1e x trailer aankoppelen - Orri je bent een schat!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

1e x trailer aankoppelen - Orri je bent een schat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 19:11

Nu ik dat papiertje heb moet er natuurlijk ook met de trailer gereden worden. Aankomend weekend wedstrijd, dus mooie gelegenheid.

Orri is zo lief om haar trailer aan mij uit te lenen, waar ik haar echt ontzettend dankbaar voor ben! Je weet me te vinden he, als ik een keer iets voor jou kan doen! (Heb je nog wat nodig voor je paard trouwens?)

Vanochtend vol goede moed op pad met de bestelbus van paps om de trailer op te halen. Trekhaak bij de koppeling van de trailer geprutst, ging allemaal soepel maar toen... De trekhaak was te laag! Met het wieltje helemaal in zat de trailer er bij lange na niet op... (Dat krijg je als je een bus vol met gereedschap hebt, die is wat zwaar aan de achterkant Schijnheilig ) Geen idee wat te doen, dus de helpdesk maar gebeld in de vorm van mijn vader (zijn auto tenslotte). Na wat gesputter over altijd ellende met tandemassers (heb maar niets gezegd over zijn auto Haha! ) werd er dan toch nagedacht over hoe dit nu weer op te lossen. Op de dissel staan, hoop gehannes, nee hoor, lukt niet. Weer bellen: probeer het met een krik. Ok dan... Verward Waar vind ik die? Auto uitgraven, ja hoor, krik gevonden.
Krik onder een stevig en recht stukje van de trekhaak en pompen maar. oliebol, gaat niet... Oh nee, ventieltje moet dicht... Hee, dat gaat makkelijk!
Uiteindelijk dus met een krik de achterkant van de auto wat omhoog getild en ja hoor! *klik* hij doet het! Nog even gepruts met de kabeltjes en toestanden en na 3 kwartier hadden de 2 dames dan toch eindelijk de trailer achter de auto...
Wieltje draaien, ja, auto komt mee omhoog, lampjes doen het, remproef, trailer komt niet door m'n achterruit, ok dan, we wagen het er op!
Grote vrachtwagen tegengekomen in straatje met aan beide kanten geparkeerde auto's *bibber* Snelweg op, trailer ligt als een huis achter de auto, bij een parkeerplaats er toch weer even af om alles te controleren. Niks aan het handje, muurvast. Op een parkeerterrein even wat bochtjes achteruit geoefend, valt nog niet mee, heel anders dan met dat les-geval, nou ja, oefening baart kunst. Op stal aangekomen trailer strak achteruit op z'n (ruime Haha! ) plek gezet en eens flink gezucht en besloten dat ik mezelf toch wel erg stoer vind Cool

Spannend hoor, voor de eerste keer helemaal alleen op pad met een trailer achter de auto! Net zoiets als voor de eerste keer auto rijden na het halen van je B-rijbewijs. Gelukkig nog zonder paard, met paard gaat a.s. zondag gebeuren (met een andere auto er voor Haha! ), gaat lukken! Cool

Nulla tenaci invia est via


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 20:22

Ohoh, volgende x moet ik dus goed uitkijken als ik rond scheur in m'n corsa en een slingerende bestelbus met trailer tegenkom Knipoog Tong uitsteken Pling B)

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 20:28

Precies, jij snapt 'm, ik heb ruimte nodig, veel ruimte Knipoog
Met paard in de trailer gaat op zondagochtend plaatsvinden, op een tijdstip dat de meeste mensen nog in hun bed liggen, dus dat scheelt weer!

Nulla tenaci invia est via

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 20:38

erg is dat he de eerste keer ? Ik vond het zo eng ik moest de dag nadat ik 'm haalde al met lodewijk naar de kliniek in friesland....
Mijn god 2 uur in de auto en ik vond het zo vreselijk dacht echt dat ik niet met paard kon rijden.
Vanwege alle zenuewen en spanning heeft mijn vader terug gereden enne na de eerste keer ging het super.
de eerste keer helemaal alleen met je paard op pad was ook even eng maar ach..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:10

Hahaha.... graag gedaan hoor Haha!
Was mijn telefoon thuis vergeten, had bij thuis komst je sms-je gelezen,
maar twijfelde er niet aan, dat alles goed zou gaan *LOL*

Veel succes alvast op de wedstrijd! Pling

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 08:40

Grin, wij hadden ook een keer zoiets. We hadden net een andere auto gekocht, zit de trekhaak ong. 10 cm hoger als ie andere Haha! *LOL* . Wij dus helemaal neuswiel uitgedraaid ( trailer bijna op z'n kont) maar het ging verder prima. Nu hebben we ook een andere trailer, dus het gaat nu veel makkelijker.

Ik heb nog niet eens m'n rijbewijs, maar ik ging al wel een keer de trailer aankoppelen, was echt lachen *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:22

Ik ben heel illegaal bezig geweest, dus ik heb eerst een tijd zonder E met trailer gereden. Geen zenuwen dus toen ik het net had. Daarvoor was ik altijd wel zenuwachtig maar dat kwam meer omdat ik bang was om gecontroleerd te worden dan om het rijden zelf.

Als je nu ook nog een eigen trailer krijgt, dan is het echt heerlijk. Het gevoel van onafhankelijkheid dat je dan hebt ...... zalig, nooit aan iemand iets hoeven vragen: paard staat er, auto heb je, E-rijbewijs, trailer is er, kortom, ik ben nog steeds blij dat ik van niemand afhankelijk ben.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:36

Dus nu zien we je binnenkort op de Veluwe Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers