[Dienstmededeling] Tijdelijk nieuw BZC-lid *update 11/04*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk nieuw bezwaarcommissielid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:10

Dus zo gek was mijn idee dan ook niet, los van het feit dat het al uitgevoerd wordt :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:16

Nee helemaal niet zelfs :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:16

Banjer schreef:
Ik denk dat het misschien verstandiger was geweest om "gewoon" een nieuw lid van de bezwaarcommissie aan te trekken... er zijn ongetwijfeld genoeg sollicitaties gekomen toen er een vacature openstond... er zal vast nog wel "iets bruikbaars" tussen zitten... Ik vind dit zelf niet heel handig denk ik... (al is dit niets persoonlijks voor Mri, maar idd wat Winged al zegt: puur kleurtjes technisch).

Wel wil ik Mri natuurlijk heel veel succes in haar nieuwe, tijdelijke functie wensen.

Hier sluit ik mij bij aan. :j Niks ten nadele van Mri, misschien voert zij deze functie wel heel goed uit, ook als ze weer teruggaat naar Mod.
Maar meer voor de toekomst een denkertje.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:58

Was het niet mogelijk om een oude mid te vragen om tijdelijk terug te komen? Die hoef je in principe ook niet in te werken maar heeft ook niet dat er iets van het mod zijn mixt met het mid zijn.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:43

Veelal zijn oude leden van de Bezwaarcommissie gestopt, omdat voor hen simpelweg de tijd er niet (meer) was om het werk te blijven doen. Dat leek daarom niet de meest effectieve oplossing.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het ze ook niet is gevraagd (persoonlijk lijkt me dat dat ook een behoorlijk tijdrovende exercitie kan worden, omdat je dat toch een voor een wilt doen). De optie is wel kort besproken, maar de huidige oplossing heeft de voorkeur gekregen.

In de praktijk denk ik dat Mri zich goed 'bewust' is van onbewuste beïnvloeding. Daarnaast doet ze zoals eerder gezegd aan bezwaren waar zij als mod bij betrokken is geweest doet sowieso niet mee. Een groot deel van de werkzaamheden van de Bezwaarcommissie bestaat uit bemiddelingen van Markttansacties en juist daar kan Mri natuurlijk wel makkelijker meedraaien.

Wat betreft de werkdruk. Meestal is de werkdruk goed te doen. Echter bij uitval van meer dan de helft van het team moet het overgebleven deel wel heel veel stappen extra / harder zetten. Het is even een lastige samenloop van omstandigheden, maar gelukkig van tijdelijke aard. Gelukkig komen de mensen die op tijdelijke break zijn gewoon weer terug en laten we hopen dat zich niet snel meer een dergelijke samenloop van omstandigheden voor doet. Dat zou wel erg veel pech zijn, zowel voor op Bokt als privé.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:47

Mri, ik vind het top dat je de bezwaarcommissie op deze manier wil en kunt helpen. Ik weet uit ervaring dat de overgang van mod naar mid goed te doen is als je je heel bewust bent van de rol die je hebt. En wie weet vind je het bemiddelen wel zo leuk dat je dat wel blijven doen :) Het is een hele andere rol, maar zeker ook een leuke :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:55

Mickey schreef:
Ik weet uit ervaring dat de overgang van mod naar mid goed te doen is als je je heel bewust bent van de rol die je hebt.

Tsja, 95% van de chauffeurs denkt dat ze een betere chauffeur zijn dan gemiddeld :)

Volgens mij kun je van jezelf nou typisch helemaal niet zo goed inschatten of je dat goed uit elkaar kunt houden, omdat het per definitie een blinde vlek is.

De algemene onderzoeksresultaten wijzen er echter op dat de meeste mensen zich niet bewust zijn van onbewuste beinvloeding en daar wel gevoelig voor zijn. Denk bijvoorbeeld aan de onderzoeken die gedaan zijn over 'benefit of hindsight': bijna niemand kan goed inschatten wat hij/zij gedaan zou hebben zonder bepaalde kennis. En bijna iedereen denkt dat ze dat wel kunnen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:17

Gelukkig is er altijd nog de 5% die het wel kan omdat ze o.a. kaas gegeten hebben van zelfreflectie :)

Al met al is het fijn dat nu deze (tijdelijke) oplossing gevonden is.
Voor iedereen die een bezwaar indient lijkt het mij fijner als naar dat bezwaar gekeken kan worden op een korte termijn dan wanneer ze veel langer moeten wachten omdat er sprake is van een (tijdelijke) onderbezetting.

In plaats van nu er een heel groot probleem van te maken, kan er ook positief gekeken worden naar deze actie van het boktteam en waardering uitspreken dat ze oog voor de situatie hebben en ook er naar handelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:39

Mickey schreef:
Gelukkig is er altijd nog de 5% die het wel kan omdat ze o.a. kaas gegeten hebben van zelfreflectie :)

Dat beschermt dus niet tegen de dingen waar je je niet bewust van bent ;)

Citaat:
In plaats van nu er een heel groot probleem van te maken, kan er ook positief gekeken worden naar deze actie van het boktteam en waardering uitspreken dat ze oog voor de situatie hebben en ook er naar handelen.

Nou ja, ik was echt niet meer gaan reageren op een topic waar de laatste reactie een week terug was, en de laatste reactie over de rolverstrengeling al bijna 2 weken.

Maar als mensen gaan uitleggen dat ze zich 'echt wel bewust zijn' van hun verschillende rollen dan krijg ik de kriebels, want dat is dus naar alle waarschijnlijkheid niet zo. Juist die zelfoverschatting maakt me nerveus, daar ga ik tegenin.
Want je kunt van jezelf gewoon eigenlijk niet vaststellen hoe of wat. Mensen die dat onderscheid niet voldoende kunnen maken denken immers ook dat ze het goed doen. Op wat mensen zelf denken van zichzelf is het onderscheid niet te maken, ook niet als je denkt dat je goed bent in zelfreflectie. Daar heb je wat onafhankelijke ijkpunten voor nodig, betere dan een simpel overleg met je teamleden die het ongeveer met je eens zijn.

Dat Bokt die ijkpunten niet gaat zoeken is logisch, dat zou echt overkill zijn. Maar reken jezelf niet te rijk, denk niet dat je boven dat soort fouten staat.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:27

Soms lopen dingen wat anders dan gepland/voorzien.
De oorspronkelijke bedoeling was dat Mri tijdelijk in zou vallen bij de BZC en later weer terug naar groen zou gaan zodra alle BZC-leden weer terug zouden zijn na hun tijdelijke break. Patriciavt heeft ons laten weten dat ze helaas niet meer terug gaat keren bij de BZC, waardoor er een definitieve vacature ontstond bij de BZC.
Het 'toeval' wil dat Mri het dusdanig goed naar haar zin heeft in haar oranje functie dat zij graag bij het BZC-team wil blijven, en omdat dat van beide kanten erg goed bevallen is, is besloten dat Mri als vast lid van de BZC door het Boktleven zal gaan.
Uiteraard zal zij zich niet mengen in zaken waar zij voorheen als moderator bij betrokken is geweest.

We wensen Mri heel veel plezier en succes in haar nieuwe functie en willen tevens Patriciavt nogmaals bedanken voor alles wat ze voor de BZC gedaan heeft :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:34

Nou kijk eens. :)

Mri gefeli met je nieuwe 'baan'.
Patricia, ontzettend bedankt voor je inzet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:36

Leuk! Veel plezier in het oranje Mri! En Patries, definitief welkom in het zwart!