Wat vinden jullie van deze merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Wat vinden jullie van deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 13:20

Appaloosa merrie van 3.5 jaar.
Afbeelding
Wat vinden jullie van 3000 euro voor deze merrie. Ze heeft papieren is zadel en verkeersmak maar kent verder nog niks.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:44

Persoonlijk vind ik het een lelijk dier, niet aansprekend hoofd, lange veulenbenen en geen mooie kleur. Maar ik heb geen kaas gegeten van prijzen van appies, geen idee of het redelijk is.
Maar driejarigen zijn doorgaans nog geen beautys. Je zou de bewegingen moeten kunnen zien, dan kun je er pas wat zinnigs over zeggen.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:46

Appaloosa is volgens mij wel een duur ras, maar je moet er van houden.....
Ik vind haar eerlijk gezecht niet zo mooi En ik kan het zo op de foto niet echt goed zien maar volgens mij heeft ze ook een erge korte rug, ik vind de bouw ook niet zo mooi. Maar smaken verschillen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:57

zitten er wel papieren bij? waarschijnlijk niet! En als er al papieren bij zitten zijn ze vaak nog vals ook. Ik vind het veel en veel te veel.

De hond is de betere mens

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:00

Ik vind haar ook nogal uit proportie. Zeker niet mooi terwijl ik toch echt een zwak voor Appaloosa's heb.
Appaloosa's zijn over het algemeen niet zo duur volgens mij. Ik heb vorig jaar mijn vijfjarige fewspot ruin voor heel veel minder verkocht. Misschien dat er voor de Amerikaans gefokte meer wordt gevraagd?

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:18

Sonja schreef:
Persoonlijk vind ik het een lelijk dier, niet aansprekend hoofd, lange veulenbenen en geen mooie kleur. Maar ik heb geen kaas gegeten van prijzen van appies, geen idee of het redelijk is.
Maar driejarigen zijn doorgaans nog geen beautys. Je zou de bewegingen moeten kunnen zien, dan kun je er pas wat zinnigs over zeggen.

ben ut helemaal met je eens!!
vind haar pesoonlijks niet echt een leuk pony
verder vind ik dat je net alleen meot kijken naar het uiterlijk, kijk of ze lief is, en onder het zadel!

Groetjes Nicole

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:21

Misschien dat de foto een beetje ongelukkig is genomen maar deze pony heeft echt maar heel weinig achterhand. Om eerlijk te zijn ziet ze er meer uit als een 1,5 jarige. Zitten er papieren bij dit paard of zijn die 'kwijt'. Grote kans dat de handelaar een veel jonger paard wil laten doorgaan voor 3,5 jarige om nu alvast te cashen.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:23

heeft papieren..staat er onder!!!! Lachen

Groetjes Nicole

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:46

De foto is ook wel ongelukkig genomen. Niet echt een goede positie. Ze heeft wel een leuk kleurtje, maar zoals Jippie zegt, weinig achterhand. Maar je kan ook niet echt veel verwachten voor zo'n jong paard lijkt mij
Maar ik vind het veel geld!

Het leven is een gebakje!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:46

ik vind haar niet ouder lijken dan 2.5

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:00

Als er papieren bij zitten zou ik toch eventjes goed checken of die wel origineel zijn en of de leeftijd wel klopt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:03

weet je zeker dat ze niet gewoon een roodschimmel is? Ze heeft overigens wel een lief koppie hoor, maar ze is erg iel nog. Niets ongewoons voor een 3 jarige. Dat is alleen maar een kwestie van bespiering die je er aan moet rijden. MAar het blijft echt veel te duur!

De hond is de betere mens

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:06

Héél duur! Het lijkt of ze erg kort in de rug en erg steil in het achterbeen is...lijkt me niet echt fijn...Kan leuk paard zijn, maar ik vind het te veel geld.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:09

ze is inderdaad wat recht in het spronggewricht. maar een westerngereden paard hoeft niet veel te buigen in het spronggewricht.

