Nieuwe rijfoto's Roxanne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Nieuwe rijfoto's Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 22:12

Hello,

Ik heb mijn paard(je) Roxanne nu een maandje op stal staan, en ze gaat echt met sprongen vooruit!! Deze week heeft mijn vriend weer wat foto's gemaakt (met de digi), maar helaas niet allemaal even scherp!!

Toch zijn sommige wel goed gelukt:

Afbeelding
Tijdens het instappen

Afbeelding
Arbeidsdrafje Haha! Lekker rond hè (*ahum*)

Afbeelding
Onscherpe galop foto

Afbeelding
Galop(je),.... ze gooit nog zo lekker hoog op, zit zooooooo fijn!!!

Afbeelding
Kijk die lip!!!!! Citroenbekkie!

Afbeelding
Mooi drafje met een gehalveerde ik......

Afbeelding
Na gedane arbeid lekker uitstappen

Afbeelding
Toch duidelijk voorwaarts - neerwaarts???

Zooooo, over een paar weken maar weer wat foto's maken, dan met mn nieuwe aanwinsten (babyblauw dekje + bandages) Haha! Kwijl ......

Wat vinden jullie ervan? Iedere dag gaat het een stukje beter, ze wordt steeds beter voor het been en losser in haar lijf. Dus blijven we maar gewoon lekker doorgaan Knipoog!!


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 09:57

Leuke foto's, is zeker nog een jong paard of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:15

Leuke foto's hoor en een leuk paard.
Maar bij VWNW mag de neus nooit achter de loodlijn komen en dat doet jouw paard dus wel. Haha!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:51

dat neus achter de loodlijn is het niet toch want er staat: Na gedane arbeid lekker uitstappen .
en jonge paarden lopen over het algemeen eerder achter de loodlijn maar dat geeft in het begin nog helemaal niks.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:58

koetje schreef:
en jonge paarden lopen over het algemeen eerder achter de loodlijn maar dat geeft in het begin nog helemaal niks.


Daar ben ik het niet mee eens! Zeker niet zelfs. Vanaf het begin moet een jong paard al goed van achteren worden gereden, en niet met de neus op de borst worden gezet.

Ik vind het een leuk paard, maar al die martelwerktuigen zie ik liever niet.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:08

Ik ben het met Carola eens.. Hoe heet zo'n 'martelwerktuig' die jij hebt eigenlijk?
Maare, verder wel een leuk beestje hoor! Vooral die 4e foto is gaaf... Dat beentje Cool

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:15

leuk beesje

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:52

Waar ze mee rijdt is een qougue (zo schrijf je het dacht ik). Knipoog
Leuk paardje, hoe oud is ze?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 12:18

Ja ik rijd met een gogue. De discussie of hulpmiddelen nu wel of niet goed zijn, wil ik hier niet aangaan. En de uitspraken zoals "martelwerktuig" vind ik helemaal niet op zijn plaats hier.

Ja, mijn paard is 4 1/2 jaar oud, en er is nog niet zoveel mee gedaan. Het gaat steeds beter met rijden, en ik denk dat ze nog een heel eindje komt in de sport (of dat nu wel of niet met mij is = nvt).

Kijk maar eens naar haar achterhand, in welke gang dan ook. Je bent een hele goede als je kunt beweren dat ik mijn paard niet van achteren naar voren rijd. Dan zou je een opgetrokken paard zien met nagenoeg geen achterhand gebruik. Ze loopt echt van achter naar voor. Die laatste foto, is de enige foto waar ze net met haar neus achter de loodlijn loopt, en daar ben ik haar aan het uitstappen.

Jammer dat ik in de verdedging gedwongen wordt, maar bedankt voor de complimenten dat het een leuk paard is Lachen.


anja

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 12:24

gaaf bestje hoor!!!
en leuke foto's!!!

[edit:BartVB]Onderschrift verwijderd[/edit]

xdominiquex
Berichten: 272
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: soest!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:52

waarom zal je eigenlijk met een gogue gaan rijden om je paard sneler naar beneden te krijgen ze is nog te jong om daar mee te beginnen vooral omdat er niet veel mee gereden is ......laat het er zelf uitvinden hoe ze ontspannen kan lopen( met een beetje hulp natuurlijk)

nieuwe merrie !!! genaamd uppsala:d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:56

Ik wil hier ook absoluut geen discussie aangaan over manier van rijden of de hulpmiddelen die je gebruikt. Het viel me alleen op dat je bij de laatste foto schrijft dat dat een duidelijk voorbeeld is van VWNW terwijl dat dus niet zo is.
Het valt me wel vaker op dat er mensen zijn die pretenderen echt vwnw te rijden of echt ldr of puur klassiek. Wanneer ik ze dan aan het werk zie blijkt vaak dat ze een eigen mix van een aantal systemen gebruiken.
Op zich helemaal niet erg en het zal vast prima werken, maar die mensen zijn dus niet meer zuiver in de leer terwijl ze denken dat wel te zijn. En dat viel me bij jou ook op. Dat doet overigens helemaal niets af aan de manier waarop je je paard rijdt hoor want ik vind dat je je paardje netjes hebt lopen. Maar een duidelijk voorbeeld van een vwnw gereden paard is dit niet en dat is het einige dat ik nog wilde opmerken. Lachen

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:20

Citaat:
waarom zal je eigenlijk met een gogue gaan rijden om je paard sneler naar beneden te krijgen ze is nog te jong om daar mee te beginnen vooral omdat er niet veel mee gereden is ......laat het er zelf uitvinden hoe ze ontspannen kan lopen( met een beetje hulp natuurlijk)


