wanneer zadel kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

wanneer zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 09:50

Hoi!

Mijn paardje is nu 2,5 jaar en over een jaar ga ik haar inrijden. Mijn vraag is hoe het zit met de aanschaf van een zadel. Ik wil graag een western-zadel kopen, maar dat zijn nogal dure aanschafjes. Mijn paardje is nog in de groei, dus wanneer is het zover om een zadel te gaan passen en aan te schaffen? Ik wil voorkomen dat ik een duur zadel koop dat over een jaar niet meer past, doordat ze nog gegroeid is. Hoe doen andere mensen met jonge paarden dat? Ik heb een arabier en die zijn nogal laat pas volgroeid. Beginnen met een goedkoop licht zadel en pas daarna een mooi western-zadel kopen?

Groetjes Franca

PS: weet iemand nog een goeie (niet ruwe) hoefsmid omgeving Amsterdam/ Haarlem?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:52

je kan inderdaad beter eerst een oud zadel gebruiken (wel een die goed ligt) en als ze dan een jaar of 4/5 zijn een evt. nieuw zadel ivm spier ontwikkeling

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:01

Koop zeer zeker nu geen duur zadel maar pas als je paard ingereden is en wat meer gegroeid is, Ik heb mijn dure zadel gekocht toen mijn paard een half jaar onder het zadel was dus 3.5 jaar was.
Als je een zadel koopt, kijk of het duidelijk genoeg ruimte heeft, zeker bij de schouders, schoft gaat het paard ook nog groeien!

Ik ben eerst met een kunststof zadeltje begonnen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 17:27

Je paard krijgt spieren en groeit idd nog (valt misschien af als ie aan het werk gaat, weet niet hoe het nu is). Dus idd nogal zonde van je geld om nu een heel duur nieuw zadel te kopen, kan je beter nog even mee wachten. Zorg iig wel dat je zadel goed ligt!