Blossem door het lint als Jaike van huis is!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Blossem door het lint als Jaike van huis is!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 19:02

Gisteravond ging ik met Jaike naar de rijvereniging, ik had Blossem in het weiland laten staan. Meestal gaat het wel goed in het weiland, dan rent ze hem 60 keer op en neer en hinnikt keihard dat is wel goed voor haar
conditie Haha!

Gisteren ging ze dus door het lint en heeft ze het hek kapot getrapt is via het land van de buurman verderop naar onze naaste buren gelopen.
Die belden hysterisch op: of het normaal was dat er een pony in hun tuin liep. Daar stonden mijn buurvrouw en buurman achter het raam te kijken naar mijn pony, terwijl ze 7 kleuren in hun broek poepten }>

Ze was heel makkelijk door mijn vriend weer te pakken en liep heel gewillig mee.

Blossem vindt het dus absoluut niet leuk om alleen gelaten te worden, wat kan ik hier nu aan doen. Ik probeer haar heel vaak alleen te laten, maar ze is nou eenmaal gewend om in een kudde te staan (daar stond ze in voordat ze bij mij kwam) Als ze op stal staat gaat ze op haar achterbenen staan en gooit haar benen over de deur heen, ik vind het levensgevaarlijk en ben bang dat ze haar benen breekt.

Wat is de oplossing, moet ik er dan nog een paard/pony bijkopen zodat
mieppie zich niet meer alleen voelt? Verward

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:17

En in stal zetten als je met Jaike weg gaat?
Ies wil ook nog wel behoorlijk uit der stekker gaan als ze alleen gelaten wordt....... Ies redt het op het weiland alleen, maar Fleur komt ook dwars door alle draden. Fleur zet ik dan ook op stal als ze alleen gelaten wordt.... Misschien is dat een idee voor Blossem?

tsjeerd
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:32

Hoi, ik weet niet hoeveel weiland je hebt maar misschien kun je er een schaap/geit bij zetten.
Met een schaap heb je ook nog het voordeel dat ze de grasmat mooi kort eten,ook op die plaatsen waar je paarden dat niet doen.
Ik heb bij mijn paarden ook een aantal schapen lopen en het bevalt prima.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:45

Toscar had in het begin toen hij bij mij kwam ook vreselijke verlatingsangst.
Alleen in de wei? Door de draad heen en rennen tot hij iemand zag.
was echt verschrikkelijk.
Toch hebben we hem langzaam aan laten wennen, zijn vriendinnetje in de wei ernaast, en zo langzaam aan steeds verder van elkaar vandaan.
Op dit moment moet hij helaas alleen staan, en dit gaat nu gewoon goed.
Als hij zich eenzaam voelt gaat ie de koeien pesten (staan aan beide kanten van zijn wei)
Zet Blos en Jaike bv eerst een uurtje apart, dat ze elkaar kunnen zien
zo steeds langer, en verder weg!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 20:45

Als Blossem op stal staat gaat ze met haar voorbenen over de deur hangen om er over heen proberen te kijken. Als ze weer terug wil
gaat dat met moeite dus ik ben bang dat ze haar benen breekt. Scheve mond
Nou krijgt ze over 8 weekjes wel een nieuwe stal waar er tralies
in de deur zitten zodat ze gewoon de schuur in kan kijken.
Maar ze blijft rondjes rennen en hinniken, ook in de stal en als er
iemand bij haar blijft staan en blijft praten enzo dan blijft ze nog
druk.
Dus als ik terug kom met Jaike staat ze daar zeiknat.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:53

Is het geen oplossing om haar in Jaike's box te zetten als je er niet bent?
Ik weet verder niet hoe het bij jou is ingericht maar als die deur hoger is kan dat een oplossing zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:56

meenemen naar de vereniging?

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:10

Dat is balen, Barbara. Denk je dat je het voor elkaar hebt met je paard dat supernetjes in te laden is, krijg je dit...
Mijn vorige paard had het ook, daar moest iemand met een zweep bijstaan, of ik moest hem sedalin geven.
Geen ideale oplossingen dus, en het is 1 van de redenen dat ik hem verkocht heb. Wat je kunt proberen is dat als je stal eenmaal veilig is, je haar sedalin geeft, om haar rustig te houden en dit dan probeert af te bouwen. Ach ja, en natuurlijk kun je haar meenemen naar de manege, ik ging vroeger ook vaak met twee paarden op pad omdat ik die ander niet normaal thuis kon laten. Leuk, kuddedieren...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:20

In Jaike haar box zetten is geen oplossing omdat ze samen in 1 box staan, over 8 weken heb ik 2 aparte boxen en dan staan ze dus voortaan ook gescheiden.
Meenemen naar de rijvereniging is ook geen oplossing, Blossem is verschrikkelijk bijdehand en weigert het ook om stil te blijven staan met als gevolg dat ze of waarschijnlijk gaat hangen of staat te steigeren (hoezo goed opgevoed Haha! )
Misschien is Sedalin wel een oplossing, dat moet ik dan maar eens uitproberen want ik wil wel gewoon van huis kunnen zonder dat ik me
druk hoef te maken om dat kleine monster }>

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 23:45

dan gooi je blossem bij magned
die vermaken elkaar dan wel Haha!
moet je alleen even langsrijden en blos in de bak/weiland gooien Haha!