Kliekjes op stal....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Kliekjes op stal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 19:20

Zo ontzettend jammer.
Bij ons op stal is er echt een kliek van mensen die elkaar al jaren kennen.
Dit zijn over het algemeen volwassenen met hun kinderen.
Mijn verzorgster, en nog iemand trek ik veel mee op, maar als die er niet zijn ben ik ergens (hoewel er wel andere zijn) alleen, aangezien de rest dan allemaal veel ouder, of juist veel jonger is dan mij.
Vind het ergens echt jammer.
Ook ga ik op een hele andere manier met mijn paarden om dat de meeste. (NH, eerlijk tegenover elkaar etc)
En als ik dan soms een stel hier bezig zie, vlucht ik de stalgang maar in om niet uit mijn slof te schieten.
De stal is super, super verzorging, super stalhouders, maar die kliekjes en ontwetendheid (en ondertussen maar bleren of ze alles weten) vind ik zo ontzettend jammer!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:48

Ja ik vind het dus meestal alleen maar fijn als ik lekker in m'n eentje m'n gangetje kan gaan,en niemand op me let(nou doen ze dat toch niet zo hierzo hoor)
Ik kan trouwens met iedereen wel goed opschieten hier en ze zijn allemaal een stuk ouder dan mij.

Ik zie natuurlijk ook weleens mensen prutsen ,maar dan probeer ik er maar niet meer naar te kijken,want ik ga me echt niet verder met iemand bemoeien.

Tis jammer dat je het jammer vind,maar ik denk niet dat er veel aan te doen is...

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:50

ik ben bang dat je dat verschijnsel overal hebt Scheve mond Hoe vervelend het ook is.. het beste is om je er maar niets van aan te trekken (daar heb ik na 4 jaar nog steeds moeite mee...). Laat ze maar praten, jij weet dat je goed bezig bent

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:59

Precies, dit heb je overal. Er zijn altijd groepjes mensen met dezelfde ideeën en interesses. Maar ik ben zelf ook liever alleen of met een vriendin met onze paardjes bezig. We hebben geen commentaar op elkaar en accepteren elkaars keuzes in de omgang met de paarden.
Laat iedereen toch in zijn of haar waarde. Iedereen heeft er andere ideeën over. En jij bent goed bezig, maar zij vinden weer van niet. So what? Laat ze lekker! Lachen
NH komt steeds meer de wereld in Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:45

wij hebben geen kliekjes op stal. Iedereen kletst gewoon met elkaar aan en het is heel gezellig.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:49

Daarom vind ik het fijn om gewoon op de ranch te staan. Gewoon de eigenaren en ikke!
Ik zie dat ook hier op de kermis. Als mensen je niet kennen en denken dat je geen paard bezit ben je niets. Ze willen niet eens met je praten!!! Boos! En dan inderdaad bijdehand doen alsof jij niets weet en zij alles weten. Ik heb dat ook veel te vaak meegemaakt en ben blij dat ik lekker op mijn eentje ben!! Knipoog

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:17

echt jammer ja stef. ik heb dat gelukkig niet Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:20

Wij hebben ook geen kliekjes vorming.
De pensiongasten gaan allemaal goed met elkaar om.
Nu staan we met 6 mensen in totaal dus dat maakt wel verschil ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:32

Ach Stef, ik denk dat je dat op bijna iedere stal wel hebt waar meer dan 10 pensionklanten staan. Daar doe je echt niets tegen.
Hou voor ogen dat je daar vooral staat om lekker bezig te kunnen zijn met je paarden en niet om de mensen.
Verder steek ik nooit geen enkele energie in mensen die voor mij niets positief bij kunnen dragen. Ik steek mijn energie liever in positieve dingen. Dus lekker met je eigen dingen bezig blijven en probeer die vervelende randverschijnselen een beetje aan je voorbij te laten gaan. Dat is voor iedereen het prettigste. Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 09:00

Die kliekjes heb je op bijna elke stal die te groot wordt.
Toen ik in Rdam in O'schie op een pensionstal stond was het onwijs gezellig. Er waren toen ook maar eenstuk of 12 boxen. Toen ik er weg ging waren er minstens 40 boxen en dito kliekjes.

Ik heb nu mijn eigen spul en lekker mijn eigen regels en geen kliekjes.
Heeft ook z'n nadelen hoor! Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 09:31

we hebben niet eens veel pensionklanten. En 's avonds in de kantine ga ik er ook heus wel bijzitten om lekker over niks te ouwehoeren.
Het is gewoon een apart slag volk.
Zeker 2 kids, ene moment zijn ze harstikke aardig, andere moment zijn ze zo verschrikkelijk arrogant!
Als je vraagt of ze je even ergens mee willen helpen doen ze dat ook echt wel, maar verder....

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 09:40

Ik denk dat je overal in de paardenwereld kliekjes hebt.. Iedereen gaat anders met zijn paard om, en soms kan dat inderdaad botsen.

Probeer me er niet al te veel van aan te trekken, zolang de paardjes er maar gezond en happy uitzien doet de eigenaar maar hoe en wat hij wil. Discussies daarover is als vechten tegen de bierkaai.

Toch moet ik zeggen dat ik vaak heel blij ben met tips en opmerkingen van mensen die op een heel andere manier werken. Ze kijken net iets anders tegen een probleem aan, en kunnen je zo een oplossing geven die wel in je straatje past, maar waar je nooit over na gedacht hebt. Als ze onzin staan te kletsen probeer ik altijd vriendelijk te lachen en ze te bedanken voor hun advies Haha!

Vind het ook niet zo gek dat er op stallen vaak ruzies en groepjes zijn. Je kiest elkaar niet uit, maar toch zie je elkaar elke dag en moet je soms samenwerken en overleggen. Tja, dan zitten er altijd mensen bij met wie het niet klikt.