Te koop: 1 dressuurzweep

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Te koop: 1 dressuurzweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 09:07

Na dat ik gisteren hier een tip had gelezen om met een zweepje de achterhand meer te stimuleren wilde ik wel weer een keer proberen met een zweep te rijden.

Het losrijden ging super vwnw lekker ontspannen heerlijk. Dus ik dacht ik pak het zweepje erbij. Nou ik had nog niks gedaan en ik zat al op 500kg dynamiet. En ik had hem nog niet eens aangeraakt. Na eventjes gereden (zo goed of zo kwaad op zo'n druktemaker) toch maar 1 ieniemienie tikje op zijn bil. Een vlieg voelde hij nog beter.... Zwaar opgefokt dus ik dacht galopje en hij dacht zo hard als ik kan. Extreme duivel Mmmm toch maar mijn zweepje weggelegd en weer de rust terug gekregen.

Voorderest heb ik wel fijn gereden maar een zweepje gebruiken bij Barb nee toch maar niet. Dus in de aanbieding..... Tong uitsteken


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:27

Linda Tellington geeft een methode aan om je paard aan de zweep te laten wennen Haha! Misschien kan je die gebruiken? Het ligt er een beetje aan wat je met je rijden wilt bereiken, maar soms is het toch wel handig om er een zweepje bij te hebben zonder dat ze flippen Lachen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 09:52

Met longeren heb ik geen probleem ik zet gewoon de zweep tegen hem aan tijdens het aan singelen en kan hem dan gewoon over zijn billen ermee aanraken. Het is alleen als ik erop zit.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 10:02

Heb ik dus ook, het gaat steeds beter nu zolang ik hem alleen vast heb, maar een tikje dan ishet *zoefff* maargoed daar begint ze ook steeds beter aan te wennen. Ik wil namelijk dat gezeik dus echt niet, wil ook wel eens een tikje kunnen geven als dat nodig is! Schijnheilig

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: Te koop: 1 dressuurzweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:43

Lisette schreef:
Na dat ik gisteren hier een tip had gelezen om met een zweepje de achterhand meer te stimuleren wilde ik wel weer een keer proberen met een zweep te rijden.

Het losrijden ging super vwnw lekker ontspannen heerlijk. Dus ik dacht ik pak het zweepje erbij. Nou ik had nog niks gedaan en ik zat al op 500kg dynamiet. En ik had hem nog niet eens aangeraakt. Na eventjes gereden (zo goed of zo kwaad op zo'n druktemaker) toch maar 1 ieniemienie tikje op zijn bil. Een vlieg voelde hij nog beter.... Zwaar opgefokt dus ik dacht galopje en hij dacht zo hard als ik kan. Extreme duivel Mmmm toch maar mijn zweepje weggelegd en weer de rust terug gekregen.

Voorderest heb ik wel fijn gereden maar een zweepje gebruiken bij Barb nee toch maar niet. Dus in de aanbieding..... Tong uitsteken


Ik rijd sinds kort met een dressuurzweep, niet zo zeer om em te gebruiken, maar om hem te laten wennen eraan, hij kan af en toe zo zwaar op het been zijn, en met die zweep erbij heeft hij dat niet meer Haha! maar goed, de eerste paar keren ging hij dus ook aan de repeteer hoor, alleen maar oog voor die zweep, ik heb em alleen maar vast, en verwissel em ook niet op zo'n moment.
Dus gewoon volhouden, en niet elke keer die zweep wegleggen, dan went hij er nooit aan.
Piep heeft ook de rust weer terug en kijkt nu niet meer zo naar de zweep.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:34

Is ie in Spanje beleerd Lisette? Knipoog

Imi had er ook zoveel problemen mee, maar ik heb hetzelfde als Cloris gedaan, dat werkte bij Imatador ook.

Groetjes Suzanne

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:25

Ik heb een pony die je best kan aaien met de zweep etc. Maar zodra hij aan het rijden is raakt hij al opgefokt van alleen de zweep iets naar achter bewegen. Ik rijd er nu al een hele poos mee en elke keer gaat het beter. Dus geef niet op, uiteindelijk heeft het veel voordelen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 08:49

Hij is niet in Spanje beleerd gewoon in NL. Ik denk dat hij gewoon strontbeledigd is als ik hem met zweep rij. Mmmm toch maar volhouden, dus vanavond weer beginnen.

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:55

Mijn paardje heeft wienig respect voor de zweep, en bang is hij er al helemaal niet voor. Als ik hem een tikje geef dan loopt hij wel wat meer door maar echt geinteresseerd is hij niet. Misschien omdat hij lang hengst is geweest?

Portugal "Here I come"..............

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:35

Lisette schreef:
Hij is niet in Spanje beleerd gewoon in NL. Ik denk dat hij gewoon strontbeledigd is als ik hem met zweep rij. Mmmm toch maar volhouden, dus vanavond weer beginnen.


Tja Piep geeft dezelfde reactie als de jouwe op aanwezigheid van de zweep, maar of dat nou er mee te maken heeft of hij wel of niet in Spanje is beleerd weet niet niet hoor, die andere waar ik op rijd (KWPN) die hebben het ook, m.i. komt het gewoon omdat ik zelf nooit met zweep rijd en dat ze er niet aan gewend zijn.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:30

Imi was echt panisch voor de zweep. Soms haalt hij het nog wel eens uit de kast, maar meer als truukje tijdens het longeren.
Ik gebruik de zweep niet ivm voorwaarts krijgen. Ik leg 'm zo nu en dan aan op het kruis om hem wat meer in de benen te krijgen. Gelukkig gaat dat nu goed met Iem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Muiz en 84 bezoekers