Iemand al Biotop veulens gezien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Iemand al Biotop veulens gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 11:46

Ik zag vorig jaar dat Van Uytert Biotop ook verdeelde. Ik weet dat de hengst zelf een moeilijk karakter heeft en daarom waren wij wat terughoudend. Anderzijds heeft hij natuurlijk wel goed in de sport gepresteerd. Heeft iemand van jullie daar al nakomelingen van gezien?
Ik hoor er niet zoveel van.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:10

Kan je helaas ook niet verder helpen. Ik vind het een plaatje van een hengst, maar zijn stap schijnt niet echt voldoende te zijn?
Ik ben dus ook wel benieuwd naar zijn nafok!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:16

Citaat:
Heeft iemand van jullie daar al nakomelingen van gezien?
Ik hoor er niet zoveel van.


Ja ik,

Werden vorig jaar in Duitsland op 2 verschillende plaatsen 1 jarige hengsten aangeboden.

Na goed tel. overleg wij er op af.

Wat bleek de ene was ataxties en de andere ging niet door de rug
en liep ook voor geen meter.

Dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn maar ik wist genoeg!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:13

Ik heb er in het vroege voorjaar 2 gezien,
de 1 werkelijk een plaatje van een merrie, zooo sjiek!
Goed lopen maar miste in mijn ogen net wat schwung.
De andere was lang zo sjiek niet, maar wat een actie!
Lossigheid door het hele lijf en echt een gruwelijk sterk achterbeen met een groot front.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:23

Citaat:
Lossigheid door het hele lijf en echt een gruwelijk sterk achterbeen met een groot front.


Dat kan best kloppen bij Ned. Merries.

Maar in ons geval ging dat niet op.
Omdat het in het NRW gebied was waar nogal in het verleden trak ingebracht zijn met van die stekerigge achtige voorbenen.
En dan heb je toch een probleem.
Je ziet ook in het NRW gebied ook niet meer veel Trak-bloed gekort worden juist daarom.

Of de knie moet duidelijk aanwezig zijn .
Kijk maar naar Matador is buiten de Trak. niets meer van over terwijl Obelisk het hier wel goed doet als veulen leverancier.

Ik zeg veulenlevancier met nadruk daar ik bang ben dat ze als volwassen zijn enkele uitgezonderd niet meekunnen.
Weinig Galop.!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 13:56

Troef schreef:
Omdat het in het NRW gebied was waar nogal in het verleden trak ingebracht zijn met van die stekerigge achtige voorbenen.
En dan heb je toch een probleem.


Hoeft niet, is een kwestie van smaak. Niet iedereen zoekt veel knie. Rubinstein geeft ook vaak van die heel vlakke gangen. Als die voldoende gedragen zijn is dat best mooi.

Sjuimpje, weet je de moederlijn van die Biotops dan?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:16

Moeder van Biotop is v. Hockey (Pomeranets ox) dus heel erg oud bloed. De veulens zijn over het algemeen erg mooi met veel hals en mooie kopjes, maar stappen en galopperen kunnen ze niet.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 15:51

Over de kwaliteit van Biotop zelf valt niets te zeggen, denk ik. Russisch bloed doet het blijkbaar goed in de dressuur.
Hockey heeft een record van 40 afstammelingen die Grand Prix gelopen hebben. Ik las dat er in 2000 nog diepvries van hem te krijgen was...
Jammer dan dat Biotop niet goed vererft. Ik zal een keertje snuisteren in merriescores.
Bedankt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:20

Biotop werd indertijd met veel tam tam door het Trakehner verband binnengehaald, immers niemand minder dat Klimke de meest gelauwerde duitse dressuurruiter reed hem. Omdat de russische trakehners als voordeel hebben dat ze gezond zijn en hard kon hij ook aangewezen worden voor Nederland. Ik zag hem bij Joop op de hengstenshow. Het was genant om een ruiter als Klimke zo te zien vechten met een paard. Biotop liet hem letterlijk alle hoeken van de bak zien. Ik denk dat Klimke ouder geworden was als hij Biotop nooit gezien had. Op het laatst liet hij het dier maar in de spaanse pas rond gaan, hij zal gedacht hebben die domme hollanders weten toch niet beter. Kont omhoog, rug weggedrukt en lekker klappen met het voorbeen, daar was hij goed in. Een kampioen werd ontluisterd, niet zoveel later overleed hij (Klimke dus). Ik heb wrange gevoelens als ik aan die avond terug denk

Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:52

Citaat:
die domme hollanders weten toch niet beter


Die uitspraak komt op rekening van een "grensgeval".

