Ben ik nou zo zeur,ligt het aan mij of...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Ben ik nou zo zeur,ligt het aan mij of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 18:25

Ik heb dus totaal geen goede ervaringen met pension.

Mijn merrie staat op een "boerderij" tussen allemaal friesen.
Nu is mijn paard een kwpn en oke ze is een beetje een kennig.

Voordat ik hier kwam heb ik afspraken gemaakt,Liefst had ik ze op papier maar dat hoefde niet natuurlijk.

Omdat je in pension staat weet je dat je moet schikken. Nu schikte ik al in de omgeving want het is er een bende .
Samen hadden we 3 dingen duidelijk afgesproken.

Graag goed voer
Een schone box
Graag regelmatig buiten.

Wat en hoeveel u voert mag u naar eigen inzicht doen als ze er maar goed uit ziet.

Nu gebeurt het regelmatig dat ze alleen binnen staat terwijl de rest buiten staat.
Ze staat alleen in een stal terwijl op de andere kant meerdere paarden staan.
En als ze buiten staat de rest in het weiland en zij alleen op een stukje paddock met onkruid en modder.
Frusty
Nu hadden we na een wedstrijd op zaterdag zondags een rust dag ingebouwd .Kom ik even langs om te kijken staat ze alleen binnen.
Ik vragen of het een bedoeling had dat ze binnen stond. Verward

Hij nou nee ik moest er langs zegt hij,is het goed dat ik haar dan weer buiten zet .zeg ik.
Ja doe maar dan is ze altijd op haar best.(zegt hij nog)
Kom ik daar vandaag zegt het meisje dat daar op zijn paarden rijd.
Je niet zo pietluttig doen over je paard want hij krijgt er wat een hekel aan.(dat je zulke hoge eisen stelt. Scheve mond )

Ik vraag echt nooit wat,maar hij vindt mijn paard niet leuk want het is geen fries.Hoe een ieder met zijn/haar paard omgaat moet toch een ieder zelf weten.

Wij hadden 3 dingen afgesproken,en als daar iets mis mee is of onduidelijk kan ik daar toch gewoon vragen over stellen. Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 18:35

ik zou maar snel een ander adres gaan zoeken, misschien kost dat iets meer, maar dan voel je je vast beter. Je hebt je paard toch voor je plezier en dit is een en al ergenis. Ik zou geen rustig moment hebben als mijn paard op zo'n plek stond. In welke regio woon je, misschien kan een van ons je verder helpen
groet sarabande

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 18:54

We zijn druk bezig met een eigen plek. En ik hoop dat dat erg gauw is.
Want hier wordt je natuurlijk moedeloos van.
En helaas ik zit ver van jou vandaan.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:04

Ik krijg spontaan medelijden met jouw paard! Verdrietig Echt gemeen, jouw paardje wordt overduidelijk achtergesteld als ik dat zo lees! Ik ken zelf aardig wat boeren, en idd, ze hebben een voorkeur voor 'echte' paarden, zoals Friezen e.d. Ik zou heel snel iets anders zoeken, desnoods weer tijdelijk in pension ergens. Wat een boer zeg.. Boos!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:22

Lijkt me idd niets voor het beestje!
Het ging bij ons ook een tijdje niet zo goed, wat betreft buiten zetten dan.
Maar we hebben even gepraat, en nu wordt hij netjes buiten gezet. En voelt ze zich schuldig als hij een dagje wat meer binnen heeft gestaan (terwijl ze debegrafens van haar moeder had, dus heel begrijpelijk).
Maar als je bij mij in de buurt woont (Hoevelaken), er zijn nog stallen vrij....

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:38

Als ik jou was zou ik snel een ander adres voor je paard zoeken...
Bij iemand die zijn afspraken wel na komt...
en bij iemand waar het paard het wel fijn heeft...

Echt waardeloos is dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:47

Ik herken het helemaal.
Mijn paardje word dan niet achtergesteld op zijn eigen 2 paarden, want die komen met gemak dan ook niet buiten.

na flink grommen gaat het dan weer ff goed.

Bij mij op pension is het ook een grote zooi, zachtjes uitgedrukt.
En ik geloof niet dat ze dat zelf ook zo ervaren, want ze nodigen zo de hele buurt uit op daar bij hun de bbq maar te organiseren, terwijl ik me al schaam om daar een bokker te ontvangen.

