Fitz heeft/had koliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Fitz heeft/had koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 01:46

Vanavond ging ik rijden en ik vond Fitz zich nogal vreemd gedragen. Hij liep niet als anders. Dus ik had hem aan de longe gezet om te controleren of hij misschien kreupel liep, maar nee hoor, helemaal zuiver.
Ik klom er maar weer op, maar hij wilde niets. Niet nageeflijk, raar aanvoelen, waarop ik bedacht dat dat wel aan mijzelf zou liggen, want ik zat niet echt lekker in mijn vel (Foute uitgangspositie om te rijden, I know)
Na wat stapwerk besloot ik ermee te stoppen.

Toen hij echter op stal kwam, probeerde hij meteen te gaan liggen met zadel en al. Ik kon hem nog net overeind houden. Vervolgens trok hij zich terug in een hoekje en ging staan blazen en liet zijn piep eruit hangen.
Niets voor Fitz en hij wilde ook niet eten. Dus voor de zekerheid de DA maar gebeld en ik zou teruggebeld worden.
Intussen nam Fitz al een paar hapjes van zijn eten, maar echt lekker was hij nog steeds niet.
De boerin had inmiddels (heel lief) koffie voor me gezet, zodat ik wakker kon blijven Slapen Ik had van de boer ook een box aangeboden gekregen om in te blijven slapen Haha!, ach, als het nodig was, dan zou ik dat zeker doen.
Van de DA kreeg ik het advies om het nog even aan te kijken.

Maar toen het om 23.00 uur nog niet veel verbeterd was, besloot ik hem toch maar weer te bellen met de nacht voor de boeg.
Gelukkig was hij er binnen een half uur.
En idd wat ik al dacht: het was ondanks dat hij niet ontzettend naar zijn buik stond te trappen toch koliek.
De DA heeft hem leeggehaald en daarna 2 injecties gegeven. Hij vond de mestballen wel droog voor een paard dat op het land staat.
Hij vertelde dat het laten hangen van piep bij ruinen en hengsten ook een duidelijk koliekverschijnsel is. Nooit geweten, maar ik heb nog nooit een paard met koliek gehad.
Morgen mag hij gewoon het land op en ik heb zijn rechtstreekse nummer gekregen dat ik tot maandagochtend in mijn telefoon mocht opslaan. Haha!
Hij dacht aan verstoppingskoliek, en dat zou kunnen betekenen dat hij morgen nog met parafine behandeld moet worden.
Vooralsnog kan ik het alleen maar even afwachten, ik hoop dat het hierbij blijft.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 01:55

Als het verstoppingskoliek is kan je misschien morgenvroeg het volgende proberen: Koppel de trailer aan en zet je paard in de trailer, 9 van de 10 paarden moeten dan mesten. Anders ga je een stukje rijden desnoods.
Als hij dan nog niet gemest heeft kan je alsnog de DA bellen.
Laatst bijgewerkt door fabienne op 14-09-02 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 02:02

Laten we hopen dat het morgen over is.
Geeske (het veulen van Maaike) is dit jaar ook met Parafine behandeld. Iets wat wel ontzettend veel effect heeft gehad, aangezien ze er nu weer helemaal bovenop is.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 02:04

Fab, het omdoen van de beenbeschermers is dan voor Fitz al genoeg Haha!. Dat scheelt weer een hoop werk. Iig bedankt voor de tip want dat zal ik dan zeker doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 07:48

Wees alsjeblieft voorzichtig en ga desnoods voor niets naar de kliniek, hou het echt goed in de gaten. Ik heb de ervaring dat een DA het te licht kan opnemen en je te laat groen licht krijgt om naar de kliniek te 'mogen', en je weet wat het resultaat daarvan is (Roemer Boos! Huilen )

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 08:35

schrikken is dat toch altijd he.
sterkte met Fitz hopelijk is ie er snel bovenop

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 09:47

Sterkte met Fitz, hoop dat ie er snel weer bovenop is.
Schrikken zeg!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 09:55

Jemig, da's schrikken!

Sterkte in ieder geval!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:22

Gatver, inderdaad schrikken. Hopelijk voelt die zich vandaag weer beter en blijft dat zo! Fitz zit zeker ook in een pechfase de laatste tijd.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:26

Dat is schrikken en niet leuik. Gelukkig heb je zelf al anel een goede conclusie getrokken, veel beterschap met de patient Lachen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:53

Schrikken weer!!!! Scheve mond Die beesten houden je wel bezig.
Ik hoop dat het hierbij blijft voor jou en Fitz.
Marillion heeft op Pampushout echt heel vaak koliek gehad, nu zie ik het al aan hoe hij uit zijn ogen kijkt. Gelukkig heeft hij het dit jaar nog maar 1x gehad. Daarvoor was het 5 x in een half jaar. En altijd 's avonds of in het weekend Extreme duivel

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 15:11

Ach arme Fitz, geef hem maar een dikke knuffel en ik hoop dat het allemaal meevalt. Zit je niet mee meis!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 15:39

Sterkte!!! Hopelijk gaat het nu beter!!!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:11

Ik hoop voor Fitz en jou dat hij er weer snel bovenop komt, die arme ziel.
Veel beterschap en alle bokkers duimen voor je (ik ternminste wel).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dancer, Hanneke137, janneke_S, Pellelilly, Poety, sterregoud en 139 bezoekers