Dagje lusitano keuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Dagje lusitano keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 22:43

Vandaag was de lusitano keuring op zilfia's hoeve in houten. Wij moesten al om kwart over 6 aanrijden dus lekker vroeg uit bed Gaaaap . Na ong. een uur rijden kwamen we aan op zilfia's hoeve ( we werden rond kwart over 8 verwacht). Even wat gekletst enz. Knipoog . Wij zouden vandaag mee helpen met van alles en nog wat. De autos,trailer's en vrachtwagens moesten eerst allemaal goed komen te staan, hebben ze dus even de weg gewezen (de meeste zagen al waar ze moesten staan Schijnheilig ). Ik zat daar lekker smorgens vroeg in de kou op een stoeltje een beetje autos de wegwijs te maken Slapen . Na een tijdje waren de meeste mensen er al wel dus ben ik even rond gaan kijken. Woow zeg wat is dat een grote stal. De keuring was onderhand al begonnen. Ze hadden 2 ringen uitgezet, 1 voor de hengsten en 1 voor de merries. Alles zag er heel netjes verzorgt uit en tussen de 2 ringen in was het netjes afgezet met hindernissen en bloemen Party!! . Ik heb verder de rest van de dag het meest bij het standje gestaan van lvn (lusitano vrienden nederland). Liepen hele mooie paarden bij en ook wat mindere. Er waren keurmeesters uit portugal gekomen om de paarden te keuren. Liepen ook 2 Kwijl veulentjes rond. S'middags was er netjes een lunch georganiseerd voor de medewerkers, je kreeg soep, broodjes, vleeswaar en krokketen Vingers aflikken . Was wel goed eten. Na de pauze ging de keuring weer verder en alle paarden die in hun rubrieken 1e waren geworden deden mee aan het beste paard (hengst of merrie 2 verschillende rubrieken) van de dag. Ik weet zo niet precies meer wie er allemaal mee mochten doen maar beste merrie van de dag was geworden: Lixeta van g. van dijk (centro lusitano) ook was lixeta kampioen der kampioenen. de beste hengst van de dag weet ik eigenlijk niet meer Bloos . Er werden ook hele leuke prijzen weggegeven voor de winnaars. Was dus eigenlijk een geslaagd dagje. Toen alles afgelopen was hebben we alles opgeruimd en nog even wat gedronken en zijn toen weer naar huis gereden. Nouja naar huis eigenlijk naar stal want mn zus moest aar paard er ook ngo even uitdoen. Daarna zijn we nog even naar de mec drek (mac donalds Vork ) gereden even lekker gegeten en toen naar huis. Zit nou dus lekker slaperig dit berichtje te typen Dromen , ga dalijk lekker slapen en misschien is er volgend jaar weer een keuring Knipoog.

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:00

Ik weet ook niet meer hoe de beste hengst heette. Het was wel een mooi paard, mkaar vreselijk voorgesteld met rijden. Dat paard zat volgens mij muurvast en rechtsachter zette hij zijn been bijna 30 cm korter weg dan links achter en dat was duidelijk zichtbaar in de midden/uigestrekte draf. Ik vond de kwaliteit van de merries beduidend beter dan de hengsten en het was mij een volkomen raadsel waarom sommige paarden 1 werder en andere niet.

De merrie van gemma was super voor mekaar, maar zeker niet spectaculair over de benen. een andere merrie met opgeschoren manen steeg bijna op in de draf. Qua type was ze ook barokker en vond ik veel mooier. Dat had voor mij een terechte winnaar geweest. Maar zeker de complimenten aan Gemma want zij heeft der paarden echt goed voor mekaar.

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 09:59

Over die hengst heb je gelijk, degene die 2e was geworden had eigenlijk de 1e plaats verdient. En ik vond ook dat er betere merries bij liepen dan lixeta. Verder was het wel een hele leuke dag, misschien heb ej mij wel zien zitten achter het lvn kraampje Knipoog.
groetjes jen

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:49

Misschien heb ik je wel gezien. Is dat ook de kraam waar je lud kon worden van t Baroque (blad). Ik ben daar lid geworden. dat duurde wel even voordat ik alles ahd opgeschreven, maar ik kreeg 2 boekjes mee. Mijn hengst stond ook nog in een aflevering van de Baroque echt grappig. Ik sloeg even een blad open en zag zo maar spontaan El Roy staan. Leuk he.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:25

Volgens mij heette die hengst Kilo, of zoiets Verward

Het was een leuke dag, maar ik had wel wat spectaculairdere paardjes verwacht. Er zaten leuke tussen, maar over het geheel vond ik het niet super veel voorstellen.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 20:04

dan zal het wel quilo zijn geweest. en ik stond achter dat kraampje waar ze de baroque verkochten. mijn zus is ook meteen maar lid geworden.

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:54

jen schreef:
dan zal het wel quilo zijn geweest. en ik stond achter dat kraampje waar ze de baroque verkochten. mijn zus is ook meteen maar lid geworden.


Als jij dat zeer suf onderuit gezakte blonde meisje was Haha! dan heb ik jou gezien! Knipoog

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 18:37

hahaha, dat suf onderuit gezakte meisje was volgens mij degene die baroque maakt Knipoog
daarlangs, van de lusitano vereniging zaten wij, kleur haar is donkerblond Haha!
ik had een petje op, mijn kleine zusje(jen) had haar haren op een staart.
dat vrouwtje van baroque was ook iedere keer pleitte, konden wij op haar rotzooi letten Scheve mond erg ongeinterreseerd leek ze wel Verward
ik vond het wel een leuke dag, we hebben zelfs nog bloemen meegekregen, die mooie gele die als afzetting dienden.
in welke baroque staat el roy dan, die wil ik wel eens zien Knipoog
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:13

Oh ik weet niet welk nummer dat is, maar er stond een heel stuk van De Woeste Hoeve Andalusiers in en daar stond El Roy ook tussen. Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:46

Zijn die uitslagen ook ergens te vinden? een merrie bij ons op de straat heeft ook meegedaan en ik zie de eigenaresse nooit maar ben natuurlijk wel bijzonder benieuwd Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 16:59

Deed Vagabondo (ofzoiets) van Marina Weseman nog mee ?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 23:05

Ja ik ben ook benieuwd naar de uitslagen!
Een paardje wat ik een aantal jaar hebt verzorgd en gereden liep mee met de keuring en haar moeder en tante ook en met de zadelrubriek.

Heeft iemand ze misschien gezien??

Qiueta-schimmel
Jacoma-schimmel
Isca-bruin

alle 3 merries.


gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:57

nee sorry, ik heb eigenlijk niet zo goed op de merries gelet.
maar misschien komen de uitslagen op de site van de lusitanovereniging.
www.lusitanovrienden.net
heb gisteren gekeken maar toen stond het er nog niet bij.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:40

Bij de merries was die schimmel van Gemma van dijk 1 en een valk kleurige 2. de 3e was schimmel, maar op een bruintje na waren het allemaal schimmels Haha!.

Verder weet ik de namen niet.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 09:53

Oke, thanx!
Ga ik maar eens op die die site neuzen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, janneke584, Kimmie235, MirjamRobin, MissWeenie, Prins85, Thami, tijger en 111 bezoekers