Wie doet zoiets toch?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Wie doet zoiets toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 12:17

Ik ben er niet meer gerust op, gisteren toen ik bij mij paard in de wei was was hij een heel stuk staart kwijt en bij het paard in de wei langs ons was de draad kappot. Dat was toch wel erg raar vond ik want mijn paard zijn staart was echt heel mooi recht af, dus heeft iemand er gewoon een stuk afgeknipt en de draad langs ons zag er ook echt geknipt uit! Want het is zo een draad die heel hard rafeld als ze kappot getrokken doordat er een paard inhangt.
Ik ben echt wel boos want het is niet de eerste keer dat er rare dingen in mijn wei gebeuren, 2 jaar geleden heeft er iemand op mij vorig paard haar been geschoten en toen heb ik haar moeten laten inslapen en een tijdje geleden was er een boom omgewaaid op de draad van de wei die we toen achter de draad legde en de volgende dag lag hij terug op de draad.
We hebben gisteren de politie gebeld maar die zegt dat ze niks kunnen doen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 12:21

Jeetje zeg, dat klinkt wel beangstigend. Is er toezicht op de weide?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 12:51

ik heb aan de mensen die er rond de wei wonen gevraagd of ze een oogje in het zeil houden.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:15

De eigenaar van mijn verzorgpaard dacht dat iemand een stukje van zijn manen had geknipt. Dit gebeurde twee weekeinden na elkaar. Aangezien iemand de staart van de buurpony had afgeknipt was het nogal verontrustend. Zeker als je een Fries hebt met enorm behang.
Dus de stal ging op slot en het zand voor de staldeur werd elke avond aangeharkt. Maar niets te zien.
Later ging hij schuren, meer en meer. Ik denk dat dat het is geweest. Maar we zijn wel even geschrokken.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 13:27

Hij heeft het niet afgeschuurd want we hebben een stuk staart vanvoor in de wei teruggevonden.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:45

Je hoort het wel eens vaker, het is net of die staart enorm veel geld waard zijn. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt, maar het is natuurlijk wel balen als het je overkomt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:01

Ik heb een keer net zoiets gehad, mijn 2 pony's stonden toen gewoon achter mijn huis. Het zijn een shet en een kruising shet dus het viel eerst niet op dat er stukjes uit hun manen waren. Ik dacht dat ze aan het schuren waren geweest toen ik het voor het eerst zag, tot er ook stukken staart verdwenen... van de onderkant.
Bij mij gebeurde het overigens telkens overdag. Dus ik ben een dagje thuis gebleven van school om het in de gaten te houden. Bleek dat er elke dag een stuk of wat van die pennymeisjes mijn pony's kwamen 'verzorgen'. Die meisjes zaten op de basisschool vlak bij mijn huis, en kwamen dus elke keer tussen de middag... en elke dag alle vriendinnetjes mee naar hun 'verzorgpony's'... En allemaal namen ze een stuk staart of manen mee als een soort van inwijding in hun ponyclubje! Ze hadden allemaal een gevlochten armbandje om van een stuk manen of staart..... Toen ik heel erg boos naar ze toe was gegaan zeiden ze dat ze helemaal nix hadden gedaan, behalve ze 'gelongeerd' (aan een halstertouw...) en er even op waren gaan zitten (!!!!!) Mijn shet was toen nog maar 2 jaar....
Goed in de gaten houden en desnoods een x de wacht houden dus!

I'm gonna live forever, I'm never gonna die.
The only thing I fear is that I'm never gonna fly..