De hond is de betere mens

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:14

3000 euro?!?!

pffff dat zou ik er toch niet voor willen geven, vind er nou ook niet om te zeggen wau!
Maar ik heb verder niks met appadinges Lachen

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:33

ik vindt het wel een leuke apart paardje,maar idd zo op de foto te zien een klien kontje, maar ik denkd at dat komt door het grote zadel en door haar postitie op de foto of niet. de prijs is redelijk!.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:06

Of je het een mooi paardje vindt, is ookeem kwestie van smaak. Ik val niet op haar, maar ach, als jij het een schatje vindt.
Waarom heeft zo'n jong paardje al een zadel op d'r rug? Als ik een jong dier koop, maak ik haar liever zelf zadelmak en rijdik het zelf in. Dan weet ik tenminste hoe het gebeurd is.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 20:23

Ze is net onder zadel. Ze kent wel nog niks, alleen stappen en stoppen lukt. Ook op straat is ze verschrikkelijk kalm. Heb gisteren op haar gereden en ze geeft u echt rust. Zalig paardje wat je nog helemaal naar je hand kan zetten. Ze ziet er misschien niet zo prachtig uit maar ik ben er zeker over aan het denken om haar een kans te geven. Ga nog effen wachten maandag krijgen ze nog andere binnen en dan ga ik eens kijken. Zolang is ze voor mij in optie gezet. Ze wordt wel nog wat lichter van kleur.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:52

Het is zeer moeilijk te beoordelen, deze foto is zeer fout genomen, je kunt de achterhand niet zijn, het lijkt zelfs of de linkervoorhoef bokkig is.

Een goede foto wordt meer vanaf de achterkant genomen, dus zoals je staat met longeren, de fotograaf staat op hoogte van de achterhand, dan kun je zien of de verhoudingen goed zijn of niet,

Kleur is zeer persoonlijk, dus daar moet je de beoordeling van een ander niet voor vragen, ikzelf vind bijvoorbeeld deze kleur wel mooi. Het is alleen voor veel mensen moeilijker om door de kleur naar de bouw van het paard te kijken, stel je voor dat dit paard zwart zou zijn.

Ga op voor je eigen gevoel na of je dit paard 3000 euro waard vindt, laat het wel keuren.

succes

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com


Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:54

sorry, ik bedoel natuurlijk dat je de achterhand niet kunt zien !!!

Als je het een fijn paard vindt , is dit al heel belangrijk.
Dat een paard net onder het zadel is en weinig kent of wat langer onder het zadel is, maakt niet zo heel veel uit op het verkoopbedrag tegenwoordig. Wel natuurlijk als je bijvoorbeeld vergelijkt met een wedstrijdpaard.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 06:25

volgens de kwpn-maatstaven (dus niet voor appy's) is de schouder te steil, de rug te kort, het kruis is enorm hellend (zo lijkt hte opde foto) en daardoor is de achterhand te kort. Veel meer kun je van zo'n foto niet zeggen. Onder het zadel kan weleen heel lelijke rug zitten. Vraag ook eens ee n foto van het paard zonder zadel in de open stand (dus de linkerkant op de foto, foto genomen ter hoogte van de schouder (dus niet achterhand), zoals je op keuringen het paard op moet stellen).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 06:56

als je een foto vanaf de schouder maakt, komt de voorhand te groot over dan heb je geen goede overzicht van de achterhand!

Kijk eens goed naar de foto's van keuringen, je ziet dan dat de foto's meer vanuit zij-achter gemaakt zijn en niet vanuit zij-voor(,dat de fotograaf meer vanuit achteren dan voor staat om de foto te maken).

Dus van deze foto kun je echt niet veel zeggen hoor, waar Germie wel gelijk in heeft is een foto met zadel nog minder over het paard kan vertellen,

Wat we allemaal ook beweren, het beste is dat je het paard in levende lijve gaat bekijken, uitproberen, iemand met verstand van bouw van dit soort paarden meenemen, en later na te laten checken door de dierenarts.
Wat ook heel belangrijk is, is dat je er een fijn gevoel bij moet hebben.

Veel succes!

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 07:08

Dat bedoel ik ook hoor Yankeestar. Voor een goede foto sta je ter hoogte van de schouder en fotografeer je het paard als het ware vanaf de zijkant. Maar mij is dus verteld dat je ter hoogte van de schouder moet staan, en dan dus niet van voren, maar vanaf de zijkant moet fotograferen. Deze foto is te veel van voren genomen, de voorbenen van het paard staan dichter bij de fotograaf dan de achterbenen. Verder moet je dus een goede foto maken van de linkerkant van het paard.

Ik keur dit paard zeker niet direct af, maar een betere foto kan meer over het paard zeggen zonder dat je direct moet gaan kijken. Een paard koop je niet vanaf een foto, die moet je zien.
Verder het paard wel laten keuren. Succes met je beslissing (en wij willen het natuurlijk weten op bokt)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 08:31

het is inderdaad een waardeloze foto die het paard zeker niet tot haar recht doen komen. Iets minder hard oordelen dus. Ik vind het geen lelijk beestje. Maar het is en blijft wel te veel geld.

De hond is de betere mens

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:29

nee absoluut niet mijn type!

en ik had het geld er neit voor over

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brittms en 42 bezoekers