GPG beugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

GPG beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 09:42

Wie heeft er ervaring met deze beugels? Ik zit er over te denken deze aan te schaffen, maar wil natuurlijk geen verkeerde aankopen doen.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:59

Ik heb er wel een paar keer mee gereden op het paard van Biebel, toen we op ponykamp waren! En ook mee gesprongen. Het is ff wennen op t begin maar het is echt heel fijn!! Vooral met springen dus. Anders neit echt maar het is wel lekker dat het zo mee veert!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 10:32

ik heb er een paar en ze rijden echt heel erg fijn alleen een nadeel er zit geen garantie op de vering. bij een vriendin van mij waren ze na 3 maanden al stuk en dat vind ik toch wel erg jammer van een beugel met zo'n prijskaartje. de mijne heb ik nu alweer 1,5 jaar en ik ben er nog zeer tevreden over


X yvon

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 10:50

Wat maakt zo'n beugel nou fijner rijden dan een 'gewone'?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 12:47

Doordat hij mee veert in de beweging zeg maar, datm aakt hem denk ik fijner..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 12:57

idd, de vering is erg fijn bij deze beugels. ik gebruik ze omdat ik erg veel last van mijn knieen heb. vooral bij springen. doordat nu de druk van mijn knieen af is doen ze minder pijn.


pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:18

Ik heb ze gekocht , en weer doorverkocht.
Vond er niks aan , en bij het draven , lichtrijden werd ik er niet goed van Haha! .

Tevens piepte hij nog wel eens (erg irritant) en doordat er zo'n kokertje boven zit moeten je beugelriemen een stuk korter voor de juiste maat.

Mijn dressuurbeugelriemen konden niet zo kort , dan had ik het gespje alsnog onder m'n dijbeen....

Alles bij elkaar had ik meer ongemak dan gemak van , dus heb ze weer doorverkocht Lachen

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:27

vonneke schreef:
idd, de vering is erg fijn bij deze beugels. ik gebruik ze omdat ik erg veel last van mijn knieen heb. vooral bij springen. doordat nu de druk van mijn knieen af is doen ze minder pijn.


Ik heb ze om precies de zelfde reden, al spring ik nu niet vaak meer. Ben er ook erg tevreden mee. Ik heb ze pas uitgeleend aan Marije_Jiplover en de moeder van onze vrienden en Divoza was gelijk drie paar armer. Er hangt een prijskaartje aan, maar die zijn ze zeker waard.

Alleen bij het dressuurrijden gebruik ik ze niet, omdat mijn knieën dan anders belast worden, dan bij het springen of rijden op mijn veelzijdigheidszadel.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:33

Ik heb ze ook een poosje geprobeerd, omdat gezegd werd dat het de kniegewrichten zou ontlasten. Ik heb mijn knie 4 jaar geleden gebroken door een val van een paard, en sindsdien is die knie moeilijk. Maar met de GPG beugels ging het helaas slechter. Op zich vond ik het fijn rijden , maar mijn knie was het er niet mee eens Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 23:02

Je moet dan wel even opletten of je het nieuwe model hebt,
bij het oude model (die ik ook heb) zit er nog een vrij lange koker aan met het veersysteem, daar wil je nog wel eens last van hebben met rijden.
Bij mij kwam het af en toe tegen mijn schenen aan.

Bij het nieuwe systeem sit die koker een gedeelte verzonken in de beugel en dan zou je er dus geen last mee van moeten hebben.

Ik heb met deze beugels een stuk minder last van mijn rug en been.
Op het moment gebruik ik ze niet omdat ik met het springzadel ook zadelmak maak en die jonge beesten wil ik die lompe beugels niet aandoen bij het longeren }>
Kan niet 3wachten tot ze allemaal mak zijn Kusje

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:49

Tiffy schreef:
Ik heb ze om precies de zelfde reden, al spring ik nu niet vaak meer. Ben er ook erg tevreden mee. Ik heb ze pas uitgeleend aan Marije_Jiplover en de moeder van onze vrienden en Divoza was gelijk drie paar armer. Er hangt een prijskaartje aan, maar die zijn ze zeker waard.
Alleen bij het dressuurrijden gebruik ik ze niet, omdat mijn knieën dan anders belast worden, dan bij het springen of rijden op mijn veelzijdigheidszadel.


Idd ik heb ze nu dus ook en ze bevallen mij prima! Normaal was ik na het rijden (mn springen en lange buitenritten, maar ook als ik fanatiek gedressuurd had en dan veel had lichtgereden) moe en had echt een zwaar gevoel in mijn benen en had dan nooit puf om nog een paard te rijden of om de stal te gaan mesten ofzo. En nu gebruik ik ze nog niet veel voor dressuur, maar ik denk dat ik dat ook ga doen, want ik merk nu echt verschil als ik met normale of GPG beugels rijd.
En iemand bij ons op stal heeft ook iets van artrose in haar eigen knieen en als ze een uur of anderhalf of langer naar buiten was geweest dan deden haar benen heel erg zeer, dan wist ze niet hoe ze van haar paard moest komen en was ze meteen helemaal versleten. Nu ze met deze beugels rijd, rijd ze een stuk ontspannender en ze loopt gewoon weer normaal als ze van haar paard afkomt. Zij wil dus ook niet meer zonder.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 45 bezoekers