Sorry maar hier ben ik het echt mee eens. Hulpmiddelen bij jonge paarden omhangen om ze naar beneden te rijden, vind ik ook niet goed.
Ik vind dit paardje ook nog weinig bespierd, en ook best jong.
En je kunt op zich best duidelijk aan de foto zien dat die qogue niet het werk doet wat ie zou 'moeten 'doen.
Sorry Anoukie, ik wil je helemaal niet aanvallen of negatief doen, maar zo denk ik erover, en vind dat het heus wel gezegd kan worden.
Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:50

Leuk paardje.
Maar even een off topic, reactie. Wat een gezemel zeg, met een gogue doe je minder kwaad dan sommige ruiters met hun handen presteren. Als ze er nou met alle macht een slof aan zou hangen alla, dan kan ik die reactie's nog begrijpen. En als je het een martelwerktuig Slapen noemt weet je gewoon niet waar je het over hebt.
Verder, hoe eerder een paard over de rug leert lopen hoe beter.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 20:59

Ik dank Chantal vriendelijk voor deze wijze woorden, precies mijn mening. Niet dat ik zonodig de discussie uit de weg wil gaan, maar omdat ik gewoon geen zin heb om jullie te overtuigen dat ik mijn paardje op de juiste manier aan het africhten ben.

Ja, mijn merrie is "weinig bespierd" en ook nog jong, maar kijk voor de gein eens GOED naar de foto's *zucht*. Op het moment dat ze VWNW loopt, werkt de gogue helemaal niet in! Dus ben ik wel heel benieuwd of Anneke haar opmerking wil uitleggen:

Citaat:
En je kunt op zich best duidelijk aan de foto zien dat die qogue niet het werk doet wat ie zou 'moeten 'doen.


Want, wat zou hij dan moeten doen volgens jou? Graag je reactie, aanvallen of negatief maakt nu niet meer uit, ben gewoon benieuwd naar je mening!! Alles kan en mag gezegd worden Haha!.

Daarnaast gaat het er mij niet om dat ze "aan de teugel" loopt, ik heb al meerdere jonge paarden afgericht en ik weet dat "aan de teugel rijden" geen hoofdzaak is, ik wil een sterke achterhand en een ontspannen, los paard. Maar dat is net zoals met de kip en het ei: een paard kan ontspannen wanneer jij onspannen bent en vice versa.

Om haar en mezelf te helpen ontspannen hangt dat "martelwerktuig" (om in jullie termen te spreken Knipoog ) eraan.

En Jippie, als we dan toch een "systeem" moeten hebben, heet de mijne "Dressuur op klassieke basis".

* tact
* souplesse
* aanleuning
* schwung
* rechtrichten
* durchlässigkeit
* verzameling en oprichting

Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeuren, en veel mensen zijn tegen hulpmiddelen. Maar daarom heten ze zo, hulpmiddelen, omdat ze je kunnen helpen! Maar zoals ik al zei, ieder zo zijn/haar mening. Vandaar dat ik er ook op jullie reacties reageer!! Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 21:01

Hmmm, nu zie ik dat ik toch jullie probeer te overtuigen van het feit dat ik mijn paard op de juiste manier train!! Frusty

Ach, don't be defensive gaat nu toch niet meer op!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:46

Als we dan toch aan het zeuren zijn Tong uitsteken
Op die 2e foto heb je geen enkel kontact met de mond, dit kan toch nooit goed zijn?
Verder vind ik het idd een leuk paard, maar zoals iedereen wel weet hou ik dus ook niet van een hele uitrusting eraan.

Maar nogmaals een leuk paard

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:50

Zucht...binnenkort durft niemand hier meer foto's neer te zetten. Iemand zal zijn redenen wel hebben en zo'n martelwerktuig is een gogue toch ook weer niet.
Soms kan zo'n martelwerktuig net even wat beter en sneller helpen dan urenlang te moeten raggen en doen. Ook met je handen alleen kun je flink martelen hoor.
Ieder doet het op zijn eigen manier.
Als je de foto's in het profiel van Anoukie bekijkt heb ik niet bepaald het idee dat ze niet weet waar ze mee bezig is. Dat ziet er toch echt prima uit.
Anoukie...dat laatste paard in je profiel is een plaatje! Cool

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 22:06

runningkawa schreef:
Als we dan toch aan het zeuren zijn Tong uitsteken
Op die 2e foto heb je geen enkel kontact met de mond, dit kan toch nooit goed zijn?
Verder vind ik het idd een leuk paard, maar zoals iedereen wel weet hou ik dus ook niet van een hele uitrusting eraan.

Maar nogmaals een leuk paard


Je mag van mij zeuren hoor Knipoog. Maar dan zeur ik ook even terug: kijk maar eens goed: binnenteugel hangt "slap", buiten teugel houdt contact. Als er 1 teugel slap mag hangen, is het de BINNEN teugel (ivm nageeflijkheid)! Dus geen contact is niet waar.

En nogmaals, ieder heeft zo zijn/haar voorkeuren. Ik heb inderdaad leuk gereden met mn vorige paard, ook zelf zadelmak gemaakt en de hele africhting gedaan, dus ik vind dat ik mag zeggen dat ik weet waar ik mee bezig ben Haha!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 22:10

Enne, dank je Suzanne, ja dat was mijn vorige paardje, zoals ik al zei zelf afgericht en de hele mikmak, toch leuk Z gereden, jammer van mijn blessure. Ik moet er zelf ook weer inkomen na 1 1/2 jaar rust. Dus ach, ik heb de wijsheid ook niet in pacht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 55 bezoekers