Hoe haal ik mijn ouders over om dit paard te kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Hoe haal ik mijn ouders over om dit paard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 19:41

Ik heb met mijn ouders afgesproken dat we tegen de zomer naar een paard zouden gaan kijken, dus over een klein jaartje, maar nu is er een paard wat ik heel graag zou willen hebben die ken ik van me stage(ik doe trouwens paardensport opleiding in deurne)ik ben daar al 2 maanden klaar met stage lopen en zit nu weer op school,heb nu een schoolpaard
maar dit paard dit kwam halverwege me stage, tis een merrie, vos, 7 jaar van Ahorn, ze is nog best groen want ze was op haar 4e zadel mak gemaakt en heeft daarna een paar veulens gehad, ze kan nu al wel een hoop hoor!alles zit er in!springen kan ze ontzettend super!(ze heeft ook een super vader!) ze hadden haar los laten springen 1,60 en dan nog met een lap lucht en zonder opjagen!verder heeft ze erg mooie gangen en ik heb er al veel op gereden en mijn oude stage begeleider vind het ook een goed paard voor mij!en ik ben best gek op dat paard!maar nu moet ik het er dus met me ouders over hebben of we niet eerder een paard kunnen kopen maar ja ik weet niet of ze dat willen, maar ik wil dat paard wel zo graag!
hoe kan ik het op een goede manier brengen?dat ze er op ze minst over na gaan denken en naar dat paard gaan kijken?hoe kan ik dit het best aanpakken?PLEASE HELP ME!!!
alvast bedankt!


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:50

wat zeggen je ouders ervan? (je kan het altijd vragen)
Kun je nie vragen of je hem nu al mag?

SUCCES!!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 19:59

ja ik ben juist het goede moment aan het zoeken om het te vragen maar dat vind ik juist zo moeilijk ben bang dat ze meteen nee zeggen!!wanneer is het juiste moment?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:00

Wanneer is het juiste moment?
Nooit!
Dus, wacht niet langer en vraag het eerst.
Niet druk maken voordat ze er iets over weten, wie weet vinden ze het goed..
Suc6!


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:08

Gewoon zeggen dat je een paard hebt gezien op je werk.
Vertel wat over dat paard maar ga niet te overdrijven , houd het serieus.

Dan kun je altijd vragen aan je ouders of ze willen komen kijken, zonder dat er ook maar over kopen gesproken wordt.
Laat het paard eens onder het zadel zien en hoe hij is in de omgang.
Je stage begeleider zou misschien een handje kunnen helpen door te zeggen dat het een goed en braaf paard voor je is.

succes!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:25

Gewoon ter sprake brengen dat je zo'n fijn paard hebt leren kennen waar je erg gek op bent....enz.

Zo nu en dan de naam laten vallen , laten merken dat dit HET paard voor je is waar je graag mee verder wilt.
Eerlijk zijn en hopen dat het mag , zou wellicht een hele zoektocht schelen ook terzijnertijd Knipoog

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:31

Misschien wel een perfect paard om te combineren met je opleiding waardoor je NOG MEER gemotiveerd raakt! Verder de hier bovenstaande tips goed gebruiken, heel veel succes meid,groetjes

;-)

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:00

Ik zou het er gewoon met ze over hebben.

Zoals Nathalie zegt, het goede moment is er nooit. Toen ik tegen mijn ouders ging zeggen dat ik een paard wilde kopen, was mijn moeder aardappels aan het schillen en mijn vader was de krant aan het lezen. Ik was Ivanka toen nog niet tegen gekomen, maar het ging gewoon om het idee van een paard kopen, jouw ouders zijn hier al wel mee overstag gegaan.

Ik zou het er echt een keer met ze erover hebben, gewoon eerlijk zijn, precies zeggen wat je voelt bij dat paard en zeggen dat je er echt gek op bent, dat je zo'n paard nooit meer vind dat zo goed bij je past. En ach, een beetje overdrijven kan natuurlijk geen kwaad Schijnheilig Haha!

Succes! Party!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:04

Kun je niet 'n contract tekenen dat je nu alvast de kosten betaald en 'm pas later koopt? En wat Pmarena en Sharief zeiden zal vast ook wel wat helpen Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 12:31

nou ik heb het van het weekend dus een paard keer laten vallen in samenwerking met me vriend, dus ze hadden het wel een beetje door, nu zit ik weer op school en heb me een ouders een mailtje gestuurd en gevraagd of ze erover na wouden denken, IK HOU JULLIE OP DE HOOGTE!
verder bedankt voor alle tips!!

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:59

ik zou zeggen: ik weet dat ik volgend jaar zomervakantie zou gaan kijken naar een paardje. alleen ben ik er nu op stage een tegengekomen wat gewoon helemaal mijn paard is. ik rijd er best vaak op en er word steeds gezegd dat we een goede combi zijn....

iets in die zin..

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:48

Ik zou een paard krijgen na mijn examen van de Havo. Maar ik kwam Jur al in maart tegen. Gelukkig heb ik mijn ouders toen kunnen overhalen! Schijnheilig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:56

Als je van plan bent een paard te kopen, loop je er meestal wel eerder tegenaan. Het komt altijd eerder dan je hebt gedacht. De tijd is er dan gewoon rijp voor. Zoiets kun je aan je ouders vertellen.
En als je voor een paard valt omdat het goed klikt, dan mag iemand anders daar niet tussen gaan staan. Dat ze zo laat ingereden is, is alleen maar gunstig. Ik hoop voor je dat het je lukt, en vooral dat het prijskaartje ook dat is wat je ouders willen en kunnen betalen.

Je suis Charlie.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 13:39

zucht, heb het dus gevraagd maar ze zeggen dat ze er nu nog geen geld voor hebben en dat ik fijn verder moet dromen!KLOTE!!ik heb nu ook gezegd dat we misschien iets kunnen regelen met het betalen van dat paard!dus ik hoop dat dat wel gaat lukken, iemand nog meer tips?

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:57

laat foto's zien en dan vragen lief he, is echt iets voor mij vind je niet?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:58

Princess schreef:
nu zit ik weer op school en heb me een ouders een mailtje gestuurd en gevraagd of ze erover na wouden denken


Misschien een handige tip om zoiets belangrijks niet over de mail proberen te regelen. Wanneer je met je ouders aan de keukentafel zit wanneer je het ze verteld, kun je meteen de reactie zien en daarop reageren. Denk dat het overtuigender overkomt wanneer je dit in een gesprek met ze doet.

Veel succes!!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:59

tja zonder geld kom je niet ver
je moet het kunnen betalen en niet alleen de aankoop

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 14:05

Nikita"]
[quote="Princess schreef:
nu zit ik weer op school en heb me een ouders een mailtje gestuurd en gevraagd of ze erover na wouden denken


Misschien een handige tip om zoiets belangrijks niet over de mail proberen te regelen. Wanneer je met je ouders aan de keukentafel zit wanneer je het ze verteld, kun je meteen de reactie zien en daarop reageren. Denk dat het overtuigender overkomt wanneer je dit in een gesprek met ze doet.

Veel succes!!
[/quote]

daar heb je misschien wel gelijk in ik ga er nu ook met ze over praten maar als ik het gewoon vraag dan is het nee (me vader!bleeh!) en discusse gesloten dus daarom deed ik het zo en ik ga het nog even proberen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Meissieline en 89 bezoekers