Verder werd de stal voorheen perfect uitgedaan. Toen ik daar dus net stond.
Na een tijdje dus niet meer, weer gemopperd en dan gat het wel weer.
Nu word het ook weer tijd om te gaan grommen.

Verder word er meestal goed gevoerd, maar ook daar is ineens dan weer het lakse gedoe om de hoek, ook dan weer grommen en het gaat een tijdje ok.

Maar van dat grommen word je zo moe Slapen Lips are sealed
Maar als ik hier ga, wat kom ik elders dan weer tegen?

Er zijn hier ook plus punten.
Ik sta alleen, dus geen last van anderen die zeggen hoe iets moet.
ik heb heel veel plaats om mijn spullen neer te leggen, die dan ook weer door niemand gejat worden.
En verder zijn die mensen in alles wat ze doen wat laks, zo zijn ze nu eenmaal.
Maar ze ze hebben een hart van goud en zijn ook altijd aardig.
En op hun manier doen ze hun best, alleen voor mij is het dus ook niet snel goed genoeg.

Moeilijk zoiets he!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 21:50

Ach het is erg moeilijk ,zit er de gehele avond al over te denken. Scheve mond
Het is er echt een bende,maar ze denken dat zij het goed doen. en ik doe het natuurlijk in hun ogen verkeerd.
Verward
Ze vullen alles ook al voor je in,je moet dit zus en zo doen.
Je paard maar verkopen want dit is ook niets.
Lips are sealed (en een echt paard kopen fries dus)

Maar ze zei ook we hebben het gevoel dat je geen vertrouwen in ons hebt dat we ons aan de afspraken.houden.
Nou nee dus ik heb hem al een paar keer betrapt op een leugen.

Ja ik heb haar er vanmorgen uitgezet.(niet waar had ik het zelf gedaan anders stond ze weer een dag binnen)

Dan begint hij te draaien.
En als ik met hem in gesprek wil loopt hij weg.

Wat moet ik ermee.Mijn vriend zegt altijd het zijn boeren met paarden en die doen het anders dan paardenmensen.(uitzonderingen daargelaten.)

Ja mirte ze wordt echt achtergezet .Vind hij het vreemd dat ze eenkennig is. Verward

3

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:57

Nou de keuze moet niet moeilijk zijn om te verhuizen! Aleen nu nog een goed plekje vinden..
Niet alle boeren zijn zo hoor. Ze zijn wel anders dan paardenmensen, krenterig, er zou maar een plakje teveel stro in gaan..Dat soort dingen. Maar als ik dat zo lees is hij geen echte boer, in die zin dat een echte boer ook zijn eigen paarden binnen zou laten staan. Dat is typisch 'boers', pure gemakzucht. Maar dát doet die dus wel! Kom op, je vindt vast wel iets beters!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 22:15

ja dat is ook zo Mirte, ben al blij dat ik het op Bokt van me af kan schrijven dan zie je het allemaal weer wat helder.

Ik ga zoeken en laat het jullie weten(misschien ons eigen plek)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 22:21

zo te lezen kom je uit belgie daar zijn toch ook wel goede plekjes??
sarabande

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 01:44

goh goh goh, wat zijn we weer positief over boeren.
iedereen heeft wel wat, boer of geen boer.
maar scheer niet alles over 1 kam.

echte boeren (die vroeger ook met paarden te maken hebben gehad) zullen de paarden juist wat meer ruwvoer geven, want ze hebben veel nodig volgens hun (vroeger moesten ze veel en hard werken, heel anders dan nu, stelt er niks bij voor), en krachtvoer is maar wat raars.
en oh oh oh, al die stadsmensen met hun dekentjes en geknoei....
wat betreft dat krenterige, boeren zijn dat meestal niet, eerder mensen uit de stad (elkaar voorthelpen enzo)

tja, als jullie in de stad wat verkeerd doen, denk ik toch ook niet, van goh, daar heb je die stadsen weer of zoiets.
ik bekijk het per persoon.
en een boer is ook een persoon.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 01:47

sorry voor de late reactie, maar ik had het bericht al geschreven en verstuurd voordat ik naar de datum keek.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 08:45

Als jij betaalt voor diensten zoals buiten zetten, schone stal ed mag je van hem verwachten dat hij dat nakomt. Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. Anders stop jij even met betalen van het stalgeld. Voelt hij hoe het is als afspraken niet nagekomen worden.