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 20:10

sarabande schreef:
Het was genant om een ruiter als Klimke zo te zien vechten met een paard. Biotop liet hem letterlijk alle hoeken van de bak zien. Ik denk dat Klimke ouder geworden was als hij Biotop nooit gezien had. Op het laatst liet hij het dier maar in de spaanse pas rond gaan, hij zal gedacht hebben die domme hollanders weten toch niet beter. Kont omhoog, rug weggedrukt en lekker klappen met het voorbeen, daar was hij goed in. Een kampioen werd ontluisterd, niet zoveel later overleed hij (Klimke dus). Ik heb wrange gevoelens als ik aan die avond terug denk


Vader Klimke noemde hem zijn superpaard. Na zijn dood heeft ook z'n dochter hem nog succesvol uitgebracht in de Grand Prix. Hij heeft zich nu al omgedraaid in z'n graf waarschijnlijk. Je ziet dat zo'n hengstenvoorstelling niet altijd alles zegt over hoe een hengst op sportief vlak presteert. Die Spaanse pas is volgens mij altijd door hem getoond op het einde van een show, dat was zo z'n eind"verassing", heb ik ook een keertje gezien.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:38

Hoi,
Ik ken meerdere biotops veulens.
Mijn oom heeft er 2 gefokt uit de nireina stam en die deden het zo goed dat ik me ook voor die nakomelingen ben gaan intereseren. het eerste veulen is van de t-jaargang en is nu verkocht naar een trakhener stal hier in nederland. Dat paard heeft als veulen in de strengen gestaan omdat ze het erg goed deed op de veulen keuring in ermelo!
Het was een heel chique veulen en een echte knuffel maar wel met een dosis pit! Had erg veel vand e vader weg, het andere veulen was precies moeder een wereld van verschil dus maar kwa bewegen was ze zelfs nog beter als de andere. De stal waar die ene naar toe is gegaan heeft meerdere biotops,
dus als je meer wilt weten, stuur me maar een pb, dan zal ik je het adres geven.
het zijn er niet veel die er zijn, vorig jaar 12 geloof ik, maar ze zijn over het algemeen zeker niet slecht!

groetjes jeannette

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:40

Sjuimpje schreef:
Ik heb er in het vroege voorjaar 2 gezien,
de 1 werkelijk een plaatje van een merrie, zooo sjiek!
Goed lopen maar miste in mijn ogen net wat schwung.
De andere was lang zo sjiek niet, maar wat een actie!
Lossigheid door het hele lijf en echt een gruwelijk sterk achterbeen met een groot front.

Hahaha volgens mij hebben we het over dezelfde!!
hou zou dat nou komen Haha!

Maar ik moet wel zeggen beide eerlijke paarden!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:45

Zannekin"]
[quote="Troef schreef:
Omdat het in het NRW gebied was waar nogal in het verleden trak ingebracht zijn met van die stekerigge achtige voorbenen.
En dan heb je toch een probleem.


Hoeft niet, is een kwestie van smaak. Niet iedereen zoekt veel knie. Rubinstein geeft ook vaak van die heel vlakke gangen. Als die voldoende gedragen zijn is dat best mooi.

Sjuimpje, weet je de moederlijn van die Biotops dan?
[/quote]
Uhm ik weet wel de moederlijnen van de veulens die ik bedoel komen beide uit de nireina stam waar ik het al meer over heb gehad

Effe uit mijn hoofd:
biotop x keur x daimler x keur pref prest x Joost (pref) x keur pref x artilleur (keur) x kroon pref

beide hadden dezelfde bloedlijn maar waren totaal verschillend!
groetjes jeannette

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:51

sarabande schreef:
Biotop werd indertijd met veel tam tam door het Trakehner verband binnengehaald, immers niemand minder dat Klimke de meest gelauwerde duitse dressuurruiter reed hem. Omdat de russische trakehners als voordeel hebben dat ze gezond zijn en hard kon hij ook aangewezen worden voor Nederland. Ik zag hem bij Joop op de hengstenshow. Het was genant om een ruiter als Klimke zo te zien vechten met een paard. Biotop liet hem letterlijk alle hoeken van de bak zien. Ik denk dat Klimke ouder geworden was als hij Biotop nooit gezien had. Op het laatst liet hij het dier maar in de spaanse pas rond gaan, hij zal gedacht hebben die domme hollanders weten toch niet beter. Kont omhoog, rug weggedrukt en lekker klappen met het voorbeen, daar was hij goed in. Een kampioen werd ontluisterd, niet zoveel later overleed hij (Klimke dus). Ik heb wrange gevoelens als ik aan die avond terug denk

Jeetje wat ben jij negatief zeg!
Ik vond het prachtig, ik was 15 ofzo toen en keek daar niet echt naar maar heb genoten en die spaanse pas vond ik fantastisch dan ben ik maar een domme hollander! Ik heb ze gezien en ze zijn goed! de veulens dan waarom verklaar je dan dat de meest belanrijke mensen van de trak vereniging nederland juist voor de biotops kiezen!
zo weinig gedekt en dan zoveel goede, welke hengst doet dat na
en klimke kon hem echt wel rijden, niemand kon hem goed rijden tot hij erop kwam echt super knap! Enne als het een niets was was ie ook niet tot grand prix gekomen en had ie niet zoveel prijzen gewonnen. Je moet niet vergeten met die hengstenshows dat de hengsten tussen merries lopen etc. dat is geen goed beeld wat je dan van zo'n beest vormt daarop kun je niet baseren of een pard goed is of niet spanning kan een paard geheel verkeerd voor laten komen! by the way kijk dan eens naar amsterdam, super punten bij het kwpn gekregen maar op de show afgelopen jaar liep ie voor geen meter of te wel echt slecht! dat heb ik nog op video en toch is het een goede hengst!!
Hij krijgt die cijfers niet voor niets!
Groetjes Jeannette

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:57

als je dat als negatief leest heb je buiten datgene waar je voortdurend reclame voor maakt wel een erg kortzichtige blik. Ik was niet negatief, ik was geschokt dat een zo groot man zo afging. Een de keuze van Van Osch en consorten zegt weinig over kennis van paarden

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 22:03

Van een man als Klimke zeggen dat hij afgaat als een gieter en van een paard als Biotop hetzelfde beweren is voor jouw rekening.
Welke hengsten vind jij geweldig? Zou een keer leuk zijn om iets positief te horen over een paard.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:12

sarabande schreef:
als je dat als negatief leest heb je buiten datgene waar je voortdurend reclame voor maakt wel een erg kortzichtige blik. Ik was niet negatief, ik was geschokt dat een zo groot man zo afging. Een de keuze van Van Osch en consorten zegt weinig over kennis van paarden

Tja misschien heb ik het dan verkeerd opgevat, maar in mijn ogen toen was het niet echt een afgang. Die man was ook al een dagje ouder, maar dat doet er verders ook niet toe.
EN ik denk dat de keuze van... wel iets zegt over kennis van paarden.

je buiten datgene waar je voortdurend reclame voor maakt wel een erg kortzichtige blik

Wat bedoel je daarmee te zeggen, dat ik reclame maar voor wat?? Ik maar geen reclame nergens voor!
ik zeg alleen wat ik mooi vind en wat niet wat mijn ervaringen zijn etc. wil dat niet opdringen, mocht dat zo overkomen is dat niet mijn bedoeling!

by the way was het consorten!
groetjes jeannette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 00:03

Gribaldifan, die andere Biotop heb ik volgens mij gezien en dat T'tje ga ik zien denk ik Lachen.

Die hengstenshow met Biotop heb ik niet gezien, maar ik heb de combinatie wel aan het werk gezien (o.a. in de RAI) en ik was behoorlijk onder de indruk van dat paard, om van de ruiter nog maar niet te spreken.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:15

[quote="Lovely"]Gribaldifan, die andere Biotop heb ik volgens mij gezien en dat T'tje ga ik zien denk ik Lachen.

Die hengstenshow met Biotop heb ik niet gezien, maar ik heb de combinatie wel aan het werk gezien (o.a. in de RAI) en ik was behoorlijk onder de indruk van dat paard, om van de ruiter nog maar niet te spreken.[/quote'] Jep dat issie,
en tja dat bedoelde ik dus ook te zeggen hahaha
maar die was dus de minder mooie maar wel goed kwa bewegen daar het sjuim het ook over!
groetjes jeannette

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 11:59

Citaat:
Effe uit mijn hoofd:
biotop x keur x daimler x keur pref prest x Joost (pref) x keur pref x artilleur (keur) x kroon pref

beide hadden dezelfde bloedlijn maar waren totaal verschillend!
groetjes jeannette


Waar kan dat aan liggen?

Een merrielijn die niet fokvast is of een strooiende hengst? Knipoog .

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:55

Las net in de paardenkrant dat er Biotop veulen op de nationale veulenveiling prinsjesdag wordt aangeboden.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 15:02

Von schreef:
Las net in de paardenkrant dat er Biotop veulen op de nationale veulenveiling prinsjesdag wordt aangeboden.


Bedankt, heb net op de website gekeken. Een foto zegt niet alles natuurlijk, ziet er goed uit, afwachten maar wat de bieders van hem vinden...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 14:46

Troef schreef:
Citaat:
Effe uit mijn hoofd:
biotop x keur x daimler x keur pref prest x Joost (pref) x keur pref x artilleur (keur) x kroon pref

beide hadden dezelfde bloedlijn maar waren totaal verschillend!
groetjes jeannette


Waar kan dat aan liggen?

Een merrielijn die niet fokvast is of een strooiende hengst? Knipoog .

Nou de merrie heeft dat altijd als ze 2 veulens van dezelfde hengst krijgt lijkt ereen op pappa en een op mamma was toen ook met de gribaldi veulens, die goedgekeurd is leek heeeeeeeeeel veeeeel op pappa!
Maar nu komt er weer een gribaldi uit die merrie, dus ik ben benieuwd. ISsie van pappa dan issie hopelijk van mij! hahaha
Of hij moet hem zelf houden!
groetjes jeannette