Roskammen of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Roskammen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 22:07

Hoi iedereen ,
Mijn paarden beginnen nu al een beetje winterhaar te krijgen.Maar nu is het soms nog zoo warm.Nu vraag ik mij af of ik nog zou doorgaan met roskammen of niet?
Groetjes julie


pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:29

Haar dat vastzit borstel je er echt niet uit als je geen HELE bizarre dingen doet...

Met borstelen haal je het losse haar (en vuil) weg , dus het haar dat het lichaam zelf al kwijt wil.
Kun je het er beter uit poetsen , dan gaat het niet kriebelen ook Knipoog

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 22:49

Ja,met gewone harde borstels natuurlijk wel.Maar roskammen?Gaat het winterhaar er dan niet juist af?
Groetjes Julie

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:53

nee hoor, alleen de losse haren haal je eraf door te roskammen.
zou niet goed zijn dat het paard na een paar uur rossen kaal is Knipoog

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:02

Winterhaen gaan idd niet los van roskammen maar wat ik me wel afvraag: haal je nu er waarschijnlijk wel weer kouder weer aankomt niet teveel huidvet weg met roskammen? en dan met name als je pony buiten staat.


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:33

Ik doe meestal wel ff de rosborstel eroverheen(die rubbere),maar ff snel om de losse haren weg te krijgen.Dus ik ga niet door tot ze piekobello schoon is ofzo,dat moet je ook zeker niet doen,want dan haal je idd het huidvet weg.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:55

Mijn pony's staan (nu nog) dag en nacht buiten. Ik vermijd het om ze elke dag te poetsen en gebruik de ros ook niet zo gek vaak omdat je idd het vet wegrost.....

Als het straks weer slechter gaat worden gaan ze s nachts wel weer naar binnen en overdag met dekentje op naar buiten. Dan kan ik weer wel flink aan de poets! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 08:54

Je kunt gewoon doorgaan met roskammen hoor, net als wat iedereen zegt is dat om het vuil en losse haar eruit te krijgen, dat lukt met een rosborstel beter dan met een hard borstel. Idd niet elke dag te intensief rossen, maar elke dag effe rosborstel eroverheen is alleen maar goed.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 08:57

Ligt eraan of je pony de hele winter buiten blijft staan?
Als hij gewoon op stal staat kun je net zo rossen als anders is dat niet het geval zou ik helemaal niet rossen dit ivm huidvet wat je ook weg rost.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 09:57

idd als je paard de hele winter buiten staat zou ik niet te vak roskammen het vet wat tussen de haren zit dat houd warmte vast en beschermt tegen regen (houd regen buiten)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:38

Mijn paard staat overdag altijd buiten en ik roskam haar elke keer ik ga rijden (zo'n 5 dagen op de 7)! Ik gebruik wel een rubberen roskam waar je rondjes mee moet maken! En mijn paard is er zeker niet vlugger ziek door omdat ik het vet mee zou weg kammen! Dus ik denk dat je gewoon rustig kan doorgaan met het roskammen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:11

Tja,als het dan dus gaat regenen hebben ze een mindere beschermlaag en krijgen ze het eerder koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:14

Goed gepoetst is half gevoerd, is mij altijd voorgehouden. En aangezien mijn paard toch niet in zijn blote lijf in de regen staat poets en was ik naar hartelust Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers