Voor dief uitgemaakt + antwoord *Update*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Voor dief uitgemaakt + antwoord *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 19:57

Ik ging vandaag even lenzen halen voor Jos. Netjes betaald etc. Ik loop de winkel uit en opeens gaat het alarm aan. De verkoopster verontschuldigt zich, maar vraagt zich af waar het alarm zit aan de verpakking. Misschien erin?, vraagt ze. Zegt de verkoopster die naast haar staat: "Misschien heeft ze wel Make-up of iets in haar portemonnee". Ik zal wel even kijken zegt ze. Vervolgens loopt de andere naar de poortjes met de lenzen en ik moet dus zonder lenzen door de poortjes. Twee keer geen alarm. Maar later nog geen verontschuldiging ofzo. Het kwam echt op zo'n toon van dat ik iets gestolen had ofzo. Ga Kruidvat maar even een klacht sturen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 21-09-02 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:01

vaag hoor Verward
heb je echt niks gestolen?? Knipoog Haha!
nee is maar een geintje maar misschien heb je iets gekocht waar nog zo'n ding in zit en dat in die winkel het niet af ging.
maar zolang jij weet dat je niks gestolen hebt is het toch goed maar misschien moet je toch even mee terug gaan ofzo.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:06

kan goed zijn dat ze het niet helemaal goed hadden afge ehm chipt ofzo?' weet ik veel hoe dat heet. maar ik zou toch ook even een klacht indienen, want dit vind ik toch wel een beetje stijl loos

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:06

lekker dom!
Bij de kruidvat hier in Berlicum gaan die hekjes ook zo vaak af... en altijd "rent"het personeel er af... alsof ze een dief moeten gaan pakken!

Laatst in de stad was het pas l*llig... zo'n vrouwke betaalde iets, liep naar buiten,... en da hekje ging af... en toen zonder spullen en ging maar af...
bleek een schoen te piepen! Kei vaag... nou die werd daar ook als bandiet behandeld!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:18

Ik heb dat ook weleens gehad.
Tot overmaat van ramp werkte er een bekende in die winkel , die alles zag .... Frusty
Maar alles wat ik bij me had , waren oude schoenen die ik daar niet gekocht had Haha!.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 20:20

Gaby schreef:
Tot overmaat van ramp werkte er een bekende in die winkel , die alles zag .... Frusty


Ze deden het bij mij dus ook midden in de winkel, dus dan sta je wel mooi voor schut.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:22

Ik ben wel eens met ze tweeën door zo poortje gegaan,en toen ging het alarm af.Natuurlijk werd ik weer onderzocht als eerste,maar ik had niks gestolen.Toen gingen ze die vreemde vrouw onderzoeken en bleek dat ze lipstick had gestolen.

Sta je ff voor piep.Ik kan me echt voorstellan dat jij nu een klacht ga indienen bij De Kruidvat hoor!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:32

hebben ze bij mijn omaatje bij de c1000 gedaan, bleek haar portemonnee te zijn die van de hema kwam. daar zat zo'n strookje in. De manager stond mn oma uit te maken voor weet ik veel wat allemaal, maar daar is mn super-omaatje veeeeel beter in! Ze was echt zwaar pissed! Party!! *SuperGranny*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:55

Ik had het ook een keer bij de Kruidvat.... Sommige bankpasjes veroorzaken dat ook.... Heel vaag. Gelukkig hebben ze toen mij niet nagekeken.... ik had heel braaf betaald ed en toen ik er nog een keer doorliep, ging er geen alarm dus was het goed... Omdat ik zo stomverbaasd keek waarschijnlijk...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:57

ja dan schaam je je ook rot teminste ik wel het is mij ookal eens overkomen.
wat een stelletje mutsen zeg!
Ik zou idd een klacht indienen straks loop jij over straat en dan denkt iedereen ooh daar heb je die dief weer! Lachen

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:05

bij de kruitvat daar heb ik het ook al meerdere malen gehad dat het alarm af ging (ik had deo gekocht bij de etos en niet goed over de strip gehaald)

ook een keer bij de kruitvat hadden ze van die mandjes er onderstaan met haarspullen dus ik ga even op mijn hurken zitten en ga kijken komt er zo troela naar me toe en zegt ja ik wil al je tassen controleren. ik liet het toe maar ik wist dat het niet mocht omdat ik de tent nog niet uit was, ik heb er later een klacht van ingediend maar nooit meer iets van gehoord

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:06

Bij mij is ook zoiets gebeurd bij de Kruidvat. Ik kocht een tijd terug een horloge (achteraf gezien waardeloos ding), netjes betaald, loop door het poortje en het alarm gaat af. Die jongen aan de kassa helemaal gebaren dat ie het niet goed had gedaan en weet ik het wat. Had overigens niks gestolen, het horloge deed gewoon vaag Haha!

banketstaaf dat je zomaar voor dief wordt uitgemaakt, sommige mensen hebben hun oordeel ook wel snel klaar.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:34

Niet leuk idd.

Bij Kruidvat gebeurt dat nogal eens , het schijnt dat vooral schoenen van de Schoenenreus dat vaak veroorzaken , of boodschappen van de Edah Tong uitsteken

Dat vragen ze hier bij de Kruidvat meteen als het alarm afgaat : "komt u net bij de Edah vandaan ?" Lachen

Ze reageren er amper nog op Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:17

Oh vreselijk, om door de grond te gaan!
Ik heb het een keer gehad toen ik een winkel IN liep.
Ik had in een andere kledingzaak een broek gekocht, loop dus winkel 2 in waar het alarm afgaat. Zij hebben toen het label eraf gehaald wat ze in de eerste winkel vergeten waren eraf te halen

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:21

Pff Klacht is ingedient....beetje vreemde mensen ze kunnen toch wel sorry zeggen???

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:30

Bij ons bij het kruidvat gaat het alarm af als je met boeken van de bibliotheek er langs loopt. zit schijnbaar een bepaald iets op de streepjescode etc dat het kruidvat ook precies hetzelfde heeft Tong uitsteken

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 23:10

Ik had het ook bij de trekpleister. Ze vonden het alleen maar heel vervelend en konden niks vinden. Totdat ik erachter kwam dat ik een blouse aanhad waar nog zo'n ding inzat. Die hebben ze er maar even aardig voor me uitgehaald...Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:04

Ik heb het eens gehad bij de V&D. lekker banketstaaf voel je je dan zeker als je alles netjes betaald hebt. Al mijn tassen werden doorgezocht bleek dat ze zo'n grijs ding aan een truitje vergeten waren er af te halen.

Kreeg wel een bon voor een gratis kop koffie of thee.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 01:07

Heb ik een keer bij de Hema gehad.
Toen ik door de poortjes heen liep, ging het alarm ook af.
Ik ben maar omgedraaid en heb maar personeel gezocht, gelukkig kwam er toen ook iemand op me aflopen die me verder heeft geholpen.
Die van de kassa haalde het artikel weer ergens over heen en toen kon ik wel normaal door de poortjes.

Weet niet meer of ze zich nog verontschuldigd hebben, volgens mij wel een klein beetje.
Maar wat voel je je dan naar en raar als je er door heen loopt en het alarm afgaat.

Wat ik wel raar vond is dat ik zo door had kunnen lopen zonder in de eerste minuut iemand achter me aan gehad te hebben, dat vond ik behoorlijk lang duren voordat er iemand op me afgesneld kwam.
Ze hebben daar wel camerabewaking, maar dat zegt ook niet alles.
Goed, ik draaide zelf al om en zocht zelf al iemand, maar toch...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 09:46

Owwwww.. dat is echt erg, dan voel je je ook zo op je gemak.
Ook al weet je dat je niks gestolen heb, dat alarm gaat af en iedereen kijkt naar JOU haha.
Ik ga wel eens met een vriendin van mij shoppen op zaterdag, en dan nam ze zo'n tasje mee, een goedkoop klein handtasje zeg maar.
En bij iedere winkel (ook als we binnen kwamen) ging eht alarm af, zij helemaal rood.. iedere x weer.
Haar zus werkte bij kruidvat en probeerde iedere x dat alarmpje te zoeken, maar toch ging ie iedere x weer af..