Maar ik zou idd heel snel een andere stal gaan zoeken. Dit soort ergernissen gaan vaak van kwaad tot erger.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 09:10

waarom praat je er niet over met die man?
Dat is meestal het makkelijkste.

Ik sta nu op een superstal.
Tuurlijk zijn er altijd wel dingetjes die ik anders zou zien en met overleg krijg ik dat eigenlijk altijd wel voor elkaar.

En wat is een bende?
Onze stal zal echt niet de hoofdprijs winnen als sjiekste stal van Apeldoorn.
Misschien eindigen we wel ergens onderaan.
Alleen zou ik nooit op een sjieke stal willen staan Bij ons lopen er geiten en kippen over het erf en in de stallen.
en met al die trekkers die langs komen ligt er idd veel modder op ons niet geveegde erf Lachen maar als je daar doorheen kijkt heb ik in mijn ogen de ideale stal paarden nu 24/7 in de wei en in de winter overdag in het land.
ruime schone boxen en een verlichte buitenbak aan het veluwetrail.
tja dat ik dan elke avond langs moet om de helft van het kuilvoer weg te halen ach... Lachen

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 09:15

Mirte
Citaat:
Niet alle boeren zijn zo hoor. Ze zijn wel anders dan paardenmensen, krenterig


Een boer zorgt altijd goed voor zichzelf t.o.v. een burger.

Als je met hem afspreekt dat je een gulden (voorheen) netjes met je deelt dan toch zorgt hij dat hij 75ct te pakken heeft.

100 gedeelt door 2 = bij een "boer" altijd 75 naar hem toe!
Goed onthouden.

Er wordt niet voor niks geroepen "je bent een echte boer" voor wat het ook moge zijn.
Niet verwisselen met agrarische ondernemers!
Nl. een ondernemer is iemand die afspraken na moet blijven komen .
Anders blijft hij geen ondernemer.
En een boer is iemand die van alles onderneemt om aan de eet te blijven.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:11

goed Troef, en zo kan er ook over de stadsen gedacht worden.
dus houd maar op met die onzinnige vooroordelen.
pas als je weet waar je het over hebt, spreek ik je wel weer.
en nee, dat weet je nu nog niet, want anders had je het wel anders gezegd.
generaliseer een hele groep mensen niet omdat 1 persoon jou wat heeft aangedaan die toevallig tot die groep hoorde.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:17

Bah! Het is altijd hetzelfde en overal is wel wat.
Ik heb op een manege gestaan waar de verzorging bar en boos was. Maar het was er zo gezellig onderling dat ik te lang ben gebleven. Uiteindelijk ben ik na anderhalf jaar met mijn 3 paarden weggegaan.
Kwam ik op een pensionstal waar de verzorging in orde was, maar de sfeer om te snijden. Nou, dat was helemaal vreselijk, ga je elke dag met lood in je schoenen erheen.
Nu heb ik godzijgezegend bij huis staan, nooit meer gedonder. Maar als ik moest kiezen ging ik liever terug naar die slechte verzorging dan naar die slechte sfeer....dan maar wat meer zelf doen en toch een hoop betalen, maar dan heb je tenminste plezier.
Is er niks kleinschaligs in de buurt bij jou? Iemand die paarden aan huis heeft, maar er voor de gezelligheid 1 of 2 pensionklanten bij wil?
Ik woon zelf in Wijhe en ben van plan 2 boxen te verhuren voor pension. Voor mij gezelliger en voor de ander lekker kleinschalig.

Groetjes Suus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:20

Als hij een beetje moe wordt van jou Ok. Maar dat hij je paard niet geeft wat ze nodig heef, NO WAY!!
Zulke mensen hebben dus geen echte liefde voor de paarden, misschien is een andere stal een optie?

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 12:03

he hallo,
Dus nog reacties.

Ben het met Troef eens de "boeren" hier zijn echt zo als Troef beschrijft.

Ja Nimber een Bende is het hier het lijkt op een Oud Yzer Boer.Hij bewaart echt alles en maakt er hier en daar een bultje (Bult) van vol oude ijzerwaren oude karren.Je kan het ooit nog een gebruiken. Verward
Je moet er niet aan denken als je paard een keer los breekt die breekt dan echt zijn benen.

En met hem in gesprek ja dat heb ik geprobeerd.Maar vervolgens doet hij er niets mee of loopt weg.

hij ziet het niet of zo is niet paard en klant vriendelijk.

