leuke ideeën

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

demi1999x
Berichten: 52
Geregistreerd: 29-12-12

leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 09:36

hoooi,

ik ga deze vakantie vaak naar me verzorgpony, weten jullie nog iets leuks wat ik met der kan doen?

groetjes


Lysanneex

Berichten: 96
Geregistreerd: 29-01-13

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:37

vrijheidsdressuur? buitenrit? Fotoshoot? Springen, dressuuur, ect ;)

Dreams could be real, if you just believe.
I ♥ SANCHO

demi1999x
Berichten: 52
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 09:38

Lysanneex schreef:
vrijheidsdressuur? buitenrit? Fotoshoot? Springen, dressuuur, ect ;)


dankje!

Renske4

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-05-12

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:35

vrijspringen, wandelen, lekker knuffelen, mooi maken?? bijvoorbeeld met vlechtjes en je kunt ook heel veel doen met stoepkrijt. En vooral genieten ;)

Fjuuur & Eass ♥

demi1999x
Berichten: 52
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 10:38

yuriloverxx schreef:
vrijspringen, wandelen, lekker knuffelen, mooi maken?? bijvoorbeeld met vlechtjes en je kunt ook heel veel doen met stoepkrijt. En vooral genieten ;)


leuke ideeën!

XMandylover

Berichten: 3173
Geregistreerd: 11-12-11

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:41

Wandelen, longeren, poetsen, masseren, kriebelen, vrij springen, knuffelen, vlechten, buitenrit, dressuur, crossen, zonder zadel, springen, spelen, loslaten, foto's maken, kunstjes aanleren.

En nog veel meer!

IzAw

Berichten: 368
Geregistreerd: 13-12-12
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:28

Je kunt ook met een grote paardenbal voetballen :)

I love you to the moon and back

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:29

Of als je iets aan je conditie wilt doen: naast je paard hardlopen!

Fenore van Gipsy Spirit

lovehorsesXD

Berichten: 180
Geregistreerd: 12-03-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:06

~ buitenrit
~ als er een meertje is zwemmen
~ foto's trekken
~ springen
~ dressuur
~ nieuwe kapsels in de manen uitproberen
~ longeren
~ join up*
~ vrijheidsdressuur
~ zonder zadel
~ zonder zadel springen
~ schrikles**
~ ...

verder weet ik niet veel meer...

* join up = je laat je pony los in de bak en je loopt achter hem aan, hij moet blijven galopperen. je gaat voor hem staan met je armen open om hem om te laten draaien, je jaagt hem op met het halstertouw. als z'n oortje naar jou toe wijst, moe je beginnen op te letten voor een teken: als hij trager gaat lopen (je blijft hem opjagen) en zijn neus naar de grond brengt moet je kijken of hij kauwende bewegingen met z'n mond maakt, als dat gebeurt draai je je rustig om, je laat je schouders zakken en kijkt niet naar hem om, hij zal naar je toe komen. dan doe je de test: je wandelt in bochtjes en vooruit, hij zal je volgen, zo niet: jaag je hem weer op tot ie weer kauwt. nu heb je een hechtere band met je pony...
lichaamstaal tijdens het opjagen: schouders opgetrokken

**schrikles = je doet allerlij dingen met je pony waar hij van zou kunnen schrikken: je legt een plastic op de grond en loopt daar over, je rammelt met blikjes, etc.

ik hoop dat ik heb kunnen helpen???

Don't flatter yourself, cowboy. I was looking at your horse.

Lisse
Berichten: 1264
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Mol België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:12

lovehorsesXD schreef:
~ buitenrit
~ als er een meertje is zwemmen
~ foto's trekken
~ springen
~ dressuur
~ nieuwe kapsels in de manen uitproberen
~ longeren
~ join up*
~ vrijheidsdressuur
~ zonder zadel
~ zonder zadel springen
~ schrikles**
~ ...

verder weet ik niet veel meer...

* join up = je laat je pony los in de bak en je loopt achter hem aan, hij moet blijven galopperen. je gaat voor hem staan met je armen open om hem om te laten draaien, je jaagt hem op met het halstertouw. als z'n oortje naar jou toe wijst, moe je beginnen op te letten voor een teken: als hij trager gaat lopen (je blijft hem opjagen) en zijn neus naar de grond brengt moet je kijken of hij kauwende bewegingen met z'n mond maakt, als dat gebeurt draai je je rustig om, je laat je schouders zakken en kijkt niet naar hem om, hij zal naar je toe komen. dan doe je de test: je wandelt in bochtjes en vooruit, hij zal je volgen, zo niet: jaag je hem weer op tot ie weer kauwt. nu heb je een hechtere band met je pony...
lichaamstaal tijdens het opjagen: schouders opgetrokken

**schrikles = je doet allerlij dingen met je pony waar hij van zou kunnen schrikken: je legt een plastic op de grond en loopt daar over, je rammelt met blikjes, etc.

ik hoop dat ik heb kunnen helpen???

sorry hoor maar met een join up kan je je band met je paard ook verpesten

demi1999x
Berichten: 52
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 17:33

lovehorsesXD schreef:
~ buitenrit
~ als er een meertje is zwemmen
~ foto's trekken
~ springen
~ dressuur
~ nieuwe kapsels in de manen uitproberen
~ longeren
~ join up*
~ vrijheidsdressuur
~ zonder zadel
~ zonder zadel springen
~ schrikles**
~ ...

verder weet ik niet veel meer...

