Appaloosa hengstenkeuring: Hoe toiletteren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Appaloosa hengstenkeuring: Hoe toiletteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 22:57

Ik wil in Januarie aan de hengstenkeuring meedoen met mijn pas gekochte Appaloosa hengst. Ik heb echter geen idee wat het gewenste voorbreng"toilet" is bij dit ras.Scheve mond
Ik heb altijd in de Welsh-Cobs gezeten en die mogen losse manen dragen.

Ik zal nu moeten vlechten, maar horen de knotjes aan de zijkant of moeten ze bovenop? Moeten de oren recht geknipt of uitgeknipt?
Verward Verward Verward

Wie wil mij tips geven?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:03

welke maat?? Mini, klein of groot???

kan ik wat meer vertellen Haha!

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 23:16

Fijn dat je reageert liberty, ik voel me echt weer een leek! Verward

Suckiyas (Zwarte Sneeuw) is grote maat. Hij is nu 3 jaar en 1.63m.

Flinke jongen dus. Haha! Haha! Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:34

idd een flinke jongen, je kan hem gewoon invlechten, dat doen ze allemaal bij die grote maat appaloosa's. Je kan hem inprencipe als een KWPN paard toileteren. Oren uitknippen enzo mag ook. Knotjes aan de zijkant.

Verder nog iets weten?

Wat is de afstamming trouwens?

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 23:57

Zijn vader is Taro af Boruplund en zijn moeder is Blacklight (waar ik naar op zoek ben ivm DNA test). Zij is een nakomeling van Sonny af Hojmark.

Weet jij wat de keuring bij de grote jongens inhoud?
Ik begreep dat ze eerst veterinair worden gekeurd en dan aan de hand.
Word er ook nog gekeken naar loslopend oid? Verward

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:35

ik dacht alleen aan de hand, los niet. Teminste, in 2001 was dat niet. Ik ben dit jaar niet geweest. Ik kan het wel ff voor je navragen voor je als je dat wilt?
afstamming is goed, ik heb een sonny ruin hier op stal staan.

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 11:44

Dat zou ik hartstikke tof vinden!!!! *LOL* *LOL* *LOL*

Ik had het Stamboek al gebeld, maar ik moet zeggen dat die dame daar nou niet stond te springen om uitgebreid informatie te geven. Boos! Ik ga er maar van uit en hoop voor het stamboek dat ze gewoon haar dag niet had, maar leuk vond ik het niet! Huilen

Ik heb wel al begrepen dat Sonny een van de meest gebruikte grote hengsten was. Je vindt hem bijna overal in terug. Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:17

Uhm, ik PB je wel verder, anders krijgen we op ons kop van de moddie denk ik Knipoog Slowchat mag niet Knipoog

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:44

Mijn vriendin gaat ook met haar hengst naar de hengstenkeuring. Misschien zie ik je daar dan wel, want ik ga waarschijnlijk mee!!
Zijn moeder is ook een dochter van Sonny, Zafir (de hengst) zelf is een zoon van Sunflower's Joys Jewel.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 16:01

Citaat:
JerInTho Geplaatst: 11-09-02 23:57 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zijn vader is Taro af Boruplund en zijn moeder is Blacklight (waar ik naar op zoek ben ivm DNA test). Zij is een nakomeling van Sonny af Hojmark.

Weet jij wat de keuring bij de grote jongens inhoud?
Ik begreep dat ze eerst veterinair worden gekeurd en dan aan de hand.
Word er ook nog gekeken naar loslopend oid?



Blacklight is een Sonny x Sonny. Er staat nl een jaarling dochter van haar te koop en van de eigenaar van die jaarling heb ik begrepen dat Blacklight een Sonny x sonny was, is dus een ingeteelde lijn, maar dit heb ik dus ook maar van horen zeggen...
Maar ik weet dus niet of dit waar is, maar waarschijnlijk kan je dat op het papier wel zien.

Zelf wil ik ook met mijn appaloosa hengst naar de keuring. Hij is 2 jaar en 3 maanden en 1.60m.
Ze worden eerst veterinair gekeurd (ik heb mijn hengst al klinisch laten keuren, just in case... maar hij is klinisch goed *LOL* Party!! ).
Ze worden ook aan de hand gekeurd en ook nog los. Als de hengst los is mag er maar 1 iemand in de bak aanwezig zijn en deze mag de hengst niet aansporen Frusty , helaas, want ik vrees dat mijn hengst dus rustig door de bak heenwandelt en dan in een hoekje gaat staan dromen.... Verward

Mocht je meer willen weten, stuur dan even een PB'tje