peesbeschermers.. eskadron of protec

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-01 14:30

Ik vroeg me af of die peesbeschermers van Protec No. 1 by Piet Raymakers ook wel goed zijn.
Ik vind die wel mooi maar vraag me af of ze even goed zijn als die van eskadron?
Want over eskadron hoor ik alleen maar posi reacties!

Sharda

..... leeg .....


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 14:31

Wij hebben eskadron en die zijn keifijn.
Over Protec no.1 heb ik ook nog nooit een negatieve reactie gehoord.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 14:34

ik heb protec, heb er nog nooit problemen mee gehad!! ze zijn erg mooi, en goed stevig!
ziten ook erg goed, nee heb eigelijks niks negatiefs erover

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 15:02

ze zijn vrijwel hetzelfde, alleen bij eskadron betaal je meer voor het merk. Ik heb ook zulk soort peeskappen, maar dan van Gera (megajump).
Ik heb ze al 4 jaar ofzo, en rij er gem. 2 paarden per dag mee!!! Nog steeds zijn ze super! Nooit problemen mee gehad, erg sterk en ze geven geen drukplekjes.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 15:08

Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties op dit onderwerp. Vroeg me eigenlijk hetzelfde af.
Ik heb alleen nog een vraagje: als julie peesbeschermers of pijpkousen dragen tijdens het rijden doen jullie dan alleen rond de voorbenen of ook aan de achterbenen of doen jullie aan de achterbenen strijklappen? En wat is jullie motivatie daar dan voor?

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 18:19

Ik heb peesbeschermers van 1 of ander goedkoop merk. Ik h eb het idee dat er niet veel verschil in peesbeschermers zit, maar dat je veel betaald voor de naam. Ik geloof dat eskadron wel een iets ander materiaal heeft, maar die van BR, Harry's Horse en die ik heb (het ruitergilde) zijn volgens mij hetzelfde.

Ik had eerst van Harry's Horse, maar daar is 1 zo'n elastiek vanaf gebroken na een jaar gebruik.

Achter heb ik van die 'kleine' strijklappen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 20:36

doe van protec zijn goed maar die van BR zijn ook goed!!!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 20:58

Let op met die van Eskadron! Ik heb ook van die kunststof pezen met neopreen van binnen. Mijn paard kreeg wondjes op zijn benen, bleek dus daarvan te zijn. Nu zitten daar helaas wat witte haren en op een been zelfs een schieffel!!! Boos! Scheve mond\ Boos! Scheve mond\
Sprak ik laatst iemand die vroeg of mijn paard iets aan zijn been had gehad, dus ik vertelde het verhaal. Had haar paard precies hetzelfde gehad, met dezelfde peesbeschermers!
Ik gebruik ook weleens die van Eskadron met lamsvel en dat gaat wel goed!
Ik heb nu die van BR en dat gaat prima, maar liever gebruik ik de 3 in 1 van Action of Kieffer.

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 22:30

Klopt, je moet met dit model, maar dat geldt ook voor die van een ander merk, goed oppassen dat je de stieken sluiting niet tè strak doet, en ook niet de een stakker dan de ander, dan krijg je dus wat Suzanne beschreef. Ik heb nu die van eskadron met zo'n "wolletje" erin dan heb je er ook minder last van. Meestal bandageer ik gewoon vierkant trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 08:46

hoi ik heb peesbeschermers van Eskadron en van BR. Die van BR heb ik als laaste gekocht omdat ze goedkoper zijn maar ik merk geen verschil.Ik vind ze allebei superfijn.
Achter gebruikte ik eerst pijpkousen (onbekend merk) maar nu gebruik ik BR strijklappen en die zijn ook heel fijn.
Bij die pijpkousen kwam altijd een lading zand tussen te zitten en dat lijkt me voor Kawa ook niet fijn.Zijn er trouwens meer mensen met dit probleem en heeft er misschien iemand een oplossing voor?
Ik gebruik achter pijpkousen of strijklappen om Kawa's been te beschermen in moeilijkere oefeningen zoals traves en appuyement.
Soms als ie geen zin heeft komt ie er wel eens tegenin en dan ben ik bang dat ie zichzelf raakt en dat kan ook niet de bedoeling zijn,vandaar.

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 15:18

ik wilde eerst die van Eskadron gaan halen, maar de mevrouw in onze vaste zadelmakerij raadde die van BR aan. Goedkoper en precies hetzelfde voor de rest. Die dus gedaan. Ook de bijhorend strijklappen voor achter.
Ik gebruik ze alleen als de bak nat is of als ik haast heb. Anders bandages.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 23:22

Ik had eerst ook Protec, die bevielen prima. toen daarvan het elastiek kapot ging kreeg ik problemem met een nieuw par. Daar kreeg Pieps kale plekken van. Di eheb ik dus maar verkocht. heel vaag want het eerste paar zat wel goed en het nieuwe dus niet terwijl het dezelfde maat was. De nieuwe leken wel groter, ze zaten niet goed. Pablo heeft medium nodig en dat is een rot maat want veel merken hebben alleen pony of paard.
De Eskadron zaten precies hetzelfde (paard te groot en pony te klein). Volgens mij is er niet veel verschil. Als Pablo ze goed zou passen zou ik weer zulke kopen want ze zijn heel handig.
Ik heb nu hele goedkope (39,95), van die ouderwetse met van die rotriempjes maar wel lekker zacht en makkelijk schoon te maken.
Zijn als deze maar dan van goedkoop merk en ik heb ze nu een aar en hier heeft hij geen kale plekken van.
Afbeelding

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 13:38

Katrien, die jij hebt, lijken mij ook fijn. Absorbeert geen water!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 13:56

Ik geb toevallig die Protec nr. 1 van Piet R. Ik heb ze niet zelf gekocht, ze zaten bij Tonkie toen ik haar kocht. Jaaah, de vorige eigenaar heeft haar aan mij verkocht met alles wat hij erbij had. Hij had toch alle spullen dubbel omdat hij 2 paardjes had. Dus ik had bij mijn eerste eigen paardje meteen alle rommel erbij! Die Protec zijn best goed, tenminste, ik gebruik ze nog steeds en ze zijn nog helemaal in orde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77 en 8 bezoekers