Wow wat een stoer paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Wow wat een stoer paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 21:40

Dinsdag had ik even een flinke dip. Eindelijk was Laiser voor helemaal rad, liep hij ineens achter onregelmatig. Maar aangezien hij nu medicatie heeft en eigenlijk geen pijn mocht hebben, toch maar de diernarts er bij gehaald. Die heeft hem toen flink op de buigproef gezet, maar het werd niet erger, dus waarschijnlijk heeft Laiser zich maandag of dinsdag goed verstapt, met als gevolg dat ik nu veel ritten moet rijden met hem.
Woensdag een heerlijk ritje gemaakt met Laiser en Michel er te voet naast om Laiser te helpen op de stukken die hij eng vond. Michel deed de hangstenketting om en ik gooide mijn teugels helemaal los. Terwijl ik hem een lichte beenhulp gaf, vroeg Michel hem door middel van een lichte druk op de hengstenketting om te zakken met zijn hoofd en hem uit te nodigen een stap voorwaarts te doen. Dit werkte echt heel goed. Laiser snapte onze bedoelingen en zijn hart ging niet als zo'n razende te keer zoals gewoonlijk tijdens een ritje.
Donderdag heb ik zo'n vier kilometer met hem gewandeld samen met een stalgenootje en en haar pony. Weer een superdag geweest, Laiser braaf en niet bang Lachen
Maar vandaag was echt een hoogtepunt uit zijn leven. Cool
Samen met nog twee stalgenootjes hebben we een staprit gemaakt. Olly er naast en Derk erachter als hekkensluiter. Perfect Olly was het grote voorbeeld en Derk zou zorgen dat hij niet achteruit kon.
Dit was meer een keertje echt nodig geweest. (Ja die witte strepen en vlakken op de weg blijf ik vreselijk eng vinden. Wie weet komt er opeens wel een wit voetenvretertje uit te voorschijn.)
Maar wat schetste mijn verbazing, eenmaal de eerste straat over gestoken, nam Laiser de koppositie in en heeft daar driekwart van de rit gelopen. Laiser die normaal van alles en nog wat bang is, liep nu zelfverzekerd over straat. (Tenminste dat probeerde hij, soms waren er nog wel wat enge dingen, maar een simpele losse teugel en licht beendruk waren genoeg om hem te overtuigen om verder te gaan.)
Hij heeft zelfs met een losse teugel door een wijk gelopen, die hij normaal niet in zijn ééntje in durft. *LOL*
De stalgenootjes stonden ook perplex van Laisers gedrag. Zo goed heeft hij het nog nooit gedaan.
En hij stapte totaal niet onregelmatig meer, en ook de draf was goed. Je snapt wel mijn dag kan niet meer stuk. Ik geloof dat Laiser en ik zweefde een meter boven de lucht toen we terug kwamen op stal.
Ja die wel verdiende slobber ging er dan ook goed in bij Laiser Vingers aflikken


daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:16

Wow, hij leert het nog eens! Gaaf joh, gaat helemaal goedkomen met die grote goedzak En jij ondertussen weer met beide benen op de grond? Knipoog

Haha, en heerlijk ook dat commentaar van jou tussendoor, wit voetenvretertje *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:39

Ik moest ook al zo lachen om dat voetenvretertje. Ik heb daar Jur eens mee te pakken gehad...die leip om iets te kloten in het bos, waar ze normaal nooit van schrikt, dus riep ik keihard: BOEEEEH!!! Nou ze schrok zich het apezuur, maar ik had meteen aandacht!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:51

Hahahahaha het witte voetenvretertje....
Toen ik voor het eerst in mijn up met mijn paard naar buiten ging,
stond ie heel twijfelachtig bij de overgang naar het schelpenpad (fietspad naar bos, ruiterpad grenst eraan)... was ook wel grappig Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 08:35

Jurga schreef:
Ik heb daar Jur eens mee te pakken gehad...die leip om iets te stinkmoddern in het bos, waar ze normaal nooit van schrikt, dus riep ik keihard: BOEEEEH!!! Nou ze schrok zich het apezuur, maar ik had meteen aandacht!

Haha, dit vind ik echt iets voor jou om dat te doen! *LOL*

Gisteren is hij weer een rit gaan maken, en nu is het alweer goed gegaan. Ja ja het wordt nog wel eens wat met die bink van mij Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, foxytoffee, ikkedus, lauralarissa, SemrushBot en 57 bezoekers