we zijn maar tot de conlusie gekomen dat ze hem niet meer mee moet nemen *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 15:55

Bij ons moet je niet eerst naar de bieb en dan naar de KV, want dan gaattie al af als je binnenkomt. *boei* Komt u net uit de bibliotheek? Eh ja? Da's wel het stomste dat je mee kunt maken, op de terugweg ging hij niet af trouwens, dus tsja?
Maar het ergste dat ik heb meegemaakt was op het vliegveld. Daar loop je door zo'n metaal detector, ik mijn geld en sleutels afgegeven, jas (lange waxcoat) op de röntgen gelegd en ik door het poortje. En dat ding maar piepen, ik m'n trui uit, nog steeds piepen. Er was geen vrouw in de buurt en ik vertikte het om me door een man te laten fouilleren, dus ik was opeens verdacht (en ik ben nog wel zo lief). Ondertussen zat mijn vader ook zo van: jee, laat je dan toch fouilleren, straks doen we er drie eeuwen over om thuis te komen, maar ja, ik had daar gewoon geen zin in. Sta je daar op een vliegveld, en dat poortje maar piepen. Gelukkig had die man zo'n staafdetector, bleken het de knoopjes van m'n broek te zijn. Nou, dat was echt het toppunt. Toen liet hij me ook gewoon gaan. Hij sprak geen engels en spreek niet veel anders, dus excuses kwamen er ook niet. Maar jee hee, de knopen van mijn levi's....

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:08

nou dat heeft mijn vriendin altijd bij de v&d ze heeft daar een paar jaar geleden een rugzak gekocht n steeds als ze daar door die poortje heen loopt gaat het alarm af. Maar daar krijgt ze wel steeds een tegoedbon voor een koppie koffie voor dus!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:16

Een keer bij de Bijenkorf gehad. Werd door een beveiligingsman aan mijn arm de hele winkel doorgenomen, heel genant. Bleek dat zij een alarmdingetje hadden laten zitten. Ze bodem wel hun excuses aan maar ik ben tot op de dag van vandaag een beetje bang voor poortjes.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 12:36

Deze brief kreeg ik terug:

Geachte mevrouw Baving,

Wij betreuren het ten zeerste dat u bij het verlaten van ons Kruidvat
filiaal Emmen een vervelende ervaring heeft opgedaan nadat het alarm in
werking was getreden en bieden hiervoor onze excuses aan. Dit voorval is
helaas niet meer terug te draaien, echter neemt u van ons aan dat wij er
alles aan doen om in dit soort situaties nu en in de toekomst uiterst
zorgvuldig te handelen.

Om de toenemende criminaliteit een halt toe te roepen, zijn wij helaas
genoodzaakt gebruik te maken van onder andere een "poortjes-systeem". Dit
systeem reageert met een geluidssignaal als er een niet gedéactiveerd
artikel de poortjes passeert. In uw geval waren de zachte lenzen niet goed
gedéactiveerd. Het alarm reageert bij het verlaten en betreden van het pand.

Om overlast voor passerende klanten die het alarm in werking stellen zoveel
mogelijk te beperken, hebben onze mensen de instructie om in alle gevallen
de klant aan te spreken. Indien alles correct betaald is, of, zoals in uw
geval, de klant bij het verlaten van de winkel een signaal doet afgaan,
bieden wij aan de oorzaak gezamenlijk op te sporen. Dit om te voorkomen dat
nog een keer, bij Kruidvat of een andere winkel met hetzelfde systeem, het
alarmsysteem wordt geactiveerd. Voor de goede orde: wij houden de persoon
niet aan, wij vragen om mee te werken om de oorzaak te achterhalen.

Nogmaals bieden wij onze verontschuldigingen aan voor het ontstane ongemak.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 12:39

Misschien nog een lekker flesje parfum voor de schrik }>