onze hond bijna dood...baarmoederontsteking...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

onze hond bijna dood...baarmoederontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 18:17

Onze duitse herder: pasja. at sinds 0,5 weken bijna niets of slecht. dus wij naar de DA in maasbree geweest..die zei andere brokken geven. en klaar. die andere brokken had pasja zo op. wij blij. toen na 2 dagen at ze weer zo goed als niets. wij teruggegaan. wat doet de DA: kijkt naar hartslag en meet temperatuur op. pasja had koort en krijgt tabletten mee. we moesten dan de vrijdag erna (gister) terugkomen. wij vertrouwden het niet en zijn naar Panningen gegaan. die waren al heel wat aardiger en onderzochten pasj.a de DA voelde wat bij de Darm en de dag erop werd er een rontchenfoto (of hoe je dat schrijft) gemaakt. daar was niets op te zien. daar ook tabletten mee gekregen. die dag ervoor had pasja al een spuit gekregen van de DA tegen de koort. maar die dag van de rontchenfoto was het niet gedaalt dus daarom kreeg ze tabletten. tegelijkertijd met die ronthcenfoto hebben ze ook bloedgeprikt voor en onderzoek wat ze dan heeft. de uitslag zou gister laat of maandag komen. dus w8ten w8ten w8ten. tot donderdag toen kwame r ineens vies spul uit de vagina. mam volgende dag gebeld. en ze hadden gedeelte uitslag binnnen. ergen had pasja een zware infectie. dus mam gezegt van dat spul uit vagina. en mam moest komen. toen een echo gemaakt. en er bleek iets met de baarmoeder te zijn.waarschijnlijk een ontsteking. mam kon kiezen of meteen operen met risico: hond had gegeten, slechte conditie had koort. of w8ten tot maandag maard an kon pasja in het weekend doodgaan. dus mam gekozen voor meteen operenn. ze zouden bellen als ze klaar waren. ik zenuw8tig joh!toen belde ze dta we haar konden ophalen. toen we daar waren vertelden ze dat pasja een flinke baarmoederontsteking had. de baarmoeder moet nog dunner zijn dan een pink en die van pasja was wel 3CM doorsnee!!!!! nu is pasja nog erg suf..maar ja wat wil je na zo'n opereratie! ik hoop dat het over een paar dagen were helemaal goed gaat en dat ze de oude is!!! Gelukkig heeft ze het overleefd want ze is nog maar 1 jaar....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:21

Ach jee wat vreselijk zieling voor Pasha. Gelukkig zijn jullie op tijd naar de DA gegaan en nu maar duimen dat ze er snel weer bovenop komt!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:06

mo heel veel sterkte en ik bel je morgen weer hoe het gaat met Pasja Lovers zielige lieve pasja Boos!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:14

ah wat zielig!
dat is zeker heel erg schrikken ja, maar gelukkig komt alles goed(toch?)
veel sterkte

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:21

Jeetje dat is ook rot voor Pasja!
Zo jong en dan al zo ziek... Ik duim voor je dat alles goed komt!

Heel veel sterkte en gelukkig maar dat de dierenarts op tijd kon opereren. Dat is een goed teken zullen we maar denken. Hou de moed erin en als ze beter is, geef haar maar een lekkere knuffel. Lovers


Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 13:21

allemaal thanx.....
Ja als het goe dis komt nu alles goed. of er moet nog iets vreemds gebeuren..maar normaal gesproken wel gelukkig!
Pasja heeft nog niets zoveel gegeten maar gelukkig is dat normaal dat ze 1 of 2 dagen na de operatie niet zoveel eten. Nu moet Pasja heeel veel slapen....Ja idd wel een goed teken van de DA. stel je voor dat we hier in mbree waren gebleven..moet er niet aan denken...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 14:30

Beterschap voor Pasja,
Maar goed dat je op tijd naar de DA bent geweest, en snel naar een andere Da..

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 16:39

he wat erg joh
arme pasja
wat moet ze een pijn hebben!
sterkte en beterschap voor haar

soms is het beter om te zwijgen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 17:10

Vaak valt het met de pijn wel mee bij een baarmoederonststelking. Ze voelen zich voornamelijk hondsberoerd. Jullie waren er nog mooit op tijd bij! Ik vind een baarmoeder van 3cm nog erg meevallen. Natuurlijk is het voldoenede om flink ziek van te zijn. Maar we hebben wel een een hond op de praktijk gehad waar de baarmoeder bijna op knappen stond (en er zit echt erg veel rek in, want er kan een pup in...), loeiheet is zo'n baarmoeder dan. Hoezo een ontsteking????

Verbazingwekkend altijd hoe snel zo'n hond na de Ok weer bij de pinken is!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 20:52

Pajsa heeft vandaag al de bak met brokken op (nog niet te veel hoor) dus het gaat al wat beter..alleen de ontlasting was wat dun.

verder riette zag ik dat je dierenartsassistente bent...dat wil ik ook worden:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aniek23, belle_boef, Esther_r20, GoogleAdsense, hokke, Jet, Kimberley_, Kimm4, Lanoca, mosimonster, Neon, Vagabondo, vicky, vierhoef en 116 bezoekers