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:05

Wij hebben ook geluk gehad met ons paard. Die van de buren had echt niks geen staart meer. En de paarden staan allemaal midden in een woonwijk, dus er is genoeg toezicht op.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:42

Wat is dat toch erg he! Ik snap ook niet wat er zo leuk aan is om zo'n dier nou pijn te doen, of manen en staart gaan knippen! Het lijkt wel of het steeds normaler word. Bij ons is er ook een ....
Hij/zij heeft niets bij de paarden gedaan. Maar bij een kip. Was al een maand kwijt op eens lag ie dood naast de stal. Ik vond het niet leuk, maar ik ging gewoon janken toen ik zag, dat de pootjes en kop eraf gesneden waren!
Dat is gewoon onmenselijk, en wie nog het lef heeft onze tuin in te komen ( de weide en stal staan helemaal achteraan) en dan nog met een dode kip. En dan ook nog netjes neer leggen bij de stal!
Echt gewoon zo gruwelijk dat je dát kunt doen.
Hou iig alles in de gaten, je weet het mar nooit wat die gek nog meer van plan is dan alleen dit.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:46

Jemig, ik zou helemaal over de rooie gaan als ik erachter kwam dat iemand DC haar manen of staart knipte. Ik heb onlangs haar manen voor haar ogen moeten wegknippen omdat ze een wondje had en de haren kwamen altijd in de zalf terecht en dan was het dus een zooitje.
Maar, als ik zo hoor zijn er zelf die jullie pony's verzorgen zonder dat jullie ervan weten? AAARRRGG, ik zou echt boos zijn!!! Ik vind het dus niet erg als er iemand bij DC zou komen en haar wilt verzorgen, maar ik zou dan wel willen dat diegene mij de toestemming vraagt. Jemig, je hebt echt gekken rondlopen!!!! Boos!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:01

jees!ik zou panisch worden!!!niemand mag ongevraagt aan mijn dieren komen!!!:(
dahag,dalijk gaat er iets heel erg fout(zie het eerste verhaal,over het schieten op een paardenbeen...wie doet er nou zoiets?)ik zou denk ik mijn paarden in een andere wei zetten,als je die kan vinden!!!ik zou niet meer rustig kunnen slapen hoor!enidd,ik zou de wacht houden,desnoods een paar n88 lang!!!succes!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 12:31

Ja ik houd het inderdaad nu goed in het oog daar. Ik snap niet dat die mensen durven aan mijn paard te komen want ik ben alle dagen erbij en dat is verschillend van uur. Dus ik hoop dat ik ze is kan betrappen. Dat zal hun beste dag niet zijn.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 14:47

Ook een keer meegemaakt (nu ja, m'n vriendin maar toen stond ik daar nog bij op stal).
Eerst hadden ze dat paard z'n staart afgeknipt (2e keer!!!, vorige keer was het een andere pony van hun maar die is nu gestorven) en vervolgens hadden ze hem iets van gif ofzo gegeven door z'n voer aangezien hij op misterieuze wijze dood en doodziek was geworden...Hij is er gelukkig wel weer bovenop geraakt.
Wij dachten toen (en nog steeds) aan een wraakactie maar daar ga ik verder niets over vertellen.

Mijn pony hebben ze toen ongemoeid gelaten (was de enige andere pony daar op stal).Ik moet er niet aan denken....

Welke oeplul doet nou zoiets denk je toch...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:04

Vroeger waren er die kanariepietenboeren (=mensen die kanaries fokken) die nog wel eens de staartharen van een paard "leenden".
Of dat nu nog gebeurd weet ik niet.........
Dan zijn er nog de jonge dames en heren die niet de gelegeheid hebben om zelf een paard te hebben, die het leuk schijnen te vinden om van elk paard dat ze tegen komen en die zich laat aaien een stuk manen of staart te "lenen" om die bij hun verzameling te kunnen voegen.

Maar er zijn ook paarden/pony's die manen en/of staart van een soortgenoot een bijzondere lekkernij vinden en soms binnen 24 uur een volledige staart naar binnen werken. (hierbij helpt trouwens cribbox, wat je normaal op de staldeuren kunt smeren, ontzettend goed, zonder bijwerkingen ed.)

Schrikdaad om de weide is een goede optie om mensen met "verzamelwoede" tegen te houden. Je hebt soms niet eens spanning nodig op de draden om ze buiten de weide te houden.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 67 bezoekers