Zij krijgt niet de verzorging waar ik voor betaal.
Maar het goede nieuws is dat de verkoop van ons huis en dus de koop van het andere zo goed als door gaat.
Dus nog een paar maandjes doorbijten,dan heb ik het zelf voor het zeggen. Haha!

Bedankt voor de reacties.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 13:21

troef heeft gelijk ik moest in friesland veulens uitzoeken voor en hengst zijn afstammelingen keuring. Gaf ik die beestjes een wormenspuit en liet zakken voer achter. Werd ik uitgelachen. "Die geven ze toch aan de koeien" zeiden de mensen uit de buurt!! Frusty

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:27

Kijk, je generaliseert, pas als je al die mensen uit de hele groep kent en ze allemaal hetzelfde vertonen, kan je over de groep spreken.
Spreek anders over 1 of een paar personen, maar niet over de hele 'groep'.

O, ik weet ook wel dat het overal niet even goed is en in sommige gevallen zeer slecht, daar hoor je mij ook niet over.
Ik zou daar ook weggaan en liever wat meer betalen als mijn paardje maar een goede verzorging kreeg/krijgt.
Voor die keuze heb ik ook gestaan en die keuze heb ik ook genomen, ik ben weggegaan, maar moest toen wel even veel en veel meer betalen.
Ik denk dat het al enige tijd speelt en het ook nog wel zal blijven spelen.
Je hebt het over een paar maandjes doorbijten, maar hoeveel zijn die paar maandjes dan?
Ik zou zelf even een tussenoplossing zoeken, even ergens anders heen gaan tot je paardjes bij huis kunnen staan.
Want in die 'paar' maandjes kan veel gebeuren en kan je je zelf naderhand op de de kop geven dat je toendertijd niet meteen een andere oplossing hebt gezocht.

Succes!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:32

Sorry C-Gek, maar eh...de boeren op het friese platte land zijn wel heel er gkort voor de kop hoor. Ik heb geen flauw idee hoe agrarische ondernemers ind e rest van het land zitten kwa normen en waarden, maar hier in het noorden....
Daar lusten de honden geen brood van, de term "boerenslim" komt toch echt hier vandaan!
Waar Thea en Troef over schrijven, is voor mij HEEL herkenbaar. Dat is ook mijn ervaring met de regionale boeren. Stug en behorlijk calculerend in hun voordeel. En totaal niet open staand voor enige vorm van discussie.

Maar eh Thea, duurt het nog lang voor je gaat verhuizen? Ik zou mijn paard indien mogelijk niet graag op dat plekje laten deze winter...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 11:52

ik heb op een boerderij gestaan en dat was toppie. De bak was heel klein, geen verlichting maar we zaten aan een grote weg, dus verlichting vande lantaarnpalen. Het erf was modderig/zanderig en de stallen waar oud. De weilanden waren mega groot maar meestal na een bui erg drassig.Maar we mochten daar alles! op een gegeven moment gingen de geiten weg en ik mocht samen met een ander meisje en haar pony dat landje gebruiken als het andere land te nat was. Je moest zelf voer kopen en hij voerde s'ochtends. Je zette alles klaar en hij gooide hooi en de bix in de stallen/bakken. Rond dezelfde tijd elke dag werden de stallen open gegooit en zo werden de paarden buiten gezet, ze liepen zelf naar het land. Hoe je paard binnenkwam was jou zorg, als vroeg je het aan een stalgenootje. We hadden een ruime zadelkamer met kasten die om een bepaalde tijd op slot ging. Alles was bespreekbaar en de sfeeer was altijd super. Op een gegeven moment wilde ik graag een grotere bak dus ben ik naar een manege gegaan. Daarben ik na een jaar of anderhalf ook weg gegaan en sta nu op een supertoffe pensionstal waar eigenlijk alles mag en alles kan en de verzorging is er super!

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:03

dan kun je beter een ex-boer hebben. m'n vriendin staat bij zoiemand, betaalt 50 gulden in de maand voor de stal. Ze mag stro gebruiken en water. Verder is er dus ook nog hooi.
Het enige nadeel: die boer wil helpen met voeren, dus hij geeft de pony'saltijd wat, en daar wat van zeggen helpt niets.

Niet alle boeren zijn zo krenterig hoor, de meeste wel.