niet beter en vinden het hartstikke leuk. Katten komen buiten, buren hebben er geen last van en ik hoef niet bang te zijn dat m'n dierbare katten worden aangereden.



+:)+ Helemaal mee eens!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Majestic-12, NoorW en 35 bezoekers