wat te doen bij schurft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

wat te doen bij schurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 15:07

Mijn paard zijn staart begint steeds ieler te worden. Hij staat en een wei, kan nergens schuren, maar overal in de wei liggen plukken haar.
Aangezien hij nu alleen staat, kan ook geen ander paard er aan hebben gegeten!

Echt een hele plek is ge-centimeterd!
Iemand op stal zei dat hij schurft heeft, en dat ik er benzine of diesel in moet smeren, maar is er niet iets anders?

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 15:23

diesel of bezine ???????????????????
sorry maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord en volges mij kun je dat maar beter niet doen hoor...
Je kunt de dierenarts bellen en die zal je een poeder geven waarmee je kunt wassen...maar ben je wel zeker van dat het schurft is ???
Bel anders tog ff de Da en leg de situatie uit,
Succes

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:54

Je weet pas of het schurft is als de DA een huidmonster heeft genomen en dat onderzoekt onder de microscoop! Het kan vanalles zijn!
Vroeger werd afgelopen olie overal te pas en te onpas opgesmeerd. Diesel of benzine heb ik nog niet eerder gehoord! Beter is een goed medicijn halen bij de DA nadat geconstateerd is wat je paard nou precies heeft!!!!!!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 23:38

ik ken wel van voeger petroleum met melkverdund tegen schurft.
Heb het zelf nooit gebruikt.
Ik zou ook gewoon de DA laten komen, kan ook schimmel zijn.

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:35

Laat gewoon de DA er naar kijken, weet je zeker wat het is en wat je er tegen kunt doen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:46

Ik zou inderdaad de DA maar zo spoedig mogelijk bellenen vooral geen diesel en benzine erop doen dat gaat denk ik gigantisch inbranden Verward

Bij ons stond een paardje op stal dat schurft in haar manen had. De veearts is langsgekomen en ze hebben er zalf ofzo voor gekregen. Het is nu al weer over. Ze had geloof ik ook kleine wondjes tussen haar manen. Schurftmeid is een beestje en je kunt dan geloof ik ook kleine witte puntjes zien als je heel goed kijkt Verward

Succes.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 13:43

heel apart, diesel of bezine op je paard smeren dat zijn echt van die overdata tips! Je weet niet eens zeker wat je paard heeft, als het schurft is moet je wassen met sebacil, maar het kan ook goed schimmel zijn dan moet je wassen met imaverol, hij kan ook wormen hebben ontworm een met equest, en herhaal het na een maand nog eens. Haal er een dierenarst bij, dan weet je wat het is en hoe je het moet behandelen, nu is het aleen maar gissen. Succes gr shaneen

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 14:14

Diesel en benzine schijnen prima te helpen, alleen zit er zoveel rotzooi in dat je je weer allerlei andere vervelende dingen op de nek haalt. Gewoon niet doen dus.