* join up = je laat je pony los in de bak en je loopt achter hem aan, hij moet blijven galopperen. je gaat voor hem staan met je armen open om hem om te laten draaien, je jaagt hem op met het halstertouw. als z'n oortje naar jou toe wijst, moe je beginnen op te letten voor een teken: als hij trager gaat lopen (je blijft hem opjagen) en zijn neus naar de grond brengt moet je kijken of hij kauwende bewegingen met z'n mond maakt, als dat gebeurt draai je je rustig om, je laat je schouders zakken en kijkt niet naar hem om, hij zal naar je toe komen. dan doe je de test: je wandelt in bochtjes en vooruit, hij zal je volgen, zo niet: jaag je hem weer op tot ie weer kauwt. nu heb je een hechtere band met je pony...
lichaamstaal tijdens het opjagen: schouders opgetrokken

**schrikles = je doet allerlij dingen met je pony waar hij van zou kunnen schrikken: je legt een plastic op de grond en loopt daar over, je rammelt met blikjes, etc.

ik hoop dat ik heb kunnen helpen???



dat join up lijkt me niet zoon goed idee, verder wel leuke ideeën! bedankt

demi1999x
Berichten: 52
Geregistreerd: 29-12-12

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 17:34

bedankt voor de ideeën!!

BlijeRuiter
Berichten: 259
Geregistreerd: 02-04-13

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:40

Een beetje offtopic, maar hoezo kan je met een join up de band van je paard verpesten?

demi1999x
Berichten: 52
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 17:48

BlijeRuiter schreef:
Een beetje offtopic, maar hoezo kan je met een join up de band van je paard verpesten?


ik denk omdat je hem dan steeds op jaagt, waarom zou je je pony opjagen? mijn vp loopt me ook achterna daar hoef je he niet voor op te jagen. hij kan zich dan bijvoorbeeld gedwongen voelen.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:14

Ik denk ook wel dat dit per paard verschilt. De een zal beter reageren dan de ander. En zoals met alles, wanneer je het verkeerd aanpakt kan het averechts werken.

Fenore van Gipsy Spirit

demi1999x
Berichten: 52
Geregistreerd: 29-12-12

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 18:16

ja dat denk ik ook

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:17

fotoshoot is echt super idee, wil ik ook nogsteeds gaan doen, alleen probleempje:
of echte fotografen vragen best wel veel voor zo'n shoot, of niemand heeft zin om foto''s te maken of ''kan'' het niet

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:13

XxChelsey1xX schreef:
fotoshoot is echt super idee, wil ik ook nogsteeds gaan doen, alleen probleempje:
of echte fotografen vragen best wel veel voor zo'n shoot, of niemand heeft zin om foto''s te maken of ''kan'' het niet


Je kunt daarvoor eens op Bokt rondkijken. Er zijn regelmatig fotoshoots die mensen onderling organiseren, vaak ook mensen die een fotografie opleiding doen en daarvoor foto's nodig hebben! Dat heb ik ook een keer gedaan, super leuk en het kostte me niets. Ik zie dat je in Amsterdam woont, ik weet niet of daar ook weleens fotoshoots zijn maar zoeken kan altijd!

Fenore van Gipsy Spirit

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:15

dat is dus het probleem, in amsterdam is niet veel... maarja ik heb ook nog papa die wel een beetje kan fotograferen en die gaat gelukkig 5 mei mee naar mijn wedstrijd in middenmeer

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:18

Alsjeblieft, GEEN join up doen.
9 vd 10 mensen weet niet hoe het moet en verpest zijn/haar paard. Verder is het niet iets wat je 'even' gaat doen, je kan een join-up maar 3x in een paardenleven uitvoeren. Voor meer informatie is hier een zoekfunctie over..

TS, ga je de hele dag alleen maar naar je pony? Er is ook meer op de wereld ;) . Gewoon lekker buitenrijden, lol met je knol. Heb je vriendinnen met pony's? Kun je samen dingen doen:)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

demi1999x
Berichten: 52
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 19:35

LoveBodin schreef:
Alsjeblieft, GEEN join up doen.
9 vd 10 mensen weet niet hoe het moet en verpest zijn/haar paard. Verder is het niet iets wat je 'even' gaat doen, je kan een join-up maar 3x in een paardenleven uitvoeren. Voor meer informatie is hier een zoekfunctie over..

TS, ga je de hele dag alleen maar naar je pony? Er is ook meer op de wereld ;) . Gewoon lekker buitenrijden, lol met je knol. Heb je vriendinnen met pony's? Kun je samen dingen doen:)


oke was ook niet van plan om die join up te doen! nee hoor haha maar wel vaak

BlijeRuiter
Berichten: 259
Geregistreerd: 02-04-13

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:25

Oké ik schrok al, vaak als ik met me vp heb gewerkt,
& ik zet hem los gaat ie achter me aan rennen,
Echt heel schattig!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: leuke ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:35

Hier is een heel lang topic over:
[VNA] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

Je kunt el freestylen, dat is een soort longeren maar dan los en op basis van lichaamstaal. Doel is dus niet dat het paard zich overgeeft en dat ie alleen mag galopperen, maar gewoon net als longeren, stappen, draven en stukjes galopperen.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers