Pessoa teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Pessoa teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 20:58

Ik heb sinds kort een pessoa teugel gekocht, omdat ik mij heb laten vertellen dat dit een goede methode is om je paard te longeren. Een vriendin van mij heeft een fysiotherapeut bij haar paard gehad en die heeft haar ook de pessoa aangeraden. Het longeren (vaak aan halster, soms aan het hoofdstel) wat ik op dit moment doe heeft meer weg van hond uitlaten Scheve mond ! Heeft dus geen enkele gymnastische waarde zoals dat met een duur woord wordt gezegd. Maar ik heb geen ervaring! Zowiezo met longeren niet, maar al helemaal niet met hulpteugels. Dus ervaren pessoa longeerders(-sters) HELP! Wat is een goed schema voor het opbouwen? Hoe lang? Zijn er ook nadelen? Vertel alles wat je vertellen wilt a.u.b. Alvast bedankt voor jullie deskundige medewerking Pling .

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:44

Even met de zoekfunctie.. Velen topics over geweest..

Er wordt trouwens aangeraden niet met de galop te bgeinnen voor je de draf onder de knie hebt. Meer zal ik er niet over uit laten, ben zelf geen deskundige Lachen

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 22:32

Bedankt NaVy! Galop is zowiezo nog moeilijk voor me, dus.... wacht ik nog effe mee.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:08

Ik zou sowiezo niet zelf beginnen aan te modderen, maar de eerste paar keer samen met iemand gaan longeren die het al vaker gedaan heeft. Dan weet je tenminste dat je het niet fout doet en krijg je goede tips om je eigen "longeertalenten" Haha! te verbeteren.

Misschien is er daarnaast ook nog een goed boek over longeren ? (I don't know)
Laatst bijgewerkt door Maud_82 op 12-09-02 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:46

Ik rij sinds kort op het paard van menespride hier op bokt. Zij gebruikte deze hulpteugel als de paarden op haar (en nu mijn) hand gaan hangen. Gisteren nog gelongeerd ermee. Ik vind het echt eenuitvinding. Zodra ze begrijpen hoe het werkt zetten ze netjes de achterhand eronder en laten ze voor los. Misschien moet je haar eens vragen. Ik had zo'n ding nog nooit van mijn leven gezien voordat ik bij haar kwam Bloos Maar ik zie bij Dolce Vita dat het echt een goede teugel is. Mits je er goed mee omgaat.

Heel veel succes hiermee Lachen

Masja Koe

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30622
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:43

Er is een boekje over longeren, maar daar staat niets in over de Pessoa, maar het is wel een goed boek. Het heet longeren met Lammert Haanstra. Ikzelf longeer gewoon met touwtjes, hij gaat er goed door lopen.